Jump to content

Recommended Posts

@andreib - Tamburii nu prezentau urme de uzura, ci doar aveau pe margine un strat serios de rugina. L-au indepartat usor cu ... ciocanul :D Primul tambur l-a scos un baiat mai atent, insa la cel de-al doilea a venit un derbedeu care dadea cu ciocanu` parca era masina lu` tac'su. A fortat tamburul afara cu o surubelnita si asa a reusit sa sparga ferodoul.

Bineinteles, dupa ce l-a spart incepuse povestea: "doooomne, bine ca nu ti s-a spart in mers ca se bloca roata si cine stie ...". Mai aveam un pic si-i plezneam una; l-am trimis la plimbare si i-am spus sa nu mai puna mana pe masina mea.

 

Acum ... faza dubioasa : cand sa plec din service, am vazut pe jos un arculet. I-am zis aluia de el si cica ar fi venit altele noi, cu sabotii, cu toate ca eu sunt aproape sigur ca nu am vazut niciun arc in cutia aia. Oricum, nu stiam cum sa plec mai repede de-acolo sa scap de ei, si a ramas asa. Arcul este unul de aprox. 1-2cm lungime (am vazut cam pe unde venea pus, insa nu stiu rolul lui)

Daca a mai schimbat cineva sabotii l-as ruga sa-mi confirme. Oricum, cu prima ocazie trebuie sa merg din nou in service sa verifice ce-a "lucrat" primul ca deh, la noi "lasa domne` ca merge asa" e inca in forta.

 

@Mircea - au slabit cablul la maxim. Mai departe au deraiat de la plan :) )

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Am desfacut asta seara tamburii din nou. Totul parea ok. Singura chestie ciudata e ca sabotii nu par sa calce cu toata suprafata, dar presupun ca trebuie sa se mai uzeze un pic.

Balanta de la frana de mana era inclinata, desigur (de aia simteam ca-mi tine doar o roata). Din pacate nu am avut sculele necesare si timpul aferent s-o reglez. (ii multumesc lui Mircea pt. asistenta telefonica :D )

Am facut si cateva poze ...

post-3148-1191861100_thumb.jpg

post-3148-1191861139_thumb.jpg

post-3148-1191861144_thumb.jpg

post-3148-1191861150_thumb.jpg

post-3148-1191861155_thumb.jpg

post-3148-1191861160_thumb.jpg

post-3148-1191861165_thumb.jpg

post-3148-1191861171_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut!

Am probleme cu servodirectia la masina.Merge f.f.greu cateodata,cateodata isi da drumul si merge bine(mai rar),la capatul cursei volanului se aude ca si cum ar freca ceva,iar pe loc daca dau de volan parca se simte ceva in zgomotul motorului,parca ar mai bazai un motor electric.Nu pierd lichid,iar cureaua mi se pare intinsa.

Pana sa ajung la service(vineri probabil voi ajunge) ce ma sfatuiti sa fac?

Share this post


Link to post

Ia un spray degripant si da la imbinarile coloanei de directie (la motor SI inauntru, sub volan).

La capat de cursa este normal fasaitul ala, dar nu e bine sa o tii mult timp asa.

Share this post


Link to post

Oameni buni,

 

Mi-a ramas aprins CHECK ENGINE dupa pornire (la rece).Dus la service, se pune tester si rezulta cod eroare P1181 adica:"Variable intake manifold solenoid low voltage".Tragi-comedia este ca baietii n-au stiut la ce sa se uite!.Intre-timp CHECK ENGINE s-a stins singur (se stinge la 4 porniri consecutive fara eroare) dar eroarea ramane memorata.Au sters-o baietii cu scanerul urmand sa-i mai sun dupa ce se intereseaza si ei la Craiova.S-a mai lovit careva de problema asta ?Si de fapt ce dreq e aia "Variable intake manifold solenoid"?

Share this post


Link to post

Un actuator ce antreneaza mecanismul galeriei de admisie cu geometrie variabila. Daca vei cauta in urma vei gasi informatii despre Variable Geometry Intake System (VGIS).

Share this post


Link to post

Salut

Am o problema cu Nubira (I). Se aude un harait, ca si cand ceva ar fi gripat, ca un rontait de soarece. Asta se aude la motor, in dreptul curelei. Cu cat este mai turata, cu atat se aude mai tare. Ma gandesc sa nu se fi stricat vreun rulment de la ceva care este invartit de curea. In acelasi timp, nu pot fi sigur ca este din preajma curelei, pare sa se auda chiar din interiorul chiulasei.

