Jump to content
Sign in to follow this  
totti

Parbriz "ciupit"

Recommended Posts

Da, chiar de mai multe ori. Leganza, Insignia, Renaul Symbol ... Dar as apela la unii care au truse specializate. La toate cele de mai sus reparatiile au tinut ani buni si inca tin (de Leganza nu mai stiu ...)

Share this post


Link to post

Multam, Salex !

Fisura are undeva la 45 cm. Caleasca o am de mai bine de 3 ani iar la achizitie am luat la cunostinta de o fisura in parbriz (specificat in anuntul de vinzare ca avind acest defect) de ~ 15 cm insa reparata de fostul proprietar. Aproape neobservabila fisura trebuia sa te uiti atent si asa in prima faza se vedeau cele doua puncte unde a fost efectuata perforarea petru a impiedica extinderea fisurii. Ieri a facut figura, nici macar in mers sa zic ca de la ceva trepidatii serioase de pe ulitele patriei, ci instationare, fu parcata si hop surpriza din senin asa ... Oricum, faptul ca a tinut cel putin 3 ani ii de apreciat ! Ma asteptam ca odata sa-i vina timpul, sa crape. De moment caut o solutie temporara, un lipic bun (extrem de bun daca se poate) sa o dreg in regie proprie pina ce se face lumina in procurarea unui parbriz nou ca il las la mila meseriasilor sa-l monteze. Procurarea unui parbriz n-ar fi o piedica avind in vedere ca se gasesc, ci meseriasi pasionati si cu chef de munca pare a fi o raritate. Astazi am luat deja legatura cu unul ce e full reclama pe net, da' se pare ca nu se complica cu hirburi din astea de Ford, daca ar fi fost vorba de vreun Ferrari, Lamborghini, etc acolo da, se merita reparatia ... zise individu'. Mai sa fie ... Filerii mei put sau care-i treaba ? 😉 Ma rog, ce-am gasit interesant in toata povestea e ca insu' asta cu din astea isi face reclama pe la coltul strazii si intr-adevar, fisuri similare cu cea din parbrizul meu, ma chiar mai lungi le-ar rezolvat, si parbrize mari de autobuze cu fisuri serioase ... Nu contest profesionalismul individului, insa daca e ceva ce sa ma scoata din sarite asta e inginfarea, gen "dute ba cu hirbu' tai d'aicea baaa ..." 😄 Motiv caruia am decis a o lua pe mineca si a o rezolva in regie proprie ! Asta dupa ce primeste o perforare la capatul fisurii. 

   

20240421_151632.jpg

20240421_151654.jpg

Share this post


Link to post

E plecata tare spartura la tine. Dupa parerea mea, ai iesi mai bine daca ai schimba parbrizul. Fiind fix in dreptul soferului, nu te vad luand ITPul pe bune.

Din punctul meu de vedere, in acest moment, geamurile OE si OEM nu mai sunt deloc peste un After Market de bun simt. Cu Pilkington am avut experiente foarte corecte, ca raport calitate pret. 

La GM am vazut ca baga la greu sticle din China, sunt aproape sigur ca se pot gasi si "replici" bune la preturi mici. Pana la urma, peste 80km/h, tot piatra castiga !

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Sub nici o forma nu inclin a fenta ITP-ul indiferent de cauza, asta ar insemna sa imi fur singur caciula. Nicicind n-am agreat ideia "sa treaca" cum-necum, ci sa treaca pe bune ! De regula caleasca mea primeste un pre-ITP si anume : in prima faza cu vreo doua-trei saptamini inainte primeste o verificare la singe in regie proprie, apoi o duc la ei in service unde face ITP-ul unde o trece prin filtru identic ITP-ului unde se constata cu da ori ba de sint neregulci ce mie sa-mi fi scapat in urma verificarilor, iar in caz ca da, caz in care au constatat o neregula (spre ex. dezechilibru intre roti a frinei de mina) am suficient timp in a remedia problema pina in ziua cea mare cind sa intre in ring (la ITP) pe bune. Vreau sa o stiu la zi cu toate cele ca la orice ora din zi ori noapte sa-i dau cheie si sa zburde fara a stringe din buci c-o sa ma depaseasca vreo roata !

