Jump to content
Sign in to follow this  
perfidus

Consum Lacetti

Recommended Posts

In cazul unui consum atat de mare se pune problema unei defectiuni la sistemul de injectie, nicidecum traficul sau stilul de mers. Asa ca mergi la service si reclama pe garantie, sa verifice functionarea principalilor senzori si a injectoarelor.

 

Oricum, nu stiu ce ai gasit la OMV95, din experienta mea, este dintre cele mai proaste de pe piata autorizata. Incearca Petrom95 sau Rompetrol95 (daca circuli preponderent in urban). La drumuri lungi poti baga Petrom99 sau Rompetrol98, o sa mearga mai bine si consumul mai redus la rulajul constant va anula diferenta de pret.

Share this post


Link to post

Incerc si o schimbare de benzina...cu omv m-am pricopsit ca mi-e cel mai la indemana sa alimentez.

 

Masina saraca nu are inca mia de km...si astia pe care ii are sunt numai in oras facuti...a fost vremea prea urata ca sa ies la drum mai lung, dar acum ca s-a incalzit sper sa imi fac timp.

 

 

Ma gandeam si la un reset de ecm dar nu prea am curaj mi-e sa nu-i fac mai rau decat bine.

 

Tot citind pe forum nu am reusit sa ma lamuresc...daca fac reset la ecm este obligatoriu sa fac si idle lern?...asa parca se intelege din ce am citit, dar am vazut si fraze de genul "reset la ecm nu inseamna si ide learn...sunt 2 lucruri diferite".

 

Ce vreau eu sa stiu daca fac resetul se pierd si parametrii de "idle learn"?..deoarece sunt multumit de cum sta la relanti si nu as vrea sa modific acest lucru.

Edited by asoka

Share this post


Link to post

M-am uitat in manualul de service si se pare ca e obligatoriu sa refaci si idle learn-ul

 

"Whenever the battery cables, the engine control module

(ECM), or the ECM fuse is disconnected or replaced, the

following idle learn procedure must be performed:"

 

Mai scrie si :

 

"TEC (TOOTH ERROR CORRECTION)

LEARN PROCEDURE

When an ECM is reflashed, initialized or replaced, and driveplate

of fly wheel has been replaced, follow these procedures

to relearn the crankshaft position (CKP) system

variation :"

 

 

trebuie facuta si aceasta procedura, "initializare" inseamna si acest reset de ecm?

Share this post


Link to post

Nu trebuie idle learn dupa reset.

Share this post


Link to post

Nu zau! Poate vrei sa zici ca nu trebuie TEC, dar Idle Learn trebuie!

Idle Learn fara reset e posibil, invers nu!

Share this post


Link to post

Ok, scuze. Eu asa am inteles ca nu au legatura unul cu altul. Se pare ca n-am fost atent. :(

Share this post


Link to post

La o masina asa noua Idle Learn dupa reset nu e necesar, o sa vezi ca ralantiul coboara un pic in turatie dar este foarte stabil si nu da sa moara. Numai daca are simptome de dat in nas si pornire la adoua cheie trebuie si Idle Learn.

Share this post


Link to post

Consum exclusiv in Bucuresti (ianuarie februarie) 88 litri consumati in 828 km, aproximativ 10,63 l/100km.

Share this post


Link to post

Am facut resetul de vre-o 5 ori... :) ) ca tot uitam cate un pas din idle learn ori nu mi se parea ca l-am facut bine...acum mi se pare ok...parca sta nintel mai turata la relanti pe la 900 nu 850 cum era ininte da nu bag mana in foc...in rest cand pornesc aerul conditionat pare ca incarca mai putin motoru si iarasi mi se pare ca e mai fin la turatii mici, o stapanesti mult mai bine in coloana.

 

In legatura cu procedura, daca esti cu motorul rece nu e bine sa o faci pentru ca va trebui sa stai mult pana ajunge la 85 c.

 

Ce nu am inteles este daca e obligatoriu sa pleci cu ea la drum dupa ce faci idle learn-ul?

Share this post


Link to post
In legatura cu procedura, daca esti cu motorul rece nu e bine sa o faci pentru ca va trebui sa stai mult pana ajunge la 85 c.

Daca o faci cu motorul cald e = cu 0 din cate stiu eu .

Share this post


Link to post

Despre Idle learn discutam in alta parte... Aici discutam de consum.

Share this post


Link to post

dupa reseturile de ecm pe care le-am facut a mai scazut consumul de la peste 20l dar si felul in care reactioneaza masina...am ajuns pe la jumatatea rezervorului si prevad intre 360 si 400 km facuti numai in oras cu un plin rezultand un consum maxim de 16.5 l la suta de km

Share this post


Link to post

Daca consumul acesta este real, nu rezolvi ceva cu resetul, iar Idle Learn este pentru altceva. Mergi la service si reclama, un consum mai mare de 12% nu poti obtine si daca mergi in forja tot timpul.

Share this post


Link to post

Tolin, crede-ma pe cuvant ca poti obtine.

 

Traverseaza intersectia de la Razoare zilnic pe la 9 dimineata si sa vezi atunci consum. Daca ai noroc, scapi in 45 de minute, daca nu, poti sta si 1h30 doar ca sa strabati 3-4 km. Fa si tu un calcul. :uff:

Tu crezi ca eu de nebun mi-am luat a doua masina cat mai mica si cat mai economica? :P

Eu deja am renuntat sa mai fac consuml la suta de km. Fac acelas drum zilnic, deja e o rutina, astfel mai nou consum se face cam asa: Dare merg mai mult de 7 zile cu un plin inseamna ca a consumat putin. De regula cu 54 de litrii fac cam 430 de km.

