Jump to content

Recommended Posts

Nu cred ca e posibil, doar daca o fi vreo componenta schimbata si de calitate nu tocmai grozava. Verifica daca mai ai inelul de cauciuc de etansare de la capacul din spatele farului si daca nu exista vreun defect fizic al farului (ciobit, fisurat) etc

Share this post


Link to post

m-am gandit si eu ca ar putea fi spart, dar nu se vede; garniturile de etansare exista; acum este fara capacele din spatele ale becurilor, dar nu este ok pentru ca intra praf..

Share this post


Link to post

E posibil ... o patesc si eu din an in paste si, culmea, tot la farul dreapta. Eu scot capacele si merg putin cu faza scurta aprinsa pina cind se elimina aburul/condensul si apoi pun capacul la loc. Nu sta prea mult fara capace, intra destul de repede praf, asa cum bine ai zis

Share this post


Link to post

Salut!

Am si eu o problema cu Leganza mea AT: daca o accelerez in sarcina la mai mult de 3000 rpm, ramane accelerata, in momentul cand o scot din Drive (la semafor, de exemplu) se tureaza pe la 2500 rpm, o mai accelerez odata brusc si revine la 850. Interesant e ca nu am reusit sa reproduc simptomul fara ca masina sa fie in sarcina, am mers la service (nu unul Daewoo, nu avem in Radauti) si am incercat sa vad daca nu cumva se agata cablul de acceleratie pe undeva, cu maneta schimbatorului in Neutral nu ramane accelerata nici daca o turez pe la 4500 rpm. Am mai patit asta acum catva timp, atunci m-am dus cu ea la Suceava, la un service Daewoo, mi-au pus scannerul pe ea-probabil au resetat codul de eroare-si a mai mers o vreme, dar sunt curios daca a mai patit cineva asa ceva si cum a rezolvat problema.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Nu ai fost curios sa vezi care e eroarea?Crezi ca stergerea erorii remediaza si problema?

Reset la ecm s-a dat?

Share this post


Link to post

Baietii m-au trimis sa platesc scanarea (60 ron, parca) si pana am ajuns inapoi, masina mergea ca unsa, la intrebarea mea referitoare la natura problemei au ingaimat ceva de o eroare, m-au trimis sa fac o tura sa vad daca se mai manifesta defectiunea si cand m-am intors nu am mai scos nimic de la ei.

Am citit tot capitolul "Probleme tehnice CNEL" dar nu am gasit modalitatea concreta de reset al ECM si TPS, am facut doar idle learn procedure. Din manualul de service primit tot de la tine, eu am inteles ca simpla deconectare a bornelor bateriei duce la un reset al ECM, probabil m-am inselat, trebuie sa fie ceva mai complex. Ovi, cu riscul de a-mi lua papara pentru ca nu stiu sa caut, poti sa-mi dai un link cu descrierea procedurii de reset ECM si TPS?

A, am uitat sa zic, inainte de a merge in service am incercat sa curat IAC-ul si apoi am cumparat (si schimbat) un IAC nou, dar defectul se manifesta exact ca si inainte, si cu IAC-ul curatat si cu el schimbat.

Share this post


Link to post

Hey guys,

Vream sa-mi schimb farurile pentru ca erau matuite si am gasit urmatoarele chestii pe ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DEAWOO-LEGA...sspagenameZWDVW

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DEAWOO-LEGA...sspagenameZWDVW

 

Tipul le da la 70$ (fara transport) si eram curios ce parere aveti?

Si mai vream sa intreb daca toate farurile de pe Leganza au reglaj electronic de pozitie.

 

10x

Share this post


Link to post

Cele pe care vrei sa le cumperi nu au reglaj electronic.

Share this post


Link to post

Wow...mersi mult ovi.

Eram gata gata sa le cumpar...

Thanks again!

Share this post


Link to post

Referitor la problema mea (motorul ramane turat daca o calc in sarcina la 3000-3200 rpm) vreau sa zic ca am facut reset la ECM, dar nu s-a rezolvat nimic. Imi mai vine in minte o comparatie, e ca si cum s-ar cupla tempomatul odata ce trec de circa 3000 rpm si ar ramane cuplat, credeti ca e posibil asa ceva? Nu am folosit tempomatul de peste 1 an. Azi am scos-o la un drum mai intins, am accelerat pana peste 3000 rpm si am lasat apoi pedala de acceleratie libera, simteam cum ma trage, e o senzatie foarte ciudata, trebuie sa utilizezi frana cu putere, altfel se tot duce. Am scos-o din viteza (din D in N) in timpul mersului, iar acul turometrului a sarit brusc spre valoarea 3000 rpm. Cu maneta schimbatorului in aceasta pozitie - N, am calcat pedala de acceleratie mai brusc acul a zvacnit putin mai sus, iar apoi s-a "calmat" la 850 rpm. Ce naiba poate sa aiba? Partea proasta e ca nu pot sa reconstitui defectul in service, fara ca maneta sa fie in D, pot sa o accelerez si pana la 6000 rpm, nu ramane blocata acolo, acul turometrului vine cuminte la locul lui - 850.

