Jump to content
Sign in to follow this  
Frankie_Carbone

A Venit Zapada In Bucuresti

Recommended Posts

Salutare,

Uite ca a venit si prima zapada in Bucuresti iarna asta. Pentru mine este prima zapada cu Matizul, dat fiind faptul ca l-am achizitionat in Iulie 2005. Aseara pe la ora 12:00 am avut un drum pana la Iancului ... deja zapada la ora aceea era de vreo 2 cm si am zis "Bai, ca tot e seara nu e trafic, hai sa ma duc la rond la Lia Manoliu, la stadion langa bazinul de inot sa vad si eu cum se controleaza buburuza in derapaje". Zis si facut, am ajuns acolo, am constatat cu stupoare ca mai erau vreo 3-4 masini care se invarteau de zor ... si m-am apucat si eu sa ma invart. Verdictul ca si control in "derapaj controlat" ma refer, tras frana de mana si maxim dreapta sau stanga de volan, redresarea la o viteza de vreo 20 km/h ... este destul de dificila. La fosta mea masina, o Dacie, nu exista acest impediment, masina o puteam redresa IMEDIAT, miscam de volan si redresam fara probleme, in schimb ... la Matiz daca a fugit de fund in dreapta poti sa dai de volan in dreapta ca tot asa se duce ... in schimb la viteze mici e ok. Eu aveam de gand sa plec cu ea la munte pe 30 Dec de Revelion la Rasnov. Acum ... am indoieli daca sa ma duc sau nu cu masina. Cred ca voi lua trenul ... este mai sigur, am mai fost la Rasnov si serpentinele de acolo sunt poate o sarcina grea pt un Matiz cu 4 persoane si bagaje. Tin sa precizez ca nu am cauciucuri de iarna pe ea, dar nu cred ca este acesta un motiv.

Poate cineva ma indruma, sfatuieste cum e cu derapajul la Matiz. Nu este vorba neaparat ca AI NEVOIE de asa ceva, ca nu se iau curbele cu frana de mana, dar, inevitabil odata se poate sa fuga fundul masinii pe o bucata de gheata si sigur atunci iti sunt de folos aceste ... "traininguri" ca sa le zic asa.

Share this post


Link to post

hellooo, nicidecum nu te va ajuta frana de mana sa o redresezi!

Share this post


Link to post

Imi cer scuze, poate m-am exprimat gresit. Sa descriu putin ...

Mergi drept cu a doua, o scoti la liber, tragi frana de mana si tragi si de volan in acelasi timp ... in dreapta sau in stanga pentru a obtine efectul de derapaj. Dupa asta, frana de mana ramane trasa si incepi sa redresezi miscand de roti in sensul in care fuge fundul masinii ... foarte repede ... !

Aici apare problema, si anume, la Dacie sau mai exact la masinile care NU SUNT monovolum, se pot redresa, si chiar foarte usor. In schimb, la matiz, m-am invartit la 180 de grade chiar daca am incercat din volan sa redresez ... o fi din cauza greutatii ... o fi din cauza marimii rotilor ... nu stiu.

Share this post


Link to post

helllloooo cum adica lasi frana de mana trasa???? pai daca vrei sa obtii un derapaj frumos doar ciupesti un pic frana de mana cu tras stanga sau dreapta de volan si gata.

Share this post


Link to post

si eventual pisti acceleratia apoi :) )

Share this post


Link to post

Studiu de caz, desprins din realitatea de astazi ora 12:20

 

Strada ingusta intre blocuri, strat de zapada semibatatorit 1-1,5cm , TICO, cauciucuri de iarna OK, 3 persoane, viteza ~20 Km/h , treapta a II-a, curba la stanga 90grade, volan stanga ... masina nu schiteaza nici un gest si continua drumul inainte.

Spatii de manevra: dreapta - spatiu larg dar o babuta cam la 3m de masina; stanga - alee ingusta de trecere pentru o singura masina; in fata - cam la 3m Passat parcat transversal

 

Cum procedati?

Share this post


Link to post

Subvirare... in mod normal trebuie ciupita frana ca sa pui greutate pe rotile din fata, insa pe zapada probabil ca nu are mare efect...

