Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tocmai am fost la revizia de 1500 si am schimbat si uleiul. Mi-au pus Valvoline 5w-40. Este bun pentru motorul asta? Mi se pare ca motorul merge mai rotund, fara tremurat, dar parca este un pic mai galagios si in sarcina si la relanti. Despre ulei m-am uitat pe net si am vazut ca este foarte bun, dar mi-e frica sa nu fie prea vascos pentru motorul de Matiz.

Share this post


Link to post

Nene, un motor de doar 800 cc, in 3 cyl, nu poate fi silentios.

Share this post


Link to post

Este mai galagios decat inainte, Tolin. Stiu ca trebuie sa faca si el zgomot..Uleiul este bun?

Share this post


Link to post

Marca e buna, merge.

Share this post


Link to post

Cat am avut eu matizul pe mana nu stiam exact cum e treaba cu uleiul, asa ca mergeam pe mana ARAL-ului, 5W40. Timp de 50 de mii de km, ma obisnuisem cu consumul de ulei. Acum, la 60 de mii de km, am trecut pe Castrol Softec Plus 5W30. In afara de faptul ca merge mult mai bine masina, cine s-a suit in ea a ramas uimit, am si vreo 1500 de km iar pe joja nu se vede nici o scadere a nivelului, asta in conditiile in care a vazut numai jar prin oras, iar aseara am facut toata autostrada cu 135-140 la ora. Daca as fi avut vechiul ARAL, sigur s-ar fi vazut. Azi dimineata cand am verificat uleiul, ma asteptam sa-l vad pe la jumatatea jojei. Nici pomeneala.

Concluzia: RESPECTATI INDICATIILE FABRICANTULUI.

 

Fabricantul a testat, eventual si distrus sute de motoare pana a ajuns la concluzia ca unui motor i se potriveste un anume ulei, a incercat zeci de tipuri de uleiuri, nu numai in mers, ci si pentru a vedea daca nu intra in reactie cu piesele componente ale motorului.

 

Asadar: ESTE CINEVA MAI IN MASURA DECAT FABRICANTUL SA RECOMANDE UN ULEI BUN PENTRU UN ANUME MOTOR?

Eu zi ca nu, asa ca merg pe mana lui.

Share this post


Link to post

Am crezut ca doar mi se pare mie... si eu am pus Castrol 5w30 si mi se pare ca merge mult mai frumos motorul. Foloseam inainte Valvoline 10W40 si, cred ca acesta era, intradevar prea vascos.

Share this post


Link to post

Ai pus solutie de curatat motorul in uleiul vechi inainte de a schimba tipul de ulei?

Share this post


Link to post

la ori ce schimb de ulei tot mai ramine vreo 200 300 ml in motor,acesta ramine pe rampa culbutorilor deasupra pe chiuloasa si nu se scurge decit daca intorci masina peste cap sau dai jos capacu la chiulasa. de aia la ori ce schimb de ulei intra doar 2,7litri

Share this post


Link to post

Din manual reiese ca uleiurile recomandate sunt:

- 15W40 (-15 - +40);

- 10W30 (-20 - +30);

- 5W40 (-30 - +30).

 

Acum, iarna, o fi bine sa punem 10W30 si la vara (ca pe la noi se ajunge la +40 uneori) 15W40?

Sau numai 10W30?

 

[nu de alta, dar eu am 10W40, care se pare ca nu e nici recomandat, iar tolin a zis mai inainte ca nici n-are ce cauta la Matiz]

 

Iar ca marca, cel Daewoo e mai bun ca oricare altul pt ca e facut de (pentru) Daewoo?

post-4063-1168191400_thumb.jpg

Edited by SMS

Share this post


Link to post

Folositi cu incredere 5w40(Castrol txt sau Omv), 10w40 ar trebui sa intre in scena de la 100.000 km in sus.

Share this post


Link to post

:mda: mda... eu am 117.000 km...

Share this post


Link to post

Tu nu cumva ai motorul facut? ;)

Share this post


Link to post

"Facut" = facut praf, sau = segmentat? :D

 

Proprietaru (dinaintea mea) zice ca l-ar fi segmentat... fara sa dea jos de pe masina motorul (care pare ciudat). N-am cum sa ferific.

Share this post


Link to post

Foloseste 5w40 si urmareste nivelul. Daca scade atunci foloseste 10w40.

