Jump to content
Sign in to follow this  
Kristian

Aer conditionat Tico

Recommended Posts

Am fost in tot orasu.Nimeni nu se baga.Toata lumea imi zicea sa schimb compresorul.Nu m-am impacat cu ideea si m am apucat cu un prieten sa-l desfac.Ce am observat ca axul era blocat,fulia mergand.Am desfacut tot ce am putut la el :) ) si cam asa arata post-12921-12749834349_thumb.jpg

Din ce am observat erau 5 pistonase dintre care 1 era blocat cred din cauza lipsei uleiului. Cam asa arata cel blocat post-12921-127498355957_thumb.jpg

Pana la urma a iesit cel blocat,am curatat tot cu diluant si am uns pistonasele cu ulei de motor si cam atat.Acum axul se invarte foarte bine.Acum ramane sa va intreb: Ce ulei sa ii pun si cat?.multumesc.

LATER EDIT: Am inteles ca se pune ulei special odata cu freonul in instalatie.Sunt curios daca mai merge compresorul dupa cate a trecut. =))

Edited by silviu_hhh
  • Like 1

Share this post


Link to post

da ulei trebuie pus odata cu freonu.e ulei special.io zic sa-l stergi bine de uleiu de motor.

oricum arata bine.io zic ca o sa mai mearga :P

 

sunt curios insa de ceva.pistonasele sunt cu cilindree variabila ?se modifica ceva pe acolo.Sau sunt fixe.

bv ptr curaj :)

Share this post


Link to post

silviu_hhh sa ne spui si noua daca merge acum compresorul ca si eu am de gand sa desfa compresorul.

Ai schimbat ceva garnituri sau rulmenti daca tot l-ai desfacut, sau doar ai degripat acel pistonas?

Share this post


Link to post

silviu_hhh sa ne spui si noua daca merge acum compresorul ca si eu am de gand sa desfa compresorul.

Ai schimbat ceva garnituri sau rulmenti daca tot l-ai desfacut, sau doar ai degripat acel pistonas?

Maine dimineata am programare la verificarea instalatiei si ulterior incarcare freon si o va spun.Nu am schimbat nimic,doar degripat.nu am simtit nevoie sa schimb ceva pt ca totul mergea ca ,,uns'' dupa ce l-am montat avand ulei de motor.Dupa aceaia am vazut ca nu se pune ulei si l-am spalat iar :) ) .salut

 

da ulei trebuie pus odata cu freonu.e ulei special.io zic sa-l stergi bine de uleiu de motor.

oricum arata bine.io zic ca o sa mai mearga :P

 

sunt curios insa de ceva.pistonasele sunt cu cilindree variabila ?se modifica ceva pe acolo.Sau sunt fixe.

bv ptr curaj :)

NU stiu sa iti raspund exact pentru ca nu am inteles intrebarea ta.NU ma pricep deloc la mecania si o sa iti raspund in felul meu.Daca observi axul central este cel din poza 2 plus 1 cilindru.Pe el sunt toate cele 5 cilindre si o fulie (daca pot sa ii zic asa).Fulia este inclinat la 30 de grade daca vei vedea in poza.Compresorul fiind legat la o curea totul este mecanic.invartindu-se actioneaza fiecare piston.Sper ca ti-am raspuns la intrebare :mrgreen: .salut

Edited by silviu_hhh

Share this post


Link to post

Astazi am fost la verificare/umplere cu freon.La inceput ,la verificare, mecanicu a zis clar ca pierde pe undeva rau,si i-am explicat ca am desfacut compresoru si blabla.Dupa 10 min a venit altcineva si a sugerat ca sa verifice cu o presiune mai mare ca nu stiu ce...( nu intelegeam nimic pt ca era un zgomot in atelier mare).Culmea ca la presiune mare tinea , si a urmat freonu plus ulei.In concluzie aerul merge de rupeeee, am inghetat in masina.Am mers astazi 200 km cu masina cu aeru pornit.Acum daca va tine nu stiu.Singura problema care o am acum e ca scartaie ceva la pornirea aerului conditionat cam 3 4 secunde apoi tace de tot.sper sa fie din curea.salut

Edited by silviu_hhh

Share this post


Link to post

ai strans cureaua prea tare.Mai slabeste-o.

 

siinca odata bv ptr curaj.ai facut compresoru ala.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare, desi stiu sigur ca s-a mai discutat intr-un post mai vechi...mie imi merge aerul doar pe treapta a 2-a de ventilatie si atunci cu hopuri (ca si cand as fii pe modul eco)...idei?

 

Salutare!

Am si eu aceeasi problema stie cineva din ce cauza si remedierea ''bubei''

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Am incarcat ieri instalatia cu freon dupa ce am schimbat compresorul. Cei de la service mi-au bagat 900game ca nu prea face apresiune pe joase, si mi-au spus sa vin saptamana viitoare sa mai scoata din el ca se mai desfunda instalatia intre timp. Dar problema este ca imi intrerupe compresorul in mers ca presiunea creste prea mult. Si din cauza m-am gandit sa schimb si eu butelia aceea de A/C aka receiver dryer / receptor uscator. Aveti vre-o idee unde gasesc asa ceva, ca am tot cautat si multi nici nu stiu ce-i ala.

