Jump to content
 

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hai ca am inceput anul cu bine. Am trecut ITP-ul cu brio. Am facut si o baie cu "spume". Si ne-am bagat la somn in garaj, pana la vara.
  3. Yesterday
  4. raven84

    Octavia Nera

    Partea buna e ca peste 1600 de ture, misfire-urile nu mai erau inregistrate si nu mai dadeau coduri de eroare. Asta nu inseamna ca nu existau, ci doar ca daca o tineam peste 1600 de ture, senzorul (cred ca knock sensor ii spune) nu mai detecta eroarea. Prin urmare si dezechilibrele erau mai mici. Inca astept sa vina chiulasa de la rectificat si stau asa cu nerabdarea in suflet sa vad daca totul s-a aranjat acum. Sunt totusi niste bani bagati in masina si vreau sa fiu sigur ca totul e ok acum.
  5. M-am uitat pe site-ul lor, par OK. Teoretic, Made in UK, ar trebui sa nu fie petarde ... Ti-as ura sa tina "macar" 100.000 km si ar fi perfect
  6. Salex

    Octavia Nera

    Pai, multam @Dj Dark, fix asta era ideea. As mai fi adaugat ca, pe vilbrochen, #1 si #3 sunt "la aceeasi ora", prin urmare dezechilibrele de la misfire pe #1 sunt sigur ca afecteaza si #3. De asta m-am legat de cuzineti ...
  7. Salex

    Naluca

    Da ... sunt din epoca aia, asa era :)). Tabla de Dacie (cu tot cu vopsea, ca de grund nu se prea punea problema) cam coincidea cu gap-ul recomandat (0,6-0,7). Pe la inceputurile "carierei" de mecanic amator (nici nu stiu daca am povestit pe aici faza cu racirea facuta la o Dacie 1300 cu ... VIN ... mama mama ce mirosea a vin fiert pe langa masina ... s-a spart vasul de expansiune, de sticla pe vreme aia, fix la km 15 inainte de intrarea de pe A1 spre Bucuresti) obisnuiam sa verific gap-ul folosind tabla aripii ... Apoi am ajuns sa reglez bujiile, platinile etc. "la ochi" cu precizie de 0,05mm ... Ce vremuri. Multumesc, chiar ma bucur ca am reusit sa re-obtin numarul cu care am circulat fara intrerupere intre 1996-2019 ...
  8. Dj_Dark

    Octavia Nera

    Legatura ar fi ca nr 3 se aprinde urmatorul dupa nr 1 si in cazul tau, muncea mai mult avand in vedere lipsa de compresie de la 1. O alta explicatie pentru alea rosii ar fi amestec sarac.
  9. Dragul meu, nu ai decat sa mergi la cineva care stie parametrii functionarii la rece.
  10. Doar aia am gasit Am folosit si glyco in trecut, sunt ok. Cred ca si la sfi am pus.
  11. raven84

    Naluca

    Nu stiu cine imi spusese odata ca, in caz de lipsa lera, grosimea tablei masinii este fix ce trebuie. Sigur asta era la vreo Dacie, dar e tot din seris "reglajului de fabrica" Frumos rau MOS Naluca!
  12. raven84

    Octavia Nera

    @Salex, sa fiu cinstit nu vad legatura directa si mi-ar place sa aflu mai multe. Oricum, supapele alea rosii sunt enigmatice pt mine, nu inteleg cum si-au capatat culoarea aia. @ches cand am luat masina facea urat rar si dar la rece, cand se incalzea nu mai avea nimic. Ulterior a inceput sa faca figuri si la cald si la rece, semn ca deteriorarea supapei se accentuase. Dar la inceput, am facut un test de compresie la reprezentanta, cu motorul cald si tin minte ca toti cilindrii au avut valori peste 10. Din punct de vedere al intretinerii, motorul a mers de cand e la mine, in 98% din timp in regim 2500-3000 de ture, cu micile exceptii cand pe autostrada i-am dat mai mult de 130 km/h, cand si turatia a crescut corespunzator; iar schimburile de ulei au fost facute cu rigurozitate la un an sau 10.000 km, mereu cu Mobil 1 5w30. Combustibilul a fost mereu pus doar de la doua statii, un Mol si un Petrom si in general am incercat sa am grija de ea. Ma intreb asadar daca faza cu supapa arsa are vreo legatura cu faptul ca masina este convertita pentru functionarea pe GPL.
  13. Last week
  14. Salex