Revenind la oile nostre, parbrizul cu siguranta o sa fie schimbat insa de moment pina ce pregatesc terenul tind a remedia cit de cit problema pentru a nu se extinde crapatura aia ce sa ma sileasca a trage caleasca la gard. Caut un lipici de calitate ce sa tina de moment sa ma pot misca de ici colo pina una alta, pina studiez terenul la capitolul parbrize, pina ce primesc o programare in ideia schimbarii ... Despre asta-i vorba cu lipiciul in ce ma priveste.

Descopar lucruri interesante. geamurile (toate) si luneta is SAINT-GOBAIN iar parbrizul FUYAO. Acuma, care o fi mai de soi ... Probabil cind voi creste voi intelege.

 

 

cod parbriz.jpg

cod geam.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Pai si asta nu inseamna ca a mai fost schimbat alta data?

 

Tucsonul are Fuyao echipare OEM, practic ar fi o chinezarie mai rasarita, citisem ca si BMW foloseste.

Parbrizul e firav ca un pahar de vin de la Ikea, se plang proprietarii ca se sparg pe capete, personal am primit o piatra mica pe centura si a rezistat dar am auzit fix un zgomot de pahar ciobit la impact, cautam ca disperatul acasa unde e crapatura insa am avut bafta.

Captivei cand i l-am schimbat, am avut de ales tot intre Fuyao si KCC (korea glass) + 20% pret. Nici nu am clipit la alegere. KCC-ul a fost fix ca originalul si a tinut la randul lui unor lovituri deja fara daune.

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

La Fuyao faceam si eu referire mai sus, pare sa fie chinez mai de soi. Totusi, pentru un concern "sanatos", sa pui OEM atat Saint Gobain cat si Fuyao ... ceva nu imi pusca cum trebuie...

Share this post


Link to post

La Corsa pusesem ceva rusesc, cica premium, astia de obicei fac chestii solide. Nu stiu cum a rezistat in timp, ca a plecat masina de la mine.

Epica are Nordglass, nu e cel original, a rezistat f bine la pietre (3-4 ciobituri f mici), in schimb e plin de microzgarieturi.

Daca exista marcaj de producator pe cel OEM, iar pretul e mai mic pe producator, evident ca asta as alege. Sau o alta marca cunoscuta.

Share this post


Link to post

Ceva rusesc am pus si eu ultima data la Leganza. Solid la impact cu pietricele, dar de neuitat filtrul albastru ! Fata de ce stim pe piata, respectiv tenta violet de reflexie, asta avea tendinta de amplificare a luminii ... Ca si analogie, era ceva gen lumina rece ( 6500k) fata de lumina neutra (4300k)

Share this post


Link to post

Cat a mai stat masina la mine, nu am observat vreo problema cu filtrarea luminii sau reflexii aiurea. Per total, era chiar ok.

Share this post


Link to post

Sigur ca da, Corneda. Cu siguranta a fost schimbat parbrizul. Nu cunosc cauza insa inclin a crede ca a fost schimbat din acelasi motiv, crapat ori ceva de genu ca nu sint indicii ca tragaciul sa fi fost implicat in vreun accident, elementele de caroserie is intacte, nici urma de reparatii. In final (inca de ieri seara) prin intermediul unui amic am facut rost de nr de tel. a unui tip ce lucra in domeniu (inlocuit parbrize) ce ar fi venit deja de astazi de eram acasa sa-mi perforeze parbrizul pentru a impiedica extinderea crapaturii si a subliniat ca n-o face pentru bani ci pur si simplu tine a intinde o mina de ajutor atita tot. Nu am astfel de asteptari ca cineva sa-mi perforeze parbrizul moaca doar am mentionat acest aspect in ideia de a sublinia faptul ca mai exista si oameni normali ! La fel as proceda si eu, mi-as arunca osamintele in trasura si as merge si as doctori cu mare drag o problema similara si nu dioar. Ca e vorba de 5 min, ca o ora ... mare scofala ... n-o sa crap de-atita lucru ... Is curios ce oferta are, ce recomanda ca si parbriz nou. Individul la care am apelat in prima faza nici macar sa-l perforeze n-o vrut, o tinea pe a lui ca nu se merita si gata. Mai sa fie ... nici n-am amintit ce scor a bagat daca ar fi sa-l repare, din start 75.000 Ft fara osteneala de a fi vazut macar despre ce-i vorba. In fine, fatalau iesit din mamica lui cu picioarele inaite ! Fereasca !
😉

Share this post


Link to post

La asa scor, pui alt parbriz si gata. Cu perforarea e loterie, trebuie sa stie foarte bine tipul ce face. Am facut la Captiva la un individ 'recomandat' si nu a reusit operatiunea, a continuat fisura, si era pe jumatate din ce ai tu acolo.

