Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Ce chestie- si-au luat pana la urma si cei de la trans-serv un scanner... Cand a venit specialistul de la B pentru problema cu etrierii si telescoapele spate- nu aveau (le-a recomandat ala sa-si procure unul cat mai repede). Oricum- sunt bunisori meseriasii de la TS (adica stiu ceva meserie).

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Salut ! Astazi am mers 30 de km pana in alt oras cu Matiz`ul si la intoarcere mi s`a aprins becul "check" . Masina se comporta normal , dar nu stiu de ce s`a aprins becul ! Am 40.000 de km facuti cu ea si trebuie sa ma duc sa ii fac verificarea ! O am de 2 ani si nu stiu care ar fi problema !Ms Anticipat astept raspuns

Share this post


Link to post

Mergi la diagnoza si afli codul (codurile) de eroare stocate. Avand in vedere ca MIL se aprinde permanent din zeci/sute de motive, intrebarea ta n-are un raspuns rational.

Share this post


Link to post

Am tinut masina nepornita 1 zi, si cand am pornit-o astazi de dimineata, am vazut plafoniera aprinsa (e cu leduri, deci nu sa terminat bateria, a pornit chiar la sfert), cand ma uit in bord vad check aprins. Opresc motorul, il pornesc iar, check tot aprins statea. Plec cu masina asa, o las sa stea cateva ore, si tot aparea check in bord. Ajung acasa, stau 10 minute, si dupa iar cobor la masina, cu alta treaba si hai sa pornesc masina. Check-ul nu mai era in bord... Am mai avut o problema in trecut, cand pe tester daduse problema la senzorul de oxigen, dar nu au facut nimic, doar au anulat eroarea. Tot de acolo sa fie? Mai ramane eroarea pana pe vreo 10 februarie cand am degand sa ma duc sa fac si revizia?

Share this post


Link to post

Pana nu-ti pune tester-ul pe masina cu siguranta se va mai aprinde, eu asa am patit asta vara.

Share this post


Link to post

La mine s-a aprins check-ul cand s-a rupt cureaua de la alternator. De asemenea se aprinde si cand aceasta curea este slaba. Strange-o si vezi daca mai face figura!

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

am si eu nevoie de ajutor.Am un matiz din 2007 euro 3.Am schimbat senzorul de acceleratie in garantie si de atunci dimineata 'ceck'-ul se aprinde.motorul merge sacadat becul palpaie de vreo 5-7 ori dupas care motorul isi revine si merge normal.Becul de stinge dupa 5-10 porniri .La service mi-au spus ca sunt explozii necontrolate pe toate pistoanele prima data swi apoi cand am mai fost cu acceasi problema au ridicat din umeri.

ajutor am doar 20000 cu el

toate astea le face cand motorul ne ste bine incalzit.

Edited by cosmindc

Share this post


Link to post

Schimba service-ul. Citeste pe aici care este valoare corecta a TPS si cere reglajul TPS pe scaner la acea valoare. Dupa ce te asiguri ca ai valoare corecta la TPS, verifica bujiile si fisele.

Share this post


Link to post

salut! Am si eu o problema cu matizu...se aprinde butonu check...daca nu o las pe timp de iarna sa se incalzeasca de fiecare data cand o opresc (sa ma duc la un magazin, la benzinarie) mi se aprinde butonul check. Eram o data la intersectie la crangasi, veneam dupa Constructorilor, si era unu care nustie ca pentru dreapta e verde intermitent...stateam la stop...si l`am claxonat ca tot omu...si cand am claxonat, sa aprins butonu asta X( si am mers asa cu el pana la pod la ciurel (la semafor) unde am oprit masina si am lasa vreo 10 secunde oprita si cand am pornit`o nu mai era aprins check. Cand este aprins CHECK masina se tureaza foarte mult ca si cum as avea piciorul si pe ambreaj si pe acceleratie, si face urat. Nustiu ce sai fac...un sfat. Trebuie schimbat uleiul??? :D

Share this post


Link to post

Senzorul TPS

Share this post


Link to post

@matiz rosu: schimba-i butonul... :) ) Lasand gluma, e vorba de indicatorul (sau martor luminos) "check". Butoanele sunt altele. :) Mergi la un servis autorizat Daewoo sa-ti puna testerul si apoi vezi ce si cum. Citeste si topicul asta poate te ajuta. Poate...

Share this post


Link to post

Eu am patit la fel la Dacia 1310 pe injectie ... nu stiu daca se aplica... dar...

cand era mai rece afara...nu si masina... mi se aprindea martorul de injectie ... am mers la mai multe service-uri nimeni nu gasea nimic...

Dar la un moment dat am schimbat antigelul si s-a observat ca nu am acel senzor de temperatura de pe tubul de apa...care intra in motor...daca m-am exprimat bine...

termostat...cred ca ii zice... si am pus unul...si de atunci nu a mai aparut problema...

Sper ca v-a fost de ajutor experienta mea.

Share this post


Link to post

Ce se intampla la Dacia nu se aplica la alte masini, ca regula generala.

