Jump to content
Sign in to follow this  
tuf5075

Nu Mai "trage"...bine

Recommended Posts

Oricare dintre variante are ca finalitate acelaşi lucru, resetarea ECM-ului. Scoaterea siguranţei este varianta cea mai "elegantă". Reset se dă oricând se doreşte "uitarea trecutului". :) Resetul "nu are treabă" cu Idle Learn-ul.

Acesta din urmă, spre deosebire de reset, se face doar după o perioadă lungă de staţionare, cu motorul rece, după procedura indicată, şi este de preferat să fie precedat de un reset.

Share this post


Link to post
Probabil ca aveti dreptate si am inteles eu gresit...

Nu stiu daca are sau nu treaba una cu alta desi din discutiile de pe forum cred ca reiese altceva si logic ar fi sa aiba da' asta e altceva. Nu vreau sa fac polemica cu nimeni pe tema asta mai ales ca nu am atat de multe cunostinte pentru asa ceva. Cert e ca a dat rezultate pentru ca de cand am aplicat procedura problema a disparut.

ECM-ul nu l-am mai resetat pentru ca deja fusese deconectata bateria vreo cateva ore cat a durat sa schimb distributia asa ca se resetase demult. Nu am facut decat sa reinitializez IAC-ul urmand procedura descrisa pe forum.

Acum merge foarte bine: merge rotund, nu scoate fum, urca destul de bine in turatie si trage destul de bine atata timp cat la 150-160 km/h sta pe la 4500-5000 rpm. E adevarat ca eram singur in masina si fara bagaje iar de mers am mers destul de putin doar ca sa vad ce poate. In rest sta pe la 3000 rpm la 110-120 km/h cu doua persoane si un copil plus bagajele aferente.

 

Spor la... SUCCES!

 

dar tu ai facut initializarea IAC-ului cu motorul rece dupa indicatiile din topicul despre resetarea ECM-ului care acum este inchis??dupa informatiile date de acel posesor al unui cielo din 96'??

Share this post


Link to post

Eu am observat o chestie ultima data. Am avut probleme cu relanti-ul dupa schimbarea distributiei (am pornit motorul fara filtru de aer, senzorul MAT prezent si fara accesorii, s-a aprins check-ul dupa cateva secunde). Dupa remontarea tuturor componentelor la locul lor aveam un relanti foarte prost (in sensul ca dupa pornire murea motorul).

De lene am preferat sa scot siguranta de la ECM decat sa mai dau borna jos si sa se reseteze ceasul si cass-ul.

Problema este ca nu am rezolvat nimic, aveam acelasi relanti prost. Pana nu am deconectat borna bateriei nu am reusit sa imi reinvat relanti-ul.

 

Sa inteleg din asta ca doar din siguranta se reseteaza ECM-ul (coduri de eroare stocate) fara a fi nevoie de reinvatarea relanti-ului?

Share this post


Link to post

Sincer, eu nu înţeleg ce nu înţelegeţi voi!

Dacă ai ralanti instabil, aplici procedura Idle Learn precedată de resetul ECM-ului, iar Idle Learn-ul se face cu motorul rece.

Resetul ECM-ului, se face fie prin scoaterea bornei fie a siguranţei, e acelaşi lucru. (bănuiesc, ai lăsat câteva secunde siguranţa scoasă, nu? :) )

Share this post


Link to post

"aplici procedura Idle Learn precedată de resetul ECM-ului"

 

Eu eram convins ca este exact pe dos, reset ECM si apoi Idle Learn.

Share this post


Link to post

Damn!

Eu eram convins ca este exact pe dos, reset ECM si apoi Idle Learn.

Adică Reset succedat de Idle Learn ≠ de Idle Learn precedat de Reset?

 

L.E

@papie, nu-i problemă, important e că s-a înţeles. Măcar acest aspect :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Mea culpa :) >-

Aici am creat confuzia a succeda ≠ preceda

Share this post


Link to post
Mea culpa :) >-

Aici am creat confuzia a succeda ≠ preceda

 

Daca poate cineva sa-mi explice si mie pas cu pas cum trebuie facuta aceasta procedura (Idle Learn) pentru ca vreau s-o fac si eu in weekend. am incercat tot la masina inafara de asta.

