Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Conteaza ce scrie pe bidonul de ulei la momentul pornirii, cand uleiul este in baie ? Asta o faci zilnic, de 1-2x.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sigur ca nu!Si ce-i cu asta?

Share this post


Link to post

normal ca face acelasi lucru, dar nu asta e important, ci cat timp face acel lucru.

  • Like 2

Share this post


Link to post

normal ca face acelasi lucru, dar nu asta e important, ci cat timp face acel lucru.

Asta e in functie de TBN. Cu cat e mai mare cu atat tine mai mult. De exemplu, Mobil 1 sta bine la TBN, pe cand Valvoilne il are mai scazut. Cu toate aceastea, motorul matizului suna mai frumos cu Valvoline, pe cand cu Mobil 1 5-30 ESP era mai zbarnaiac, mai metalic, asa..

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu ma refeream pe termen lung, faci schimburile la timp, cu acelasi ulei sa zicem, nu e totuna ca te paste un umblat in motor sub 100.000, cum am intalnit atatia, sau la 250.000, adica cel mai probabil niciodata cat ai masina.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

ARGON astept niste pareri despre castrolul din motorasul tau,adica cum se comporta ;consum ,turatii si relantii. :rolleyes:

 

 

in viitor ma gandesc la mobil 3000x1 5w 40 ,pentru bietul meu matiz.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Se comporta la fel, poate e ceva mai silentios la cald decat cu 10w30, dar nu pot sa jur, poate fi doar o impresie, consumul era 0 si inainte, nu consuma ulei, in rest diferenta se vede pe termen lung. Consumul de benzina daca difera e prea putin sa-mi dau seama, teoretic ar trebui sa creasca fata de w30, creasca e mult spus.

 

Acelasi ulei(Magnatec 5w40) il am la Espero unde ia forja la greu si sunt foarte multumit de el, in sensul ca nu-l consuma ca si pe Aral, si nu mai bat tachetii hidraulici la pornire, deci partea cu 'moleculele inteligente' care adera si protejeaza la porniri nu e chiar vrajala.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nici ce mancam nu analizam atat de temeinic. Parca uleiul asta ar fi de mancare

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nici ce mancam nu analizam atat de temeinic.

:thumbl:

Edited by strumfuadi
  • Like 2

Share this post


Link to post

:o fftopic: iar va luati la cearta oameni buni ca vad ca ploua cu "-" -uri in prostie?!.

 

:ontopic: eu am schimbat ieri uleiul dupa 10.000 de km parcursi mai mult in extraurban, iar la schimb am pus tot GM 5w30 deoarece am fost multumit de modul cum a mers masina cu uleiul asta. Din acest punct de vedere pot afirma ca este un ulei bun, ieftin si care isi face treaba fara fite. Ca or fi si altele mai bune...sa fie, mie imi convine cu merge cu asta si deocamdata nu mai schimb schimbarea. Oricum masina mea nu vede forje engross dar nici nu o conduc ca bunicu' deci in consecinta nu am nevoie de un ulei cu performante extraordinare.

Pace :thumbl:

Edited by raven84
  • Like 2

Share this post


Link to post

:o fftopic: iar va luati la cearta oameni buni ca vad ca ploua cu "-" -uri in prostie?!.

Pai ploua cu minusuri ptr ca orice user poate da un click fara sa isi justifice alegerea. Tu ai un post foarte pertinent, totusi s'a gasit un prost sa dea un minus.

credeti ca cei cu Lexus se streseaza care zeama o fi mai buna pentru motorul lor? Aiurea, se duc la reprezentanta si baga uleiul de acolo, recomandat de Lexus. Dar ei sunt niste idioti, posesorii de Daewoo sunt mult peste. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
... iar va luati la cearta oameni buni ca vad ca ploua cu "-" -uri in prostie?!.