 

Dintre relele cele mai mici, probabil as fi ales sa lovesc bordura, viteza nefiind prea mare, in masura in care asta e posibil

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ma dau repede jos si o urc pe baba la volan.

Share this post


Link to post

Ce cauciucuri de iarna OK ai? ca sa stim.

Share this post


Link to post

derapajul, nu constituie o problema sa fie realizat, indiferent FRUMOS sau URAT.Problema este la redresare !!!!

Maniaku, ai incercat vreodata ce spun eu? Eu nu intentionam sa iau o curba in derapaj si nici sa fac 180 sau 360. Intentionam sa derapez si dupa aceea sa redresez ... fapt care mi-a reusit doar la viteza mica ... 10-12 km/h maxim. Dupa viteza asta, sansele de redresare la Matiz ... scand vertiginos.

Tu vrei sa spui sa trag frana de mana, fuge fundul masinii, las frana jos si redresez. Perfect de acord cu tine, dar eu cu Dacia si cu un Opel Astra am lasat frana trasa, si l-am redresat. ... Nu stiu ... va dati seama, e greu de explicat in cuvinte, dar sigur intelegeti :)

Share this post


Link to post
Studiu de caz, desprins din realitatea de astazi ora 12:20

 

Strada ingusta intre blocuri, strat de zapada semibatatorit 1-1,5cm , TICO, cauciucuri de iarna OK, 3 persoane, viteza ~20 Km/h , treapta a II-a, curba la stanga 90grade, volan stanga ... masina nu schiteaza nici un gest si continua drumul inainte.

Spatii de manevra: dreapta - spatiu larg dar o babuta cam la 3m de masina; stanga - alee ingusta de trecere pentru o singura masina; in fata - cam la 3m Passat parcat transversal

 

Cum procedati?

 

pai, depinde! daca nu mai este nimic de facut si nu exista alta solutie de oprit masina, prefer sa ma 'proptesc' in Passat decat sa lovesc vreun om! nu de alta, dar decat incadrare la vatamare mai bine cateva table indoite.

dar, cu cauciucuri de iarna se poate controla directia in conditiile in care nu este gheata totala pe jos.

Share this post


Link to post

Yeti, zi-ne mai bine cum ai procedat tu ... ca banuiesc din moment ce nu esti la politie si scrii pe forum la ora asta inseamna ca ai iesit basma curata ... :) )

Edited by Frankie_Carbone

Share this post


Link to post

Cam cu ceva viteza vrei sa iei o curba prin derapaj si apoi redresare?

Share this post


Link to post

Sa va spun ce am facut.

 

Baba, chiar sa fi vrut sa o lovesc, n-as fi putut indrepta masina spre ea.

 

Am franat usor, dar n-am capatat aderenta, masina a tinut-o tot inainte. M-am panicat usor dar m-am resemnat repede. Nu mai lovisem Passat-uri pana atunci, dar totul trebuia sa aiba un inceput. Am franat puternic si sansa ... m-am oprit la aproape 0,5m de el.

 

Si ca sa fac refrire la tema post-ului, ma gandesc daca obtineam ceva tragand frana de mana in momentul cand aveam rotile intoarse la stanga si pierdusem aderenta fata. Daca reuseam sa derapez probabil ca intorceam masina, dar nu stiu daca spatiul din fata era suficient ca sa nu lovesc Passat-ul.

 

Multumesc lui Abramburel ca m-a facut sa zambesc.

 

P.S. cauciucuri VREDESTEIN 155/76R12 M+S

Share this post


Link to post
Verdictul ca si control in "derapaj controlat" ma refer, tras frana de mana si maxim dreapta sau stanga de volan, redresarea la o viteza de vreo 20 km/h ... este destul de dificila.

 

am scris in primul post citeste mai atent te rog.

Share this post


Link to post

nu in toate cazurile frana e solutia...

Ca sa recapeti controlul directiei solutia era sa accelerezi usor... in momentul cand ai luat de volan.

Atat timp cat era zapada jos... (putea sa fie si inghetata... no problem) problema ta se rezolva din acceleratie si directie.. nu aveai treaba cu frana de mana ... foloseai frana de motor si pt oprire frana de serviciu.