Share this post


Link to post
Faptul ca motorul tau avea nevoie de un Idle Learning este cu totul altceva. Dar vad ca nu se intelege o afirmatie simpla, daca resetezi ECM-ul, nu trebuie sa-l urmezi de un Idle Learn. Primul lucru nu are treaba (legatura) cu al doilea. In schimb, daca este nevoie de Idle Learn este bine sa dai in avans si un Reset, din cu toate alte motive.

 

Si n-ai inteles, nu ti-a reprosat cineva ceva, nu interveneam daca nu se perpetua (involuntar) un neadevar preluat de pe forum. Topicul acela din sectiunea CNEL legat de Reset ar trebui sters, contine prea multe postari ce n-au legatura cu realitatea si acopera sfaturile tehnice ale lui ovi_jer.

 

Cu tot respectul Tolin dar din informatiile postate de Ovi_Jer in link-ul pe care l-a postat Tommy mai inainte, reiese clar ca trebuie Idle Learn dupa resetarea ECM-ului. Si asa mi se pare si logic intr-un fel...

Eu deconectasem bateria- deci resetasem ECM-ul fara sa vreau- cu ocazia schimbarii kit-ului de distributie dar nu mi-am dat seama decat dupa ce am citit forumul si am inteles ca asta ar putea fi una dintre probleme. In concluzie am aplicat procedura si a mers.

Nu m-am suparat deloc pentru ca ai incercat sa clarifici problema ca doar de-aia intram aici: ca sa invatam unii de la altii si in felul asta ne ferim de necazuri. Acolo unde lucrez eu asta se numeste Experienta de Exploatare si e mai valoroasa decat 1000 de carti tehnice. Inca o data multumesc frumos pentru raspuns.

 

Spor la... SUCCES!!!

Share this post


Link to post

Am schimbat si pompa de benzina, am curatat si IAC-ul , am resetat si ECM-ul am facut si IDLE LEARN-ul, am schimbat bujii, am schimbat tot ce se putea schimba :spumelagura: si nu mai stiu ce sa-i fac :wallbanger: . Apropo masina nu mai are nici-un filtru pe evacuare, doar sonda lambda, si tot PROST merge. adica la fel cum mergea la inceput. dar nci consumul ne e exagerat. repet CIELO EURO 3 an 2004 motor E-TEC(1.5 80 cp)

Share this post


Link to post

Cum :twisted: ... Doamne iarta-ma!!!

Nu e tot motor si fier?! Da si tu mai multe detalii.

Ce ti-au zis la tester? Injectoarele merg toate bine? Le-au verificat pe rand sau macar le-au curatat? Cat e presiunea in rampa de injectie? Sonda lambda au verificat-o? Daca nu e pompa, poate ca nu-si mai face treaba sonda si da semnal fals la ECM. Bobina de inductie au verificat-o? Despre ce filtru vorbesti pe evacuare? Vrei sa spui ca ai scos catalizatorul? Daca e asa poate ca asta e motivul pentru care merge prost. Din cate stiu eu sonda lambda monitorizeaza nivelul noxelor si cand sunt peste limite taie benzina.

Uita-te bine pe la toti conectorii senzorilor de pe motor si vezi daca sunt bine fixati la locul lor. Ma gandesc si la un contact imperfect pe undeva...

E intr-adevar destul de ciudat ca inca merge prost daca ai fost la un service care sa aiba ce-i trebuie.

Ovi_Jer ai vreo solutie pentru prietenul nostru?

Share this post


Link to post

...

 

Peste tot a zis ce e ok, da injectoarele merg bine, le-au verificat pe toate, presiunea nu am verificat-o... inca nu am facut tot dar un sfat ar fi binevenit, in ideea de a o face mai nervoasa s-au scos filtrele euro 3 , si de la sonda lambda, inlocuind-o cu o teava cu flansa. Si sonda e montata libera. Motorul merge rotund numai ca nu are forta, numai daca mergi turat:peste 2000 ture. Daca e sa mergi sportiv trebuie sa mergi peste 2000 de rpm. Daca vrei sa mergi ca ''pensionarii'' si sa-ti dea in nas la semafor mergi normal

 

 

 

... asa-s unii...

