Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Pe cilindrul respectiv , inlocuire:

-Injector

-Fisa bujie

-Bujie

Apoi verificare bobina aprindere,masurarea compresie pentru a verifica supapele.

Share this post


Link to post

Problema asta cu aprinderea check o am si eu de cateva saptamani. Cand pornesc masinuta dimineata si trebuie sa revina la turatia de relanti incepe sa trepideze si se aprinde check. Dupa ce se incalzeste bine motorul si o repornesc check nu se mai aprinde. Treaba asta nu se intampla la fiecare pornire ci la 90% din cazuri. Am fost la 2 service-uri aici in bacau IATSA si MIHOC si m-am lovit de incompetenta mecanicilor. Din pacate problema se mentine desi mi-au fost verificate contactele, curatat IAC si am fost sfatuit sa schimb benzina. Bujiile au fost schimbate la revizia de 20 000km acum avand 25 000km . Ma voi duce din nou la service zilele urmatoare cu nervii de rigoare . Nu stiu ce sa le mai spun la amaratii astia care se cred mecanici.

Share this post


Link to post

Ce bujii ai?

Share this post


Link to post

Am bujiile care mi le-au pus ei la revizii. Sincer nu m-am uitat . Faza e ca dupa ce repornesc motorul la cald merge bine si nu se mai aprinde Check, trage bine si nu trepideaza

Share this post


Link to post

am un matiz, 4400 km si pe la 3500 sa aprins prima data check-ul, in mers am observat,era umed afara, am mers asa pana la semafor si acolo am oprit si pornit motorul de 2 ori pana cand am auzit la un momentdat pacanitul acela cand pornesc motorul, dar lam auzit cand am oprit motorul, nu cand am pornit. Dupa 200 km iar sa aprins dar de data asta era soare afara si am mers asa vrea 6 km, am oprit 10 minute si apoi nu am mai avut problrme. Acu astau mai tot timpul cu ochii pe bec sa vad daca se aprinde. Nu ma pricep deloc,cand deschid capota ma uita :o

Share this post


Link to post

fane_popa vad ca ai masina din 2006 cu 4600km ai fost la service ? e in garantie daca ai fost ce ti-au spus? cind s-a aprins martorul check precis s-a inregistrat un cod de defect , ''pacanitul'' la care te referi cred ca este sunetul pe care il face pompa de benzina cind este pus contactul.

Apriderea matorului este insotita si de alte manifestari cum ar fi : lipsa putere ,tremuraturi etc. ?

Share this post


Link to post

Sal. Pot spune ca sa aprins martorul fara sa se intample nimic ciudat. Totul mergea ok. Cu o zi inainte sa se aprinda prima data, parca tin minte ca dupa ce am pornito am lasat-o sa se incalzeasca si nu statea la relanti, parca se ineca si tremura toata, apoi iar se accelera singura, atat. In rest nu am observat nimic straniu. Inainte sami iau masina am citit pe forum cam la ce probleme sa ma astept si cum sar manifesta ele.

Share this post


Link to post

Sa va spun eu una tare. M-am dus enervat la culme cu matizul meu E3 la service si meseriasul de acolo o pune pe tester si da codul P300 si spune ca e de la injectoare. Bun, zic eu si ce se poate face in cazul asta ca sa nu se mai aprinda check-ul ? Daca este de la injectoare n-ar fi trebuit ca masina sa tremure, sa nu traga ? Meseriasul spune ca nu. Il intreb de ce nu ramane becul aprins tot timpul iar el da din umeri ca nu stie. Imi spune ca ieri a fost la Craiova si cica meseriasii de la fabrica au recomandat dealerilor ca la Matizurile astea cu probleme la Check sa le fie scoase nu stiu ce "strap" de la calculator si gata, treaba e rezolvata. Zis si facut omul meu imi scoate strapul iar masinuta merge la fel de bine ca si inainte doar ca nu se mai aprinde becul buclucas. Acum, eu afon fiind la mecanica intreb pe cei priceputi o fi bine ce a facut mesterul meu sau m-a aburit cu faza cu Craiova si a scos strapul ala ca sa scape de mine?

Share this post


Link to post

Ce strap ti-a scos, din ce loc ? Unul cu mufa alba, de pe langa pedale sau capacul de de la mufa OBD2, de sub torpedo ? Dupa ce a scos strap-ul a dat reset la ECM ?

Share this post


Link to post

Strapul l-a scos din partea stanga a bordului, din partea de unde se deschide capota. E o chestie din plastic negru si are o eticheta alba pe care scrie ceva in coreeana si niste cifre. Am mai mers astazi cu masina toata ziua cu benzina de 98 de la petrom si parca se infinge mai bine. Sper sa nu fie doar o simpla impresie. Cand am intrebat meseriasul de reset a spus ca l-a resetat cu ajutorul aparatului cu care face diagnoza. Eu ii spusesem de siguranta sau de borna la baterie asa cum am citit pe forum. Acum nu stiu ce sa cred, oricum lipsa de profesionalism e grava iar chestia cu recomandarea de la Craiova ca trebuie scos acel strap trebuie verificata lucru de care o sa ma ocup un pic in zilele urmatoare pt. ca nu-mi place sa fiu luat drept papagal.