Share this post


Link to post

Am incarcat ieri instalatia cu freon dupa ce am schimbat compresorul. Cei de la service mi-au bagat 900game ca nu prea face apresiune pe joase, si mi-au spus sa vin saptamana viitoare sa mai scoata din el ca se mai desfunda instalatia intre timp. Dar problema este ca imi intrerupe compresorul in mers ca presiunea creste prea mult. Si din cauza m-am gandit sa schimb si eu butelia aceea de A/C aka receiver dryer / receptor uscator. Aveti vre-o idee unde gasesc asa ceva, ca am tot cautat si multi nici nu stiu ce-i ala.

 

Sal all,

Imi poti spune te rog cat ai dat pe compresor?si daca lai luat nou sau de la dezmembrari?

Acum sa revin si eu cu problema mea,acum o saptamana am incarcat instalatia cu feon si am testat si instalatia...totul ok,nu scapa presiune si ia facut si vacum etc,ieri am observat ca am o mica balta sub compresor si mam uitat la el,se observa cum supureaza la capacul din fata si din spate.Intrebarea mea este cum il fac?se gasesc garnituri ceva se poate repara sau imi iau adio de la el?

Multumesc

O zi buna

 

Aaaa si uitasem sa intreb daca se potriveste de matiz.

Edited by Baubaul

Share this post


Link to post

Compresorul l-am luat cu 200ron de la dezmembrari. Se gaseste greu si la preturi exorbitante intre 300lei si 100euro.

Propun sa incerci sa strangi compresorul mai bine si sa vezi daca mai scapa ulei/freon.

Si la mine a curs ceva ulei pe la compresor; dar barem la mine are o scuza, prea mult freon aka presiune mare in instalatie.

Share this post


Link to post

Salut,

am si eu nevoie de un vaporizator (sper ca asa se numește, este cel din fata motorului) pentru Ac -Tico.

Stie cineva unde pot gasi.

multumesc

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare, desi stiu sigur ca s-a mai discutat intr-un post mai vechi...mie imi merge aerul doar pe treapta a 2-a de ventilatie si atunci cu hopuri (ca si cand as fii pe modul eco)...idei?

Cezar50 - Am intrebat si eu la reprezentanta Daewoo si mi-au confirmat ca in treapta a treia a ventilatorului NU DUCE MOTORUL ! Si decupleaza compresorul.

Share this post


Link to post

nare treaba schimbati rezistentele alea,sa discutat aici pe topic, verificati freonu si o sa mearga pe orice treapta.

Si pe eco si pe AC .

 

 

io personal il folosesc mereu pe eco imi place asa zisa clima :D

Share this post


Link to post

Cezar50 - Am intrebat si eu la reprezentanta Daewoo si mi-au confirmat ca in treapta a treia a ventilatorului NU DUCE MOTORUL ! Si decupleaza compresorul.

Asta-i cel mai tare "bullshit" posibil!Platesc "baietii veseli" de la "reprezentanta Daewoo" , deplasarea mea pana la ei si apoi suporta cheltuiala cu plimbatul "dupa pofta inimii lor", pe treapta a treia a ventilatorului si AC cuplat?

Numai asa m-am "dat" zilele astea si merge "de sparge"!

Daca "pun banu' jos" :) ) , ma ofer sa ii ajut sa mai invete si ei cate ceva despre masinile carora, cica, le asigura mentenanta.

Ar fi hilar, daca n-ar fi trist...

Drumuri cat mai bune!

Share this post


Link to post

... la reprezentanta Daewoo mi-au confirmat ca in treapta a treia a ventilatorului NU DUCE MOTORUL ! Si decupleaza compresorul.

 

Hai că-mi vine să mă râd, ai pus botu' la asa ceva? Niste boi cat China.

Edited by Tetea
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare.Rezistenta R5 la mine are 10K si rezistenta R4 are 4,7K...pe care o schimb pana la urma ca sunt in ceata

 

sunt doua tipuri de placi pt comanda, la acest model se inlocuieste R4

post-15215-022223500 1281247491_thumb.jpg

in imagine e deja modificata, multumesc Tetea pentru solutie.

Mai am de rezolvat pornirea in toate treptele de viteza...

Edited by nicugh

Share this post


Link to post

Salutare. Sunt de cateva saptamani noul posesor a unui Tico Sx din 2000 cu AC. Problema sta in felul urmator. La Instalatia de aer conditionat mai precis la butelia aia micutza din dreapta cum te uiti la motor are 2 fire cuplate intr-o chestie . Imi poate spune cineva ce e acea chestie montata pe butelie. Seamana cu o sonda. De ce intreb asta. am masurato cu aparatul de masura si am vazut ce e arsa sau intrerupta si drept consecinta are o bucata de sarma pusa intre cei doi papuci.