Poti sa-ti imaginezi pe cineva care nu accepta o postare pur tehnica pentru ca mintea lui nu poate lucra cu acele informatii ? Uite un exemplu definitoriu ! Exista unii pe care ii enerveaza orice explicatie, o marcheaza cu minus, dupa care se duc si o dau de la ei pe alte forumuri. Misto, nu ? Pe mine ma bucura, inseamna ca mi-am realizat portia zilnica, cea de-a enerva un prost.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=196&view=findpost&p=486837

  • Like 2

Share this post


Link to post

Totally agree cu ultimele 2 posturi. Puteam sa dau din simpatie cu verde dar am dat pentru continut.

Asa cum multi iepuri se ascund in spatele unui nick pe un forum asa se si folosesc de minusuri din incapacitatea de a duce o polemica a intelectului, adunata unei deficiente de exprimare, din punctul meu de vedere e un sistem care nu e util la ceva, folosind poate doar defularilor proprii.

 

La matizul cu care mai merge taicamiu se pune doar daewoo 5w-30 si e schimbat "la ochi" sau la an (ambele ies sub 5000 km), motorasul suna si functioneaza foarte foarte bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

:o fftopic: interesant sistem de gandire, dar in cazul acesta reputatia dobandita pe forum nu evidentiaza in nici un fel activitatea user-ului ci doar gradul se simpatie sau antipatie temporara pe care il genereaza prin postul sau, sau cu alte cuvinte nu conteaza daca ai +36 sau -63, totul este doar o chestie de conjuctura. Pacat ca din acest punct de vedere nu poti afla cine se joaca cu minusurile si plusurile. Pe de alta parte daca am stii chestiile astea sunt convins ca s-ar plati si mai multe polite si am ajunge sa vedem scoruri absurde la reputatie, cele mai multe cu rosu si de ordinul a trei cifre. :wallbanger:

 

:ontopic: Inainte de a avea 5w30 GM am avut 10w40 de la Aral. Eram multumit si nu prea aveam de ce sa ma plang nici atunci, doar ca...dupa trecerea la noul ulei am constatat ca motorasul pare mai liber si mai nervos. Placebo sau nu mie imi place :lavolan:

  • Like 1

Share this post


Link to post

E normal sa fie mai liber si mai nervos, tu cum te'ai misca in apa fata de sirop? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Matizul meu a mers doar cu GM SAE 5W 30, cel pe care il bagau la fabrica schimbat la fiecare 10.000 de km, bine rau asa s-a schimbat si nu au fost probleme. Nu a vazut niciodata aditivi sau altele. Nu am cum sa fac comparatie cu alte uleiuri dar nici nu am de ce sa ma plang din nici un punct de vedere!

 

 

PS: Dau dreptate colegului care spunea mai sus "Nici ce mancam nu analizam atat!"ok.gif

Edited by Robert_MNW
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am trecut pe valvoline durablend 10w-40 si parca am cu totul o alta masina fata de uleiul vechi daewoo 10w-30.E mult mai silentioasa,are alt demaraj si parca s-a schimbat masina.Se poate sa fie doar in imaginatia mea,dar nu-l mai schimb cu nimic,sau poate dupa 100k sa trec pe max life.Sunt curios daca o sa consume ulei sau benzina(pt benzina cred ca oricum nu o sa fie vizibil).

  • Like 2

Share this post


Link to post

Desfaci busonul de la ulei si dai cu degetul pe capac si daca dai de ceva care seamana cu vaselina inseamna ca ai depuneri. La Mobil nu ramane nimic, am vazut si cand am desfacut capacul la culbutori, era curat luna (am schimbat semeringurile la supape).

 

 

nu-i adevarata kestia cu depunerile,eu folosesc de 2 ani mobil super s 10w40 si am si eu albeata din aia ca vaselina

 

am si eu o intrebare,folosesc de ceva timp 10w40 si mi se pare ca trage motorul greu mereu,ce sa fac sa trec pe 5w30?ar fi mai bine?

 

Parca se face politica aici ... vorba multa saracia omului. Matizului ii sta foarte bine cu valvoline 5w30 sau ceva similar ca norma. La masina asta eu personal am vazut cele mai evidente schimbari cand am trecut la ulei sintetic valvoline acum cativa ani - masina tragea foarte bine in rampa, urcam niste dealuri cu a 3- a a 4-a, dealuri care inainte nu le urca decat cu a 2-a maxim a 3-a. Alta schimbare majora a fost cand am pus bujiile NGK.