Cand aveam Sparkul mi-a facut un domn ce se deplaseaza prin Bucuresti doua fisuri mici, au iesit cat se poate de bine, masina merge si acum cu acel parbriz.

Share this post


Link to post

Nu as repara crapatura aia, e prea mare. Eu am cerut o oferta pt polish, pt Epica, mi-au dat in cap cu un pret mai mare decat un parbriz nou :))

Share this post


Link to post

Intr-adevar, e si trebue schimbat parbrizul cu unul nou asta fara discutie. De nu-i acord sansa perforarii crapatura se extinde sigur, deja ii cu aprox. +1cm mai lunga, ca i-am dat semn si l-am tinut sub observatie. O lungesc nitel cu schimbatul ca nu-mi sta in fire a lua decizii in pripa ca graba strica treaba, cel putin din punctul meu de vedere. Nu mi-s deloc la zi in ce priveste raportul pret / calitate si tin a ma documenta in aceasta directie ca de la butic la butic is diferente de preturi de-ti sta mintea-n loc ! Plus ca trebuie programare facuta unde si cind ... De moment pregatesc terenul apoi trecem la fapte.

Ca tot veni vorba de rabdare. Luni de zile am rasfoit si am alergat dupa o masina in toate mintile ! Am vazut atitea rable obosite di valeiii ... si niste preturi de-ti venea sa-i intrebi : sigur de/doar de masina asta e vorba ori mai ai vreo una la pachet ? Se mai lauda cite unu ce poate tragaciu in cauza "frate (v-ati prins, indian) pai asta cu 5 muncitori si tixita cu scule nu exista coclaur sa nu-l urce !" Mda, macar esti sincer, tontule ! 😆 In fine, intr-o dupa-amiaza pe la 6 asa intru la botoane si din prma incercare dau de tinerica (la 19 ani a ei ...) stind rezemata asa sucara in roata de rezerva printre alte veterane e epoca. Ah, te-am halit tabloaso ! A me esti mancati-as ! Deci, anuntul fu pus in aceiasi dupa-amiaza in jur de ora 3, la 6 o vinasem, a doua zi la 8 deschidea incinta in care stationa iar eu la 7 eram prezent la poarta ! 😊 Dupa ce ne-am salutat (cu tipul ce deschise poarta) am intrat in incinta cu traiectorie tabloasa si aratind cu mina catre, am grait : pe asta o vreau ! In mare m-am uitat pe ici colo cit de virgina e si cam atit, la intocmit acte. Apropo, nu ma intereseaza virsta unei masini, ci starea ei !

Dupa toate astea, trece un amic pe la mine si zice : da, a meritat saatepti atit da' nu pricep neam de undeatita rabdare nene ... ? Ma bajeatule zic, ia aminte aici la mosu : dupa tren, masini si fomei sa nu alergi niciotata ! Lasa-le, duca-se, te asigur ca vin altele ! Ce-i al tau ii pus de-oparte ! 😉

Share this post


Link to post

Da. Perforare efectuata si zice omu ca n-are rost a investi intr-unul scump precum cel de fabrica ca nu prea e diferenta de calitate, imi recomanda pe cel mai ieftin. Oare chiar sa nu mai existe nici o diferenta intre A si B ? Ma mai gindesc, incin a o lua pe mineca in a-mi procura ceia ce vreau si mi-l schimb singur ! Nu mi-s la prima "abatere" in a schimba parbrize.

Share this post


Link to post

Eu nu m-as complica sa-l montez singur. In primul rand, nu ai priceperea necesara. Investesti si in scule/silicon. Si nu ai garantie, te certi singur daca bate vantul/ploaia pe langa el.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am mai schimbat parbrize singur singurel, Geo. Intr-adevar asa este, ei is mai abili, mai cu experienta, scule necesare ... e mai comod, sigur. Da' acuma sincer, daca eu inclin catre calitate a produsului chiar de costa mai mult, de ce cauti a ma convinge ca intre A si B nu e diferenta ? Eu unu nu cred in sloganul "toti sintem la fel". Oi fi capiat eu ... insa mi greu a crede ca toate is la fel. 

Tare faza cu batutul vintului in cabina ...aia mi-a placut ! 😁

Am facut birocratie pret de ~ 10 ani si intotdeauna cu cartile pe masa in fata clientului.