Any ideas?

Share this post


Link to post

Ce cod de eroare era stocat in ecm cand a fost pus testerul pe masina?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Din pacate, nu stiu sa raspund la intrebarea asta, baietii au resetat eroarea, m-au trimis sa fac o tura sa vad daca mai apare defectiunea, am forjat-o cat de tare am putut, dar nu a mai ramas accelerata chiar daca am turat-o la 4500 rpm, m-am intors bucuros si n-am mai gasit decat un meserias, care a zis ca celalalt era mesterul, el e doar ucenic pe acolo, nu stie sa-mi zica de nici unele, o sa fac inca un drum la Suceava sa o mai pun odata la tester, sa vad ce eroare imi da. Ma gandeam ca a mai patit careva asa o rusine si-mi da un sfat...

Share this post


Link to post

Salutare,

Vi s-a intamplat sa aveti probleme cu Cruise Control-ul la Leganza? De 1 saptamana, la actionarea comenzii Cruise Control, sistemul incepe sa functioneze dar viteza creste in mod constant (2-3km la fiecare secunda) fara a o putea reduce. Singurul mod de a opri aceasta accelerare ramane apasarea franei. Am constatat ca pe toata durata actionarii, semnalul luminos de la bord - CRUISE - ramane aprins ca si inainte cand totul functiona normal.

 

Am fost la Service, mi-au spus ca e de vina maneta de actionare de la volan; au schimbat-o, dar din pacate problema a ramas.

 

Are cineva idee cum se poate rezolva aceasta problema ?

 

Multumesc anticipat,

Paul

Share this post


Link to post

Astazi am patit o chestie neplacuta, ceva cu care nu m-am mai intilnit personal pina acum la nici o masina si care mi se parea greu de intimplat.

 

Pe o distanta de cca 1 km de trafic de Bucuresti, la o frina am simtit o trepidatie ciudata in volan. Am fost foarte neplacut surprins intrucit niciodata nu resimtit astfel de manifestari. E drept ca la maxim 5000km curat placutele de frina de pe fata. La urmatoarea frina lucrurile s-au agravat serios, dinspre roata dreapta fata auzind un zgomot nasol, ceva in genul sunetului produs de o scula de aschiere. Urmatoarea frina a avut exact acelasi efect, zgomotul fiind parca ceva mai tare. Dupa asta, totul a revenit la normal. Am tras pe dreapta cu prima ocazie si, la o inspectie vizuala am depistat pe fata exterioara a discului de frina un sant de cca 2 mm latime, nu foarte adinc (din fericire !) O fi fost un fir de nisip, o fi fost ceva din compozitia placutei de frina ... habar nu am

 

O alta chestie, enervanta rau de data asta. Cu masina in stare perfecta, respectiv roti noi, amortizoare noi, rulmenti de amortizor noi, flanse noi, articulatii in stare perfecta fara nici un joc ... MASINA TRAGE DREAPTA. Am fost de 3 ori la geometrie, tot degeaba. Pe calculatorul lor totul apare perfect. Nu sint deformari de caroserie, aliniamentul rotilor e perfect ... totul e OK insa masina trage putin dreapta. Nu mai am chef sa pierd timp si nervi la service, mai ales ca trebuie sa plec in weekend intr-o calatorie mai lunga. Probabil ca o sa umblu cu o diferenta de presiune in roti :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Schimba rotile intre ele. ;)

Share this post


Link to post

Au fost cintarite, diferenta intre ele este de cca 150 grame ... deci nesemnificative.

 

Desi sint directionale, au fost montate pe dos moment in care a tras mai putin. Evident, de mers am mers cu viteza mica in test ;) Insa dupa ce le-au montat cum trebuie, echilibrat frumos, totul OK ... masina trage dreapa :D

Share this post


Link to post

Sa nu fie vreuna cu defect ... Daca le schimbi intre ele, trage tot dreapta sau trage stanga ?

Share this post


Link to post

Cum ziceam, s-a facut schimbul si situatia persista ... trage numai dreapta atunci cind anvelopele sint montate corect (tinind cont de sensul de rotatie)

Share this post


Link to post

ai incercat sa schimbi cu rotile spate?

Share this post


Link to post

Nu am facut schimb fata-spate pentru ca anvelopele de pe spate sint luate din alta parte. Cele de pe fata sint luate de la firma unde am facut si geometria si, evident, nu am vrut sa-i las sa se fofileze. Am tinut la asta pentru ca mai am o pereche de anvelope de aceeasi dimensiune (stantate identic) dar una are circumferinta mai mare cu vreo 2-3 cm !!

 

Daca am timp, o sa ma duc sa fac rocada fata-spate sa vedem ce se va intimpla.

