Jump to content
Sign in to follow this  
ASIMO

Chevrolet - Reset Ecm / Idle Learn

Recommended Posts

Punctul 8 n-are legatura cu procedurile.

Share this post


Link to post

Parca tot pe aici am citit de "pct.8"....atunci cu ce ocazie e necesar, cand se face?

Share this post


Link to post

Daca vrei sa-ti inveti ECM-ul cu un anumit regim, dar numai in cazul resetului. N-are legatura cu Idle Learn. Precis ca ai vazut pe forum, exista un topic pe la Cielo, in care a scris fiecare ce a inteles si a iesit o varza. Topicul acela ar trebui sters, dezinformeaza.

 

Oricum, nu-i vorba de 70 km/h, e vorba de stilul de mers pe care ai frecvent, in oras.

 

PS Acestea subtilitati la care nu trebuie sa va bagati atat timp cat nu stiti cum functioneaza toata masinaria. Respectati reteta postata de catre Abram Burel.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Dupa 3 ani si 2 luni de cand am masinuta, i-am dat azi si eu un reset la ecm. Se stiti ca se simte diferenta. Mi se pare mult mai nervoasa la turatii mici + ca atunci cand bag dezaburirea la relanti (de exemplu) tremuratul este aproape inexistent.

ps: Mie nu mi s-a aprins pana acum niciodata check-ul dar...mi-am luat inima-n dinti...si nu mi-a parut rau. :) >- Recomand cate un reset...din cand in cand.

ps2: Am tinut-o in forja aproximativ 25 de km, deoarece am vrut sa se "seteze" pe mers mai sportiv.

Share this post


Link to post

Si eu am dat cateva resturi la ECM , dar sa inebunesc daca am simtit vre-o diferenta .Eu cred ca nu aveti ce face cu atatea reseturi...iar ECM-ul nu e adaptabil la stilul de mers(cel putin nu la kalos/aveo).Ca sa simti o diferenta schimba softul...acolo sunt parametrii care privesc functionarea motorului,resetul nu va influenta in nici un fel acei parametrii setati din fabrica.

:o fftopic:

 

Daca vrei sa vezi ce inseamna cu adevarat schimbarea comportamentului motorului,implicit a parametrilor de lucru...schimba switch-ul de benzina de pe CO95 pe CO91...lucru iarasi nerecomandat...decat daca nu aveti ce face.

 

:ontopic:

 

Cred ca acest topic ajunge sa dezinformeze in mod grav lumea...adica voi recomandati reset de ECM la schimbarea anotimpurilor,la schimbarea benzinei...oameni buni,lasati reseturile...nu va vor ajuta in nici un fel ... daca simtiti ceva ca e mai nu stiu cum la turatii de nu stiu care,dupa un reset... e pur efect Placebo.Masinile astea sunt facute sa mearga zeci si sute de mii de km fara sa resetati acele ECM-uri.

 

 

P.S nu am mai resetat ECM-ul de peste 1 an si masina merge brici :drinkers:

Share this post


Link to post

Nu puteai sa ne spui mai demult, n-ai lasat atata timp (10 pagini) in dezinformare ?

Share this post


Link to post

Nu ma pot abtine :->

Mai draga, orice calculator, de orice fel ar fi, dupa un timp oarecare de mers o ia razna, intr-un mod mai mult sau mai putin evident. Asta se intalneste la calculatoare de buzunar, desktop-uri, laptop-ori, calculatoare de proces (cum este de fapt si un ECU) si orice altceva care are "logica programata".

Dintr-o perspectiva vecina cu abstractul absolut, motivul "esential" este ca logica asta e facuta de oameni si oamenii nu sunt perfecti :)

Nici eu nu am prea dat reseturi, pentru simplul motiv ca am mers pe principiul "daca totul e OK, las-o!" Asta nu inseamna ca argumentele aduse pe aici nu ar putea avea o valoare, mai mult sau mai putin marginala sau mareata, de la caz la caz.

