Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Cred ca ar trebui sa clarificam ceva. Din puctul meu de vedere exista cateva categorii de posesori de masina. Cei mai numerosi sunt cei care cumpara o masina doar pentru transport. Apoi sunt cei care o cumpara pentru transport dar aleg masina mai ales din puctul de vedere al placerii pe care o au la volan. O alta categorie sunt cei care au masina doar ca un fashion statement sau pentru ca le afiseaza statutul social sau mai stiu eu ce, adica smecherii. Cea mai nobila categorie, din puctul meu de vedere, sunt entuziastii care-si cumpara masina doar pentru placerea de a o modifica si a o imbunatati ca sa scoata untul din ea in fiecare weekend pe circuit.

 

Ce masina-ti cumperi depinde in mare masura de categoria din care faci parte.

Eu unul fac parte din categoria a-II-a. Imi place sa conduc, uneori sar in masina si fac 100-150 km doar de placere, pe serpentinele de pe muntii de langa oras sau pe coasta. Mi-am modificat putin masina dar nu e nimic major, pot reveni la stock in 20'. Respect si inteleg pe toti cei care fac parte din celelalte categorii. M-as fi asteptat sa fiu tratat la fel de ceilalti paticipanti la discutia asta, dar uneori constat ca nu-i chiar asa din pacate.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Am auzit si eu povestea asta cum ca dieselul se revinde mai bine. Si incepusem sa o cred...

Inainte sa iau rabla dizal din semnatura, am cautat cateva saptamani. Si surpriza, alea pe benzina erau aproape la acelasi pret cu cele diesel (ma refer la masini aproape noi, inca in garantie).... si eu care speram ca prind un benzinar cu 2000 euroi mai ieftin, (fiind mai ieftin si din start, si devalorizat mai tare), ca sa pun GPL pe el... :D . De exemplu asa as face acum daca ar trebui sa aleg in oferta pusa de Tommy de la Opel.

Inca un factor care a intrat in calcul a fost si faptul ca masina e de la o colega si nu ma tem c-a fost busita sau cu km dat inapoi, insa asta e offtopic.

Pe rabla din semnatura am dat 8500 euroi, noua fiind 12500. Daca as fi gasit o benzinara (minim 1.4 sau 1.6) la 6500 la aceeasi varsta/km as fi luat-o fara sa ezit, numai ca nu am gasit-o... asa ca nu mai sunt asa convins ca dieselul isi tine mai bine pretul de revanzare. O fi fost adevarata teoria acum cativa ani, la primele generatii de diesele CR si inainte de explozia vanzarilor, insa acum oferta e abundenta iar preturile de revanzare nu mai sunt ce-au fost.

 

@Wallaby

Cand incerci sa ne explici ca un diesel cu tractiune fata de 150CP e mai "fun" de condus decat o integrala turbo de 250CP e normal sa fii luat peste picior, chiar daca din punctul tau de vedere poate e adevarat :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post
.... Cei mai numerosi sunt cei care cumpara o masina doar pentru transport. Apoi sunt cei care o cumpara pentru transport dar aleg masina mai ales din puctul de vedere al placerii pe care o au la volan....

Corect. Titlul topicului se preteaza pentru cei din prima categorie. Daca intri in a doua, deja devii subiectiv in raport cu afacerea.

 

 

Eu unul fac parte din categoria a-II-a. Imi place sa conduc, uneori sar in masina si fac 100-150 km doar de placere, pe serpentinele de pe muntii de langa oras sau pe coasta. Mi-am modificat putin masina dar nu e nimic major, pot reveni la stock in 20'. Respect si inteleg pe toti cei care fac parte din celelalte categorii. M-as fi asteptat sa fiu tratat la fel de ceilalti paticipanti la discutia asta, dar uneori constat ca nu-i chiar asa din pacate.

 

Din moment ce topicul se refera la prima categorie, iar tu faci parte din a doua cum poti sa fii obiectiv?

Share this post


Link to post

@mr: Nu-mi aduc aminte sa fi spus asa ceva. Revenind la ce-am spus mai sus, folosesc masina pentru transport si pentru condus de placere. Diesel-ul de 150 CP e un compromis mai bun, din punctul meu de vedere, decat integrala cu 250 CP. Nu-mi permit din pacate o masina de weekend, cotizatia pentru a intra in randul entuziastilor e substantiala ...

