Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

10w30 nu consuma deloc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu din curiozitate, vazand ca in manualul matizului nu sunt prea multe detalii referitoare la calitatea uleiului, am aruncat un ochi in documentatie de chevrolet spark si acolo scrie clar ca se foloseste ulei ACEA A3/B3/B4, API SM. Pentru motorul matizului API SL este suficient. Am mai gasit inca o informatie zic eu utila, prin care se interzice folosirea de ulei ACEA A1/B1, A5/B5 pe motoarele astea pentru ca le-ar afecta pe termen lung si in anumite conditii le-ar avaria. Care sunt acele anumite conditii...nu stiu. Este importanta si avertizarea asta pentru ca in ambele variante, uleiurile indeplinesc ceea ce scrie in manualul matizului si anume clasificarea API dar nu si referintele de vascozitate la cald. Putin offtopic am mai gasit intr-un manual de opel despre combustibilii din Romania ca nu indeplinesc norma Europeana EN228 (pentru benzina), fapt pentru care este necesar ca filtrul de combustibil si bujiile sa fie schimbate mai des decat scrie in manual. Din cate am mai citit si eu am ajuns la concluzia ca este bine sa se foloseasca cel mai subtire ulei din cele prescrise de fabricant pana in momentul in care motorul incepe sa consume ulei. Abia din acel moment sa se inceapa folosirea unui ulei un pic mai vascos. Eu in cei 52000 km am folosit numai Aral high tronic 5w40. In 10000 km nu prea se innegreste... Iar urme de depuneri inca nu am vazut in zona culbutorilor. Astept urmatorul schimb sa incerc Liqui Moly 5w30. Bineinteles filtrul Toyota pe care o sa-l folosesc mereu pentru ca am scapat de becul rosu imediat dupa pornire.post-18400-127819253097_thumb.jpg

Edited by florin_wow_2006
  • Like 2

Share this post


Link to post

eu dupa ce am pus aralul hightronic 5w 40, am impresia ca motorul trage mult mai bine fata de ce am avut inainte ,adica e mult mai fasnet si silentios.

-pina la 36 000 mobil synt 10w 40 (usoare depuneri)

-pina la 40 000 valvoline syn power 5w 40 (motorul mi sa parut slabut si zgomotos)

-in prezent aralul (a curatat acele depuneri facute de mobil) motorasul are viata .

:lavolan: :lavolan: :lavolan: :lavolan:

Share this post


Link to post

totul e autosugestie, motorul trage la fel si cu Floriol..cat o merge.

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

-in prezent aralul (a curatat acele depuneri facute de mobil) motorasul are viata .

drive.gif :lavolan: drive.gif :lavolan:

 

Unde ai observat "depunerile", si in cat timp/kilometri, de la folosirea Aralului, au disparut?

Trebuie sa intelegem ca folosirea Valvoline-ului SynPower a lasat acolo "depunerile", "neatinse"?

Multumesc de raspuns!

Share this post


Link to post

acele mici depuneri au disparut dupa 1000 si ceva de km ,erau ca niste puncte .

Share this post


Link to post

Pana la urma o sa pun Castrol Magnatec 5w40 SM, A3/B3, full sintetic, a ramas de la Espero si mai cumpar doar un litru, sper sa nu 'tuseasca' Matizul, ca in manual nu zice de 5w40, dar daca zice de 5w30 si de 10w40, prin deductie merge linistit 5w40.

Edited by argon

Share this post


Link to post

acele mici depuneri au disparut dupa 1000 si ceva de km ,erau ca niste puncte .

Reiterez.Unde ai observat "punctele"?Ele au ramas acolo in aceeasi pozitie/stare pe tot parcursul utilizarii Valvoline-ului Synpower?

Multumesc pentru precizari!

Share this post


Link to post

prin "gura" aceea pe unde se pune uleiul,acolo am vazut micile depuneri,nu stiu cum se numeste aici sus in rampa cum te uiti e ca o limba ,in partea dreapta pe aia se observa cel mi bine.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

De curioazitate am mai intrat pe topicul asta sa vad care mai e rezultatul poll-ului. Sunt surprins ca Valvoline Synpower 5W-30 GM nu se afla deloc in lista, este uleiul cu care motorul fostului meu Matiz se simtea in largul lui pana la redline. :rolleyes:

Share this post


Link to post

La fel nu este in lista nici SynPower XL III care este un super-ulei pentru motorul asta.