Share this post


Link to post

Deci daca scade trebuie (iar) segmentat? (presupun ca pierderea rezulta din arderea, incet incet, a uleiului...

Share this post


Link to post

La compresia pe care o aveai sigur a fost segmentat.

Ramane de vazut cat de mult l-a afectat isprava ta :)

Recomandarea este de 5W40 OMV SYN COM.

Share this post


Link to post

De atunci, din augurst 2006, nu am mai verificat compresia. :-?

 

Deci la schimbul de 120.000 pun 5W40 OMV SYN COM

 

(asta de mai jos e sigurul de pe omvro.ro la 5W40)

 

OMV syn com / syn com diesel* SAE 5W - 40

Ulei de motor sintetic cu performante deosebite, ce asigura o lubrifiere optima a motorului si protectie deosebita la pornirea la rece. Asigura o reducere a consumului de carburant, iar rezervele sale de siguranta si performanta garanteaza in orice conditii de functionare o stabilitate maxima a peliculei de ulei. Este recomandat tuturor motoarelor moderne Otto, Diesel si Turbo Diesel.

 

Specificatii:

ACEA A3/B3, API SL/CF, API SH EC

 

ACEA B3/A3, API CF/SL, BMW diesel engines,

FORD WSS-M2C-917A

 

Atestari:

BMW Longlife, MB 229.1, Porsche,

VW 502 00, VW 505 00

 

MB 229.1, VW 500 00, VW 505 00, VW 505 01

Share this post


Link to post

Eu pana acum am pus numai 5W30. In manual scrie ca asta e bun pana la temperaturi de 30 de grade. Ce se intampla daca merg cu el la temperaturi mai mari? Sa continui cu asta sau sa bag un 40 vara? Chiar am o dilema.

Share this post


Link to post

Salutare. Daca topicul se refera la uleiuri matiz, va rog sa acceptati si postul meu legat de uleiul pentru cutia de viteze. Eu am in cutie acum 80/90 la recomandarea baietilor de la autonet, numai ca azi mi-au spus la un magazin ca 80/90 este pentru diferentiale si nu este deloc recomandat pentru cutiile de viteze-matiz si sa iau neaparat 75/90. Cum diferenta de pret este mai mult decat dublu si cum am citit si in manual recomandarea pentru 75 stau si ma intreb,... intrebandu-va ce sa fac? Voi ce ulei de cutie folositi si ce imi recomandati? Ca o paranteza, castrol 75/90 este 80RON litrul.

Share this post


Link to post

Citeste aici.

Share this post


Link to post

Am citit maestre. De doua ori. Am sa recunosc sincer ca nu m-am lamurit; o fi de vina incapacitatea mea de a asimila informatie sau poate prea multa informatie ce trebuie procesata si cum probabil am o incapacitate de procesare...

Lasand vorba lunga la o parte, pot indrazni sa las postul meu aici?....sau rog mult un moderator sa il mute la topicul despre ulei pentru cutii viteza- matiz si poate ma lamureste si pe mine cineva. Multumesc pentru ingaduinta.

Share this post


Link to post

Mai, am postat si pe topicul dedicat uleiurilor pentru cutie. Pe soseaua de centura la Valvoline au tot timpul asa ceva: http://www.valvoline.com.ro/content.asp?op...tprod&id=19. Al 2-lea din lista. Valvoline SynPower Gear Oil GL-4 75w85.

 

Este singurul loc din Buc unde am gasit si fiind importator/reprezentanta Valvoline sunt si de incredere.

 

De acolo iau toate uleiurile cutie/motor atat pentru mine cat si pentru tata ( cielo ).

 

Nu are rost sa specific preturile care sunt mult mai mici decat in service dar un pic mai mari decat pocnitorile alea de uleiuri de prin super marketuri.

Edited by steph

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca foarte curand trebuie sa fac revizia de 1 an, si tinand cont ca se anunta o vara caniculara) m-am orientat la un ulei de motor Valvoline 15W40 (recomandat in manualul de utilizare al Matizului pentru intervalul de temp. -15 .. +40 grade). Mentionez ca in prezent am Daewoo 10W30 si parca, dupa un rulaj indelungat (cateva sute de km) parca devine mai zgomotos motorul. Pana acum Matizelul meu are abia 9200km.

Pot folosi acest tip de ulei?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...