Un CDTi e mai fun decat un WRX dintr-un singur punct de vedere. Toata lumea stie ca un Rex e rapid, in schimb putini stiu aici ca un CDTi poate demara mai rapid decat o masina cu 4 cilindri "medie" sa zicem. E vorba de surpriza :) In rest, sa fim seriosi, Astra si WRX sunt in universuri paralele.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Banuiesc ca sunt preturile la varianta destul de cheala de echipare. Acum, oferte mai sunt la mai toate .. mai pun ei cate un casetofon pe acolo..

Dar pentru o masina cu design din 92 toamna.. si plastice sub cele de logan sau cielo, mi se pare un pret enorm.

Dupa mine, e una dintre cela mai spartane masini, facuta pentru europa de est & co, si nu poate concura nici macar loganull..

Finetea executiei a fost practic ignorata.

Nu stiu cat de mult merita Astra G noua, dar 1.7 dti la SH merita de 1000 de ori mai mult decat Logan, Clio and french shit. Un prieten o are de 1 an, adusa din Belgia, cu 100 si ceva de mii de km, 2002, toate analizele la zi (acolo e caz penal modificarea kilometrajului), singura problema e ca nu are AC.

Recent i-a schimbat distributia si a platit 450 ron pentru asta. Are deja 35 de mii de km facuti cu ea intr-un an de zile, si asta prin Romania, fara alte probleme, decat ceva trancanituri la hayon, dar sa nu uitam de drumuri.

Eu as da in secunda 2 clio-ul meu pe o Astra (preferabil 1.6 benzinar :D ), numai sa stiu ca am o masina mai buna decat un gunoi la care pica catalizatorul, pica rolele de ghidare, pica fulia de la alternator (200 ron bucata), si asta in doar 40 de mii de km, piese ce trebuie sa tina o viata la o masina, pacat insa ca Reno nu mai face masini, si daca le face, nu le face pentru europa de est, intrucat nu rezista la conditiile noastre.

Asa ca nu mi se pare o afacere prea proasta o Astra.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Chiar.. cu cat e mai scumpa decat motorul de 1.4? d.p.d.v. al performantelor cred ca se apropie..

 

 

 

Am luat-o mai ieftina decat una de 1.4.

Edited by Cristaky

Share this post


Link to post

Pai atunci ai facut curata afacere.. dar pentru muritorii de rand nu e acelasi lucru :P

(si corect e sa spunem de la inceput care e deal-ul ;) )

Share this post


Link to post

ZeNeSeu : cu o medie anuala de 20.000 km, voi face 200.000 km in 10 ani. Nu mi se pare mult si nu ma intereseaza cat voi pierde peste 10 ani, daca o voi vinde. Oricum fiecare masina pierde minim 10 % imediat ce e iesit din curtea dealer-ului.

 

 

Tommy : cred ca exagerezi. Dar daca tu ai da banii pe un Logan (1.6 benzina, evident) in locul unui Astra G 1.7 cdti, iti respect parerea. Si eu am uneori idei care par absurde pt cei din jurul meu. De exemplu, imi permiteam un Astra H. Chiar acum am un "pont" pt un Astra H 1.6 benzina, fab. 2006, 12.000 km reali, cu 14.000 euro (masina a costat noua 17.000 euro, peste care s-au pus alarma si multe alte chestii). Nu ma atrage, nu e pe gustul meu. Am fost de ex si in showroom la Toyota...consola aceea centrala, sau cum vrei sa numim cele doua bucati de plastic ce vin dinspre bordul masinii intre scaunele din fata, la Toyota Auris, mi se pare oribila, mult prea "futurista" pentru gusturile mele.

 

 

wallaby : desi suntem colegi de suferinta si e posibil sa fim arsi pe rug impreuna, cred ca exagerezi; esti prea inversunat si te zbati prea mult sa demonstrezi ca ai dreptate; important e sa fii tu multumit si incantat de fiecare data cand te urci in masina...in rest nu conteaza nimic

 

 

Problema este, dupa parerea mea, faptul ca :

 

- am cumparat un diesel, imi place aceasta masina si nu incerc sa conving nici un benzinar ca a facut o afacere proasta cumparand un benzinar

- ati cumparat benzinare (de care am avut si eu), va plac masinile voastre, dar parca incercati cu prea multa inversunare sa ne demonstrati ca am facut o afacere proasta cumparand un diesel

 

Pana la urma, fiecare a pus in masina aleasa si un strop de PASIUNE. Fiti convinsi ca nu as fi luat un diesel de 3.000 euro, facut din plastic, fara abs, airbag, geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, aer conditionat, doar pt ca e un diesel. Masina e mai mult decat caii de sub capota, plasticul din interior sau cuplul de la roata... Parerea mea.