Edited by Espy
dubla atentionare: citare inutila mesaj anterior si scris fara majuscule !

Share this post


Link to post

SOHC-ul trage bine peste 2000, chiar peste 3000rpm... asa e el...

Share this post


Link to post

Nici DOHC-ul nu se prea infige sub 2000 rpm.

La mine cam dupa 2500 rpm. simti ca "trage" cum trebuie si cel mai bine pe la 3000 chiar 3500 rpm, ceea ce cred ca este normal pentru un motor pe benzina. Dupa cate stiu eu numai la motoarele Diesel cuplul maxim este furnizat sub 2500 rpm, in rest cam la toate benzinarele aspirate asta se intampla peste 2500- 3000 rpm.

 

Motorul merge rotund numai ca nu are forta, numai daca mergi turat:peste 2000 ture. Daca e sa mergi sportiv trebuie sa mergi peste 2000 de rpm. Daca vrei sa mergi ca ''pensionarii'' si sa-ti dea in nas la semafor mergi normal

 

La o masina la care turatia de relanti este de 800 - 1000 rpm. si turatia maxima de 7000 rpm. daca mergi sub 2000 rpm. deja mergi subturat. Cred ca toate masinile noastre dau in nas daca nu le turezi cel putin pana la 2000 rpm. mai ales la pornire.

Nu stiu daca ai facut bine ca ai scos de pe-acolo ce-ai scos. Modificarile astea sunt dezbatute in sectiunea tuning.

Daca motorul merge rotund si moare pentru ca nu-l accelerezi tu, atunci nu mai umbla la nimic: accelereaza! :) )

Spor la... SUCCES!

Share this post


Link to post
nu are forta, numai daca mergi turat:peste 2000 ture. Daca e sa mergi sportiv trebuie sa mergi peste 2000 de rpm. Daca vrei sa mergi ca ''pensionarii'' si sa-ti dea in nas la semafor mergi normal

Ciudat, eu aveam impresia (şi încă o mai am) că mersul normal, liniştit (gen "pensionar", dacă vrei) la motorul ăsta este undeva între 2500-3500 rpm :) Totuşi să spui că mersul sportiv e peste 2k rpm, sau că peste aceeaşi valoare e "turat" e prea mult. Apoi vii şi te plângi că nu trage, că are un consum mare...

Pune un ulei bun, foloseşte bujii bune, schimbă după 3k rpm (eu la Cielo schimbam, la mers normal undeva la 3200rpm). Vei obţine un consum bun şi un răspuns pe măsură din partea motorului.

Share this post


Link to post

Salut!E primul meu topic aici si sper sa ma descurc..Am un Espero 1.8 din 95,care doar ce i-am schimbat segmenti,cuzineti,tacheti,curbutori,distributia.Acum masina trage mai bn,dar cateodata merge de rupe si cateodata nu trage deloc,dar tot sunt unele probleme cu ea de cateodata imi vine sa-i dau foc(sper sa nu fiu acuzat de incurajare la violenta sau sa dau ideei cuiva care chiar o sa-si dea foc la masina)....In fine:chestia e ca cand e rece motoru imi sta turat la 1200 cam asa apoi cand se incalzeste coboara la 900.Buba nu e asta,e urmatoarea:cand stau la semafor etc se tureaza singura pana la 1000 apoi revine,oscileaza,tremura si e enervant...si cand o turez pe la 3000-4000 revine foarte greu la 900,de parca se misca in reluare...!I-am schimat IAC-ul,debitmetrul,l-am curatat,nu stiu ce sa mai fac...aaa...si apropo dimineata imi ramane pedala de la acceleratie blocata,imi ingheata debitmetrul...daca ati auzit asa ceva pana acum,tre sa ridic capota si sa trag de arcul de la acceleratie s-o dezlipesc,aia care vine pe cuiul de reglaj al relantiului...Mi se lipeste placuta de la debitmetru,si dupa ce am pus altul...Mai mi se intampla si cand o las pe liber la drum intins,cand accelerez e usor lipita...E foarte enervant...Multi m-au sfatuit Vinde-o!!! dar m-am atasat de ea si in plus are putina valoare sentimentala...Sper sa ma poate ajuta cineva...Cu stima...!

post-19751-1238178376_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Aprob si eu, am schimbat bujiile cu unele NGK noi si trage super bineeee!!!