1. Cand porneste aerul conditionat se simte ca motorul scade din turatie. ( semn ca compresorul porneste)

2. Pe acea sonda mai precis pe cei papuci e pus un strap ( o bucata de sarma) . daca dau jos sarma nu mai porneste compresorul adica nu se mai intampla nimic daca apas butonul de AC.

3. Cat m-ar costa sa verific instalatia de AC daca are scapari + o incarcare cu lichid de racire.?

Share this post


Link to post

Acea "sonda" e de fapt un presostat sau daca vrei un manocontact care are rolul de a intrerupe functionarea compresorului daca presiunea freonului in instalatie e prea mare sau prea mica. Faptul ca ai gasit pusa o sarma care il sunteaza ne arata ca precis ai prea putin freon in instalatie si compresorul de aia nu mai porneste si asa si trebuie daca e freon putin. Probabil ca fostul proprietar a anulat insa actiunea acestui presostat suntandu-l si fortand astfel compresorul sa functioneze. Cand pornesti AC-ul turatia motorului ar trebui sa creasca, nu sa scada. Turatia de relanti trebuie sa fie 950 r.p.m. normal si 1100 r.p.m. cand pornesti AC-ul. Turatia de relanti accelerat se regleaza dintr-un surub in dreapta carburatorului. In concluzie du-te si pune freon si citeste pe acest forum topicul despre reglajele carburatorului, unde vei afla tot ce trebuie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

OK mss mult man... deci sa inteleg ca ar trebui sa creasca turatia cand bag aerul nu sa scada... ok mss mult .

'

 

Acea "sonda" e de fapt un presostat sau daca vrei un manocontact care are rolul de a intrerupe functionarea compresorului daca presiunea freonului in instalatie e prea mare sau prea mica. Faptul ca ai gasit pusa o sarma care il sunteaza ne arata ca precis ai prea putin freon in instalatie si compresorul de aia nu mai porneste si asa si trebuie daca e freon putin. Probabil ca fostul proprietar a anulat insa actiunea acestui presostat suntandu-l si fortand astfel compresorul sa functioneze. Cand pornesti AC-ul turatia motorului ar trebui sa creasca, nu sa scada. Turatia de relanti trebuie sa fie 950 r.p.m. normal si 1100 r.p.m. cand pornesti AC-ul. Turatia de relanti accelerat se regleaza dintr-un surub in dreapta carburatorului. In concluzie du-te si pune freon si citeste pe acest forum topicul despre reglajele carburatorului, unde vei afla tot ce trebuie.

Edited by Sv3bb3

Share this post


Link to post

da ar trebui sa simti cum se apasa si unpic pedala de acceleratie singura.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin cu o noua problema. Am ramas iar fara freon in instalatie. Se observa cu ochiul liber ca pierde pe la ventilul din partea stanga (cel din dreptul distributiei). Se poate inlocui doar ventilul sau trebuie inlocuita toata conducta?

  • Like 1

Share this post


Link to post

tico din 98 sx. pana acum baga rece destul de bine. de 1vreme nu mai baga bine... am fost la service ,au zis ca am destul freon, totul functioneaza bine ect... cica motor mic compresor mic atata poate... pana acum baga mult mai bine ... pareri?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se poate inlocui doar ventilul sau trebuie inlocuita toata conducta?

 

In teorie poti inlocui doar supapa, dar n-o gasesti sa dai cu tunul. Eu cel putin nu am putut sa gasesc. Poti insa rezolva astfel: umpli la loc cu freon si pe urma faci rost de un surub cu filet identic cu cel al capacelului de protectie care se insurubeaza in supapa si-l pui pe post de dop, uns in prealabil cu superglue. Eu umblu de 3 ani cu un surub din asta pus la cealalta valva, cea de la receptorul-uscator si n-a scapat de loc freonul. Intre timp am cumparat conducta respectiva cu supapa cu tot si o voi schimba pe viitor, cand din vreun motiv oarecare ajung sa golesc iar instalatia.

Share this post


Link to post

salut, am si eu o problema cu ticozaurul meu, mai exact cu aerul contitionat, am facut plinul cu freon impreuna cu solutia florescenta si am descoperit ca am scapari de freon la compresor. Exista garnituri pt acesta? Mecanicul mi-a spus ca, compresorul este capsulat si nu se poate umbla la el. Am atasat o poza, nu este compresorul in cauza dar este indicata zona care are scapari de freon. Va multumesc!

post-23900-046905500 1281996178_thumb.jpg

Share this post


Link to post

mecanicu ala e prost,exista un user aici peforumcare a facut bucati compresoru cu pozefrumos ca era blocat ,si la reparat fara probleme.acuma merge fara numar.

 

 

 

tico din 98 sx. pana acum baga rece destul de bine. de 1vreme nu mai baga bine... am fost la service ,au zis ca am destul freon, totul functioneaza bine ect... cica motor mic compresor mic atata poate... pana acum baga mult mai bine ... pareri?

 

problema e la butlia de langa radiator cre cica se mai infunda siea in timp si scade eficienta,se gaseste de schimbat,parca are sinumar de kmla care se schimba.

da nustu cat costa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...