Ceea ce e important de retinut este ca singurul lucru rau care se poate intampla este sa uzati surubul de la borna minus sau sa se labarteze lamelele de la soclul sigurantei.

Cei cu inclinatii experimentale exagerate ar trebui doar sa tina cont ca in functie de obiectivul cautat, efectul s-ar putea sa apara imediat sau pe termen ceva mai lung. Deci, atentie la interpretarea rezultatelor.

Share this post


Link to post

Ideea e ca dupa un reset nu se va schimba nimic la cum trage motorul , nu i se va schimba consumul...dupa opinia mea resetul trebuie facut:

 

1. S-a infundat ceva(sa zicem IAC-ul) si relantiul o ia aiurea...curati,dai reset+idle learn

2. Ai avut o eroare(de ABS..o carpa agata de senzor)..scoti carpa,verifici ca nu se mai aprinde beculetul..dai reset sa stergi eroarea daca nu vrei sa mai apara acolo

3. Aici mai puteti baga voi...

 

ECM-ul invata de fapt foarte putine lucruri...si nu le invata tocmai pe acelea care spera unii(stil de condus de exemplu),ajusteaza anumiti parametrii de functionare a motorului(timpi de injectie,avans,amestec aer/carburant...dar in functie de sarcina ,conditii de exploatare...chiar daca dai reset...el tot aceleasi decizii le va lua pt ca asta este scris in softul lui,care nu e modificabil de elemte externe,nici macar de ECM nu poate fi modificat...desigur ca reprogramarea romului este o alta poveste).

 

Eu mi-am exprimat doar o parere care isi are radacinile in informatii gasite + experienta personala

 

 

[

 

P.S mi-am pus buton pe bord care comuta in locul switch-ului de CO95/91...dar am alte ganduri..in eventualitatea ca am dreptate...as vrea sa stiu daca pt cele 2 tipuri de benzine exista rom-uri separate sau sunt toate datele pe acelasi cip,daca sunt 2 romu-ri pot fi flashuite separat...adica ma bate gandul la un flash tuning fara sa inlocuisc softul original de pe CO95,sa-l modific doar pe cel de pe CO91(care oricum nu-l folosesc)

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
...si nu le invata tocmai pe acelea care spera unii(stil de condus de exemplu)...

Tocmai aici este eroarea ta, una dintre ele. Apoi, initializarile si testele pe care le face un computer la punerea sub tensiune, nu le mai face vreodata, daca nu-l opresti. Acelasi lucur este valabil si pentru inventarierea strapurilor de configurare. Daca ai fi construit si programat vreodata un computer ai fi evitat sa faci o astfel de afirmatie ("dezinformare"). Acest lucru este valabil, doar, pentru care habarnistii care-si dau cu parerea.

Share this post


Link to post
Tocmai aici este eroarea ta, una dintre ele. Apoi, initializarile si testele pe care le face un computer la punerea sub tensiune, nu le mai face vreodata, daca nu-l opresti. Acelasi lucur este valabil si pentru inventarierea strapurilor de configurare. Daca ai fi construit si programat vreodata un computer ai fi evitat sa faci o astfel de afirmatie ("dezinformare"). Acest lucru este valabil, doar, pentru care habarnistii care-si dau cu parerea.

 

 

Tolin gresesti tu aici,adica vrei sa zici ca daca vede o eroare de ABS,iti va rmane tot timpul aprins martorul,chiar daca cauza a fost inlaturata.Daca ai citit despre problema mea cu martorul de ABS,o sa intelegi...chiar in timpul mersului...daca senzorul nu mai este obturat,dispare martorul si ECM-ul da drumul la ABS,reinitializeaza singur...singur, nu ai nevoie de reset pt asa ceva(doar daca vrei sa scapi de eroare din log-uri)

 