Share this post


Link to post

bogdanmat2003 strapu de care vorbesti este selectorul de cifra octanica s-a discutat pe forum despre el ,si eu l-am scos de proba si nu am vazut nici o imbunatatire (unii ziceau ca scade consumul) si l-am pus la loc, precizez ca nu mi se aprindea check nici inainte nici dupa si nu cred ca are vreo influenta acel strap in faptul ca la tine se aprinde check

Share this post


Link to post

Toti mesterii astia au acuzat benzina ca ar fi de vina acum nu stiu ce sa mai cred. Procedeul de reset cu aparatul ala de diagnoza e valabil asa cum mi l-a facut sau trebuia sa scoata siguranta? Daca mergi o perioada lunga de timp cu benzina de 95 si apoi treci pe 98 ar putea avea influenta? Asta fara reset la ECM Adica se poate aprinde Check doar din schimbarea tipului de benzina?

Share this post


Link to post
Strapul l-a scos din partea stanga a bordului, din partea de unde se deschide capota. E o chestie din plastic negru si are o eticheta alba pe care scrie ceva in coreeana si niste cifre. Am mai mers astazi cu masina toata ziua cu benzina de 98 de la petrom si parca se infinge mai bine.

Motorul se infige mai bine la turatii joase pentru ca ECM a fost trecut pe hartile de benzina de CO91. O dovada mai buna ca n-ai probleme cu injectoarele nici ca se poate. Oricum, P0300 inseamna "misfire", adica lipsa de aprindere a benzinei. Scrie si tu cati km are motorul si ce fel de bujii ai pe el.

Share this post


Link to post

Am 25000 km iar bujiile au fost schimbate la revizia de 20000 km, nu stiu ce marca sunt dar banuiesc ca sunt bujiile ce se pun in mod obisnuit la revizii. Ma gandesc oricum sa le schimb poate o fi de la ele treaba asta cu check-ul. Chiar acum citesc pe forum despre bujii.

Share this post


Link to post

Pai, nu prea ai de ales la Matiz, bujiile japoneze NGK BPR5EY-11 merg cel mai bine. Problema la tine este de mentinere a turatie de ralanti, deci, iti trebuie o procedura de Idle Learn la rece si de un rulaj la o turatie mai ridicata. Schimbarea treptelor la 25/40/55/70 (90) km/h este reteta cea mai buna pentru motorul acesta. Din ce am vazut eu, majoritatea schimba prea devreme, de parca ar avea un motor mai mare si cu un cuplul jos.

Share this post


Link to post

Sa-i pun strapul ala la loc? Am sa-i fac un idle learn dupa indicatiile de pe forum si sa vedem ce se intampla. Treptele le schimb la 15/35/55/80 stiu ca este un motor mic si ii trebuie turatii

Share this post


Link to post
Sa-i pun strapul ala la loc?

Deocamdata, nu, lasa-l asa.

Share this post


Link to post

Salut.

Am un Matiz din 2002 cu ~90k km si nu am avut niciodata probleme cu CHECK-ul pana acum. Se aprinde doar cand depasesc 60-70km/h si dupa ce opresc si repornesc motorul se stinge pana ating iar viteza aia. De cateva zile a inceput sa faca asta. Nu imi trepideaza nu face nimic neobisnuit. Doar sta aprins. Mentionez ca am desfacut tot bordul si cand l-am pus la loc nu mi-a mai mers vitezometrul (din cate am inteles de la cineva nu am pus eu mufa bine). Poate sa fie de la asta? Am mai schimbat si o fisa de la bujii acum vreo saptamana pentru ca nu mai mergea. In rest nu am mai facut nimic. Aveti idee de la ce poate sa fie? La service inca nu am fost.

Share this post


Link to post

Acum vitezometrul merge?

Share this post


Link to post

Nu merge nici acum vitezometrul pentru ca nu stiu cum sa bag mufa aia la loc :redface:

Defapt mufa am bagat-o, dar tot nu merge. Se aude un ticait care cred ca de la cablul ala se aude. Crezi ca din cauza asta mi se aprinde check-ul?

Share this post


Link to post

Din cauza asta. In instrument este generatorul de impulsuri de viteza pentru ECM.

Share this post


Link to post

Pai si imi puteti spune si mie cum sa bag cablul acela? Cand l-am desfacut eu am rupt sigilul ala de plumb ca sa il pot scoate si dupa ce am montat la loc bordul doar am impins cablul la loc acolo si parea sa stea bine

Share this post


Link to post

Bagi mana acolo, te chinui, te julesti si daca tot nu reusesti te duci la un service.

Share this post


Link to post

tolin am facut in dimineata asta un idle learn la rece cum ai spus. Strapul nu l-am pus la loc. Masina se infinge bine iar becul de check nu s-a mai aprins si sper sa nu se mai aprinda. Benzina e de co98 petrom

Share this post


Link to post

In seara asta am patit-o si noi cu check engine,am alimentat cu gaz Gpl,am instalatie,cam 10l iar dupa cam 2-3 km s-a aprins becul si a inceput mearga prost la relanti,la turatie mergea bine. Am trecut-o pe benzina si s-a stins becul instantaneu,oare sa fie gazul prost de vina sau ce? Un tip cu taxi pe GPL mi-a zis sa-i scot o piesa de sub bord si merge super,al meu este din 2001 deci euro2,are dreptate cel cu taxi?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...