Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

salutare tuturor colegilor de pe forum.

doresc sa imi schimb si eu uleiul din matiz. Precizez faptul ca tatal meu are matizul din anul 2007 si pana in prezent a facut cu el 4.500 km . Facand un numar foarte mic de km, a fost doar o singura data la garantie cu autotursimul dupa care nu l-am mai lasat sa mearga la service deoarece face un numar foarte mic de km si nu are rost a arunca banii pe fereastra.

De curand am achizitionat filtre pentru matiz MANN deoarece consider ca sunt net superioare celor de la daewoo, dar si mai scumpe.

Pentru ca doresc schimbarea uleiului din motor vreau sa achizitionez un ulei "FOARTE BUN" si ma gandeam la uleiul MOTUL, fara nicio ezitare sau alta discutie . Din spusele colegilor de pe forum se pare ca concluzia la care am ajuns este de a pune in patiz un ulei sintetic 5w30 .

Va rog sa ma sprijiniti si sa ma ajutati in alegerea uleiului sintetic 5w30 pe pe pagina celor de la motul romania si sa imi spuneti care e ulei care se potriveste pentru Matiz deoarece au o gramada de uleiuri sintetice 5w30.

http://www.motul-romania.ro/

 

va multumesc

Edited by sibianul

Share this post


Link to post

Valvoline-ul asta facut in state vad ca este ACEA A1/A5, care este norma pentru Ford-urile Zetec si nu este recomandat de fel de GM care recomanda A3. Diferenta este in HTHS ( High Temperature High Shear ) care este intre 2.9 si 3.5cP la 150C la A1/A5 si peste 3.5cP la A3. Uleiurile A1/A5 nu sunt recomandate decat daca motorul a fost conceput pentru norma respectiva(in general Ford Zetec). Uleiurile din state de obicei sunt mai slabe calitativ pentru ca normele API sunt mai putin riguroase decat normele europene ACEA. Uleiurile 5w-30 sunt fie A1/A5 FE speciale pt Forduri fie A3 pt restul.

 

 

Share this post


Link to post

Va rog sa ma sprijiniti si sa ma ajutati in alegerea uleiului sintetic 5w30 pe pe pagina celor de la motul romania si sa imi spuneti care e ulei care se potriveste pentru Matiz deoarece au o gramada de uleiuri sintetice 5w30.

Motul 8100 5w30 Eco-energy.

Share this post


Link to post

deoarece au o gramada de uleiuri sintetice 5w30.

http://www.motul-romania.ro/

 

sa-mi arati si mie gramada aia, ca eu vad doua, din care unul e specific de BMW(LL-01) si fara specificatii disponibile, ramanand ce-l indicat un post mai sus.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Vezi si ala pentru MB, care este si mai potrivit, avand un HTHS > 3,5.

Share this post


Link to post

Motul 8100 Eco Energy 5w30 respecta standardele ACEA A1/B1 sau A5/B5 , sunt putin dezorientata pentru ca nu vad standardul A3 data de GM.

...

iar referitor la "gramada" de uleiuri, cand am scris la functia search 5w30 mi-au dat 5 tipuri de ulei de aceasta clasa si eram dezorientat in alegerea lui. Nu fac reclama si nu sunt platit de Motul sau alta firma producatoare de ulei (lucrez in domeniul contabil), dar consider ca intre Motul si Valvoline ca cale cam lunga in ceea ce priveste calitatea, cel putin din ceea ce am citit despre acest ulei.

Scuze daca am deranjat pe cineva.

 

Un fleac ...m-au ciuruit !

Share this post


Link to post

Din ce am gasit eu pe net, la GM, HTHS trebuie sa fie mai mare de 2,9.

 

Imi place discutia aceasta, pana la urma concluzia tinde spre uleiul Daewoo (Total-Elf). :) )

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

deci raman pe Motul 8100 Eco Energy 5w30 ?

 

sau sa ma gandesc la ceea ce zicea un alt coleg SPECIFIC MB 229.5 5W30 ?