Se vrobea mai inainte de vitezele maxime atinse cu buburuza, referitor la asta confirm- cu uleiul pus la revizii, era un 10w40 eu nu reuseam sa ii dau mai mult de 130 -140. De acum cativa ani incoace, de cand am trecut pe sintetic, ii dau lejer 150. Pe Bucuresti - Giurgiu inainte sa puna astia radarele noi, mergeam mare partea a drumului comstamt cu 150Km/h exceptand localitatile si mai ales radarele fixe din Daia si Remus. Iar referitor la viteza maxima atinsa, la mine a fost 165Km/h mai mult n-am vrut sa ii dau. Nu vorbiti de limitare la 144 ca nu este asa ceva, limitarea e la turatie nu viteza.

Pana la urma totul tine de cat vrei sa tina masina si daca vrei sa te intereseaza bunul mers ai ei si performantele ei. Nu te intereseaza poti sa ii pui si cel mai prost ulei, dar ii reduci viata si merge masina prost. Te interesaza ca masina sa merga bine, sa te tina cat mai mult motorul , sa scoti un pic de performanta din ea, sa nu ai probleme iarna la pornire, etc ... pui ulei sintetic 5w30. Evident aici mai tine si de buget, normal ca uleiul sintetic e mai scump si multi cred ca fac o economie daca pun semi-sintetic, insa pierd pe alte parti cand vor trebui sa faca motrul la jumatate din viata lui. Aici e ca la mancare, si parizerul tine de foame, e ieftin dar nu la fel de bun si sanatos ca un salam de calitate, care evident e scump fata de parizer :)

 

ca a venit vorba de viteze,au am luat cu matizul meu 155 km/h,mobil super s 10w40 am in el

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pana la urma voi toti ce incercati sa dovediti, ca unii mecanici pun 10w40 si altii pun 5w30 si unii e mai prosti (mecanicii) decat altii?

  • Like 3

Share this post


Link to post

da asta e boala romaneasca,de ce ala sa bage ce vrea el si sa nu bage ce vreau eu?

 

inca mai am aralul si merge de rupe ,si pe cine sa cred ;pe unii care fac reclama la altceva si sigur foosesc cu totul altceva in motor.

 

un vecin cu un symbol baga de 30 000km ,ca asa zice producatorul,elf competition 10w 40 motorul merge urit ,ca un tractor ,dar el are incredere in cei din service.buna mentalitate si asta,dar nu aici in romania.

 

sa fiti iubiti si aveti grija de "titirezi".

 

p.s. unii dati note total aiurea nici macar nu cititi.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Deci am folosit ani de zile numai Valvoline 10W40 la matizul meu si nu am avut probleme niciodat. Motor silentios. Acum insa nu am mai gasit. Am cautat 2 zile prin toate magazinele unde inainte il gaseam la discretie. asa ca mecanicul mi-a recomandat sa trec pe Mobil. Cred ca am luat Mobil1000 sau Mobil2000 10W40. Pana acum merge bine si nu vad mari diferente intre uleiuri. sper sa fie bun.

  • Like 1

Share this post


Link to post

si pe cine sa cred ;pe unii care fac reclama la altceva si sigur foosesc cu totul altceva in motor.

 

p.s. unii dati note total aiurea nici macar nu cititi.

Am citit si am dat ... pentru siguranta. Intotdeauna m-au impresionat cei care nu se indoiesc.

  • Like 6

Share this post


Link to post

ARALok.gif

 

inca 2000 km si nicio problema ,cu aral high tronic, apropo un amic cu service auto imi spune" eu frate le bag aral la astia ,nu-i pun sa dea banii pe castrol sau alte prostii facute prin turcia,e mai sigur si nu am avut probleme niciodata" de 15 ani are service-ul . deci cei care folositi aral nu va faceti probleme din auzite de la unii si de la altii.

 

astept notele .

Edited by mitosu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Auzi, da` tu pe cine vrei sa convingi asa tare?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...