Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

A5/B5 este cel mai bun ?

 

daca este folosit pentru motorul pentru care a fost conceput ,atunci DA . in caz contrar nu e bine.

Share this post


Link to post
... bodo ; norma A1/B1 este mai slabuta asa ca macarcel putin un A3/B4 .

Ce sa inteleaga omul din recomandarea de mai sus, intelege el ca punand ulei din norma A1/B1 (Ford) sau A5/B5 (motoare proiectate recent) isi strica motorul de Matiz ? Intrebarea-i retorica, bineinteles, atata timp cat raspunsul corect era: @bodo, arunca cat mai repede uleiul A1 din motor si pune unul A3 ! Dar asa-i cand pui ulei la recomandari de pe forumuri auto.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Confirm si eu ce zice niki... si uleiul cumparat de mine, mobil 1 esp formula e facut in Belgia.

 

....

 

pentru cei care folositi SM-URI si A5 /B5 ,daca motorul nu are trecut indicativul ii va face mai mult rau decit bine,aici intervine TBN-ul cu cat e mai mare cu atat este de daunator.

eu zic sa nu depasiti la motorul matizului stadiul A3 /SL ,numai bine.

....

 

 

Asa ca fapt divers, in manualul pentru spark 2007, se recomanda ulei cu API SL, in manualul pt spark 2008 se recomanda API SM.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe sistemul asta, baga 5w50!

 

daca as merge cu Matizul in regim de autostrada, la 4500-5000 rpm cu orele, fii sigur ca as baga, motorul ar avea viata mai lunga.

Share this post


Link to post

Mai lunga decat..ce, un aspirator auto?

Merci pentru -1, nu trebuia sa te deranjezi.

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

decat cu 5w30 in acelasi conditii descrise mai sus. De ce crezi ca la motoarele de turatie si la curse se foloseste 10w60?

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai cumva niste date concrete care sa sustina aceasta afirmatie? Sau este asa, dupa "nas" spusa?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma confunzi, nu ma cocup cu asa ceva, nu am dat nici - nici + la nimeni niciodata.

 

Ce date as putea avea, vezi si tu vara dupa o ora de mers la 4500 rpm pe autostrada cum e uleiul w30, apa.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma confunzi, nu ma cocup cu asa ceva, nu am dat nici - nici + la nimeni niciodata.

 

Ce date as putea avea, vezi si tu vara dupa o ora de mers la 4500 rpm pe autostrada cum e uleiul w30, apa.

 

Nu stiu de ce te-ai sesizat. Nu-ti era adresata tie remarca. Sa fie oare un caz de "cine se scuza se acuza"?

 

ON: Daca ar fi "apa" asa cum spui tu, motorul ar trebui sa cedeze in 2 ore de mers pe autostrada, sau, in cel mai bun caz, dupa cateva drumuri de genul asta, sa se faca praf. Ei bine, nu se face. Oare de ce? Cum ar trebui sa arate uleuiul dupa 1 ora de mers la 4500rpm? Ca marmelada? Sau ca magiunul? Ai masurat cumva temperatura uleiului dupa un drum de genul asta? NU. Ai masurat cumva vascozitatea uleiului dupa o experienta de genul asta? NU. Ai dus uleiul la testat si a reiesit ca si-a pierdut proprietatile? NU.

De ce la motoarele de turatie se recomanda uleiuri cu vascozitate mica? Honda, Toyota, toti recomanda vascozitati de 0w20! Ce uleiuri se recomanda as se pune in motoarele suzuki, motoare inrudite intru catva cu cel de matiz? 5W50? 5w40?

De ce prostul ala de fabricant a recomandat 5w30? Ca sa se distruga motorul? Scrie undeva in cartea aia ca daca mergi in ture inalte, trebuie sa schimbi uleiul si sa pui "magiun"? Cu ce ajuta un ulei cu vascozitate aproape dubla(5w50) un motor la pornire la rece?

Deci da, e dupa "nas".

  • Like 1

Share this post


Link to post
... Ce date as putea avea, vezi si tu vara dupa o ora de mers la 4500 rpm pe autostrada cum e uleiul w30, apa.

Regimul de autostrada este cel mai lejer pentru ca se asigura motorului racirea cea mai buna. Aprecieri de genul "prea subtire", "apa" n-au suport tehnic, ele sunt echivalentul a: "proiectantul acestui motor este un tampit".

 

daca as merge cu Matizul in regim de autostrada, la 4500-5000 rpm cu orele, fii sigur ca as baga, motorul ar avea viata mai lunga.

Afirmatia bolduita este falsa, rata de reimprospatare a uleiului (debitul) scade cu raportul vascozitatilor, sectiunea canalelor de aductiune a uleiui in motor ramane constanta, rezulta o ungere mai proasta. Deci, cand jocurile permit, se utilizeaza uleiul cel mai putin vascos recomandat de catre producator, iar aprecierile se lasa la 2 vecini.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

am matizul din anul 2005 luna mai,euro 3, dar manualul este cel vechi .norma API/SM este din 2004 ,oare proiectantul asta sau fabricantul ,la luat somnul intre timp si nu a mai facut cercetari de a ramas la API /SJ sau a lasato in coada de peste ,mergand pe premiza "oriicum dupa 150 000 km motorul asta sigur trebuie segmentat",stiind ce materiale a folosit.

