Jump to content
Sign in to follow this  
Frankie_Carbone

Povestiri Din Trafic

Recommended Posts

Merg pe DN2 destul de des (cateva ori pe an), pe toata lungimea lui aproape, fara sa ma tem sa folosesc acea "jumatate" de banda pentru a circula pe ea, fara sa fi avut probleme pana acum din cauza acestui lucru.

Intr-adevar, nu este banda dedicata circulatiei insa se foloseste ca atare, cu destul de mult succes. Majoritatea soferilor dar mai ales cei cu masini mari(tir-uri) o folosesc fara a se mai lega de chestia ca nu e banda de circulatie ci de urgenta.

Vin si eu acum cu o intrebare: cum v-ati imagina traficul de pe DN 2 daca NIMENI dar absolut nimeni nu s-ar folosi de banda aia? Cat de periculos ar fi sa mergeti pe acest drum si cat estimati ca ar dura un drum de la Bucuresti la Suceava?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

E adevarat ca ajuta destul de mult acea jumatate de banda, in acelasi timp facand drumul mai periculos din cauza soferilor care merg mai repede decat pe un drum cu doar o banda pe sens. Ce ma intriga pe mine e de ce nu se poate completa acea banda. E nevoie doar intr-o parte a drumului sa se largeasca 2m drumul, sa se schimbe marcajele, si asa am avea un drum mult mai usor prin Moldova.

Share this post


Link to post

La noi chestia asta ar costa...mai mult decat daca l-ar face de la zero.

Share this post


Link to post

Vin si eu acum cu o intrebare: cum v-ati imagina traficul de pe DN 2 daca NIMENI dar absolut nimeni nu s-ar folosi de banda aia? Cat de periculos ar fi sa mergeti pe acest drum si cat estimati ca ar dura un drum de la Bucuresti la Suceava?

 

He he...acum vreo 15 ani nu exista deloc DN2. Era o simpla sosea interjudeteana destul de jalnica, cu o singura banda ingusta pe sens, marginita de copaci. De la Roman la Bucuresti era ceva daca scoteai sub 6 ore in conditiile in care acum scoti un 3.5h.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

"Egzista o esplicatie"!

Eu, de exemplu, acum folosesc pe A1 si A2 banda a doua cat pot de mult, pentru ca e carosabilul mai putin denivelat decat cel de pe banda intai... Si la viteza de croaziera de 130 km/h se simte in buburuza :)

Anul trecut, am schimbat parbrizul de 2 ori din cauza mersului pe banda 1 in spatele unor autoutilitare. Astea cred ca au centura neagra la categoria "aruncat cu pietre din pneuri". Asa ca m-am invatat minte.

Share this post


Link to post

Eu folosesc intotdeauna banda 1 daca e libera.Evit banda 2 datorita faptului ca daca face ala de pe contrasens o tampenie am sanse mai mari sa-l evit.Ultimul evitat a fost un tir incarcat cu frigidere al carui sofer cred ca a adormit la volan si a intrat in sant dupa ce a facut un zic-zag pe sosea.Banda 2 exact cat depasesc si apoi repede pe prima.

Share this post


Link to post

Parcare de parcare...

 

post-2245-0-86752100-1316088024_thumb.jpg

 

post-2245-0-94816600-1316088041_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Aseara pe DN 72, Pucioasa -Targoviste, m-am intalnit cu 2 "meseriasi"... pe contrasens. Pe primul meserias l-am observat si flash-uit, a reusit minunata depasire. Cel de al doilea insa l-am observat tarziu fiind in spatele primului, (depaseau simultan), nu mai avea cum sa revina pe banda, asa ca am luat-o frumos cu o roata pe margine si una pe asfalt sa treaca bizonul. Sa-ti traiasca mortii!

Concluzie: Mare atentie la "meseriasii" din trafic.

Edited by EM!L
Aten?ie la încadrarea postării în topicul corespunzător

Share this post


Link to post

Ce are banda 2 aia in plus fata de 1?

