Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hai mai fratilor ca ajung sa-mi para rau ca am aruncat bidoanele goale fara sa le pozez. :) ) La betie se mai inseala omul ce pune o data in motor, dar de 10 ori...

Share this post


Link to post

In sustinerea afirmatiilor de mai sus, am gasit din intamplare si una bucata Uskt care zice la fel :

 

Astazi s-a facut a 10-a revizie la 100.800km la care s-au schimbat: Uleiul Mobil 1 5w40 ;

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Asa este ... atunci am gasit Mobil 1 5w40 si atat...

 

Dar de atunci la ultimul schimb facut acu vre-o 2 luni nu am mai gasit Mobil 1 simplu si am pus : Mobil 1 5W40 ESP Formula M bineinteles tot la bidon de 0,946

Share this post


Link to post

Aici nu se discuta despre uleiuri recomandate pentru motorul Matiz-ului ?

Share this post


Link to post

Cum sa nu. Problema era insasi EXISTENTA uleiului respectiv ( pe care unii il folosesc si la Matiz, btw, pe piata din Romania)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Era/este vorba despre uleiuri recomandate pentru Matiz. 5W40 nu e recomandat pentru Matiz.

  • Like 2

Share this post


Link to post

De catre vreo 3-4 oameni ce mai activeaza pe aici, s-a stabilit odata, in rest e recomandat de producator, ceea ce conteaza mai tare, dar si de producatorii de uleiuri pe intervalul de temperatura din ROmania, ceea ce conteaza mai putin.

 

 

Daca 5w40 nu e recomandat pentru Matiz, nu e nici pentru CIelo sau Espero, toti trebuie sa foloseasca 5w30, meri de le zi la sectiunea lor ca fac o prostie sa puna w40.

Edited by argon
  • Like 2

Share this post


Link to post
... pe intervalul de temperatura din ROmania ...

Asta este valabil doar pentru tine si pentru cei care socotesc Romania alaturi de Dubai.

  • Like 2

Share this post


Link to post

5w40 pe langa ca include intervalul de temperatura a 5w30, il si extinde in sus.

  • Like 2

Share this post


Link to post

5w40 pe langa ca include intervalul de temperatura a 5w30, il si extinde in sus.

 

 

Fals, tot n-ai inteles ce-i aceea vascozitate. 5w30 are interval de utilizare pana la 200'C, asa cum are si 5w40. Tu nu faci decat sa contesti proiectantul care spune ca motorul a fost proiectat pentru clasa de vascozitate SAE30. Dupa tine motorul este din cauciuc, el inghite orice bagi in el.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Tu nu faci decat sa contesti proiectantul care spune ca motorul a fost proiectat pentru clasa de vascozitate SAE30

 

Daca as fi vazut sau auzit negru pe alb lucrul asta, as fi de acord. Dar nu vreau sa te cred pe cuvand, imi pare rau, trebuie ceva mai mult de atat.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Daca as fi vazut sau auzit negru pe alb lucrul asta, as fi de acord.

 

Degeaba vezi, fie nu intelegi, fie nu vrei sa crezi. Faptul ca insisti in scris imi spune ca ai alta problema, care vine din trecut. Aberatiile pe care le postezi aici sunt contestate de catre specificatiile producatorilor de uleiuri.

Edited by tolin
  • Like 3

Share this post


Link to post

Negru pe alb scrie, pentru motorul F8CV : 0Wx, 5Wx, 10Wx, !5Wx (x=30 sau 40) (chiar si 15W30 !) - depinde unde citesti, mai cuprinzator este la ultimii Matiji si la Spark. Am putea spune ca, dupa ceva amar de vreme, le-a venit si lu Chevrolet/Daewoo mintea la cap, ca acum 10 ani scria numai 10W30 si 5W30. Surprinzator insa la ei este ca au unificat pe diagrama lor temperatura maxima ambientala de utilizare, 30 ca 40, ca fiind 40 gr.C. (dar sa fie SM si A3/B3).

De clasa de vascozitate SAE 30 (monograd adica) nu au scris nicio data, dar parerea mea este ca merge, schimbat mai des.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai un manual de acum 10 ani unde scria doar 10W30 si 5W30?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ar trebui sa caut, intre timp m-am up-datat. Dar am PDF-ul de Tico (2000) unde e numai 10W30.

Share this post


Link to post

Manualul de Matiz E2 incepe cu anul 1999, si sunt toate uleiurile, poate ai alt manual, de aia intrebam.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Care toate, ca sunt 5w30, 10w30 si 15w40, pentru Sahara.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Care toate ...

Lui i-au facut un manual special, dupa modelul: cand e cald, bag gros, cand este frig, bag subtire.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Cu ocazia viitorului schimb de ulei, de peste o luna, ma bate gandul sa schimb tipul uleiului.

De vreo 40-50.000km merg cu Valvoline SynPower XL III 5w30, fara vreun consum de ulei, care are urmatoarele specificatii:

 

Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 11.5

Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 69.5

Viscosity Index 160

Viscosity, mPa.s 30°C <6600

TBN; mg KOH/g 5.9

Pour Point, ºC (ASTM D 97) -42

Specific Gravity @ 15/15ºC 0.850

Flash Point, COC, ºC 226

HTHS viscosity >3.5

 

As vrea sa-l schimb cu Valvoline SynPower MXL 5w30 care are urmatoarele proprietati:

 

Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 12.0

Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 66.9

Viscosity Index 178

Viscosity, mPa.s 35°C <6600

TBN; mg KOH/g (ASTM D-2896) 11.0

Pour Point, ºC -36

Specific Gravity @ 15/15ºC 0.861

Flash Point, PMCC, ºC 234

 

Parti bune:

* Ambele sunt uleiuri Long Life, cu interval de schimb de pana la 30.000km.

* Cel de-al doilea ulei este mai vascos putin la cald(12.0 vs 11.5) si mai putin vascos la rece (66.9 vs 69.5).

* Cel de-al doilea ulei are indicele de vascozitate mai mare (178 vs 160);

 

Parti mai putin bune:

* La MXL nu este trecut indicele HTHS. Asta vreau sa fie neaparat >3.5 insa...nu am date despre el.

 

XL III este A3/B4-04 iar MXL este A3/B3, B4.

 

Ce sa fac? Sa trec la MXL, se merita pentru partile lui bune sau sa raman la XL III?

  • Like 2

Share this post


Link to post

cred ca al meu e cel mai bun,ia aruncati o privire pe fisa tehnica.valvoline syn power 5w 30 (olanda)

Synpower l.pdf

Share this post


Link to post

in locul lui closchkutza as pune pe cel cu vascozitate mai mar 178 ,se stie ca un indice de vascozitate mai mare face bine oricarui motor. ideea e ca daca folosesti un ulei cu o vascozitae 178 peste 5/6000 km va avea pe la 172.

 

al meu valvoline syn power 5w 30 are 167 cred ca suficient de bine.

Share this post


Link to post

XL III este ulei long-life, cu interval de schimb de pana la 30.000km. Indexul de vaascozotate este un raport intre vascozitatea la rece si cea la cald.

  • Like 1

Share this post


Link to post

in locul lui closchkutza as pune pe cel cu vascozitate mai mar 178 ,se stie ca un indice de vascozitate mai mare face bine oricarui motor.

 

... Indexul de vaascozotate este un raport intre vascozitatea la rece si cea la cald.

 

Mitosule, tu asa sa pui, cum se stie.

Edited by tolin
  • Like 6

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...