Share this post


Link to post

Inca un filtru de ulei bun, pentru cei ce s-au saturat sa se aprinde becul de la coreence, si uleiul ce l-am pus la Matiz.

post-3429-127841902259_thumb.jpg

post-3429-12784190691_thumb.jpg

Share this post


Link to post

prin "gura" aceea pe unde se pune uleiul,acolo am vazut micile depuneri,nu stiu cum se numeste aici sus in rampa cum te uiti e ca o limba ,in partea dreapta pe aia se observa cel mi bine.

Raspunzi extrem de putin riguros intrebarilor mele (ceea ce,dealtfel, nu ma mira).Te-am intrebat "unde" si nu "pe unde" ai vazut depunerile.

Ma rog, se pare ca le-ai vazut undeva in zona axei cu came prin gaura din capacul culbutorilor , pe unde se pune uleiul.

Zici ca au ramas acolo,"in aceeasi pozitie" pe tot parcursul folosirii Valvoline-ului Synpower si au disparut abia acum, dupa "o mie de km" cu Aral?

Te poti concentra un pic sa raspunzi exact ce te intreb?

Multumesc!

Share this post


Link to post

da exacta pe acolo pe unde se pune uleiu,ar mai fi de spus ca materialul din care este facut prezinta niste riduri mici ,probabil ca acolo au ramas resturi de ulei,iar mie mi-a lasat impresia de depunere posibil si asta.

ce pot sa-ti mai spun este ca in momentul folosirii lui valvoline nu sareau acei stropi de ulei din rampa la relantii,iar cu aral sar si pe gura aceea prin care se pune uleiul.

 

Inca un filtru de ulei bun, pentru cei ce s-au saturat sa se aprinde becul de la coreence, si uleiul ce l-am pus la Matiz.

 

sa ne spui si noua daca este vreo diferenta intre 5w 40 acum vs 5w 30 inainte.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Materialul "din care este facut" ce?Matizul?10000000.gif

Se pare ca-i axa cu came...10000000.gif

In "ridurile" materialului au ramas resturi de ulei negru?

In afara de stropii "saritori",care si-au schimbat "comportamentul", ai observat acele depuneri persistand si in timpul/dupa folosirea Valvoline-ului Synpower?

Multumesc!

Share this post


Link to post

da de axa cu came ,si acele depuneri sau ce erau au fost tot timpul cit am folosit valvoline-ul .eu urmaresc frecvent nivelul de ulei si mai arunc o privire si in rampa ,de asta si spuneam ca aralul sare bine ,iar cu valvoline nu se intimpla asta.

 

valvoline syn power 5w 40 cel cu cod de bare de olanda,distribuit si imbuteliat de prista oil pe europa de est.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Salut, puteti sa spuneti ce parere aveti despre uleiul Mobil Super FE 5w30? merge la Matiz? sau nu.

 

 

Share this post


Link to post

Din descrierea uleiului: "Uleiul motor semisintetic MOBIL SUPER FE 5W30 este fabricat pentru pentru motoare diesel si pe benzina. MOBIL SUPER FE 5W30 este creat special pentru vehiculele FORD".

Vezi ca Mobil are un ulei 5w-30 ESP formula, ala e full sintetic. Asta daca vrei Mobil. Eu am mers in Matiz si cu Mobil si cu Valvoline. Castig, Valvoline!

Share this post


Link to post

Este un ulei semi-sintetic facut si recomnadat pt Ford.

Dupa anumite pagini am inteles ca este acelasi ulei cu asta http://www.uleiuri.ro/product_info.php?products_id=63&osCsid=a30cd92f6b1b3dbd727388f4244f1def

 

care are si norma GM. Nu stiu daca e potrivit sau nu pt matiz, dar eu am avut ambele variante in motor. Momentan o am pe ultima.

 

Avand in vedere ca la service puneau mereu ulei mobil , atunci cand am inceput sa duc consumabilele cumparate de mine am mers tot pe mobil 5w30.

La urmatorul schimb o sa trec pe sintetic, Mobil 5w30 ESP, pe care sa-l tin 10.000 . Ca m-am saturat in perioada de garantie sa-l tot schimb la 6 luni (6-7000 km)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut, puteti sa spuneti ce parere aveti despre uleiul Mobil Super FE 5w30? merge la Matiz? sau nu.

 

 

Daca e A3/B3 merge, daca e A1/B1 sau A5/B5 nu merge.

 

EDIT: si vad ca e A1/B1, nu pune!

Edited by argon

Share this post


Link to post

Tocmai am pus acest ulei in urma cu 5000 km , vroiam sa aflu doar doar parei despre el deoarece aveam anumite dubii . Oricum uleiul se comporta normal, s-a inchis putin la culoare si nu a consumat deloc. NU stiu daca la urmatorul schimb o sa pun tot din asta,mi se pare ca ar trebui sa se innegreasca mai repede desi asta tine si de starea motorului.