Pe langa ce-au comentat colegii mai sus, hai sa-ti povestesc si eu o patanie, chestie veche de vreo 18 ani, cam cat are permisul meu. :)

 

Prin octombrie '93 isi ia mandea permisu'. Unchiu-meu, cand aude, zice "hai nepoate sa te scot pe strasse, ca tot am o treaba pe la Pitesti", si plec cu el pe A1, la volanul unei mandre Dacii 1300 de prin '74. Eu, ca incepator ce ma aflam, mergeam - normal - pe banda 1. Incercam sa ma tin cat mai pe dreapta benzii intai, nu cumva sa ma acroseze careva, in fine... era primul meu drum la volan pe autostrada si asa simteam ca trebuie sa fac. Unchiu-meu imi zice in cateva randuri "nu mai sta asa pe dreapta!" -"Pai de ce?" intreb eu... "Pai spargi rotile... pe dreapta se strang toate mizeriile de pe drum, aruncate in lateral de rotile masinilor, inclusiv chestii mai mult sau mai putin intepatoare" (citat aproximativ).

Aha, ok, am incercat sa-l ascult dar instinctele mele de incepator erau mai puternice... asa ca tot dreapta trageam. Ca sa nu mai lungesc povestea, la intoarcere am facut o frumoasa pana pe dreapta spate (bine ca n-a fost pe fata!), si ca rasplata pentru cum ii ascultasem sfatul, unchiu-meu m-a lasat sa schimb singur roata!

Asa ca meteahna cu banda I e veche si uite ca, cel putin in cazul meu, a avut si motive intemeiate.

Share this post


Link to post

Problema nu e ca merg pe banda 2, problema este ca merg prost in banda doi! Sa mearga in banda 2 cat vor ei, atat timp cat din spate nu vine nimeni cu viteza mai mare pe care sa-l incomodeze. Daca ai chef sa mergi cu viteze mici, stai in banda 1 atat timp cat pe banda doi se circula cu viteza mai mare, sau mergi in banda doi cu o viteza corespunzatoare. Eu fac mult autostrada in ultima vreme, minim 300 si maxim 1000 km pe saptamana si mor cand vad dobitoci depasind tiruri cu 95 la ora sau mergand in banda 2 cu fix 120 kmh si facand semne ca el merge legal...

Share this post


Link to post

[...] mor cand vad dobitoci [...] mergand in banda 2 cu fix 120 kmh si facand semne ca el merge legal...

 

Asa e.

Numai Dobitocii mai stiu sau mai respecta vreo lege in tara asta; supermoderatorii nu pot fi banuiti de asa ceva.

Pe autostrada, viteza de 130 km/h e VITEZA MAXIMA; chiar daca mergi cu 30 km/h tot legal este; inca nu avem viteza minima impusa nici macar de supermoderatori

 

(na, ca m-am ales cu ban pe viata !)

 

PS ce e "kmh" ? O alta inventie supermoderaticeasca ?

Share this post


Link to post

Esti putin in eroare. Viteza minima pe autostrada este de 60 km/h din cite stiu. In plus, nici pe ala de merge cu 125 in loc de 130 nu-l suport.

Share this post


Link to post

Despre erori si/sau ce credem noi despre lege ...

 

Art. 50.

(1) Vitezele maxime admise in afara localitatilor pentru categoriile si subcategoriile de autovehicule prevazute la art. 15 alin. (2) sunt:

a) 130 km/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A, B si BE;

b) 110 km/h pe autostrazi, 90 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, CE, D si DE si subcategoriile D1 si D1E;

c) 90 km/h pe autostrazi, 80 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din subcategoriile A1, B1, C1 si C1E;

d) 45 km/h, pentru tractoare si mopede.

(2) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.

(3) Viteza maxima admisa pentru autovehicule cu mase si/sau gabarite depasite ori care transporta produse periculoase este de 40 km/h in localitati, iar in afara localitatilor de 70 km/h.

(4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii

permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.

 

Arata-mi articolul pe care-l invoci tu (sau ai luat permisul la Pitesti ?)

Faptul ca tu sau altcineva nu suporta pe unul care respecta legea nu poate constitui un motiv de neaplicare a acelei legi.

 

 

LE vad ca esti din Budapesta; poate in Ungaria o fi aceasta prevedere (e in mai multe tari), dar aici discutam depre legislatia din Romania.

