Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. In seara asta, la intalnire, am schimbat difuzoarele fata si am pus sticle de oglinzi incalzite. Sunetul e mult mai bun, parca acum suna mai bine pe fata, iar oglinzile sunt perfect functionale, legate la dezaburire (ca si pe original). Japonezul a tras cablajul pana la mufa de pe usa, taiat firele, cositorit, izolat si tras in carcasa oglinzii.
  3. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Cam multi ciudati in zona. Acum vreo ora un amic mi-a adus la cunostinta ca a luat si el legatura cu un anume atelier unde schimba parbrize cu scoruri extrem de atragatoare, 45 mii tot tacimul, parbriz, montaj, tot ... Oh daaa zic, imi inchipui gasca fulger si parbtize minune. NU ! Multumesc, nu-mi trebuie. Asta ar fi unu din motivele pentru care tin a o lungi cu schimbatul, pina dau de meserias ce inspira cit de cit incredere ... Cu siguranta au minuit ei mai multe barbrize decit mine insa ... s-avem pardon ca batem la usa gresita. Mai sap ... intre timp ma documentez ...
  4. Salex

    Parbriz "ciupit"

    Pai de asta ti-am si scris mai sus ... Aici ai apelat la colegi, la prieteni, unii care nu sunt interesati sa te "faca" la buzunar, ci ti-au impartasit niste experiente proprii si ti-au dat sfaturi si recomandari de buna credinta. Ca sa zic asa, "My 2 cents" 😄. Nenea al tau, ciudat. In Bucuresti exista o sumedenie de firmulite care ofera servicii de schimb parbriz la domiciliu si dau o lista destul de lunga de oferte. Drept e ca trebuie sa te documentezi singur, inainte de a alege ...
  5. Viktor

    Epica 2.0 Vcdi

    Am intinlit pistonase uzate rau de tot cum au tot frecat pe peretii etrierilor la interior. Si asta de la culise mai putin abile se trage, ai calcat pedala de frina - ertierul se duce haisa si in aceiasi secunda o modificat si traiectoria pistonasului ce se propteste si freaca partial de lagarul etrierului. Altfel pot fi refolosite de nu-s ruginite ca in a doua jumatate a pistonasului se produce uzura (de ea exista) si nu are cum a lacrima pe la O-ring caz in care discurile de frina nu-s subtiri ca lama iar din placute nu a ramas decit suportul metalic ce sa permita pistonasului a iesi atit de mult la inaintare, ar fi culmea ! Mi-s adeptul kit-ului de reparatii complet. Si fac coletie de pistonase SH, nu deteriorate ci SH, si le fac cadou de e cazul.
  6. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    La nenea cu parbrize faceam referire Salex. Subliniam faptul ca nu a mentionat nici un producator de parbrize, nici Fuyao nici nimic. Voi da, ati mentionat insa nenea nu ! Eu unu cind am facut o oferta mi-am luminat clientul in legatura cu un produs anume pina la cel mai banal detaliu daca a fost cazul. Pentru ca astfel mi se pare corect ! Ce-am experimentat eu acum a fost un soi de cacialma nicidecum o pre-oferta, oferta, sa batem palma nici atit. Da' ma rog, probabil unii astfel stiu a-si atrage clientii cu trei lulele trei surcele. Un fel de-a spune asta-i pretul de restul nu te intereseaza, stiu eu ce parbriz sa-zi montez ! Serios ? Hmmm ... Te iei la trinta cu vulpea batrina, ha ? 😉 De face rost si monteaza fix parbrizul ce il cer eu de bine, de nu ... la revedere, urmatorul !
  7. Salex

    Parbriz "ciupit"

    Vezi mai sus, atat eu cat si @Corneda am mentionat Fuyao. Eu am avut retinerile mele vis-a-vis de Fuyao, dar, daca niste producatori mari (GM, Hyundai etc) il pun pun pe masini ca dotare de fabrica, poate nu or fi ragalii ... Pentru siguranta si liniste, cred ca merita in plus cateva zeci de EUR. Ca tot am depasit putin tematica topicului, sa dau un argument solid pentru Pilkington, legat de titlu ... Pe o autostrada din Austria, la viteza maricica (140 + + ) am avut parte de o faza din care nu credeam ca iesim fara bube mari. Trecand pe langa un TIR, s-a desprins de la asta o bucata de gheata cu nisip cam de dimensiunea pumnului (un pumn sanatos, 10 cm in diametru). A poposit fix in mijlocul parbrizului (eram cu Leganza atunci) si am ferit capul, convins fiind ca parbrizul se va face praf . Supriza mare, in urma impactului nu doar ca nu a aparut nicio crapatura, putin de tot s-a matuit sticla, sa zic ceva de dimensiunea unui bob de porumb. Bucata aia de gheata nu o sa o uit niciodata, era colturoasa, nu s-a dezintegrat la imact, iar zgomotul a fost ... de retinut mult timp
  8. Da, e acelasi cod si pentru Lacetti. Analizeaza intensitatea razelor solare si transmite informatia mai departe la clima, astfel incat sa regleze temperatura si turatia ventilatorului cum trebuie. Bine, cel mai probabil coroboreaza cu informatiile si de la ceilalti senzori.
  9. Geo_ZGA