Share this post


Link to post

8100, dar poti pune orice din clasa aia de pret si calitate ca-s similare, orice insemnand din punctul meu de vedere Mobil1 5w30 sau Castrol Edge 5w30..motorul va fi la fel de multumit.

Edited by argon

Share this post


Link to post

si ca sa mai deschid un mic subiect care o sa agite putin gandurile cumparatorului inainte de achizitionarea unui ulei , consider ca nici uleiul Royal Purple nu este de aruncat.

 

sau http://www.royaloil.ro/ Edited by sibianul

Share this post


Link to post

Nu vreau sa-l contrazic pe mesterul Tolin, dar uleiul GM 5w-30 este A3 si nu prea am vazut ulei recomandat pt GM cu A1/A5, acestea fiind recomandate de Ford, Citroen si Peugeot in general. Din ce am inteles eu la HTHS trebuie sa fie minim 2.9 pt orice motor, dar majoritatea producatorilor(si in general nemtii: VAG, BMW,GM) recomanda uleiul cu HTHS mai mare de 3.5 pentru a nu apare uzura. In pagina Motul 8100 Eco Energy 5w30 se spune

"Uleiul pentru Economie de Combustibil a Motorului este creat special pentru motoarele recente, propulsate de injectii directe turbo diesel sau motoare pe benzina, ce au o frecare redusa si ulei cu vâscozitate redusa HTHS (High Temperature High Shear-Temperatura Mare Frecare Mare). Potrivit pentru motoare cu tehnologii noi propulsate turbo diesel sau motoare pe benzina si convertoare catalitice, ce solicita lubrifianti cu ecomonie de combustibil (standardele ACEA A1/B1 sau A5/B5). Aceste uleiuri nu pot fi folosite pe anumite motoare. Daca nu sunteti siguri, verificati manualul producatorului."

Parerea mea este ca Matizul nu are motor "recent" si nici special conceput pt ulei cu HTHS mic si atunci as merge pe un 5w-30 norma A3 . Motul are si un ulei specific de altfel pt GM: http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/Specific-GM-LL-A-B025-5W-30-8358-%28GB%29.pdf cu HTHS>3.5 si care este A3. Nu stiu daca se gaseste la noi, dar SPECIFIC MB 229.5 5W30 are HTHS>3.5 . La Castrol 5w-30 Edge este bun, magnatec este ACEA A1 special Ford. La Mobil 1 5w-30 ESP Formula are HTHS>3.5

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: de ce la Valvoline SynPower 5w30 XL III, Castrol Edge 5w30 si banuiesc ca si Mobil 1 ESP Formula 5w30, toate fiind uleiuri Long Life TBN-ul este 5.9-6 iar la Valvoline SynPower 5w30, de exemplu, TBN-ul este 11 parca si TAN-ul este 2.5 si este un ulei normal, fara Long Life? Nu ar fi normal sa fie invers? Din cate am citit, TBN-ul dicteaza printre altele cat de mult poate fi tinut un ulei in motor iar cu cat este mai mare, cu atat se preteaza la a fi tinut mai mult. Nivelul minim acceptat in motor al tbn-ului este 1.

Share this post


Link to post
Nu vreau sa-l contrazic ...

Eu am declarat ca asa am gasit pe net: GM si japanezele merg pana la 2,9, deci, se poate A5 (motorul de pe Matiz provine din Suzuki si n-are vreo legatura cu ce face GM). Europenii, in general, cer > 3,5, iar Ford este pe reteta lui.

Altfel, sunt perfect deacord ca, la un motor din mileniul trecut nu trebuie sa pui ulei de generatie noua si cel mai bun ulei pentru el este cel pe care il gasesti in motor, la livrare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Suzuki si GM au fost in parteneriat din 1981 si probabil au evoluat in tehnologie impreuna, ca si Daewoo si GM dealtfel. Despre Valvoline SynPower 5w30 XL III, Castrol Edge 5w30 si Mobil 1 ESP Formula 5w30 sunt uleiuri full sintetice Low SAPS(Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur), cu continut scazut de sulf, care este principalul in produsele acide rezultate in ulei. De aceea nu este nevoie sa fie dopate asa de mult si au TBN mai mic, dar rezista in timp mai bine. Am vazut niste analize de ulei pe net la care la Mobil 1 dupa vreo 12000 km scazuse TBN-ul parca pe la 2-3.