 

din cate m-am informat eu ,poate nu bine, uleiurile API/SM cu tbn-uri mari peste 9 ,in timp vor curata atat de tare segmentii incat sigur se ajunge la segmentare.

 

mobil1 si aral de exemplu recomanda uleiurile de tipul 0w 40 ,oare de ce?

Share this post


Link to post

Si imi spui si mie de ce ar trebui sa cred un producator de ulei, care nu are decat interesul de a vinde in locul celui ce a facut masina? Iti ofera Mobil sau Aral garantie la motor daca iei ulei de la ei? Tu crezi ca aia de la Aral sau Mobil au luat un matiz si au facut teste de anduranta pe ele? :) ) :) ) Tu crezi ca la Craiova se facea cercetare? Esti naiv! Astia au tradus aproximativ manualul si l-au dat odata cu masina.

De asemenea, in acelasi manual la care faci mata referrire scrie ca daca uleiul are normal superioara SJ poate fi folosit. Ca sa vezi, asta ti-a scapat.

Curata segmentii de ce? De jeg?

Edited by closchkutza
  • Like 2

Share this post


Link to post

Vascozitatea uleiului utilizat in motor este dictata de catre jocurile din interiorul acestuia, cunoscute cel mai bine de catre proiectant si producator, nu de catre producatorii de uleiuri. Normele de ulei tin pasul cu evolutia motoarelor si a normelor de poluare. Motorul tau este identic cu cel produs in '99, n-are legatura cu evolutia normelor la uleiuri. Din contra, punand o norma cat mai noua risti sa-i faci rau.

  • Like 3

Share this post


Link to post

closchkutza;mai repede as crede un producator de ulei ,altfel ar da faliment daca nu ar fii seriosi ,s-ar strica motoare in grupa mare.

 

oricum incertitudine exista,chiar si pentru tine ,chiar daca ti se pare ca folosesti vreo minune de ulei si nu e vorba de naivitate e vorba ca fiecare face vrea pe banii lui si fiecare are o parere,asta nu inseamna ca daca-ti spui parerea trebuie musai sa tina cont cineva de ea ,dar asa se face corect un schimb de informatii.

daca am folosii acelasi tip de ulei toti cum ar fii ?

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Eu imi asum "riscul" asta, folosind un ulei cu norma SM, de vascozitate recomandata. Dupa cum am scris mai sus, manualul specifica faptul ca se poate folosi o norma API superioara. Nu pot intelege cum un ulei mult mai bun calitativ decat ce exista in 99 poate strica un motor.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

mai repede as crede un producator de ulei ,altfel ar da faliment daca nu ar fii seriosi ,s-ar strica motoare in grupa mare.

Uleiurile se produc pe clase si pe norme si nu pentru un anumit model de motor. Pe producatorul de ulei il doare la basca ce motor ai tu, important ca i-ai cumparat marfa. Ulei 5w30, >= SJ si ACEA A3 gasesti la toti producatorii de uleiuri, exclus sa se foloseasca doar un anumit model. Cei mai intelepti utilizatori folosesc modelul de ulei de prima umplere, in lipsa unei restrictii specificate de catre producator.

  • Like 1

Share this post


Link to post

de vascozitate recomandata.

 

si 15w40 e vascozitate la fel de recomandata, dar nu va scoane nime din ale vostre pe unii..hai noroc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

si 15w40 e vascozitate la fel de recomandata ...

De tarile calde ai auzit, unde uleiul iti sta la 40'C ,fara sa pornesti motorul ?

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

si la noi vara tot 40 'C ,mai ales in bucuresti si mai ales daca nu apuca la umbra.apropo uleiurile astea minunate sufera modificari chiar si cand stau la o anumita temperatura si chiar daca masina nu este folosita.

 

Argon cred ca se referea mai mult la indicele de vascozitate recomandat de preaslavitul producator ,asa ca daca recomanda 15w40 de ce nu est recomandat,ziceti unii dintre voi un 5w 40 ,care e motivul ? avem atatea tipuri apropiate chiar si de 5w 30 .

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

closchkutza;mai repede as crede un producator de ulei ,altfel ar da faliment daca nu ar fii seriosi ,s-ar strica motoare in grupa mare.

 

oricum incertitudine exista,chiar si pentru tine ,chiar daca ti se pare ca folosesti vreo minune de ulei si nu e vorba de naivitate e vorba ca fiecare face vrea pe banii lui si fiecare are o parere,asta nu inseamna ca daca-ti spui parerea trebuie musai sa tina cont cineva de ea ,dar asa se face corect un schimb de informatii.

daca am folosii acelasi tip de ulei toti cum ar fii ?