    Epica 2.0 Vcdi

    Pai culisele fata era blocate in partea de sus, pe ambele parti. Am curatat si gresat, dar nu mai e ca nou. O sa iau pistonase, culise si garnituri, plus aerisitori noi (ma simt eu mai bine sa fie noi).
  10. Ce rol are acel senzor de soare ? Pentru Lacetti are același cod.
  11. Last week
  12. Daca tot am fost cu Nubira la Bucuresti, fiindca Skoda era in service, am profitat de ocazie si am schimbat ambele becuri de pe faza scurta, ca cel din stanga incepuse sa o dea intr-o tenta albastra. De asemenea, daca tot aveam noile incaltari de iarna pe balcon, am zis sa fac un drum pana la vulcanizare si sa le pun pe alea. Omul gospodar îşi face vara sanie şi iarna car. Alta viata cu ele. Mult mai liniste in masina. In postarea anterioara aminteam de discurile de frana ca sunt cele din fabrica, dar am omis sa mentionez faptul ca intentionez sa schimb si amortizoarele spate, fiind in aceeasi situatie. Noroc ca am gasit relativ recent un amortizor spate stanga original cu 70 lei in Polonia si pe cel spate dreapta cu 150 lei in Romania. Mai raman placutele de frana si posibil pufferii.
  13. Mno bun. Am ramas dator cu un update. Skodita e reparata si merge bine mersi. Se pare ca la capacul de culbutori exista un filtru epurator care a cedat si mi-a bagat ulei prin admisie, EGR si nitel pe la turbina. Tinand cont de aceste considerente, a fost schimbat capacul de culbutori (asta fiindca filtrul epurator e incastrat in el), alt EGR ca si ala era trosnit, reconditionat turbina ca avea joc axial (stiam de anul trecut ca face si overboost, mai ales ca cele de la KKK nu sunt foarte trainice), curatat admisia, garnituri noi si nu in ultimul rand un schimb de ulei + filtru. Dupa ce am luat-o de la service, i-am facut si o binemeritata baie, sa stea frumos langa sora ei. 😄
  14. Viktor

    Epica 2.0 Vcdi

    Eu as merge pe kit reparatii etrieri complet cu pistonase incuse. Pistonasele vechi caz in care nu-s ruginite pot prezenta urme de uzura la baza de regula, si asta se datoreaza unei culisante semi ori complet blocate. Da' inteleg ca au primit deja o gresare. Acuma, unii nu vor, altii nu-si permit (ca sint si astfel de cazuri si ii inteleg) si pistonase la pachet, dau semn pe pistonase inainte de a fi extrase apoi le modific pozitia circulara la remontare in functie de uzura constatata, de exista, desigur. Chiar de nu observ uzura, tot le modific pozitia cu o juma de tura fata de pozitia anterioara. Altfel, buna decizie de a o lasa in parcare ca pacat de discuri si placuta ca odata arse ... nu mei e ceia ce trebuie
  15. Geo_ZGA

    Epica 2.0 Vcdi

    281.000km, am facut itp-ul azi, totul a iesit bine. Franele fata dezechilibru 12% (sunt infranate putin in continuare, se incing si miros), franele spate dezechilibru 0% (zero), frana de mana 8%. Amortizoarele au iesit 85-86% pe fata si 78-80% pe spate. In rest, a zis ca nu a vazut nimic dubios, totul ok. Desi aveam de gand sa plec cu ea la socrii, o voi lasa in parcare pana ma intorc si ii fac etrierii aia fata, plus altele.
  16. ches