Share this post


Link to post

. La Castrol 5w-30 Edge este bun, magnatec este ACEA A1 special Ford. La Mobil 1 5w-30 ESP Formula are HTHS>3.5[/color]

 

Scuze de offtopic, dar daca tot le ai, Espero 1.5 16v derivat din Opel ce necesita?

Share this post


Link to post

Cam acelasi tip de ulei ca si matizul. Eu folosec http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9024084&contentId=7044829 sau https://www.opieoils.co.uk/c-861-car-engine-oils.aspx. Pe net se mai discuta ca nici uleiurile Low SAPS nu ar fi bune pentru motoarele nostre, pentru ca au continut de zinc (ZDDP) putin si nu asigura suficienta protectie pentru motoarele de tip vechi cu culbutori prin alunecare, nu cu role (ceea ce este am impresia si la Matiz si la Espero). Depinde si de cat de uzat este motorul, pentru ca daca pui un ulei prea subtire si are uzura s-ar putea sa-l manince. Eu am pus GM 5w-30 in Matiz, care nu e Low SAPS si e A3 (HTHS>3.5), nu stiu daca e cel mai bun dar indeplineste cam toate conditiile. Un ulei bun ACEA A3 5w-30 pentru inceput, si cand incepe sa manince probabil un 5w-40 sau 0w-40, toate "sintetice". Pentru protectie se recomanda mai mult cele cu Xw-40. Nu as pune 10w-40 pt ca iernile sung destul de friguroase la noi.

Share this post


Link to post

Mersi de raspuns, Espero 1.5 are tacheti hidraulici, eu ma gandeam la 5w50, vad ca-l da si la alternative in ink-ul tau, oricum la Matiz e mult prea gros.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Un mic update, se pare ca este o problema cu uleiurile mai noi cu privire la concentratia de ZDDP, si ca uleiurile API SM nu ar fi indicate pentru tachetii si axele cu came ne-hidraulici :

SJ API oil rating 2001

SL API oil rating 2004

zinc = 0.110%, 1100ppm

phosphorous = 0.100%, 1000ppm

 

SM API oil rating 2005

zinc = 0.087%, 870ppm

phosphorous = 0.080%, 800ppm

 

Cum la Matiz e indicat in manual API SJ probabil API SL este mai bun decat API SM. Controversa se aplica mai mult motoarelor puternice, cu siguranta Matizul intra in categoria asta 40000000.gif

  • Like 2

Share this post


Link to post

in sfarsit cineva face lumina in sat ,probabil ca ai citit si cautat mult. acum eu unul m-am cam lamurit,defapt cineva imi spunea treaba asta cu sm-ul ,dar eu convins ca e de ultima tehnologie si motorul practic o sa zboare.

bravo :thumbl: :thumbl: :thumbl:

Share this post


Link to post

Eu as spune atat

Nu are matizul motor puternic si nici o baie pe masura, in schimb este mic si nervos ajunge la turatii mult mai mari fata de alte motoare, deci vascozitatea si stabilitatea uleiului in regim de funtionare si temperaturi extreme conteaza foarte mult. Eu unul folosesc valvoline de aproximativ 3 ani si ceva pe mai multe masini si pot sa spun ca funtioneaza foarte bine, la atatea schimburi si kilomreti facuti ar fi trebuie sa se vada macar o crestere a consumului avand in vedere ca la unele masini l-am schimbat si la 3 luni cam 11000 km, in general am facut schimburile peste 10 mii. Nu vreau sa ma bag in polemici, nu sunt in masura dar am avut o discutie cu reprezentantul de vanzari de la valvoline si stiu ca SM ofera o mai buna protectie a motorului si depuneri mai putine plus stabilitatea uleiului e mai buna fata de vechile clase si se recomanda mai ales la motoare de turatii. O fi asa n-o fi asa eu sunt multumit de ce vad zi de zi pana la urma.