Share this post


Link to post

Cristaky Normal ca fiecare isi alege masina care ii place. De aceea, cel putin eu, cand fac compartie intre diesel si benzina o fac intre masini ce apartin aceleasi marci. De ex. dintr-un calcul facut in acest sens la o masina la care acum doar visez, a reiesit ca economia la combustibil nu justifica banii dati in plus pe varianta diesel. Asta in conditii de 25 k km/an timp de 5 ani parca (sau 3- nu mai retin). Nu mai pun la cocoteala alte cheltuieli ce intervin in exploatarea masinii. Faptul ca tu vrei sa tii masina 10 ani, e alta mancare de peste. Asa e posibil sa fi facut o afacere. Oricum in cazul tau ai facut-o intr-o oarecare masura.

Numai bine!

Share this post


Link to post

Corect corect corect : comparam Astra benzina cu Astra diesel, Logan benzina cu Logan diesel, Toyota benzina cu Toyota diesel. Tragem linie la final si vedem care e afacerea si care e pasiunea. Vorbesc de pasiune pt ca un posesor de diesel nu trebuie sa stie doar cat consuma "tractorasul", ci mult mai multe: sa nu stea dimineata la relanti cu motorul rece foarte mult timp, sa nu opreasca imediat motorul dupa o cursa mai lunga sau dupa "forja", sa nu "ii dea blana" pana in 2000 rpm, sa nu o duca nejustificat in ture mari pt ca are cuplu inca de la 1800 - 2000 rpm. Nu e deloc comod sa ai diesel si sa ai grija de el, pt ca nu iti ofera doar satisfactii. Dar deja de aici nu mai este vorba despre afacere, ci trecem la pasiune. Si e mai greu sa dezbatem asta pe forum.

Edited by ovi_jer
Corect : Nu citam inutil mesajul anterior!

Share this post


Link to post

Toate cele enumerate de tine mai sus sunt valabile la masini modificate, la o prigorie de DTI sau CDTI nu vei ajunge niciodata la presiunea maxima pe care o poate oferii turbina, deci nu conteaza daca lasi motorul sa mearga la relanti dupa ce ai mers un timp cu masina. Un diesel modern se conduce exact ca un benzinar, adica apa, paie si bataie. Eu am 60k km cu masina mea "supertunarita" si trag de ea ca de un cal mort, schimb uleiul la 15k km si cam atit, in rest mai mult bataie decit paie si la cit am dat pe masina imi pot permite 3 turbine si tot vand masina in castig .

Share this post


Link to post

E posibil sa ai dreptate (?). De profesie sunt jurist, nu mecanic auto, asa ca am preferat sa folosesc informatiile furnizate de producatorul masinii decat sa conduc dupa urechea mea de fost benzinar. Poate ca si un mecanic auto ar prefera sa apeleze la informatiile furnizate de mine si nu la cele date de alt mecanic, in situatia unei executari silite, sa zicem...

 

 

P.S. Desi manualul l-am primit impreuna cu masina, fabricata in 2007, nu m-ar mira sa imi spui ca nu mai este de actualitate...

post-1834-1200043406_thumb.jpg

Share this post


Link to post
... sa nu "ii dea blana" pana in 2000 rpm, sa nu o duca nejustificat in ture mari pt ca are cuplu inca de la 1800 - 2000 rpm ...

Mai adauga: sa nu-l lase sub 1800 rpm decat cand masina se opreste.

Share this post


Link to post

Si asta, intr-adevar. Auzisem de o persoana care schimba sub 1800 rpm, "ca sa nu apuce sa intre turbina si sa consume mai mult" :wallbanger: . Iar apoi altcineva cumpara acea masina (fara o diagnosticare in service) cu convingerea ca e masina buna, "are km putini si a condus-o o femeie/un pensionar, deci nu e forjata".

Share this post


Link to post

Am si eu o cunostinta care are o skoda 1.9tdi si care merge la "consum". De cate ori am mers nu am auzit sa intre turbina de fapt parca nici nu se tureaza cand pleaca asa de incet pleaca. In mers rar am vazut sa treaca de 2000 rpm. Si scoate ce-i drept in Bucuresti sub 8 conform BC.

Sa inteleg ca motorul nu va avea viata lunga ca merge in afara regimului optim?

Ii va pica turbina?

Share this post


Link to post

In prima faza se depune calamina pe turbina.