Problema la romani este tot timpul datul cu parerea...ECM-ul nu este un PC care are alta capacitate de calcul ca sa nu zic de memorie,este un dispozitiv specializat pe anumite functii,cu capacitati de memorare limitate...poti sa-i desenezi si nu va invata absolut nimic din ce zici tu.Sincer cred ca am mai multe tangente cu electronica decat tine,am facut aceiasi facultate(cred) ca si Abramburel,am proiectat circuite si dispozitive electronice...si nici unul nu invata nimic,face doar ceea ce i se spune.Un circuit de care zici tu trebuie sa fie mult mai complex decat un ECM de kalos/aveo...e posibil sa fie ECM-uri de acest tip..dar pt masini mult mai piperate la pret si cu alte pretentii.Tu te bazezi pe speculatii...nu sti sigur ca ECM-ul are nevoie de asa ceva...dar recomanzi...de ce,asa ai auzit tu?ti se pare ca merge mai bine??Lucrez in telecomunicatii si am servere care functioneaza de ani de zile fara sa-si fi luat vre-un reset macar...si asta nu e speculatie,e purul adevar.

 

P.S reinitializarea se face cand modifici o constanta dintr-un progam(trebuie repornit programul pt a rula modificarea),daca lucrezi cu variabile cazul nostru cu ECM-ul..nu ai nevoie de reinitializare ..habarnist este cel care incearca sa inteleaga ceva dar nu are suficiente inforamtii...eu nu te fac habarnist..dar informatii nu prea ai..decat testerul ala al tau..altceva mai ai?

Iti dau un sfat ... pune-ti masina pe tester si inregistraza parametrii...avans,timpi injectie,etc intr-un regim de functionare...apoi fa reset la ECM si o sa ai surpriza ca vor fi aceleasi valori

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Eu nu am discutat despre erori sau despre PC-uri. Eu proiectez si programez computere specializate, bazate pe arhitecturi multi-procesor si stiu foarte bine importanta unui reset, fie el de power-on, fie hard, fie soft. La fel de bine cunosc problema variabilei Long Term Fuel Trim, componenta de baza in calculul duratei de injectie si nu trebuie sa merg 15-20 minute pe drum cu masina ca s-o aduc in situatia de dupa Reset. Pentru mine sunt mai putin costisitoare 10 sec. decat 15-20 min. La fel, prefer sa provoc eu procedura de evaluare a sistemului de injectie, decat sa astept pana cand computerul are in program acest task.

Evident, pentru utilizarea unui automobil modern nu-i nevoie nici sa-i dai Reset si nici sa citesti forumuri auto, producatorul ti-a netezit drumul spre service-ul autorizat.

Share this post


Link to post

S-a-ncins treaba :) Noroc ca-i vineri. Nasol ca mi se termina berea :(

Buey E79, faptul ca noi am proiectat/construit "cestii" ca electronisti ce suntem (oare?), nu are mare legatura cu ce poate invata un ECM. Programarea din ziua de azi (nu stiu ce inseamna 79, dar eu am uneori probleme cu '62) e destul de complexa in mediile "profi" si, chiar daca nu s-a ajuns la "inteligenta", notiunea de "adaptiv" e o realitate. ECM-ul are o doza, e drept destul de limitata de asa ceva. As putea spune ca e chiar mai inteligent decat soferul in unele (multe?) cazuri. In timp ce un "daciot" (clasa sociala de romani care au crescut pe masina autohtona si nu o sintagma rasista) mediu nu va invata nimic dupa ce isi ia Logan sau poate altceva (spre ghinionul lui), ECM-ul se va stradui sa atinga obiectivele PROIECTANTULUI in conditiile pe care le percepe prin senzorii cu care e dotata masina. Asta nu inseamna neaparat ca va merge mai bine sau mai economic sau mai ecologic. Depinde de la masina la masina. Dar se va... adapta. Poate nu e inteligenta, ci doar spirit de conservare, dar si asta e ceva valoros in ziua de azi in care te mai uiti "hipnotic" la un dement ca (v)adim, fara a putea sa apesi pe orice buton penibil care sa te scoata din starea asta (nu insist :) . Pe de alta parte, cine crede ca un "calculator" e deosebit de un altul, hmmm... e la fel cum ca.., fiecare femeie e... altfel!