Share this post


Link to post

Un mic update, se pare ca este o problema cu uleiurile mai noi cu privire la concentratia de ZDDP, si ca uleiurile API SM nu ar fi indicate pentru tachetii si axele cu came ne-hidraulici ...

Se pare ca actualmente problema a fost rezolvata.La aparitia "SM"-ului, concentratia scazuta de ZDDP a facut multa valva si a fost indelung dezbatuta si analizata,discutata,rasdiscutata,etc.etc.

Dupa toate probabilitatile, nu fara motiv, exista temerea ca o concentratie mai mica din cel mai cunoscut si important aditiv antiuzura, va afecta in special motoarele de generatie mai veche, mai exact axele cu came si "talpa" culbutorilor clasici(fara rolele din ziua de azi).

Marile concerne petroliere n-au stat "cu mainile-n san" si au inceput sa caute o solutie care a fost marirea concentratiei altor aditivi care fac aceeasi chestie dar mai "ecologic", in continua "confruntare" cu sistemele de depoluare ale masinilor de generatie mai noua.Doi dintre cei mai cunoscuti sunt:MoS2(bisulfura de molibden) si WS2(disulfid de tungsten).Mai exista si altii, de regula in concentratii mai mici.

Dupa acest "improvement" se pare ca nu trebuie sa ne mai "temem" de "SM", pentru nici un domeniu de utilizare(a se citi varsta si conceptia motorului/masinii).

Tind sa le cred , macar in privinta asta.

Succes!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Si eu folosesc un ulei clasificat ca SM, XL III-ul de la Valvoline si pot sa spun ca dupa 54.000km motorul nu are nici un sunet anormal, este foarte putin tacanitor fata de alte motoare ascultate de mine si nu a fost necesara reglarea tachetilor pana in momentul asta. In plus, motorul nu consuma nici un pic de ulei intre schimburi. Un alt amanunt interesant ar fi ca uleiul dupa 10.000km are culoarea caramel inchis si nu negru taciune cum am vazut la primele schimburi de ulei facute masinii, cand motorul era nou iar tipurile de ulei erau altele. Doar la primul schimb de ulei la care am folosit tipul asta, XL III-ul, venit in urma unui Valvoline 5w40, Mobil Synt S, Mobil 0w40.

Share this post


Link to post

Pai tocmai ca daca era tacanitor, s-au fi marit distantele la culbutori o idee mai mult decat in mod normal, asta ar fi singurul dezavantaj daca sunt adevarate cele explicate mai sus.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Problema este inca discutata aprins pe net, cred ca mult mai aprins acum decat atunci cand a aparut SM-ul si nu se stia prea multe despre ea. Pentru marii producatori de uleiuri nu a fost niciodata o problema in primul rand pentru ca in ultimii 15 ani cam toate masinile au avut valve hidraulice cu role, deci masini de tip vechi mai sunt doar cateva si numarul lor continua sa scada, in al doilea rand la majoritatea uleiurilor SM scrie ca este pentru motoare "moderne" si nu pentru "dinozauri" si oricum gasesti si uleiuri de calitate SL in paralel cu cele SM, alegerea este a consumatorului. Oricum problema mai mare ar fi in perioada de rodaj si la motoarele puternice. Reducerea de ZDDP a fost si la SJ/SL dar in limite mai acceptabile, iar la SM au fost constransi de reducerea noxelor si prelungirea vietii catalizatoarelor. ZDDP a fost partial inlocuit cu alti aditivi(Boron samd), dar nu cu acelasi succes, dar nu conteaza pentru masinile"moderne". Poate cel mai bine este un ulei cu ZDDP mai mare pentru rodaj("uleiul Daewoo e cel mai bun samd") apoi un ulei SM pentru o perioada, protectie pentru catalizator, si apoi mai tarziu trecere pe SL pentru protectia motorului. In felul asta toate subansamblele ar fi cat de cat protejate, desi nu stiu cat conteaza pentru catalizatorul matizului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...