Edited by kaloman

Share this post


Link to post

 

 

Stiu ca nu e ok ce a facut SUV-ul, dar ala care a parcat Loganul in spatele SUV-ului ce minte a avut? Fara suparare, desi detest SUV-urile, cred ca soferul acestuia nu a avut incotro, nu se stie de cata vreme astepta sa plece si si-a asumat riscul. Poate cel cu Loganul invata sa stationeze.

P.S> Am patit acelasi lucru in urma cu cativa ani (cand aveam o alta masina), l-am rugat pe cel cu Mercedesul sa-mi faca loc sa trec pe o strada ingusta, dar el statea de vb cu altul. M-am apropiat de el cu rabla mea si spre ghinionul lui, am calcat pe o piatra care i-a sarit in janta, daca era mai incolo...Stiu ca nu i-a picat bine, dar de atunci nu mai stationeaza in mijlocul drumului (suntem vecini la cateva case distanta). Chiar daca are cineva o masina mai mare sau mai scumpa, nu inseamna ca i-a crescut creierul. In cazul din filmulet, e pe dos.

Share this post


Link to post

Da mai, am luat permisul la Pitesti.

Despre stinjenirea traficului n-ai gasit nimic? Nu te obliga nimeni sa depasesti limita, cum nici Gigi nu poate obliga pe cineva sa circule sub limita. Din pacate te forteaza (Gigi) doar ca nu e corect si nici frumos. Esti obosit, ai timp, nu te ajuta ochii ... tine dreapta. Sa nu mai zic pe timp de noapte, numai babe pe strada. N-am nimic cu babele, nu-s vitezoman, dar permite-mi sa merg la limita, te rog.

Share this post


Link to post

E cam greu pentru Gigi sa inteleaga ca VITEZA MAXIMA nu e VITEZA OBLIGATORIE ca sa poata acuza pe cineva ca-l "obliga" sa circule sub acea LIMITA

Ne mai miram de miile de morti de sub rotile vitejilor cu permis (luat la Pitesti ?)

Cat despre "stanjenirea traficului" ... hai sa facem alte legi, cate una pentru fiecare (care cum intelege ca ar fi mai bine si mai "corect")

Daca ai dreptate, da frate peste "dobitocul" care merge cu 120..125 km/h (sau kmh ?) pe autostrada, ca legea te va premia pentru actul de justitie.

 

Si, uite asa, apare noua generatie de campioni ai dreptatii, noii supraoameni ai soselelor ...

Share this post


Link to post

"nu mai sta asa pe dreapta!" -"Pai de ce?" intreb eu... "Pai spargi rotile... pe dreapta se strang toate mizeriile de pe drum, aruncate in lateral de rotile masinilor, inclusiv chestii mai mult sau mai putin intepatoare" (citat aproximativ).

In vreo 300.000km cati am facut pana acum nu am facut nici o pana mergand pe banda din margine. Si cred ca as tine minte daca as fi facut, de vreo cativa ani buni nu mai car rezerva cu mine.

 

@kaloman: Cu ce te incomodeaza daca mergi pe banda 1? E asfaltul mai patrat sau te apasa instinctul justitiar?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Colegii au subliniat in nenumarate rinduri faptul ca, nu viteza ucide. Si sint deacord.

Intr-adevar, viteza maxima nu e obligatorie, nici sa stau dupa Gigi nu-i obligatorui. Intrebarea este de ce nu-mi da voie sa merg cu cit vreau eu? Pur si simplu vreau sa pun acul pe 135, e decizia mea. Daca ma incomodezi, traiesc mai mult? Gigi nu face decit sa-mi ridice tensiunea si sa calc acceleratia dupa ce-am scapat de el.

Share this post


Link to post

@kaloman: Cu ce te incomodeaza daca mergi pe banda 1?

 

De unde ai scos si chestia asta ? Doar spiritul de "Gica-contra" ?

Eu merg NUMAI pe banda 1, rar, in depasiri de carute, masimi oprite sau autobuze in statii (in oras) trec pe banda 2, dar NUMAI pe durata manevrei.

Observatia mea era in legatura cu "dobitocii" catalogati astfel de un supermoderator de pe un forum auto, dobitoci a caror unica vina e ca ... respecta legea.