- varianta a

- varianta b

- varianta c

Astea-s posibilitatile, astai-i calitate produselor, astea-s preturile. TU decizi iar eu iti respect decizia !

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Manopera in sine nu e foarte scumpa, mai ales cand cumperi parbrizul si iei montaj de la aceeasi firma, nu stiu daca merita deranjul sa faci singur.

La faza cu calitatea, da, sunt de acord cu tine. De ales ceva cat mai bun. Totusi exista varianta ca vanzatorul respectiv sa aiba 2 produse de aceeasi calitate, dar preturi usor diferite. Vezi macar ce marci sunt.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Discutia sa axat cumva cramponata pe "n-are rost" ceva mai scump ca nu e mare diferenta de calitate.  Mi-a cam fost cumva intoarsa discutia de la produse serioase la ieftenituri ce mi-a cam dat cu virgula si n-am mai insistat s-apoi probabil schimb macazul. La intrebarea ce recomanzi, ceva calitativ ... eu tontu de mine ma asteptam la un respuns gen : recomand producatorul X, eventul Y, NU recomand Z-t, etc. Cum -necum tot la "n-are rost" ajungeam. Mai sa fie !

Treaba e in felul urmator : nu alerg dupa extremisme ci un prosus bun, normal, sa garanteze cit de cit calitate si nu orice calicatura ca e ieftin. Treaba ii ceva mai complicata decit pare la prima vedere dat fiind parbrizul e direct legat de placutele de inmatriculare prin rahatu' ala de atipild de inregistrare lipit pe parbriz ce odata cu schimbul parbrizului trebuie procurata (de la registrul auto parca) copia atipildului ce e doar una, o singura copie ce la rindul ei trebuie fabricata si dureaza undeva la 15 zile. Sigur, se elibereaza o procura cu care poti circula pina la inminarea si lipirea atipildului pe noul parbriz insa lucrurile se complica si mai mult in cazul in care montezi o calicatura de parbriz nou iar la primul impact crapa ... ai sfeclit-o ! Nu inlocuirea parbrizului ar fi o problema, ci faptul ca nu mai primesti un alt atipild, ci trebuie sa schimbi si placutele de inmatriculare cu doua variante de atipild, alti bani alta distractie. Iar balamucul nu se opreste aici, o iei de la capat cu replata rovinietei spre ex ca nu coincide cu noile placute. Acest aspect il conosc de ani de zile iar acum am verificat si aceiasi poveste. Trebuie studiat foarte bine terenul inainte de a face miscarea in schima altfel ti-o furi.

Manopera e un 25 mii, iar iefteniturile 30-35 mii Ft. N-as putea spune ca e scumpa manopera mai ales ca-i efectuata la domiciliu. Sa vad cum o rezolvam cu calitatea ca de insista cu "n-are rost" renunt la serviciile lor ! Imi montezi ceia ce vreauu eu ori deloc ! Zice nenea ca pacat de parbrizul actual ca ar fi dintre cele bune. A scapat un porumbel probabil fara sa-i dea seama ca afirmatiile se bat cap in cap intre "n-are rost" si ceva bun. 😉 Ma bazez si pe experientele, recomandarile voastre catre ce producator serios sa inclin.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Acum, ca ai simplificat discutia, in topul meu ar fi Pilkington si Saint Gobain. Ambii sunt OEM (de fapt, chiar OE). De la altii, am auzit ca Splintex face chestii foarte bune, cred ca lucreaza pt BMW (dar nu am avut experienta personala cu ei)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
42 minutes ago, Salex said:

Acum, ca ai simplificat discutia, in topul meu ar fi Pilkington si Saint Gobain. Ambii sunt OEM (de fapt, chiar OE). De la altii, am auzit ca Splintex face chestii foarte bune, cred ca lucreaza pt BMW (dar nu am avut experienta personala cu ei)

Cam astea ies la iveala in urma sapaturilor. Saint Gobian, Pilkington si Fuyao de care nu a amintit nenea, defapt de nici un producator. Chiar nu vreau o ragalie cu zero garantie. Eu unu as fi mers la client cu un catalog de produse cu care lucru si lista de preturi la care as adauga recomandare de mi-ar fi ceruta parerea ca nah, in majoritatea cazurilor nu au nici in clin nici in mineca cu asa ceva.

Share this post


Link to post
On 4/24/2024 at 9:39 AM, Viktor said:

... si Fuyao de care nu a amintit nenea ...