    Spark-Ul Albastrui

    Mai sterg praful de pe topicul asta. Masina are in jur de 80000km, trebuie sa ma uit candva sa fac o poza cu km 🙂 . In primavara asta am ramas fara freon (nu mai pornea AC-ul), asa ca am fost si am facut o reumplere. Au scos 104g si au bagat 450g+10g ulei. Nu mai tin minte cand a fost ultima reumplere, dar a fost in 2021/2022 din ce tin minte, din pacate nu am scris pe forum... Sa vedem cat va tine, l-am rugat sa puna si substanta de contrast, poate reusesc sa o vad cu lanterna UV.
  17. Alegerea intre carpeala si inlocuit pragul depinde cat vrei sa mai tii masina si cat de extinsa este problema ruginii. Eu am aplicat metoda carpelii la prima masina, o Dacia 1300 si a tinut cativa ani, pana am dat-o la Remat...
  18. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Cam astea ies la iveala in urma sapaturilor. Saint Gobian, Pilkington si Fuyao de care nu a amintit nenea, defapt de nici un producator. Chiar nu vreau o ragalie cu zero garantie. Eu unu as fi mers la client cu un catalog de produse cu care lucru si lista de preturi la care as adauga recomandare de mi-ar fi ceruta parerea ca nah, in majoritatea cazurilor nu au nici in clin nici in mineca cu asa ceva.
  19. Salex

    Parbriz "ciupit"

    Acum, ca ai simplificat discutia, in topul meu ar fi Pilkington si Saint Gobain. Ambii sunt OEM (de fapt, chiar OE). De la altii, am auzit ca Splintex face chestii foarte bune, cred ca lucreaza pt BMW (dar nu am avut experienta personala cu ei)
  20. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Discutia sa axat cumva cramponata pe "n-are rost" ceva mai scump ca nu e mare diferenta de calitate. Mi-a cam fost cumva intoarsa discutia de la produse serioase la ieftenituri ce mi-a cam dat cu virgula si n-am mai insistat s-apoi probabil schimb macazul. La intrebarea ce recomanzi, ceva calitativ ... eu tontu de mine ma asteptam la un respuns gen : recomand producatorul X, eventul Y, NU recomand Z-t, etc. Cum -necum tot la "n-are rost" ajungeam. Mai sa fie ! Treaba e in felul urmator : nu alerg dupa extremisme ci un prosus bun, normal, sa garanteze cit de cit calitate si nu orice calicatura ca e ieftin. Treaba ii ceva mai complicata decit pare la prima vedere dat fiind parbrizul e direct legat de placutele de inmatriculare prin rahatu' ala de atipild de inregistrare lipit pe parbriz ce odata cu schimbul parbrizului trebuie procurata (de la registrul auto parca) copia atipildului ce e doar una, o singura copie ce la rindul ei trebuie fabricata si dureaza undeva la 15 zile. Sigur, se elibereaza o procura cu care poti circula pina la inminarea si lipirea atipildului pe noul parbriz insa lucrurile se complica si mai mult in cazul in care montezi o calicatura de parbriz nou iar la primul impact crapa ... ai sfeclit-o ! Nu inlocuirea parbrizului ar fi o problema, ci faptul ca nu mai primesti un alt atipild, ci trebuie sa schimbi si placutele de inmatriculare cu doua variante de atipild, alti bani alta distractie. Iar balamucul nu se opreste aici, o iei de la capat cu replata rovinietei spre ex ca nu coincide cu noile placute. Acest aspect il conosc de ani de zile iar acum am verificat si aceiasi poveste. Trebuie studiat foarte bine terenul inainte de a face miscarea in schima altfel ti-o furi. Manopera e un 25 mii, iar iefteniturile 30-35 mii Ft. N-as putea spune ca e scumpa manopera mai ales ca-i efectuata la domiciliu. Sa vad cum o rezolvam cu calitatea ca de insista cu "n-are rost" renunt la serviciile lor ! Imi montezi ceia ce vreauu eu ori deloc ! Zice nenea ca pacat de parbrizul actual ca ar fi dintre cele bune. A scapat un porumbel probabil fara sa-i dea seama ca afirmatiile se bat cap in cap intre "n-are rost" si ceva bun. 😉 Ma bazez si pe experientele, recomandarile voastre catre ce producator serios sa inclin.
  21. Geo_ZGA

    Parbriz "ciupit"

    Manopera in sine nu e foarte scumpa, mai ales cand cumperi parbrizul si iei montaj de la aceeasi firma, nu stiu daca merita deranjul sa faci singur. La faza cu calitatea, da, sunt de acord cu tine. De ales ceva cat mai bun. Totusi exista varianta ca vanzatorul respectiv sa aiba 2 produse de aceeasi calitate, dar preturi usor diferite. Vezi macar ce marci sunt.
  22. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Am mai schimbat parbrize singur singurel, Geo. Intr-adevar asa este, ei is mai abili, mai cu experienta, scule necesare ... e mai comod, sigur. Da' acuma sincer, daca eu inclin catre calitate a produsului chiar de costa mai mult, de ce cauti a ma convinge ca intre A si B nu e diferenta ? Eu unu nu cred in sloganul "toti sintem la fel". Oi fi capiat eu ... insa mi greu a crede ca toate is la fel. Tare faza cu batutul vintului in cabina ...aia mi-a placut ! 😁 Am facut birocratie pret de ~ 10 ani si intotdeauna cu cartile pe masa in fata clientului. - varianta a - varianta b - varianta c Astea-s posibilitatile, astai-i calitate produselor, astea-s preturile. TU decizi iar eu iti respect decizia !
  23. Geo_ZGA