Share this post


Link to post

Bre ..dar eu vorbeam strict de faptul ca ECM-ul nu are capacitatea de a modifica anumiti parametrii,pe care cei care se ocupa cu reseturile spera sa le obtina..modifica in schimb o sumedenie de alti parametii...dar in limita a c- spune softul)...stilul de mers nu e un program pt acest tip de ECM,deci puteti sa mergeti cu 70 km/h constant dupa reset si nu se va schimba nimic

Share this post


Link to post

Consecventa nu-i o calitate intotdeauna. Pune un scaner pe masina ta si uita-te la variabila pe care ti-am zis-o. Ea n-are vreo legatura cu inteligenta, ea face parte dintr-un regulator PID, piesa indispensabila oricarui sistem dinamic, fie mecanic, fie electric, fie electronic. Variabila respectiva integreaza trecutul si este folosita de catre ECM pentru a anticipa comportarea viitoare. Valorile curente de la senzori sunt corectate prin acest offset. Pana si oameni isi doresc la un moment dat sa-si stearga trendul imprimat in trecut, doar ca, la ei nu exista Restart, toata viata lor va fi marcata de asta.

Share this post


Link to post

Băieţi, nu vreţi să vă mutaţi pe English corner (sau ce drac de limbă vorbiţi voi aici)?

Că poate o să vreau în curând să bag şi eu reset şi n-o să mai înţeleg nimic...

Ideea e că nu ştiu ce învaţă ori ce uită ECM-ul, dar la mine după fiecare reset executat motorul a devenit mai silenţios şi mai... rotund.

Share this post


Link to post
... dar la mine după fiecare reset executat motorul a devenit mai silenţios şi mai... rotund.

Ce sa-i faci, daca tu ti-ai luat un motor ... patrat.

Share this post


Link to post

Dacă mai aveam răbdare până la recenta apariţie a noului Aveo Hatchback aveam motor... octogonal.

Aşa... m-am ales cu 4... laturi.

Share this post


Link to post
Ideea e că nu ştiu ce învaţă ori ce uită ECM-ul, dar la mine după fiecare reset executat motorul a devenit mai silenţios şi mai... rotund.

 

 

Mai da reseturi...poate nu se va mai auzi deloc motorul si din rotund va deveni plat =D>

 

 

Si da Tolin ai dreptate,nu am zis ca nu memoreaza unele valori pentru a modifica altele,e valabil si pt Aveo si calculatorul de bord care calculeaza de exemplu un consum mediu,sau pe baza a cat carburant mai ai in rezervor iti zice cati km mai ai de parcurs(in functie de cum a consumat in ultima perioada la o anumita sarcina/viteza/turatie)...dar pana la a zice ca motorul e lenes ca a fost invatat in oras...si trebuie un rest la ECM cand iesi in afara e cale lunga,dupa primi km o sa-si dea seama ca ruleaza cu alta sarcina/viteza/turatie si va modifica corespunzator..si tot pe baza softului care ii zice ce si cum.ECm-ul vede foarte putin in trecut,doar cel foarte apropiat...iar in viitor se gandeste la fel de "mult"

 

Si totusi ECM-ul nu "aticipeaza" absolut nimic...pur si simplu modifica anumite valori pe baza unui algoritm bine definit si in functie de unele variabile deja memorate,A "anticipa" presupune un anumit grad de inteligenta...care din pacate lipseste cu desavarsire la saracul ECM.

 

Ideea e ca un sistem electronic nu are nevoie de reinitializare decat in urma unei functionari defectuoase sau a unui "failure",atat timp cat masina merge ok,nu ai martori de bord care sa-ti indice o nefunctionalitate sau o eroare..chiar nu vad rostul unui reset...mai ales in conditiile in care ECM-ul lucreaza cu foarte multe variabile.