Share this post


Link to post
P.S. Desi manualul l-am primit impreuna cu masina, fabricata in 2007, nu m-ar mira sa imi spui ca nu mai este de actualitate...

Nu zic ca nu-i de actualitate, insa am mari dubii cu privire la "bunele intentii" ale celor care l-au scris/tradus acel manual de utilizare. A pleca de pe loc imediat ce ai pornit motorul = intrat in sarcina cu motorul neuns = uzura la capu' gol. Dupa primele cicluri mototul incepe sa se incalzeasca, e adevarat, dar restul componentelor din lantul cinematic + catalizatorul se incalzesc si se ung (unde este cazul) mai greu. Sau poate aia de mi-au impuiat capu' in facultate cu modul in care se construieste si se exploateaza o masinarie erau tampiti???

Motorul, cutia de viteze si ce mai vrei tu sunt calculate sa se "pupe" la o anumita temperatura. Diferenta de cateva zeci de grede intre temperatura de exploatare si cea pentru care au fost proiectate poate insemna marirea/micsorarea, dupa caz, a jocurilor intre componente ... de aici uzura mai mare la exploatarea in afara temperaturii de regim.

 

PS Un prieten imi povestea despre masina lui ca are in bord un martor care-i spune cand poate sa plece de pe loc. Vara se stingea dupa cca. 2 minute, insa iarna, la temperaturi de -10 grade, statea sa astepte si cate 7-8 minute pana ii "dadea voie" sa plece. Daca depasea o anumita viteza (10-15 km/h) cu martorul aprins, coputerul de bord memora "incidentul". La 3 astfel de incidente intre 2 revizii ... ciuciu garantie la motor. Nu mai stiu exact despre ce masina era vorba, sigur asiatica.

Share this post


Link to post

Masinile noi, care au catalizatoare pentru euro4, nu se incalzesc pe loc, acest obicei ducand la defectarea prematura a catalizatorului.

Share this post


Link to post

Cristaky acelasi lucru scrie si la Hyundai asta nu inseamna ca este si adevarat, ce ai incercuit tu cu rosu sunt recomandari ale producatorului, sunt lucruri pe care si eu le-am facut la inceput dar acum nu mai fac asa ceva. Acum ma dau jos din pat, cobor la masina, ii dau drumu, beau cafeaua fumez 2 tigari si dupa 30 min ma sui in masina (unde e cald si bine) si plec sa-mi duc nevasta la servici. Asta fac de cind a dat frigu iar consumul nu a crescut simtitor. De fapt la mine scade consumul iarna :) )

Share this post


Link to post

Acea informatie exista era si in manualul de la vw passat 2.5tdi, deci apare cam la multe masini. Dar cum a ta e tunata nu se mai aplica ;) .

Share this post


Link to post

Si la corolla identic, atat la benzina cat si al diesel.

Share this post


Link to post

Dialogul surzilor...sa-si conduca in continuare fiecare masina cum vrea.

 

Over and out.

Share this post


Link to post

Pai oricum fiecare e face asta. Si e si convins ca o face cel mai bine :) )

 

La mine, ultimile 3 masini consecutive au avut 3 carburanti diferiti :) Si evident, fiecare a fost cea mai buna din lume la momentul respectiv... :D

Share this post


Link to post
PS Un prieten imi povestea despre masina lui ca are in bord un martor care-i spune cand poate sa plece de pe loc. Vara se stingea dupa cca. 2 minute, insa iarna, la temperaturi de -10 grade, statea sa astepte si cate 7-8 minute pana ii "dadea voie" sa plece. Daca depasea o anumita viteza (10-15 km/h) cu martorul aprins, coputerul de bord memora "incidentul". La 3 astfel de incidente intre 2 revizii ... ciuciu garantie la motor. Nu mai stiu exact despre ce masina era vorba, sigur asiatica.

Pentru asta exista Spitalul #9, fie pentru cine spune, fie pentru cine asculta si da mai departe.

Share this post


Link to post

Asa o fi, ca prea esti sigur de ceea ce spui.

 

Probabil si la un BMW X5 4.xi, mi s-a parut ca zona rosie cobora pana undeva sub 3000 rpm in momentul pornirii motorului, turatia maxima permisa urcand pe masura ce acesta se incalzea. Iar asta am vazut-o eu ... nu ca ar avea vreo importanta.

 

Dar cum bine a spus cineva mai sus ..

Dialogul surzilor...sa-si conduca in continuare fiecare masina cum vrea.
Edited by george03

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...