 

Eu nu am pretentia ca ar trebui toti sa faca ceea ce fac si eu insa ma scoate din pepeni cand unii vin pe aici si afirma ca ar trebui folosit la motorul asta uleiuri cu vascozitate mare, vezi doamne pentru protectie.

Cat despre naivitatea mea, pana nu vii cu niste date concrete care sa-ti sustina afirmatii, vorbele tale au aceeasi valoare ca latratul unui caine pe marginea drumului.

 

si la noi vara tot 40 'C ,mai ales in bucuresti si mai ales daca nu apuca la umbra.apropo uleiurile astea minunate sufera modificari chiar si cand stau la o anumita temperatura si chiar daca masina nu este folosita.

 

Argon cred ca se referea mai mult la indicele de vascozitate recomandat de preaslavitul producator ,asa ca daca recomanda 15w40 de ce nu est recomandat,ziceti unii dintre voi un 5w 40 ,care e motivul ? avem atatea tipuri apropiate chiar si de 5w 30 .

 

La noi vara sunt 40 grade timp de 2-3 ore pe zi, cateva zile pe sezon(daca sunt si alea). Media de temperatura pe vara nu sare de 30 grade in sudul tarii. Dimineata, cand marea majoritate pleaca la servici sunt pe unde in jurul a 25 de grade iar temperatura uleiului din baie s-ar putea sa fie chiar un pic mai mica de aceasta valoare.

Motorul are intodeauna umbra, ca doar sta sub capota. Eu n-am intalnit inca vara sa pornesc motorul, prima data pe ziua respectiva, iar acul de temperatura sa nu fie la minim ci sa se ridice imediat cum a pornit motorul.

15w40 este recomandat intr-adevar, insa nu la climatul romaniei. Daca sunt 2-3 ore pe zi, cateva zile pe sezon de vara temperaturi mai mari asta nu inseamna ca trebuie sa te duci sa bagi cel mai vascos ulei de piata in motor, ca vezi doamne ramane motorul fara ungere.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

in timp ce tu sigur ai niste date concrete cu privire la uleiul pe care-l folosesti, imi pare rau pentru tine ca esti pesimist .eu am spus clar facem un schimb de informatii si atat si fiecare ramane multumit cu uleiul pe care-l foloseste ca fiind cel mai bun si atat . din moment ce motorul are aproape 10 000k cu uleiul ,urmeaza sa-l schimb,si nu a papat gram si se comporta la fel in fiecare zi atunci ce motiv sa fie plauzibil ca sa nu-l mai folosesc ,faptu' ca folosesti tu valvoline 5w 30 mie nu-mi spune nimic uleiul asta la fel cum nu-ti spune si tie aralul,asa ca ne contram degeaba.

Share this post


Link to post

daca recomanda 15w40 de ce nu est recomandat,ziceti unii dintre voi un 5w 40 ,care e motivul ?

Pentru ca este irational sa folosesti un ulei cu o clasa de vascozitate mai mare (ungere mai proasta, pierderi energetice mai mari) atata timp cat motorul tau a fost proiectat la SAE30, iar jocurile actuale si regimul termic permit. Evident, irational este un termen bland, de catifea.

Unii nu pot concepe ca in materie de uleiuri motor, mai gros inseamna mai prost.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

@Mitosu: Eu n-am comentat nimic despre Aral, ci doar despre vascozitate(recomandarile alea de vascozitati aiurea), insa fiecare intelege ce vrea sau poate. Eu nu sunt pesimist deloc.

In alta ordine de idei, la cat ai incercat pe aici sa demonstrezi ca tu ai dreptate prin posturi nejustificate/sfaturi necerute, nu pot sa cred ca daca ai avea probleme intr-adevar de pe urma uleiului folosit de tine, ai posta si acest aspect.

Altfel, schimb de informatii zici, insa eu n-am vazut nici o informatie concreta, doar chestii rupte din context, franturi de fragmente citite cine stie pe unde. Asta am cerut si eu, date concrete care sa-ti sustina afirmatiile, este a doua oara cand iti cer asta(avand in vedere ca ai mai facut afirmatii nefondate si apoi te-ai dat la fund) insa tot ce am primit au fost povesti nemuritoare.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

motorul tau a fost proiectat la SAE30

 

de la cine citire? a fost proiectat la SAE 40 la fel de bine. In manual zice clar, 5w30 in zonele reci si 15w40 in zonele calde, Romania e intr-o zona temperata, se poate spune zona calda vara si rece iarna, deci 5w40 e alegerea ideeala, sau 5w30 iarna, dar vara nu e prea potrivit.

Edited by argon
  • Like 3

Share this post


Link to post

ma mai repet odata ,fiecare face ce vrea cu masina lui,este doar un schimb de informatii,daca o sa stric motorul este vina mea .

 

multi folosesc 10w 40 ,ca asta e, omu se gandeste si la bani ,mai ales ca benzina e scumpa ,tre sa schimbi un antigel la un an de zile ,ba o bujie un cauciuc de iarna ,ca bate la usa .

deci cred ca un 5w 40 e mult mai bun decat un 10w 40 sau un 15 w40.

 

e parerea mea si atat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...