Vezi mai sus, atat eu cat si @Corneda am mentionat Fuyao. Eu am avut retinerile mele vis-a-vis de Fuyao, dar, daca niste producatori mari (GM, Hyundai etc) il pun pun pe masini ca dotare de fabrica, poate nu or fi ragalii ... Pentru siguranta si liniste, cred ca merita in plus cateva zeci de EUR.

Ca tot am depasit putin tematica topicului, sa dau un argument solid pentru Pilkington, legat de titlu ... Pe o autostrada din Austria, la viteza maricica (140 + + ) am avut parte de o faza din care nu credeam ca iesim fara bube mari. Trecand pe langa un TIR, s-a desprins de la asta o bucata de gheata cu nisip cam de dimensiunea pumnului (un pumn sanatos, 10 cm in diametru). A poposit fix in mijlocul parbrizului (eram cu Leganza atunci) si am ferit capul, convins fiind ca parbrizul se va face praf . Supriza mare, in urma impactului nu doar ca nu a aparut nicio crapatura, putin de tot s-a matuit sticla, sa zic ceva de dimensiunea unui bob de porumb. Bucata aia de gheata nu o sa o uit niciodata, era colturoasa, nu s-a dezintegrat la imact, iar zgomotul a fost ... de retinut mult timp

Share this post


Link to post

La nenea cu parbrize faceam referire Salex. Subliniam faptul ca nu a mentionat nici un producator de parbrize, nici Fuyao nici nimic. Voi da, ati mentionat insa nenea nu ! Eu unu cind am facut o oferta mi-am luminat clientul in legatura cu un produs anume pina la cel mai banal detaliu daca a fost cazul. Pentru ca astfel mi se pare corect ! Ce-am experimentat eu acum a fost un soi de cacialma nicidecum o pre-oferta, oferta, sa batem palma nici atit. Da' ma rog, probabil unii astfel stiu a-si atrage clientii cu trei lulele trei surcele. Un fel de-a spune asta-i pretul de restul nu te intereseaza, stiu eu ce parbriz sa-zi montez ! Serios ? Hmmm ... Te iei la trinta cu vulpea batrina, ha ? 😉 De face rost si monteaza fix parbrizul ce il cer eu de bine, de nu ... la revedere, urmatorul !

Share this post


Link to post

Pai de asta ti-am si scris mai sus ... Aici ai apelat la colegi, la prieteni, unii care nu sunt interesati sa te "faca" la buzunar, ci ti-au impartasit niste experiente proprii si ti-au dat sfaturi si recomandari de buna credinta. Ca sa zic asa, "My 2 cents" 😄. Nenea al tau, ciudat. In Bucuresti exista o sumedenie de firmulite care ofera servicii de schimb parbriz la domiciliu si dau o lista destul de lunga de oferte. Drept e ca trebuie sa te documentezi singur, inainte de a alege ...

Share this post


Link to post

Cam multi ciudati in zona. Acum vreo ora un amic mi-a adus la cunostinta ca a luat si el legatura cu un anume atelier unde schimba parbrize cu scoruri extrem de atragatoare, 45 mii tot tacimul, parbriz, montaj, tot ... Oh daaa zic, imi inchipui gasca fulger si parbtize minune. NU ! Multumesc, nu-mi trebuie. Asta ar fi unu din motivele pentru care tin a o lungi cu schimbatul, pina dau de meserias ce inspira cit de cit incredere ... Cu siguranta au minuit ei mai multe barbrize decit mine insa ... s-avem pardon ca batem la usa gresita. Mai sap ... intre timp ma documentez ...

Share this post


Link to post
On 4/21/2024 at 5:21 PM, Viktor said:

fisura in parbriz (specificat in anuntul de vinzare ca avind acest defect) de ~ 15 cm 

On 4/22/2024 at 7:41 AM, Viktor said:

Sub nici o forma nu inclin a fenta ITP-ul indiferent de cauza, asta ar insemna sa imi fur singur caciula. Nicicind n-am agreat ideia "sa treaca" cum-necum, ci sa treaca pe bune !

 

Nu vreau sa fiu carcotas dar nu cred ca ai cum sa treci verificarea cu crapatura de 15cm in parbriz...si pe partea soferului.

Pe mine au vrut sa ma intoarca pt bec proiector ars care este ceva totusi optional,foarte bine putea sa nu fie dotarea.

Schimba parbrizul si gata, e ceva banal pt un centru care cu asta se ocupa!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...