Jump to content
Sign in to follow this  
Kristian

Aer conditionat Tico

Recommended Posts

Scuze pentru tipat, internetul i-l folosesc rar, cand dau pe acasa, dar omul cat traieste invata!

Share this post


Link to post

Salut! O mica intrebare : stie cineva daca e normal ca in momentul in care pornesc AC-ul ,motorul sa dea in nas rau de tot si sa mearga foarte subturat?Nu ar trebui sa existe o elecrovalva sau ceva care sa suplineasca puterea pierduta de motor in momentul in care porneste AC-ul?

Share this post


Link to post

Salut baietii am si eu o intrebare ,atunci cand merg cu masina si pornesc ac aerul rece vine merge totul normal dar cam din 5 in 5 minute se aude un pacanit mic care imi dezactiveza ac si activeza singur ,de bagat aer rece baga.e normal sa faca asa??

Share this post


Link to post

Nu cumva ai butonul ECO apasat?

Intreb doar!

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur a apasat ECO !

Share this post


Link to post

E normal stai linistit .Atat timp cat face frig nu ai probleme.

Share this post


Link to post

Sunt sigur ca nu ie apasat eco , ma deranjeaza ca merg in hopuri cand se activeaza dezactiveaza.adica ma trezesc ca trage mai bine dintro data si mai nasol cand se activeaza ca pierd din putere deci nu sunt sigur niciodata de ,,pedala'' daca ma intelegeti.multumesc

Edited by silviu_hhh

Share this post


Link to post

Da ! Asa functioneaza ! Si atunci cand cupleaza IA DIN PUTEREA MOTORULUI. Este prea mic motorul, ca sa nu se simta "la putere".

Share this post


Link to post
La mine merge numai pe treptele 2, 3 si 4 de la ventilator. Pe treapta 1 nu porneste compresorul si deci nu baga aer rece!

 

 

Tico al tau are 4 trepte de ventilatie????????

Share this post


Link to post

My mistake :)

Are doar 3, voiam sa subliniez ca nu porneste ACul decat pe treapta 2 si 3.

Share this post


Link to post

Unde as putea gasi un service care sa imi incarce instalatia de A/C cu freon R12? As prefera intr-un service deoarece stiu ca numai acolo au aparatele acelea care completeaza si ulei la compresor...

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

PS: De preferat un service prin Pantelimon... daca nu macar sa fie in Bucuresti. Aveti idee de preturi?

Share this post


Link to post

Daca faci o plimbare pana in Brasov...se rezolva! Si totusi un raspuns la intrebarea de ce porneste numa pe treapta 2 , iar pe 1 si 3 nu vrea are cineva?

Share this post


Link to post
Unde as putea gasi un service care sa imi incarce instalatia de A/C cu freon R12?

:shock: Pe Tico se foloseste exclusiv freon ecologic R134A! NU pune R12 ca iti roade garniturile!

Share this post


Link to post

Daca ar fi asa ce bine era :) , tico-urile vechi, cum e al meu, folosesc R12.

Share this post


Link to post

Din lipsa totala de altceva, am reincarcat cu R134A... si sincer ma astept sa patesc ca si prima data... adica sa se strice ceva.

Cum pe 23 trebuie sa fiu in Brasov, cred ca voi apela la bunavointa ta... Spune-mi te rog, ai si aparat care vacumeaza si inlocuieste uleiul cu ulei pt R12? Ca am inteles ca si uleiul are importanta...

Multumesc.

Share this post


Link to post

Tico-ul meu e din 96,acolo unde am fost eu cu el la doctorul de AC are de toate! Anunta-ma cand vii mbc si te duc acolo!

Share this post


Link to post

De curand mi-a picat in mana o carte despre intretinerea si repararea sistemelor AC-"Haynes techbook air conditioner". As posta-o aici dar nu stiu daca e legal si in plus are 22 Mb. Dupa ce am citit-o am aflat ca receptorul-uscator (receiver dryer) cunoscut si ca "butelie AC" este de fapt un filtru si trebuie schimbat la 5 ani sau 70000km. Cum Tico SX al meu a depasit evident varsta asta m-am dus din proprie initiativa si am facut un control al instalatiei AC care in ultimul timp mi se parea cam lesinata si la masuratoare s-a constatat ca in functiune are 12 bari pe partea de presiune mare si doar 1,5 pe cea de presiune mica desi freonul nu lipsea si tipul care lucra acolo mi-a confirmat ca asta e simptomul tipic la care aceasta butelie - care de altfel este un consumabil - trebuie schimbata. Asa ca am cumparat una noua si am inlocuit-o. Dupa inlocuire presiunile au devenit 15 bari si respectiv 2,5 si diferenta in functionare este enorma, acum pur si simplu te ingheata inauntru. Cum majoritatea Tico SX-urilor cred ca au nevoie, recomand operatia pe care am efectuat-o.

