Jump to content
Sign in to follow this  
Kristian

Aer conditionat Tico

Recommended Posts

Buna seara,

 

In legatura cu a/c

.Astazi am inlocuit compresorul,dupa o plimbare prin oras am observat ca se ridica foarte mult temperatura apei ( aptoape pe rosu),dar a/c -ul este ok (vine destul de rece aerul).

Daca nu dau drumu la a/c motoru lucreaza in parametri normali(adica nu trece apa de jumatatea ceasului)

 

la jumatatea ceasului motorul are vreo 95 grade sau chiar mai mult.Pe rosu la mine nu a ajuns niciodata.Cam aceeasi problema o am si eu numai ca la mine ajunge un milimetru peste jumatate cu AC pornit,citeodata chiar si in afara orasului.Aerul conditionat ar trebui sa se opreasca daca temperatura motorului trece peste o anumita valoare(senzorul de intrerupere este linga cel de temperatura,pe galeria de admisie).Supraincalzirea poate fi si din cauza avansului sau carburator dereglat.

Share this post


Link to post

Sal,

 

Multumesc pentru raspunsuri...o sa incerc sa vad daca se mai regleaza ceva la morot (carburatoru),cat despre avans eu zic ca e ok ...trage masina ,nu da in nas etc.

Daca aceul este off apa nu trece de jumatate nici in oras pe caldura de foc.Sa incerc sa indentific senzorul de demperatura de care zice @zeama.

Daca mai stie cineva ceva va rog sa ma anuntati,iar eu o sa va tin la curent cu ce am facut si daca sa rezolvat.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Eu aveam o mica problema cu supraincalzirea mi se incalzea motorul fara AC vara pe calduri foarte mari chiar si in afara orasului mergind cu 80-90 tot imi porneste electroventilatorul.Asta a fost anul trecut.Anul asta am pus aprinderea la punct cu lampa stroboscopica si e ceva mai bine nu mai imi porneste electroventilatorul pe afara dar in oras cu AC tot imi sare un mm de jumatate.Deci ceva tot nu este in regula.Am sa incerc cu un antigel mai de calitate cu un punct de fierbere ridicat sa vad daca este mai bine.

 

Baubaule senzorul de temperatura care opreste aerul conditionat este pe galeria de admisie linga cel de indicator temperatura motor sint amindoi aproape unul de altul.La mine intra in el un fir galben.

Share this post


Link to post

Salut,

Si eu stau cu ochii pe ceasul cu pricina.

Cand e foarte cald afara, la relanti mai ales, temp creste vizibil, ajunge la jumate si poate mai sus.

Cand se apropie de jumatatea cadranului pornesc electroventilatorul ( il am pe direct, la buton, nu mai merge sonda releu ).

Nu am AC.

Am observat o chestie interesanta: daca am ventilatorul pentru aer interior pornit temperatura nu mai creste asa repede.

E oarecum un stres/disconfort in plus in condusul namilei sa stai cu ochii pe ceasul de temperatura; cred ca multi conducatori de ticalos au problema asta ...din diverse motive.

Share this post


Link to post

Baietii cu problemele cu temperatura la motoare, aveti garantat radiatoarele infundate in proportie de cel putin 50%. Acul de temperatura nu trebuie sa se apropie su sa treaca de jumatate cum spuneti nici in cele mai negre conditii. Mergeti si examinati situatia privind prin busonul radiatorului, si daca e cum zic, va explic cum sa le desfundati (nici un fel de spalare chimica nu va da rezultate).

Share this post


Link to post

La mine ventilatorul porneste cam la 2 mm sub jumatate.Radiatorul sigur nu este infundat,l-am demontat si spalat de vreo 2 ori pina acum.Busonul l-am schimbat anul trecut.Singura mica diferenta a fost cind am reglat aprinderea cu lampa stroboscopica.Dar tot se incinge.Am observat ca tendinta de supraincalzire se amplifica mult dupa ce trece de temperatura de pornire a ventilatorului.Cum spuneam mai sus am sa incerc sa schimb antigelul cu unul mai bun,acum am cel mai ieftin antigel,ala albastru de dacie.