 

Eu din curiozitate, vazand ca in manualul matizului nu sunt prea multe detalii referitoare la calitatea uleiului, am aruncat un ochi in documentatie de chevrolet spark si acolo scrie clar ca se foloseste ulei ACEA A3/B3/B4, API SM. Pentru motorul matizului API SL este suficient. Am mai gasit inca o informatie zic eu utila, prin care se interzice folosirea de ulei ACEA A1/B1, A5/B5 pe motoarele astea pentru ca le-ar afecta pe termen lung si in anumite conditii le-ar avaria. Care sunt acele anumite conditii...nu stiu. Este importanta si avertizarea asta pentru ca in ambele variante, uleiurile indeplinesc ceea ce scrie in manualul matizului si anume clasificarea API dar nu si referintele de vascozitate la cald. Putin offtopic am mai gasit intr-un manual de opel despre combustibilii din Romania ca nu indeplinesc norma Europeana EN228 (pentru benzina), fapt pentru care este necesar ca filtrul de combustibil si bujiile sa fie schimbate mai des decat scrie in manual. Din cate am mai citit si eu am ajuns la concluzia ca este bine sa se foloseasca cel mai subtire ulei din cele prescrise de fabricant pana in momentul in care motorul incepe sa consume ulei. Abia din acel moment sa se inceapa folosirea unui ulei un pic mai vascos. Eu in cei 52000 km am folosit numai Aral high tronic 5w40. In 10000 km nu prea se innegreste... Iar urme de depuneri inca nu am vazut in zona culbutorilor. Astept urmatorul schimb sa incerc Liqui Moly 5w30. Bineinteles filtrul Toyota pe care o sa-l folosesc mereu pentru ca am scapat de becul rosu imediat dupa pornire.post-18400-127819253097_thumb.jpg

Share this post


Link to post

nu mai pune data viitoare, nu are nimic 5000 de km, e vorba de folosire prelungita, atunci ii dauneaza motorului.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Becul rosu aprins inseamna presiune scazuta a uleiului,nu cred ca vreun tip anume de ulei cauzeaza aprinderea becului rosu.Becul rosu se aprinde din probleme mecanice de ex. pompa ulei, posibil filtru...etc. O alta cauza a aprinderii martorului de presiune de ulei ar fi supraincalzirea motorului (proprie experienta)

 

Multumesc celor care m-au lamurit in legatura cu uleiul Mobil Super FE 5w30!

Share this post


Link to post

da de axa cu came ,si acele depuneri sau ce erau au fost tot timpul cit am folosit valvoline-ul .eu urmaresc frecvent nivelul de ulei si mai arunc o privire si in rampa ,de asta si spuneam ca aralul sare bine ,iar cu valvoline nu se intimpla asta.

 

valvoline syn power 5w 40 cel cu cod de bare de olanda,distribuit si imbuteliat de prista oil pe europa de est.

"Albii nu stiu sa sara"24000000.gif

I se mai pare cuiva chestia asta, "Bullshit total", sau am innebunit eu?

Regards!

Share this post


Link to post

snapback.pngflorin_wow_2006, on 04 July 2010 - 12:29 AM, said:

 

Eu din curiozitate, vazand ca in manualul matizului nu sunt prea multe detalii referitoare la calitatea uleiului, am aruncat un ochi in documentatie de chevrolet spark si acolo scrie clar ca se foloseste ulei ACEA A3/B3/B4, API SM. Pentru motorul matizului API SL este suficient. Am mai gasit inca o informatie zic eu utila, prin care se interzice folosirea de ulei ACEA A1/B1, A5/B5 pe motoarele astea pentru ca le-ar afecta pe termen lung si in anumite conditii le-ar avaria. Care sunt acele anumite conditii...nu stiu. Este importanta si avertizarea asta pentru ca in ambele variante, uleiurile indeplinesc ceea ce scrie in manualul matizului si anume clasificarea API dar nu si referintele de vascozitate la cald

 

 

Tot cautind am gasit uleiul care ar indeplini toate cerintele :ACEA A3/B3/B4 ; API SM/CF ; GM-LL-A-0,25/B-0,25

Acesta ar fi Valvoline Syn Power 5w30/5w40 cu un plus ptr. 5w30 care are o norma GM in plus. aici: http://www.valvoline...006d6cde41b312c

Ce pareri aveti, a folosit cineva?

Din punctul meu de vedere motorul are prioritate, Nu costul uleiului.

Edited by tool
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...