 

. Ea n-are vreo legatura cu inteligenta, ea face parte dintr-un regulator PID, piesa indispensabila oricarui sistem dinamic, fie mecanic, fie electric, fie electronic. Variabila respectiva integreaza trecutul si este folosita de catre ECM pentru a anticipa comportarea viitoare. Valorile curente de la senzori sunt corectate prin acest offset.

 

PID Proportional–Integral–Derivative controller..din fericire nu doar integreaza...mai si deriveaza si chiar pastreaza proportionalitatea intr-o oarecare masura,daca te uit cu atentie la schema bloc vei observa ca totul pleaca de la "setpoint",adica o constanta initiala,tot ce urmeaza in timp se va efectua in jurul acestei constante,este un sistem cu reactie negativa...daca vrei sa faci calcule vei observa imediat ca valoarea curenta este apropiata de valoarea initiala si depinde din ce in ce mai putin de valorile pasilor foarte vechi in timp,este un sisem adaptiv si nu intuitiv,nu e vorba de nici o anticipatie ci de un simplu calcul matematic.

post-2483-1212211057_thumb.png

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

In cazul de fata, setpointul este pozitia clapetei de acceleratie, valoarea de intrare impusa sistemului, nicidecum o constanta initiala, inghetata in ECM. Constantele la care te referi tu si care nu sunt modificabile decat prin reflash sunt valorile memorate a unui calcul tabelar de transformare din pozitie clapeta in timp de injectie pentru motorul dat. Variatia pozitiei clapetei tine de:

- calitatea benzinei;

- calitatea aerului;

- tipul drumului;

- trafic;

- comportamentul soferului.

Toate acestea sunt inglobate intr-o variabila de corectie pe termen lung fata de lambda = 1 (cazul ideal). In momentul cand soferul este constient ca, cel putin, un parametru enumerat mai sus s-a schimbat in sens invers, este inteligent de-a reseta aceasta variabila pentru a scurta timpul in care ECM-ul ajunge la noua valoare.

Evident, cand niciun parametru nu se schimba si comportamentul soferului fata de conditiile de rulaj este unul corect, prin Reset nu se observa nicio modificare.

Share this post


Link to post

PID stands for Proportional, Integral, Derivative. Controllers are designed to eliminate the need for continuous operator attention. Cruise control in a car and a house thermostat are common examples of how controllers are used to automatically adjust some variable to hold the measurement (or process variable) at the set-point. The set-point is where you would like the measurement to be. Error is defined as the difference between set-point and measurement.

 

Din cate vad eu,e cam constanta set-pointul,eu il vad luat din map-ul ECM pt un regim dat si PID-ul corecteaza ceea ce se masoara,in esenta PID-ul e facut pt corectia erorilor cand se lucreaza in bucla(looping)

 

P.S variabile de functionare a motorului sunt memorate pt cel mult cateva minute anterioare(daca nu chiar mai putin)....nu exista termen indelungat pt ECM,la cate are de facut si 1 secunda poate fi o eternitate pt un astefel de circuit

 

-calitatea benzinei,calitatea/cantittea de aer,mersul soferului...toate pot fi determinate la un moment dat prin masuratori ale diversilor senzori,ECM nu are nevoie de a memora aceste lucruri.Daca bagi o benzina proasta...motorul va trage prost pana cand o cunsumi (nu-si va ajusta setarile...ECM-ul de kalos/aveo e putin mai prost de aceia are nevoie de acel switch de benzina CO91/95 doar ala poate modifica valorile de injectie,amestec,etc...la Ford Focus stiu sigur ca are senzor de detonatie si poate functiona cu diverse tipuri de benzina..dar performanta ECM-ului costa si ceva in plus nu poti compara Aveo cu Ford Focus) si pui alta mai buna.Cand deja arde benzina buna,a uitat de mult ce s-a intampalt cu cea proasta.

 

Asadar revin la intrebarea mea,cele 2 harti de valori pt CO91/95 sunt in cipuri separate,sau toate in acelasi loc...ma bate gandul sa modific ceva pe acolo.