A incercat cineva sa monteze un radiator mai mare? :osanale:

 

Tetea care este metoda ta de desfundat radiatorul?Eu l-am clatit cu solutie de curatat WC-ul

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Salut. Dupa cum am zis mai sus cu spalarea (indiferent cu ce) nu obtii ABSOLUT NIMIC. Sunt 2 posibilitati. Prima e sa-ti iei un radiator nou. Cum insa presupun ca asta nu-ti e pe plac cum nici mie nu mi-a fost, iata cum am procedat eu. Se scoate radiatorul de pe masina si se da jos electroventilatorul de pe el (este foarte usor, daca crezi ca ai nevoie de detalii sa zici). Dupa aia, inarmat cu putin curaj, o surubelnita plata si un patent decapsulezi unul din capacele de plastic ale radiatorului. Eu l-am scos pe cel de sus. Unii ar zice ca e o actiune putin cam radicala sau chiar periculoasa dar crede-ma e foarte usor si garantat daca esti putin indemanatic se face la loc fara probleme. Nici etansarea nu va fi o problema, sub capac e o garnitura de cauciuc. Clemele alea mici, patrate care retin capacul sunt de cupru, foarte maleabile, trebuie doar ridicate putin cu surubelnita apoi indoite la 90 grade cu patentul, pentru a pute extrage capacul. Dupa ce scoti capacul... e ceva de coma ce e inauntru si se va putea vedea de ce nu mai are motorul racire si de ce NICI UN FEL DE SPALARE, INDIFERENT CU CE, NU VA PRODUCE NICI UN REZULTAT. Acum, coloanele radiatorului vor putea fi desfundate mecanic, cu o fasie de tabla cam de 1cm latime, 0,7-1 mm grosime si vreo 50 cm lungime, cu varf triunghiular ca o sageata, care va putea fi vârâtă prin coloane de sus pana jos. Intre timp se toarna abundent apa cu un furtun si jegul va iesi pe jos (in cantitati absolut incredibile !!!). Dupa desfundarea coloanelor recapsularea radiatorului se face usor, presand clemele la loc, una cate una de jur imprejur, cu patentul, nu prea tare, intr-o prima faza doar pentru pozitionare exacta a capacului, apoi presarea finala cu falcile unei chei franceze prinzand cateva cleme odata, pas cu pas de jur imprejur si strangand la inceput mai cu mila apoi din ce in ce mai tare in timp ce parcurgi perimetrul cu cleme de 3 - 4 ori. Dupa aia eu l-am si vopsit. Daca prin absurd in timp ce faci treaba asta avariezi cumva iremediabil radiatorul n-ai pierdut nimic, daca nu reusesti oricum iti trebuia altul, dar daca esti grjuliu vei reusi. Eu am facut 2 radiatoare asa cum am descris fara nici un fel de probleme, si recomand celor ce se simt in stare metoda pe care am descris-o mai ales deoarece radiatoarele mai noi care se gasesc prin magazine sunt din aluminiu si nu se pot compara d.p.d.v. calitativ cu cele originale care sunt din cupru si in viziunea mea din acest motiv merita efortul sa le recuperam.

P.S. indiferent daca cureti radiatorul asa cum am descris sau iti iei unul nou, ar fi o idee buna sa schimbi si termostatul. De un radiator mai mare nu e cazul, ala care e, e absolut suficient daca e curat.

Share this post


Link to post

Multumim, Tetea. Foarte revelatoare explicatia ta.

Share this post


Link to post

Am studiat si eu astazi radiatorul meu.Capacul de plastic este de fapt partea superioara a radiatorului aia in care se prinde busonul de umplere.Imi este teama ca la remontare nu va mai etansa,instalatia de tico are 0,9 presiunea de lucru(scrie pe buson).Am sa incerc sa bag un sarpe de instalator pe acolo poate reusesc asa.

Share this post


Link to post

As avea nevoie de demontat un aer conditionat de pe un Tico, si montarea lui pe un alt Tico.

Ma poate ajuta cineva, eventual din Bucuresti, Slobozia sau Constanta?

 

Practic, am nevoie de un mester care sa faca operatiunea (macar demontarea).