    Parbriz "ciupit"

    Eu nu m-as complica sa-l montez singur. In primul rand, nu ai priceperea necesara. Investesti si in scule/silicon. Si nu ai garantie, te certi singur daca bate vantul/ploaia pe langa el.
  24. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Da. Perforare efectuata si zice omu ca n-are rost a investi intr-unul scump precum cel de fabrica ca nu prea e diferenta de calitate, imi recomanda pe cel mai ieftin. Oare chiar sa nu mai existe nici o diferenta intre A si B ? Ma mai gindesc, incin a o lua pe mineca in a-mi procura ceia ce vreau si mi-l schimb singur ! Nu mi-s la prima "abatere" in a schimba parbrize.
  25. Ce sa zic ... La acelasi service, acuzand o mica bataie la joc scurt de volan stanga-dreapta, mie mi s-a recomandatat clar SA NUfac reconditionare de caseta pentru ca nu este cazul (inca) si ca, din informatiile lor, este un comportament "normal" ! La aceeasi concluzie a ajuns si service-ul unde am facut motorul Nalucii, ca tot eram in zona 🙂
  26. Da, caseta de directie au pus-o si la mine, dar ca reconditionare. Intentionez sa mai cer o parere, nu am pic de incredere in ce a zis mecanicul care a facut verificarea de rampa/ constatarea. Pretul manoperei la distributia pe lant este sensibil mai scumpa ca cea pe curea. Din ce m-am mai uitat la alte service-uri manopera variaza intre 2000 si 3000 lei. Eu am platit 3000 lei pe manopera, deci ar fi in grafic 🙂 . Din service-ul de la Morarilor am doar cativa mecanici la care o sa ma duc si doar la chestii pe care nu le pot rezolva singur. Sper sa nu mai fie nevoie sa ma duc la ei...
  27. Viktor

    Parbriz "ciupit"

    Intr-adevar, e si trebue schimbat parbrizul cu unul nou asta fara discutie. De nu-i acord sansa perforarii crapatura se extinde sigur, deja ii cu aprox. +1cm mai lunga, ca i-am dat semn si l-am tinut sub observatie. O lungesc nitel cu schimbatul ca nu-mi sta in fire a lua decizii in pripa ca graba strica treaba, cel putin din punctul meu de vedere. Nu mi-s deloc la zi in ce priveste raportul pret / calitate si tin a ma documenta in aceasta directie ca de la butic la butic is diferente de preturi de-ti sta mintea-n loc ! Plus ca trebuie programare facuta unde si cind ... De moment pregatesc terenul apoi trecem la fapte. Ca tot veni vorba de rabdare. Luni de zile am rasfoit si am alergat dupa o masina in toate mintile ! Am vazut atitea rable obosite di valeiii ... si niste preturi de-ti venea sa-i intrebi : sigur de/doar de masina asta e vorba ori mai ai vreo una la pachet ? Se mai lauda cite unu ce poate tragaciu in cauza "frate (v-ati prins, indian) pai asta cu 5 muncitori si tixita cu scule nu exista coclaur sa nu-l urce !" Mda, macar esti sincer, tontule ! 😆 In fine, intr-o dupa-amiaza pe la 6 asa intru la botoane si din prma incercare dau de tinerica (la 19 ani a ei ...) stind rezemata asa sucara in roata de rezerva printre alte veterane e epoca. Ah, te-am halit tabloaso ! A me esti mancati-as ! Deci, anuntul fu pus in aceiasi dupa-amiaza in jur de ora 3, la 6 o vinasem, a doua zi la 8 deschidea incinta in care stationa iar eu la 7 eram prezent la poarta ! 😊 Dupa ce ne-am salutat (cu tipul ce deschise poarta) am intrat in incinta cu traiectorie tabloasa si aratind cu mina catre, am grait : pe asta o vreau ! In mare m-am uitat pe ici colo cit de virgina e si cam atit, la intocmit acte. Apropo, nu ma intereseaza virsta unei masini, ci starea ei ! Dupa toate astea, trece un amic pe la mine si zice : da, a meritat saatepti atit da' nu pricep neam de undeatita rabdare nene ... ? Ma bajeatule zic, ia aminte aici la mosu : dupa tren, masini si fomei sa nu alergi niciotata ! Lasa-le, duca-se, te asigur ca vin altele ! Ce-i al tau ii pus de-oparte ! 😉
  1. Load more activity
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...