    Naluca

    Am reusit si un record negativ . Dupa ce am luat masina in Ianuarie anul trecut, dupa reparatie, nu am mai umblat deloc la bujii. Cumva am pierdut sirul, asa ca nu am mai tinut cont de km parcursi, mai ales ca toate au fost in regula. Buuun ! Weekendul trecut, dintr-o data, am inceput sa am ezitari serioase la acceleratiile hotarate, era evident ca era ceva pe partea de electrica/aprindere. Am desfacut bujiile si a reiesit imediat cauza problemei. Din pacate am ratacit lerele, nu stiu exact la cat ajunsese gap-ul, dar clar era undeva intre 1,5-2,0. Sensibila creatura ... Totusi, cum gap-ul normal este de 0,9-1,0 nu m-am suparat. O lovitura sigura si de mare finete cu un patent a rezolvat problema "reglajului de fabrica", asa ca am revenit la mersul normal in mai putin de 10 minute. Azi mi-a venit un set de bujii Denso, aveam niste ACDelco (Made in US, pe vapor, dinspre China spre Europa), dar nu am avut niciodata incredere in ele. Detaliile de finisaj, imbinarile etc ... m-au facut sa le las "de rezerva" . Poate se potrivesc la drujba sau motosapa ... ca pe Naluca nu o sa ajunga
  15. @Luc 7: un detaliu important, care este regimul de utilizare ? Cat mergi in oras, cat mergi in afara ? Uleiul la care ai facut referire nu stim daca este LL, indicii de vascozitate nu spun nimic in sensul asta si marca nici atat ! Chiar daca presupunem ca este un ulei sintetic si mergi exclusiv in afara orasului, mai mult de 15.000km nu il tine in motor. De avut in vedere ca uleiurile Castrol sunt al naibii de predispuse la contrafacere !!! Am avut schimb de ulei cu Castrol, sintetic, pe care a trebuit sa il arunc la 7000km pentru ca isi pierduse toate proprietatile ... avea consistenta apei ... Prin urmare, intrebarea/discutia poate genera o gramada de dezbateri, insa asta nu cred ca te ajuta daca vrei sa iti ingrijesti motorul. Acesta este motivul pentru care multi colegi de pe forum prefera si recomanda schimbul de ulei dupa un rulaj mic ... Better safe than sorry ! Avand in vedere varsta masinutei, daca vrei sa optimizezi costurile cu schimburile de ulei, persona ti-as recomanda un ulei mai "de buget" pe care sa il schimbi mai des (8000-10000). Un ulei mai putin faimos, dar necontrafacut, s-ar putea sa fie mai OK decat o facatura "faimoasa"
  16. Salex