Edited by nickxyzt

Share this post


Link to post

Sal all,

 

Dupa ce am povestit ca am probleme cu motorul ca se incinge foarte tare am gasit asa:firul galben scos (am pus pe sonda care era libera).

Toate bune si frumoase pana am iesit din Buc. pentru am merge pe un traseu cam asa : Bucuresti - Sibiu - Cluj Napoca.Pe autostrada a incaput calvaru...cu a/c oprit motorul se incalzea foarte tare,aproape sa intre pe rosu.Am oprit repede si am dat drumu la caldura in interior,motorul sa rascit foarte repede.Daca merg cu 90-100 km/h motoru trece de jumatate cadranului,aproape de trei sferturi ajunge cu caloriferu dat pe caldura ,iar in depasiri chiar am dat drumu la caldura (cum accelerez se incalzeste motorul vizibil).

Acum sunt la Cluj,dar Duminica dimineata plec la Arad si nu cred ca am sanse sa merg fara caldura in interior.

Va rog cine are idee despre problema mea va rog sa imi ziceti poate reusesc macar sa fac ceva la Arad.

ps. Inainte sa umble un mecani la calapeta de soc nu am mai avut probleme cu ea si am mai tot fost plecat din oras cu ea si am mers chiar si cu 120-130km/h.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Am terminat azi operatiunea "reparat instalatie a/c"

Am inceput prin unui compresor in stare buna de functionare.

Cautarile au inceput in luna martie si s-au terminat acum 2 saptamani, perioada in care am vazut cred ca 5 compresoare, nici unul bun. In final am gasit unul bun dar cu rulmentul de la fulie pref.(cumparat 300ron)

Am fost la service profii pe instalatii de climatizare, comandat si schimbat filtru uscator (200ron) si constatat teava fisurata, cupla inalte scapa freon si valva de expansiune blocata.

Cautat dezmambrari, teava (50ron) valva expansiune (50ron)

Montat teava, montat valva, curatat vaporizator de frunze vechi de 14ani, inlocuit 8 oringuri, inlocuit ulei compresor, verificat instalatia, si incarcat freon (250 ron)

Rezultat presiune instalatie 14 cu 1,9; iar in masina frigider.

 

Acum ii pot spune frigider pe gaz cu incalzire in scaune.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

Salut Muratu,

La ce service ai facut operatiile de mai sus ?

Eu cred ca am vaporizatorul spart si o conducta (a fost lovita in bot ), masina nu a avut freon in instalatie de mai bine de 2 ani insa se invarte cu mana compresorul (tot ansambul, nu doar fulia) .

Share this post


Link to post

sper sa nu se considere publicitate www.climauto-diag.com/

Daca vrei sa faci o treaba sa schimbi si filtrul uscator.

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

Salut. Dupa cum am zis mai sus cu spalarea (indiferent cu ce) nu obtii ABSOLUT NIMIC

 

Tetea,omule,esti cel mai tare.Sa traiesti un milion de ani.Astazi mi-am facut curaj si am desfacut-curatat radiatorul dupa metoda ta,strinse la loc clemele,bagat antigel(tot de dacie,ieftin) ,dupa care am testat masina prin Bucuresti cu AC pornit sa vad daca sint pierderi pe la capacul cere fusese desfacut.Concluzii:AC merge de rigiie,motorul nu se mai supraincalzeste.

 

Pentru cine vrea incarcare cu freon ieftina,80 lei (nu stiu daca se gaseste mai ieftin) eu mi-am incarcat Ac-ul aici:

 

http://www.reno.ro/i...ic=239532&st=30

 

 

poza cu radiatorul infundatpost-22583-0-08133500-1342013962_thumb.jpg

Edited by zeama

Share this post


Link to post

Am fost si eu ieri la dl. Cristi. cum zice colegu zeama, e super meseriasi si cel mai de treaba.

Au fost cateva probleme si chiar a avut rabdare sa le rezolvam pe toate,gen am bagat freon in instalatie si sa blocat compresoru.

Da pana la urma sa rezolvat.si nu ma taxat cu nimic in plus pentru timpu pierdut.