 

Duminica m-am intors de la Constanta la Buc.. si am fost nevoit sa franez pentru a evita o dacie care deabia se misca (eu in jur de 45 - 55 km/h.. dacia din fata... pe undeva la 20 - 30 km/h)... si urma curba la stanga.. deci nu ma puteam baga in depasire (ningea puternic si era si putina ceata + curba la 90 grade). Bagat in a 2-a + calcat usor frana... (cam 5-10% din cursa). Urmare. Oprit motorul + ca mi-a fugit fundul in stanga. Luat usurel de volan stanga.. dar masina nu isi revenea pe traiectorie se deplasa pe directia inainte, dar inclinata la 15-20 grade fata de axul strazii... Vazut orga de lumini pe bord si cu masina in viteza 2-a am dat la cheie ...foarte putin... cat a fost necesar sa porneasca motorul, + usoara acceleratie. Rezultate: masina si-a revenit instant pe traiectorie + telefonul suna si morala din masina din spate (era maicamea+fratimu). Ei, in acea zona era gheata (oglinda) peste care era un strat de 4-5 cm de zapada proaspat asezata. Masina din spate (Ford Fiesta GHIA (full options) cu toate sistemele electronice disponibile pe ea). a intrat si ea in derapaj, in acelasi loc... dar nu atat de rau ca in cazul meu.. altfel e sa vezi cum reactioneaza masina din fata in astfel de cazuri.

 

 

Asa ca.. daca vreti sa vedeti ce si cum reactioneaza masina pe o suprafata alunecoasa... intrati cu masina in derapaj din directie + frana de serviciu, dupa care incercati sa redresati din directie + acceleratie. Doar din directie nu se poate... nu stiti cum actioneaza fortele asupra masini si cat trebuie compensat din directie (ar trebui un computer + o gramada de senzori). Cu acceleratia e mult mai usor... avem tractiune fata doar...

 

In cazul tractiunii spate e alta mancare de peste... si nu e bine sa le amestecam.. poate provoca rau de stomac!!!

 

P.S. Avatarul meu iar e "de sezon" :tongue:

Share this post


Link to post
Mergi drept cu a doua, o scoti la liber, tragi frana de mana si tragi si de volan in acelasi timp ... in dreapta sau in stanga pentru a obtine efectul de derapaj. Dupa asta, frana de mana ramane trasa si incepi sa redresezi miscand de roti in sensul in care fuge fundul masinii ... foarte repede ... !

Aici apare problema, si anume, la Dacie sau mai exact la masinile care NU SUNT monovolum, se pot redresa, si chiar foarte usor. In schimb, la matiz, m-am invartit la 180 de grade chiar daca am incercat din volan sa redresez ... o

Ce scrii tu e total eronat. Dintre toate masinile pe care le-am condus pana acum 2wd matizul derapeaza controlat cel mai frumos(datorita dimensiunilor reduse si a rotilor f aproape de colturile caroseriei) . Trebuie in schimb respectate niste reguli:

1. Frana de mana numai se ciupeste, in nici un caz nu se lasa trasa ca atunci te invarti de iti sar capacele pentru ca nu ai aderenta pe puntea spate mai deloc. Frana de mana se actioneaza numai cu butonul apasat in socuri scurte.

 

2. Nu se atinge decat uspor directia pentru a pu ne masina in derapaj controlat. Daca ai virat max dr/st iar o sa te invarti de aiurea pentru ca nu ai timp sa indrepti volanul si sa contravirezi.

 

3. Nu o scoti pe liber pentru ca iarasi faci o varza. Masina odata aflata in derapaj o controlezi din directie, acceleratie (treapta a 2-a) si eventual frana (doar daca simti ca se duce aiurea)

 

4. Ce scriu eu mai sus se poate face cu continentalurile noi (max 10kkm facuti cu ele) sau cauciucuri de iarna.

 

5. Nu incerca sa faci asta la viteze mai mari de 20-30-40 decat daca ai f f f mult spatiu si cunosti f bine masina si suprafata pe care o sa derapezi.

 

6. Cel mai des folosesc frana de mana pentru intoarcerile 180(+/-20 :P ) de grade ca sa nu mai fac 10 manevre dar DOAR cand nu sunt pietoni prin preajma sau alte masini in care as putea sa ricosez.