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
...nu exista termen indelungat pt ECM,la cate are de facut si 1 secunda poate fi o eternitate pt un astefel de circuit...

Pune un scaner pe motor si o sa-ti treaca siguranta cu care te pronunti.

 

...ECM-ul de kalos/aveo e putin mai prost de aceia are nevoie de acel switch de benzina CO91/95 doar ala poate modifica valorile de injectie,amestec,etc...la Ford Focus stiu sigur ca are senzor de detonatie si poate functiona cu diverse tipuri de benzina..

Si ECM-ul de pe Kalos/Aveo are senzor de knock, asa ca se adapteaza la ce benzna pui. Switch-ul de RON91/95 se foloseste la altceva, deoarece exista doua comportamente diferite ale motorului in functie de zona geografica in care se vinde, pentru tarile in care se vinde la pompa benzina de RON91.

 

Altfel, ECM-urile moderne nu mai au chipuri separate de EPROM pentru hartile motorului. Micro-controlerele moderne au RAM + FLASH + EEPROM in aceeasi capsula. Pentru a intra in ele ai nevoie de o interfata si un program de reflash specific. Acesta din urma scaneaza harta memoriei si identifica toate zonele. Oricum, nu vei afla situatia reala pana nu desfaci ECM-ul de la masina ta.

Share this post


Link to post
Ma faci sa rad.Care mecanici?Eu i-am rugat acum cateva luni sa-mi curete IAC-ul iar ei ma intrebau care-i ala si daca cumva i-l curat sa le spun si lor cum se face.Crede-ma mai bine ma ocup eu de masina decat ei.Nu stiu sa foloseasca nici macar tehnica din dotare(m-am dus la ei sa-mi regleze turatia, mi-au conectat un aparat la calcultorul masinii si mi-au comunicat ca turatia este buna cand ea era in jur de 7400 rpm in relanti-cand normal stiu ca trebuie sa fie in jur de 8500rpm).

Cred ce o sa vb. cu Abram Burel si o sa-i fac o invitatie pe la Slobozia(contra cost bineinteles)-poate rezolva el problema, ca nu stiu ce sa-i mai fac.

 

Intrebare:Se poate ca problema cu pornitul sa fie din cauza carburantului?(se opreste motorul cand pornesc la rece-trebuie sa apas acceleratia cateva sec.)

respect.Ciprian

 

Cred ca defapt era 740 rot/min nu 7400 rot/min :)

In mod normal trebuia sa cureti si corpul clapetei de acceleratie daca ai gasit multa mizerie pe IAC.

Cu bateria ai avut vreodata probleme?Pune un multimetru(voltmetru) si vezi daca scade tensiunea sub 9 v in instalatia electrica cand dai la automat.

Cand mai mergi la service spune-le sa-ti puna testerul pe masina si sa-ti comande iac-ul din tester pentru a vedea daca raspunde la cresterile-scaderile numarului de pasi comandati.Daca nu raspunde sau raspunde greu cere inlocuirea iac-ului in garantie.

Share this post


Link to post

Salut.

Da, intradevar am gresit, cand am scris asemenea rpm(se mai intampla-cred).

O sa verific bateria sau mai bine imi iau una noua.Degeaba verific daca nu cunosc valorile pe care trebuie sa le aiba.

In rest...ma sfatuiesc cu Tolin si cu aceasta ocazie ii multumesc ptr. ajutorul dat.Sper sa nu-l obosesc.

(Multumesc la toti cei care au dat sfaturi, la care, am rezolvat problemele aparute).

O seara buna.

 

CIP.

Share this post


Link to post

Nu stiti cumva, care este ordinea exacta a fiselor de la bujii, ca n-am retinut bine la scoaterea lor, si nu sint sigur dupa lungimea cablurilor.

 

De fapt acuma vreau sa dau un reset la ECM, si inainte de aceasta am curatat bujiile, scotind si fisele.

Share this post


Link to post

1-3-4-2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...