 

Cine are nevoie de freon si verificari si inlocuire supape defecte. Sa vb cu el.

:)

Share this post


Link to post

Sint curios daca ai si tu problemele cu supraincalzirea motorului,acum ca ai aer functional :-/

Share this post


Link to post

Sal all,

 

Dupa cum am scris mai sus legat de supra incalzire motorului,am rezolvat problema prin schimbarea radiatorului de apa,acum merg cu masina fara probleme si nu se mai incalzeste si cu si fara a/c pornit.

Am avut curiozitatea dupa ce am schimbat radiatrorul si l-am desfacut,era foarte plin de mazga + silicon + foarte multa rugina.

Vreau sa multumesc tuturora care mau ajutat cu pareri si idei.

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Salutare..

am un Tico de firma,cu AC..de cand mi l-au dat a avut probleme la aer...pana la urma s-au indurat si l-au bagat la un frigotehnist in lucru...a schimbat ala de capul lui pe acolo a incarcat instalatia cu freon(total vreo 600 lei)si m-a chemat sa-mi arate ca pe direct merge si ca mai departe nu e treaba lui...e treaba electrica si nu se baga

merge doar pe treapta 2 a ventilatorului si intrerupe mereu...fac cam 50-60 km zilnic prin Buc...nici nu se simte ca am aer,adica cand merge...da,baga rece..problema e ca nu prea merge..adica intrerupe mereu parca ar fii pe ECO.Pe eco nu-l pot tine ca nu face fata...am cautat ca nebunu electricieni ,nimemi nu stie ce are...am gasit forumul am citit tot...am schimbat rezistenta aia R5 de fapt la mine era R4...de cand am schimbat-o parca e o imbunatatire si adica...acum daca stau pe loc merge de rupe nu mai intrerupe(ma rog sa prin toate semafoarele pe rosu)...ee cum plec cu ea cum intrerupe...stau intr-una cu mana pe clapeta de la ventilator dau in 3 si revin in 2..cate o data porneste dar nu tine mult...doar daca stau pe loc merge de rupe,am impresia ca atunci cand e mai rece afara(dimineata si seara) nu mai intrerupe asa rau...am vazut pe la inceput ca se mai discuta de niste diode...are cineva vre-o poza??? sa incerc sa le schimb si pe alea..chiar nu stiu ce naiba sa mai fac...

Share this post


Link to post

Zeama esti mare om !!!

Am desfacut si eu radiatorul si am gasit jumatate din elementi infundati, l-am capsat la loc, nu curge, e ok .

Pe GPL,in Bucuresti imi urca apa pana la jumatatea cadranului, niciodata nu a trecut peste jumatate .

Am observat ca pe benzina nu se incalzeste atat de tare si de repede, oare arde mai fierbinte gazul ?

Stie cineva cam cate grade are apa motorului cand acum este la jumatatea cadranului ?

Share this post


Link to post

Am cautat diode BAT46 pe Lizeanu..nu are nimeni..unde naiba pot sa gasesc??

 

Share this post


Link to post

zeama am mai avut odata in buc ,am stat in coloana vreo 40 min dabia m-am miscat asta acum 2 ani , si stateam cu Ac pornit ,a urcat apa muult peste jumate, daca stai cu el pe eco nu prea e problema.

momentan fac drumuri multe libere si acum sta aproape de C . foarte rar urca sus . cand opresc e drept merge elv cateva minute bune.

Da funtia eco e perfecta pentru mine .

Share this post


Link to post

Iar a venit căldură mă rupe...merge aerul numai când stau pe loc cum plec cu ea cum se opreşte...

O nebunie...

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am pierderi de freon pe la garniturile compresorului. Se poate rezolva pierderea doar prin schimbarea garniturilor ?

Unii spun ca pierderea defapt este prin materialul compresorului (pori)

 

Aveti idee unde as putea gasi garnituri pentru compresor si un uscator ?

 

Am observat ca la umplerea instalatiei s-au introdus doar 20 gr ulei pe langa 550 gr freon... cam putin sau asa e normal ?

 

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu la matiz...si am schimbat compresorul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...