Share this post


Link to post

Salut... am cumaprat un matiz fabricat in 1999 cu martorul check aprins..Ulterior am schimbat caracsa de la filtrul de aer ( cu tot cu filtru ) fisele , delc-ul si pipa...Martorul de aprinde la cateva zeci de secunde dupa ce am pornit.. uneori minute si ramane aprins tot timpul.. Banuiesc in continuare mai multe probleme.. de unde as putea cumpara o interfata de giagnoza pentru acest model.>?? ( euro 2 ) Din ce am citit pe net ( si sper sa nu fie asa) la matizul cu mototr euro 2 diagnoza se face doar cu scanerul de fabrica..??!!!

ps... am rectificat chiulasa si au fost schimbate toate supapele..( un cilindru nu functiona din cauza supapei ) dar surpriza.. motorul merge mai prost... cu greu sare de 100 km la ora..( cu un cilindru nefunctional .. lua si 120 fara probleme.) Banuiesc ca nu este la punct distributia.. unde gasesc o explicatie despre cum se verifica distributia..??

Edited by cv-03-btf

Share this post


Link to post
... de unde as putea cumpara o interfata de giagnoza pentru acest model.>?? ( euro 2 ) Din ce am citit pe net ( si sper sa nu fie asa) la matizul cu mototr euro 2 diagnoza se face doar cu scanerul de fabrica..??!!!

Speranta moare ultima.

 

Ulterior: Pentru cel pe care nu l-a dus mintea sa inteleaga raspunsul de mai sus (unul singur, care a tinut sa se faca si cunoscut), traduc: nu se cunoaste, pana acum,vreo interfata si vreun program pentru diagnoza motorului euro2 de pe Matizul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

...

 

Mda.. un raspuns arogant... si deplasat...NU ne cunoastem (.. .)..Nu ai de unde sa sti cat de clar era specificat acolo (..) faptul ca nu exista interfata de diagnoza pentru euro 2, pentru ca sa faci astfel de " aprecieri". Daca imi aduc bine aminte ..era tot cu semnul intrebarii... Apoi de cate ori nu ai intalnit afirmatii contradictorii pe net..??!! Acest forum este accesat si de unii " novici "( in ale matizului evident ) care spera/asteapta sa obtina un raspuns pertinent la o problema a lor..chiar daca pentru " avansati " e clar ca buna ziua.. Daca pe viitor cineva intreaba tot o chestie banala..( pentru tine ) tot un raspuns de acest gen va primi...???

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur da!

 

:D

 

Si eu am avut la Matiz un cilindru nefunctional , dar la mine a fost de la tacheti!Le-am reglat jocul si nu am mai avut probleme!

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

...

 

Si... cu asta te-ai revansat fata de Tolin... Ca sa te citez..." A dracu conspiratie... " !!! Ciudata atitudine la unul care pune pe forum destule intrebari..." banale "

Ca sa nu fiu complet of topic. .. Nu am nici o suspiciune legata de chiulasa, supape sau tacheti. Toate operatiile au fost efectuate la Ozun iar problemele de la acel moment ( mersul sacadat, in special la turatii mici si o bujie tot timpul neagra de fum ..) au disparut...cu exceptia check...care ramane aprins.Motorul este considerabil mai lenes..!!!

Edited by tolin

Share this post


Link to post

...

 

Prietene nu vrei sa-mi traduci si mie ce vrei tu sa scrii de fapt?

Ca...sari de la o idee la alta!

Edited by tolin

Share this post


Link to post

...

 

In ce ma priveste... eu ma opresc aici..!!! raspunsul o sa-l primesti in privat. Eu cred ca acest forum este pentru a discuta probleme tehnice legate .." de check.." si nu pentru " intepaturi " sau "aprecieri" privind capacitatea de a intelege.Cu atat mai grav cu cat ele vin de la un ..moderator. Pe unele pagini , oameni cu bun simt, au avut amabilitatea de a posta pagini intregi pentru a explica un proces sau a clarifica un detaliu Am o varsta si o profesie respectabila iar ca hobby am sute de ore petrecute pe o masina si sute de ore cu pistolul de lipit in mana ..asta ca sa simplific!!

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Chiar nu iti inteleg supararea!

Cred ca ai gasit si aici un raspuns asupra problemei tale!

Share this post


Link to post

salut,

mi se aprinde si mie check ul de la motor de 3 sapt, am schimbat valva PCV, am curatat electrovalva IAC si degeaba.

dimineata la pornire relantiul este mai cu urcusuri si coborasuri (nu merge constant) iar cand accelerez imi da in nas (isi pierde puterea) urmand ca apoi sa izbucneasca ca o racheta.

va rog dati cu parerea.

multumiri

 

ps. tolin, sfaturile tale pe cat sunt de simple pe atat sunt de eficiente, felicitari

Share this post


Link to post

Cand se aprinde MIL aveti de facut un singur lucru: o scanare a codurilor de eroare, urmata de un reset software a lor. Avand codul (codurile) putem sta de vorba.

Share this post


Link to post

inca ceva, pana sa ajung la service daewoo (mi-e cam groaza sincer) as mai intreba ceva.

dimineata la relanti pare-se ca motorasul nu merge foarte rotund ci mai degraba ceva de genul TACA-TACA.

ce parere aveti?

multumiri, si mai degraba am incredere in voi decat in profesionistii de la daewoo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...