 

Zgomotul nu stiu de cand a aparut, dar astazi parca s-a auzit foarte tare. Problema este ca am nevoie sa o repar repede. Vreo sugestie de service unde as gasi maine liber (la majoritatea este cu programare). Exclus Grand Garage (mari tzepari).

 

PS: sa ma risc sa mai merg aprox 100 de km prin oras daca nu gasesc maine service ? N-am alta modalitate de a merge la servici.

 

Mersi.

Share this post


Link to post

Parerea mea e sa nu risti, daca este un intinzator al curelei de distributie care face zgomotul ala este f grav si poate duce oricand la ruperea curelei (cu seria de consecinte cunoscute).

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o. Si rola intinzatoare, dar si pompa de apa faceau zgomot. Nu pot sa-mi dau seama care facea mai rau, dar e bine ca le-am rezolvat.

Toata distractia vreo 600 de lei.

Share this post


Link to post

Lym , ti-au umblat idiotii de mecanici la reglajul sabotilor de frina pentru ca la montaj sa le intre lor usor tamburii , urmind ca autoreglajul sa intre in functiune si sa-ti tina bine frinele .

Ar fi trebuit sa actioneze frinele in curtea lor de citeva ori si frina de mina , nu sa te lase sa pleci asa pe strada .

Share this post


Link to post

@Yuri

Scump, al naibii de scump, rola intinzatoare 125 ron, galet intinzator 81 ron, pompa apa aprox. 100 ron. Astea sunt preturile la magazinul AutoTranzit din Buzau. La pretul platit trebuia sa iti schimbe si cureaua, si tot aveau de o spaga grasa. Dar ai scapat de o problema cu un potential de dezastru destul de mare. Ruperea curelei se lasa cu necazuri mari la motoarele in 16 valve. Si la mine prinsese joc binisor galetul intinzator de la distributie, nu facea cine stie ce zgomot dar l-am vazut demontat si m-au cam trecut fiorii, putea oricand sa-mi faca vreo bucurie.

Share this post


Link to post

Mi-au schimbat si cureaua. Ideea e ca am iesit mai ieftin acum decat acu 2 ani, la Grand Garage (a se evita). Plus ca atunci cica mi-au schimbat si fulia, care acuma s-a dovedit ca nu s-a umblat la ea. Bine, operatia era suportata de firma, asa ca nu prea imi pasa cat ma costa, dar asa ca chestie.

Share this post


Link to post

Salut, am o problema urgenta, maine plec la Sibiu si as vrea sa stiu daca sa plec cu masina sau cu trenul. Saptamana trecuta am alimentat de la o statie dubioasa din Buzau (MCM se cheama, nu stiu partenerul cui este) si la intoarcerea din Sibiu acasa am observat ca la relanti si in primele 2-3 secunde de la pornire scoate fum negru ca la diesel. Mai si miroase a benzina nearsa. Schimbat benzina, schimbat si bujiile, cele de pe masina negre taciune, afumate rau de tot. Am dat reset si Idle learn, problema se mentine, dar in limite mai acceptabile, fumul abia se observa.

Daca pornesc aerul conditionat culmea, dispare fumul, si la accelerare, si la relanti! In plus in regimuri 1500-2300 de ture masina are un tremurat suspect, insa motorul merge rotund. De tras trage bine, nu am remarcat pierderi de putere, am venit de la Sibiu pe la Intorsura Buzaului, masina s-a comportat excelent, mai fusesem pe acolo cu o incarcare ceva mai mare pe masina si am simtit diferenta de 150 kg.

Mie mi-e teama de catalizator, ce naiba, am pus benzina fara plumb de 95, sau cel putin asa scria pe pompa. Ce nu am verificat e filtrul de aer, are cam 6000 de km pe masina, o sa-l iau la bete maine dimineata. Nu s-a aprins checkengine deloc.

Va rog un sfat urgent ce sa verific/schimb, ca maine in jur de 14.00 plec la drum si vreau sa plec cu inima impacata sau cu trenul.

Multumiri anticipate

P.S. Daca e mai usor, un mesaj pe privat

Share this post


Link to post

Daca ai pus suficienta benzina prosta probabil inca mai ai in rezervor smacolina din aia. Fa plinul cu o benzina normala (de la o statie mare) si vezi daca mai face...

 

Fum negru-> amestec bogat... Ce fel de sonda lambda ziceai ca ai montat pe masina?

Share this post


Link to post

Pune-i benzina buna de 98-99 si da-i talpa fara grija. Am patit si eu acum vreo 4 ani, si si-a revenit.