 

Nu faceti asa ceva pe drumuri aglomerate, stradute etc. Cautati o parcare goala(pustie) si experimentati acolo.

Share this post


Link to post

multumesc pt sfaturi. Sunt de acord cu ati spus, am sa incerc si asa, dar din experienta mea, dupa dacie, era diferit. Eu, in jur de 21:30 - 22:30, sunt in parc la 23 august a.k.a. Lia Manoliu langa bazinul de inot, unde este acel rond mare de tot si e spatiu cacalau. Eu am un matiz auriu cu autocolant pe luneta DaewooClub ... ne recunoastem dupa autocolante. Eu ma duc la prietena mea care locuieste in zona si din cauza asta am drum pe acolo cam in fiecare seara. Asa ca .. daca aveti drum, poate vorbim fapte la fata locului.

multam' inca o data pt sfaturi.

Share this post


Link to post

dar meeting DaewooClub nu servesti??? ia vezi la intalniri ce si cum... :-W

Share this post


Link to post

Hai ca ma duc sa ma uit, si voi face tot posibilul sa ajung pe acolo sa vorbesc si eu live si sa "fur" idei de la voi cu ce v-ati pus pe masini, o boxa, o janta, alea alea.

Share this post


Link to post

Frankie daca tot era asa buna dacia ta cu care faceai tot felul de smecherii de ce ti-ai luat matiz?

Intoarce-te la prima dragoste si nu mai ai nici o problema.

No offence.

Share this post


Link to post

nu stiu cum e la matiz dar la tico e groasa treaba...am ajuns pe la 3 dimineata acasa si avand spatiu + piatra cubica m-am jucat un pic la derapaje...normal ca la 30-40km/h reusesti niste minunatii de 360 de grade...la derapajele cu frana de mana este importanta si acceleratia...oricum azi am intrat pe niste stradute cu loc de fix o masina si toata strada m-am chinuit sa redresez spatele care o lua razna(si cum s-a mai spus ajuta si acceleratia la redresare...dar sa nu fie violenta...ca obtii contrariul)........ca rezumat tico nu are nici o treaba cu frana de motor(cel putin asa am eu impresia...si am condus si alte masini)

 

P.S:ca sa inchei ...eu cu tico nu am reusit astazi sa incalec sleaurile de 3cm inaltime...ma aruncau imediat inapoi...ar fi potrivite niste sfaturi cu cauciucurile de iarna la tico...au vreun efect?.......nu ma sperie derapajele pe cauciucurile de vara ...dar vreau sa stiu daca merita investitia

Share this post


Link to post

Mie mi se pare foarte docil si usor de controlat Tico in derpaje datorita probabil greutatii mici. Masinile mari "se agata" mult mai puternic cand capata din nou aderenta. E adevarat ca iti trebuie un pic de finete si ceva exercitiu... da se rezolva in timp

Share this post


Link to post

dreamlike ... offense taken!

Nu era asta ideea thread-ului, erau niste intrebari plus ca nu imi plac ironiile astea. Hai sa fim seriosi ... chiar crezi, ca AS PUTEA crede pentru o secunda ca Dacia era mai buna ca matizul???? O porneam cateodata de la bendix cu surubelnita, ramaneam fara frane, planetare varza, rugina, bla bla. Era vorba de greutate, de centru de greutate mai bine zis, de iarna si de derapaje controlate. Nu era vorba de cat de bun sau cat de prost este Matizul. Daca te-ai fi documentat putin inainte de a afirma lucruri de genul asta ai fi putut sa vezi pe alte thread-uri ca am laudat buburuza. Daca nu imi placea ... nu mi-o cumparam.

 

PS: m-am exprimat eu gresit ieri cand am spus ca trag fara de mana si o las trasa ... am gresit, nu fac asa, o trag si o las imediat, eram si cu gandul ieri la ... altceva, imi cer scuze.

Am fost aseara pe o strada aproape de Vatra Luminiasa si ... era OGLINDA OGLINDA, fara exagerare. Si am vranat in linie dreapta, cu volanul drept ... si am vazut ca nu derapeaza masina in aceeasi directie, se duce si putin de fund, o fi de la frane, nu tin toate la fel?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...