 

@mbc

Din cate am citit este ABSOLUT INTERZIS ca intr-o instalatie prevazuta a functiona cu R12 sa pui direct R134A !!! Dar instalatia pe R12 poate fi convertita sa functioneze cu R134.

Share this post


Link to post
Asa ca am cumparat una noua si am inlocuit-o. Dupa inlocuire presiunile au devenit 15 bari si respectiv 2,5 si diferenta in functionare este enorma, acum pur si simplu te ingheata inauntru. Cum majoritatea Tico SX-urilor cred ca au nevoie, recomand operatia pe care am efectuat-o.

 

Da si tu niste detalii, de unde ai cumparat-o, cu ce pret, s-a inlocuit greu ?

Share this post


Link to post
Da si tu niste detalii, de unde ai cumparat-o, cu ce pret, s-a inlocuit greu ?

Eu am dat 170 ron pe ea, si 3 ron pe garnituri (le-am luat si pe alea preventiv). Nu se gaseste in stoc la nici un magazin ca nu le ia nimeni, dar spui ce vrei si-ti aduc pe comanda. De notat ca nu s-a potrivit din prima pt. ca la Tico al meu butelia originala avea filete pe 14 mm si din astea nu se mai gasesc, iar aia noua le avea pe 12 mm, dar un strungar bun mi-a facut niste reductii mititele si s-a rezolvat. Se monteaza f. usor. Trebuie golita instalatia de freon si apoi in 5 minute se inlocuieste. A mai durat vreo 30-40 minute vidarea, verificarea etanseitatii si reintroducerea freonului si manopera asta a costat 40 ron.

Share this post


Link to post

ma roade si pe mine o intrebare.Din cate am inteles eu instalatia de aer dupa tico ar fi ptr freon R12 dar freonu asta a cam disparut din servisuri si in aparatele alea de bagat freon automat se gaseste freon R134A .

Intrebare Merge si cu R134A ? voi de care ati bagat cand ati umplut cu freon ? .Sau nu a contat :) ?

Share this post


Link to post

salut!

am un ticolino din 2000 si de vreun an si ceva(daca nu mai mult ca nu eram eu proprietarul masinii)instalatia de are conditionat a fost scoasa din functiune,adica i-a scos cineva cureaua de la ac.La ce belele sa ma astept dupa atata timp?m-ar costa mult sa o "pun pe picioare" ? ca vine vara si a/c e mana cereasca la 40' :D

Share this post


Link to post

Stii sigur ca instalatia mergea? Sau tu ai luat-o cu cureaua data jos? Trebuia facuta o proba cu cureaua, a avut un motiv 'bun' pt care a scos cureaua aia. Sa nu ai vreo problema pe la compresor, sa scartaie sau sa nu mearga deloc...Iai o curea, o pui si cred ca cel mai bine e sa te duci la un service pt A/C si iti zic ei daca ai probleme...

Edited by banzay

Share this post


Link to post
Stii sigur ca instalatia mergea? Sau tu ai luat-o cu cureaua data jos? Trebuia facuta o proba cu cureaua, a avut un motiv 'bun' pt care a scos cureaua aia. Sa nu ai vreo problema pe la compresor, sa scartaie sau sa nu mearga deloc...Iai o curea, o pui si cred ca cel mai bine e sa te duci la un service pt A/C si iti zic ei daca ai probleme...

 

 

pai cam asta e faza...nu stiu daca mergea...cureaua lipsea.Am cumparat curea acuma dar nu stiu cum sa o montez,trebuie sa slabesc vreun surub de undeva sau merge pusa fortat?

Si daca nu merge ma duc sa caut un service pt a/c,desi in iasi habar nu am unde pot gasi asa ceva :D

Share this post


Link to post

surubu ptr slabirea compresorului e undeva dasupra lui e destul de aiurea pozitia :) se vede daca te uiti prin masca.nu mai tin minte daca mai e si altu dedesupt :) parca trebuie inelara sau cheie fixa de 12 ptr el :)

Share this post


Link to post
surubu ptr slabirea compresorului e undeva dasupra lui e destul de aiurea pozitia :) se vede daca te uiti prin masca.nu mai tin minte daca mai e si altu dedesupt :) parca trebuie inelara sau cheie fixa de 12 ptr el :)

 

 

are cineva o poza sau un tutorial cu aceasta operatiune:d ca abia am localizat cele doua fulii pe care era conectata cureaua :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...