Share this post


Link to post

Sonda este una universala cu un fir, pentru Euro2, dar nu o suspectez ca am mers vreo 1000 de kilometrii de cand o am si nu s-a manifestat in nici un fel, in afara da scaderea consumului. Cred ca benzina e de vina, mai aveam in rezervor vreo 14 litri, si am pus 40 de OMV95 peste ea.

Asa cum am mai zis, mie de catalizator mi-e frica, ala m-ar rupe la bani. Si cand era sonda veche si mergeam cu amestec clar bogat nu fumega deloc... O sa o incing oleaca in ture la plecare sa se curete, duca-se de benzina, poate totusi curat esapamentul de mizerie. Culmea e ca cu 1 zi inainte de plecare am schimbat si uleiul, Daewoo 5w30, chiar nu ma asteptam la asa ceva. Maine verific si filtrul de aer, poate-l suflu la o vulcanizare. Verificat si uleiul si e OK, dupa 620 de km. abia a inceput sa capete o idee de culoare, abia o vad pe joja la verificare.

Share this post


Link to post

Scuze pentru postarea consecutiva, dar am nevoie de ajutor. Cand am vrut sa plec la Sibiu ieri cu masina, am observat ca dupa incalzirea motorului, in regimuri de mers constant turatii sub 3500 de ture, dupa 2-3 secunde incepe sa smuceasca rau de tot! Fumul la evacuare s-a mentinut, deci amestecul bogat este inca prezent. Am bagat 40 litri de OMV95 si apoi si 6 litri de EuroLuk98. M-am intors inapoi dupa 20 de kilometri porniti catre Sibiu si m-am dus la mecanicul care mi-a schimbat distributia.

De nervi am bagat talpa in ea la intoarcerea in oras si dupa 15-20 de secunde de mers cu 4000 de ture si peste s-a aprins checkengine si a inceput sa mearga masina fara smucituri in toate regimurile de turatie!! Dupa oprirea masinii si repornire s-a stins cu o intarziere de 5 secunde check-ul si mersul ciudat s-a reluat.

Dupa verificarea tuturor furtunaselor de vacuum, mecanicul ajuns la IAC. Daca initial IAC-ul mai misca ceva la punerea/luarea contactului (verificat cu el scos afara) dupa 2 ore l-am verificat eu din nou si facea doar un tac tac usor si nu misca deloc!

A, si in 40 de kilometri cred ca mi-a mancat peste 8 litri de benzina, ochiometric vorbind ca nu am computer.

Teoria mea este urmatoarea: la regimul de mers constant cu motorul cald, intra sonda lambda la reducerea cantitatii de benzina, dar IAC-ul nu suplineste prin marirea debitului de aer si se ajunge imediat la smucituri din cauza amestecului. Orice modificare a regimului de mers, adica accelerari sau deccelelari modifica debitul de aer pe la clapeta de acceleratie, dupa care la stabilizare se manifesta iar fenomenul. NU am avut unde sa ma duc duminica la 2 jumate dupa-amiaza si va cer un sfat, este posibil sa mai fie ceva? Ca parca nu-mi vine sa ma duc la service sa le dau 35 lei pe scanare si sa se uite in ecran ca broasca in teava si sa ma minta ca e nu stiu ce. Ovi, Mircea, apelez din nou la voi, daca sunt multe de postat dati mesaj pe privat, sunt la Sibiu venit cu altcineva cu masina. Jenant, dar adevarat, am rugat pe cineva din Focsani sa faca o modificare de traseu sa ne ia si pe noi (suntem trei pe drumuri).

Multumesc pentru urarile de LA MULTI ANI de pe privat, dar nu a fost sa fie prea fericita conjunctura.

Share this post


Link to post

Ai de unde sa pui un alt IAC in loc sa vezi daca mai face? Mergi pe scaner si vezi variatiile sondei lambda. Verifica bujiile, fisele si injectoarele (vezi sa nu ramana unul din ele deschis si sa scuipe benzina non stop in cilindru).

Share this post


Link to post

@Mircea

Nu am de unde sa pun un IAC de proba. Probleme cu un injector nu cred ca sunt, cel putin nu de marimea aceasta. Fisele verificate, bujiile schimbate erau afumate uniform toate 4, si niciuna nu era uda, fumul de pe ele se stergea foarte usor si cu mana. Acum am pe masina bujiile NGK, am avut Bosch-urile FR78X. La scanner, cu putin noroc ajung joi daca plec de la Sibiu miercuri dupa-amiaza ( nu e sigura inca plecarea).