Acest consum il scot in conditiile in care jumatate din km de pe Bucuresti ii fac seara/noaptea ca daca ar fi sa merg doar la orele de varf, dumnezeu cu mila. ;)

 

@asoka

Acum am vazut ce numar ai. Sper ca nu ai masina alba, ca la cat misto am facut pe SP de minunea industriei romanesti, poate te confunda loganistii cu mine si-ti gasesti masina trasa cu cheia. =))

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Vorbeam despre medie, nu despre exceptii. Altfel, nu-i mai economic in B sa pleci dimineata pe aceeasi directie, dar in sens opus ?

Share this post


Link to post

Sunt putine firme care au sediul in "cartiere muncitoresti", cu atat mai putin oameni care stau in centru si vin sa lucreze in acele cartiere.

Singurul "avantaj" ar fi sa lucrezi "de noapte" si cand cei mai multi se duc la munca, tu te intorci acasa...dar asta nu poate fi realizabil tot timpul.

Share this post


Link to post

@tolin

Pai o fi mai economic, dar ce faci daca ai treaba in afara cartierului la aceea ora nu in cartier? :)

 

Media, ai vazut la mine ~12% dar asta in conditiile in care jumatate din km ii fac seara/noaptea cand nu e trafic.

Daca ar fi sa merg exclusiv la orele de varf, 16% consum mi se pare mai mult decat real in conditiile de trafic din B.

 

Daca ajuta cu ceva informatia...

Dimineata de acasa si pana la birou fac intre 1h20' si 2h. Noaptea, cam 20 de minute. :P

 

LE: Ca o completare la ce a zis Sorinel. Degeaba sunt insa strazile in sens invers libere, daca intersectiile sunt blocate. :D

 

Traim in Romania !

 

Bine ca o data la 4 ani mai e cate o campanie electorala si se mai gandesc si minunatii edili sa mai taie din trotuare si sa faca parcari ca sa elibereze banda 1 ocupata de masini parcate.

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Decat sa ii blamati pe cei care ruleaza in treapta de viteza superioara mai bine ii invatati sa nu mearga cu motorul SUBTURAT si mai exact ce inseamna asta si cum se manifesta (si sa nu aud povesti ca la turatii mici nu se face ungerea). In concluzie se poate merge cu viteze mici in trepte de viteza superioare dar fara a forta motorul, fara a i se da motorina/benzina inutil. Aici cei cu computere de bord pot confirma ca la viteze de 60km/h in treapta 5 consumul este de 4.5l/% (benzina). Poate reuseste cineva sa explice mai bine :)

Share this post


Link to post

salut sunt si eu nou pe aici.Si as avea o intrebare pt. voi care vreti sa ma lamuriti.Sunt posesorul unui lacetti 1.4 16v cu 1400km parcursi doar cu benzina carerra 95.

Acum intrebarea mea este urmatoarea: ce benzina folositi voi (majoritatea) la un motor asemanator.

 

 

Multumesc anticipat pt. raspuns.

Share this post


Link to post

Vezi topicul despre benzine, nu are legatura cu subiectul.

Share this post


Link to post

VAXXi poti sa imi dai un link ca nu gasesc nicicum forumul pls.

Share this post


Link to post

Ii salut si eu pe toti posesorii de lacetti si in general pe toti cei prezenti pe acest forum.

 

Am si eu de 3 luni un lacetti sedan, 1.6l, 109cp, 3000km la bord deci in rodaj sa zic.

 

De cateva ori am incercat sa fac si eu consumul la masina asta si in conditii de mers asemanatoare mi-au rezultat valori foarte diferite asa ca am incercat metoda “radicala” si anume: am facut plinul ochi, dar ochi-ochi adica stat minute cu pompa in mana si pus cu pipeta de parca puneam picaturi in nas lui fiu-meu. Va anunt ca dupa primul clanc al pompei au mai intrat vreo 8-10 litri nu mai stiu exact. Mai puneam, mai lasam sa se aseze, iar puneam pana cand a inceput sa se prelinga usor afara. Boooon…apoi merg ce merg eu, mai bag 20,52 litri, iar merg ce merg fac in total 654,50 km si iar fac chinul asta de plin ochi-ochi, intrand inca 59,87 litri. Deci 654,50 km cu 80,39 litri rezulta 12,28 litri/100km. Toti km facuti in bucuresti, fara ac, cu benzina mol95.

 

Acum, pe traseul bucuresti-ploiesti-brasov-fagaras si retur, cu acelasi ochi-ochi, aceeasi benzina, 543km facuti cu 39,09 litri deci 7,20 litri/100km si tot fara ac, trafic decent pe dn1.

 

 

Astept sa mai scada consumul cu timpul….

Share this post


Link to post

Nu o sa mai scada. :P

 

Eventual o sa mai creasca la 13%.

 

Cam asta e consumul pe Bucuresti: 12-13% in functie de trafic. ;)

 

In zile de canicula cu AC pornit pe treapta 2-3 asteapta-te in functie de trafic si la un 14%. :-S

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
Nu o sa mai scada. :P

 

Eventual o sa mai creasca la 13%.

 

Cam asta e consumul pe Bucuresti: 12-13% in functie de trafic. ;)

 

In zile de canicula cu AC pornit pe treapta 2-3 asteapta-te in functie de trafic si la un 14%. :-S

 

pai eu auzisem ca dupa rodaj se mai lasa motorul blablabla...si mai scade cica si consumul...poate zic prostii, nu stiu...iar traficul din bucuresti cu care ma confrunt este cel de la 9 dimineata si 5 dupa amiaza mergand dinspre arcul de triumf spre mol vitan si retur (casa-servici si servici-casa). Iar AC de felul meu nu prea il folosesc...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...