Dar, ca deobicei, se aplica formula Radio-Erevan : "Intrebare : Se poate face dragoste in Piata Rosie? Raspuns : Nu, din cauza trecatorilor care dau sfaturi"

 

Colegii au subliniat in nenumarate rinduri faptul ca, nu viteza ucide.

 

Asa e. Viteza nu ucide, viteza creeaza (locuri in cimitire ...)

 

Gata. Nu mai postez aici, intre atitia ingeri ai soselelor ...

Share this post


Link to post

... si mor cand vad dobitoci depasind tiruri cu 95 la ora ...

 

Personal n-ar fi o problema, atit timp cit se retrage dupa efectuarea depasirii. Dar te scoate din sarite cind o tin lunga.

Share this post


Link to post

Despre erori si/sau ce credem noi despre lege ...

Arata-mi articolul pe care-l invoci

Din ce stiu eu, Regulamentul prevede/recomanda circulatia pe banda din dreapta, nu pe cea din stinga. Mi-e lene sa caut articolul respectiv, posibil sa existe doar in regulamentele rutiere ... de afara !?! Din ce declari tu, respecti aceasta regula (scrisa sau nescrisa, din nou, nu mai stau sa caut !) deci nu vad de ce ti partea celor care merg (sa admitem) pe banda 2 regulamentar d.p.d.v al vitezei de deplasare insa incalca prevederea/recomandarea de a circula pe banda 1 atunci cind aceasta este libera. In cele din urma, la asta se reduce discutia, este contravenient cel care circula cu viteza peste limita legala (asumindu-si riscurile) dar nu este cel care refuza sa circule pe banda 1 ? In alta ordine de idei, de unde si pina unde ideea de "justitiar in trafic" ?!?! Esti politist si constati o contraventie, pune mina si ia masuri ! Incalci, la rindul tau, Regulamentul pe principiul "lasa ca ii arat eu, eu circul legal, de ce circula el cu viteza mai mare decit cea legala ..." te transformi automat in contravenient. Atit de simplu ! Nu are de-a face cu mortii sau ranitii; cu ce crezi ca se reduce numarul de morti sau raniti daca un Gigi contra insista sa mearga cu 100km/h pe autostrada si determina alti participanti la trafic sa efectueze manevre periculoase ???

 

Si, uite asa, apare noua generatie de campioni ai dreptatii, noii supraoameni ai soselelor ...

Se pare ca deja ea exista: a se vedea cei care merg corect cu 120km/h pe banda 2 pe autostrada in timp ce banda 1 este libera. Ooops, am uitat de mersul pe dreapta !

 

Eu merg NUMAI pe banda 1, rar, in depasiri de carute, masimi oprite sau autobuze in statii (in oras) trec pe banda 2, dar NUMAI pe durata manevrei.

Si eu folosesc fara jena banda 1; la fel ca si andreib pot spune ca nu am avut (prea) multe neplaceri din aceasta cauza. Exceptiile ar fi: carute/biciclete nesemnalizate, gauri de canal neacoperite, deteriorari seriose ale partii carosabile si, nu in ultimul rind, colegi de trafic la care acordarea de prioritate la intrarea dintr-un drum secundar inseamna patrunderea pe banda 1 cu cel putin jumatate de masina !

 

Observatia mea era in legatura cu "dobitocii" catalogati astfel de un supermoderator de pe un forum auto, dobitoci a caror unica vina e ca ... respecta legea.

Cred ca e cazul sa ii ceri respectivului supermoderator lamuriri suplimentare. Nu stiu de ce cred ca se referea la cei care merg nejustificat pe banda 2 (indiferent de viteza, pina la urma !)

 

Asa e. Viteza nu ucide, viteza creeaza (locuri in cimitire ...)

Partial de acord, partial nu. Eu chiar cred ca viteza ucide insa, la fel de bine, cred ca poti sa dai in primire in orice moment daca, de la balconul apartamentului de la etajul 6 cade un ghiveci de flori exact atunci cind tu treci pe acolo. La fel de mult cred ca si oboseala ucide sau nervozitatea ucide ...

Share this post


Link to post

Tot la fel de bine ala care vine din spate poate folosi banda unu sa te depaseasca. La urma urmei poate are roti mai mari (a se vedea gropile de pe banda 1), si poate tine mortis sa mearga regulamentar cat mai aproape de partea dreapta :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...