    Octavia Nera

    Daca #3 avea supapele asa fara alte motive, ar fi fost ciudat. Avand in vedere ca #1 avea buba mare si ca #1 merge "mana in mana" cu #3, m-as hazarda ca supapele de la #3 sunt rosiatice din cauza problemei de la #1. Desi nu e chiar la indemana, eu unul as fi verificat macar cuzinetii de biela. Ma rog, eu i-as fi schimbat neconditionat (ca tot ii cumparam de siguranta)
  17. Pentru mine si cuzinetii "Kolbenschmidt" ruleaza rau de tot, tot pe lista de preferinte se afla !!! Nu stiu ce naiba ti-a venti cu Glyco .. nu le cunosc istoricul
  18. Valabil - l-am pus din nou în vânzare, nu are rugina, s-a refăcut si racordul flexibil la eșapament, s-au schimbat consumabile, s-a refăcut ITP-u (II-a 2023) l. Asigurarea obligatorie valabilă. Masina a mai făcut aprox. 1000 de Km în ultimul an, sotia nu este un șofer pasionat ... Impozit mic, asigurare, consum mici . Multumesc
  19. Problema noua cu cel gri, releu bujii incandescente, beru ala a tinut 5 ani, ce sa ii mai cer Acu l-a gasit, asta vara nu putea sa moara Simptome clasice, pornire dezordonata cu fum la sub zero grade si eroare intermitenta pe toate cele 4 bujii concomitent. La rosu am luat niste culise de geamuri, poate le fac si eu pana la urma sa mearga bine. Pentru cine nu a citit din urma, ambele geamuri fata se "haiesc" spre fata, se blocheaza in cheder si sar din macara daca nu esti atent. Daca vara trecuta mergeau cat de cat, acum au devenit aproape inutilizabile.
  20. Ma pregatesc pentru la vara Alea 2 cutii lemforder si febi sunt pentru aia verde, faceti abstractie . La fel si punga aia, sunt culise geamuri pentru e36. Deci avem 4 seturi de segmenti kolbensmith (preferatii mei si ai lui @Salex ) cuzineti de palier aceeasi firma (astia sunt mai mult sa fie acolo fiindca ca cel mai probabil nu sunt de schimbat, voi verifica) si glyco de biela. Completam cu o curea de distributie ca na, trebuie schimbata de fiecare data cand o dai jos, asa zice manualul , si o garnitura de baie, aia veche pierde putin, cel mai probabil silicon insuficient, o sa am grija de data asta sa pun sa nu mai poata fi data jos data viitoare . Pnetru partea de sus am un kit complet de la "mando" din care am mai descompletat chestii in timp, insa chestiile esentiale inca sunt (garnitura chiulasa, simeringuri supape, etc, etc)
  21. Din nou, probleme, probleme, nu se mai termina. Am facut itp si asigurare ,drept urmare un an de zile nu mai am treaba cu ea. Am rezolvat caldura, bagat jet de apa in ambele sensuri prin calorifer pana a inceput sa nu prea mai opuna rezistenta, plus niste detergent lichid automat, atat am avut prin zona. Rezultatul e spectaculos, sa vedem cat tine. Totodata am schimbat si scarbele astea doua Cu astea de mai jos. Cel de la cutie (mai sanatos) e lemforder, din pacate celalalt central (ala rupt) nu era disponibil, drept urmare m-am multumit cu febi. Vedem cat tine. Si daca tot eram aici l-am rearanjat si pe cel de al treilea (si asta schimbat cu unul nou acum ceva timp) ca sa imi vina motorul la nivel cum trebuie. Si, problema nou aparuta, siguranta de la dezaburire luneta/oglinzi se topeste, cel mai probabil contact imperfect in panoul de sigurante, Asta a ramas pentru data viitoare.
  22. ches

    Octavia Nera

    Cu ocazia asta sper sa ii dai de cap si sa scapi de probleme. Supapa aia crapata sigur la cald nu mai etansa deloc. Bafta!
  23. Sunt din Bucuresti, eu pentru diagnoza am fost cu masina la Radacini Vitan si la https://www.revizieautoservice.ro/ . La Radicini am fost in urma cu mai multi ani (5-6), la Revizieautoservice am fost in urma cu 1 an. Ambele serviceuri mi s-au parut ok, m-au lasat sa stau cu cei de la diagnoza si sa le spun ce vreau. Pretul diagnozei a fost undeva la 150 lei la ambele serviceuri, probabil la Radacini este un pic mai scump. Dar pana sa ajungi la service cred ca cel mai bine ar fi sa vezi daca curatarea clapetei de acceleratie face ceva. Altfel vei plati si pentru curatarea clapetei si pentru diagnoza. Daca o faci singur ai sanse sa scapi de ambele
  24. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Furtunul acela era rupt si la mine din cauza accidentului in care a fost implicata masina inainte sa o cumpar. L-am schimbat atunci (96 lei am dat pe el parca) si dupa aceea nu am mai avut probleme. Deci nu se rupe usor, se rupe doar daca se trage tare de el. Nu as cumpara o masina cu care s-a mers mult cu furtunul asa, pe acolo trage aer nefiltrat si daca merge asa de 3 ani... Asa cum a precizat si Akon cineva care se zgarceste la 100-200 lei inseamna ca se zgarceste si la ulei, filtre, lichid de frana etc. Sunt 2 tipuri de furtun in functie de cat este diametrul in intrare in corpul clapetei de acceleratie, vezi sa comanzi ce trebuie. Pentru probleme tehnice cel mai bine este sa folosesti topicul acesta: http://www.gmclub.ro/forum/forum/78-probleme-tehnice-spark-captiva-orlando/
  25. La 2.0 atat axele cu came cat si rotile dintate sunt identice. As face pariu ca si la asta sunt identice.
  26. Vezi poza mai jos. am pus buline pt a se vedea mai bine P.S. A se observa ca rotile dintate de la axe sunt la fel (par amandoua de evacuare) cea de admisie are gaurile mai mici si mai dese
  1. Load more activity
 

×
×
  • Create New...