 

Nu stiu cit de posibil este, insa am ajuns sa suspectez unul din rulmentii din CV, respectiv cel conic de la planetara stinga

Share this post


Link to post

hai ca-i simplu si-n parcare sa faci rocada... :P nu trebuie sa te duci la vulcanizare... si macar te linistesti - afli daca e de la gume sau nu...

rulment de cutie... nu ar trebui sa se auda zgomot?

Share this post


Link to post
Referitor la problema mea (motorul ramane turat daca o calc in sarcina la 3000-3200 rpm) vreau sa zic ca am facut reset la ECM, dar nu s-a rezolvat nimic. Imi mai vine in minte o comparatie, e ca si cum s-ar cupla tempomatul odata ce trec de circa 3000 rpm si ar ramane cuplat, credeti ca e posibil asa ceva? Nu am folosit tempomatul de peste 1 an. Azi am scos-o la un drum mai intins, am accelerat pana peste 3000 rpm si am lasat apoi pedala de acceleratie libera, simteam cum ma trage, e o senzatie foarte ciudata, trebuie sa utilizezi frana cu putere, altfel se tot duce. Am scos-o din viteza (din D in N) in timpul mersului, iar acul turometrului a sarit brusc spre valoarea 3000 rpm. Cu maneta schimbatorului in aceasta pozitie - N, am calcat pedala de acceleratie mai brusc acul a zvacnit putin mai sus, iar apoi s-a "calmat" la 850 rpm. Ce naiba poate sa aiba? Partea proasta e ca nu pot sa reconstitui defectul in service, fara ca maneta sa fie in D, pot sa o accelerez si pana la 6000 rpm, nu ramane blocata acolo, acul turometrului vine cuminte la locul lui - 850.

Any ideas?

 

Sal

Legat de problema ta cu turatia pe liber am avut o si eu iar solutia a fost destul de simpla respectiv am curatat clapeta de la acceleratie (sper ca zic bine) cea de sus pe unde intra aerul de la filtru. Era imbacsita cu depuneri de mizerie si clapeta nu mai revenea la pozitia obijnuita sa inchida, iar acum tin sa precizez faptul ca totul este k iar motorul ramane turat undeva la 800-900 turatii pe liber.

Sau ar mai putea fi urmatoarea situatie intalnita la fosta mea vectra A - un furtun de vacuum rupt, cel de intra deasupra in capacul de la culbutori. dupa inlocuire acelasi rezultat

nu ma prea pricep la denumirile lor sau la mecanica dar la mine a mers :)

sper sa iti fie de ajutor :)

Edited by catalin_cr

Share this post


Link to post

Salut.

Mi-am luat si eu o Leganza saptamana asta de afara, am preferat sa iau o masina de 8 ani in loc sa iau o cutie de plastice cu motor din 2008, la 14-15mii de euro.

Am urmarit comentariile tale pe forum si m-au ajutat enorm.

Merci :)

 

 

Reset ecm : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=236753

TPS-ul se regleaza daca eroarea era de la el.S-a discutat in acest subiect cum se face.

Share this post


Link to post
hai ca-i simplu si-n parcare sa faci rocada... :P nu trebuie sa te duci la vulcanizare...

rulment de cutie... nu ar trebui sa se auda zgomot?

Nu am facut schimbul de roti insa am mai strins putin rulmentul cu pricina. Placebo sau nu, masina nu mai trage dreapta insa este destul de sensibila la inclinatia drumului. Per ansamblu lucrurile sint OK acum. In orice caz, departe de a fi neguvernabila sau de a implica vreun efort in condus. Am destul de multi km la bord cu o gramada de masini, ma descurc 5000km cu MOSul meu :)

 

Ca lamurire suplimentara, rulmentul conic la care ma refer (cel din stinga diferentialului) nu prea are cum sa se duca cu una cu doua, face baie la greu in ulei si nici nu e supus la cine stie ce chinuri. Banuiala mea (confirmata zic eu) a fost ca rulmentul s-a uzat mai mult sau mai putin, apasarea asupra diferentialului nu mai era in parametri, motiv pentru care acesta nu-si mai facea treaba ca lumea. S-ar putea sa merg prea departe insa am fost si sint convins ca din motivul de mai sus planetarele (si implicit rotile) nu se invirteau cu aceeasi viteza ... de rotatie, si nu de turatie asa cum am vazut intr-un post anterior.

 

Din experientele facute, rulmentul ala incepe sa faca un zgomot asemanator troleibuzului atunci cind nu e strins aproape deloc si masina se afla in frina de motor. Asta e ceea ce am constatat la masina mea. La acceleratie sau mers constant nu se manifesta nici daca il slabesc aproape de tot.

 

PS: stringerea rulmetului am facut-o cu mina goala, nu am avut cum sa masor forta. Oricum, am ajuns pina la capat fara sa opuna mare rezistenta ceea ce ma face sa cred ca i-am cam venit vremea domnului rulment sa fie schimbat :)

 

@flobarbu : Sa o stapinesti sanatos si sa te duca multi km fara probleme. Ai insa grija de ea, fa-i toate verificarile si schimburile ce au fost recomandate pe forum si o sa fi foarte multumit de ea :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...