A, am uitat sa mentionez, la un moment dat incepea sa scada si relantiul cu vreo 100-150 de ture si incepea sa dea socuri usoare, sesizabile si prin smucirea usoara a manetei schimbatorului.

Share this post


Link to post

Mda, atunci pana la scaner, n-ai ce sa faci. Vezi exact ce coduri de eroare da. Incearca sa reconstitui exact momentul in care se aprinde Check engine, pentru a vedea ce anume il genereaza. Eu as pune banii pe sonda lambda.

Share this post


Link to post

Referitor la o afirmatie a lui Ovi, cum ca valva EGR lucreaza in regimuri de accelerari usoare si regim de mers constand, o defectiune a ei nu ar cauza simptomele mele descrise in posturile de mai sus? Ma gandesc ca nu am verificat-o si nici furtunul vacuumatic care vine la ea, atunci nu imi era prea clar rolul ei. Ovi, Mircea, AndreiB, oricand vedeti postul pls raspundeti-mi ca deseara ajung acasa si maine ma ocup de masina. Nu vreau sa merg in service fara cateva informatii privind posibilele localizari ale defectului. Daca e offtopic trimiteti mesaj si pe privat.

Share this post


Link to post

La euro 2 nu lucra egr-ul in relanti si la "talpa", la euro 3 e mai urat cu egr-ul. Eu nu pot intelege.. ai coduri de eroare.. deci doar pe scanner le poti afla, restul e oarecum pe ghicite. Nu vad cum te poate minti sa iti spuna ca ai alt cod decat cel pe care il arata instrumentul, tu preferi o diagnoza pe net in locul uneia pe tester?

Du-te la diagnoza, noteaza codul, si apoi poate lumea sa isi dea cu parerea, altfel sunt biti in vant pentru o economie de 35 lei.

Share this post


Link to post

Ati avut dreptate, Tommy, AndreiB, Mircea... it was lambda sensor all the time. Dupa ce ca am luat amenda de viteza cand am plecat de la service cu o zi inainte, reusisem doar sa ma programez atunci,(63 km/h in localitate) dracu m-a pus sa nu intreb cat costa sonda lambda la Automotor... o nimica toata, 171 ron fara TVA, cu scanare si montaj totul m-a dus la 264 ron. Damn, al naibii de scumpe sunt piesele pe la ei... Informativ, pe comanda la un magazin care mi se pare ca lucreaza cu AutoDaewoo din Iasi sonda de origine era 140 ron.

Asta a fost invatatura de minte: fratilor, nu mai puneti benzina de la parteneri sau celebri necunoscuti ca o sa patiti ca mine. De ce naiba nu am mai mers inca 500 de metri pana la o statie LUkoil, naiba stie :wallbanger: , oricum comoditatea costa taaaare scump...MCM mi-a trebuit, necaz mi-am capatat!

Dupa schimbarea sondei am iesit la o plimbare de vreo 20 de kilometri in afara localitatii cu 80 km/h in viteza a treia si 110 intr-a patra ca sa ard reziduurile din catalizator. Motorul a devenit dupa asta mai silentios, cu AC cuplat parca nu mai tipa asa tare ca inainte, si nici la demaraj nu a pierdut vizibil (oricum, eram singur in masina).

Sonda veche arata ca si bujiile, afumata de mai mare dragul, pe scanner inghetase la o valoare de 190 mV, obligand ECU sa bage la greu benzina. Cred ca se colmatase banda aia de zirconiu de tot inauntru... Mecanicul m-a intrebat de ce nu am decuplat-o ca ar fi mers mai bine. Raspunsul meu (in gand, bineinteles) a fost ca daca cunosteam cauza, in veci nu mai ajungeam la el. Ovi, la primavara ma ai de client pentru o interfata de Nubira Euro2, daca o sa mai ai la vanzare.

Putin offtopic, zilele astea am citit pe net ce poate distruge un senzor de oxigen, si mi s-a facut parul maciuca... Benzina proasta e doar una dintre cauze. Antigelul, apa, silicatii, siliconul, parca ma incearca dorul de batrana Dacie...

Salutari de la unul care nu se mai satura de belele

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

Lasa bre ca a fo' ieftin :) Pe viitor, la faze d-astea stii ca scanarea-i sfanta...

Share this post


Link to post

Bine ca s-a rezolvat. O sonda lambda nu este chiar atat de usor de distrus, probabil o benzina f proasta si o piesa decalitate indoielnica (sau poate a fost piesa proasta si benzina nu a avut nimic). Eu nu am schimbat nici o sonda de oxigen pana acum la nici una din masinile mele (cred ca am facut vreo 150k in masini pe benzina cu astfel de senzor).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...