Share this post


Link to post

Pai daca se tureaza greu, e lipsita de putere, se accelereaza greu, e puturoasa, etc ... atunci verifica filtrele... si curata injectoarele.

Altceva nu stiu ce sa mai spun...

Share this post


Link to post

Revin cu rezolvarea unei probleme care mi-a rupt capul 2 saptamani si pe care am rezolvat-o intr-un final cu ajutor de la 2 oameni de nadejde ai forumului, Ovi_jer si Pepinno.

 

Problema: La o perioada de la schimbarea distributiei masina nu mai tragea bine, cateodata nu-si mai tinea relanti-ul si se oprea, coduri de eroare nu erau stocate.

Prin experimente am observat faptul ca masina se comporta mai bine cu avansul initial foarte mare, chiar sarisem din plaja de reglaj peste surub, pozitie in care masina tragea oarecum bine insa relanti-ul era dezastru (fluctuatii constante intre 800 si 1200 ture) si se auzea la evacuare cat de prost mergea motorul. La rece era dezastru, motorul se oprea singur aleator, mergea foarte prost, trebuia luat usor din acceleratie, orice bruscare rezulta in oprirea lui.

In urma a doua diagnoze s-a ajuns repede la o concluzie. Amestec bogat raportat de sonda lambda. Sonda functionand in parametrii s-a testat regulatorul de presiune din rampa de injectoare si s-a inlocuit aproape toata aprinderea (bujii, fise, capac delco, lulea, bobina interioara) fara nici un rezultat.

 

Cum toata lumea (inclusiv eu la un moment dat) suspecta o curea de distributie pusa prost (desi eu eram convins ca am pus-o bine) am ajuns in service unde am descoperit cureaua montata bine dar surpriza:

Pinionul arborelui cotit avea pana rupta si juca pe ax cam 2 dinti :o . S-a inlocuit acest pinion si s-a rezolvat problema. Inca putin si inlocuiam si arborele cotit din cauza restului de pana ramas care a stricat partial capatul lui.

Eu am avut noroc, am scapat fara supape busite insa nu stiu cum s-a intamplat minunea asta.

 

A iesit un post kilometric insa am considerat utila informatia. Nu se stie exact de ce s-a rupt acea pana din pinion insa cred ca ar fi bine de verificat odata la 2 schimburi de distributie starea acestui pinion. E in joc viata motorului.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

bun! si daca mie nu imi trage motorul, imi sta perfect la relanti, nu da sa moara motorul, se aude foarte bine, DAR TOT NU TRAGE MASINA ce pot face?!?!?!?! ca deja incepe sa ma dispere treaba asta.

Share this post


Link to post
bun! si daca mie nu imi trage motorul, imi sta perfect la relanti, nu da sa moara motorul, se aude foarte bine, DAR TOT NU TRAGE MASINA ce pot face?!?!?!?! ca deja incepe sa ma dispere treaba asta.

 

Te-ai gandit la o curatare ultrasonica a injectoarelor?

Din benzina se depune ca un fel de email (varnish ,carbon deposits) din benzina, in timp, pe suprafetele interioare si injectoarele nu mai dau aceeasi cantitate. Se reduce puterea pe ansamblu, daca se depune uniform pe toate 4 injectoarele, uneori merge dereglat daca se depune aiurea.Oricum nu strica. Se face pe stand de calibrare unde se poate citi cantitatea injectata. Nu se pot calibra, fiind capsulate, doar curata si schimba garniturile, dar se fac teste de uniformitate, (se verifica amprenta de injectie), testul de etanseitate si li se schimba si mini filtrele din interior. Se mai verifca si rezistenta bobinelor. Le cam aduci in stadiul de noi.

Ultrasonic_Cleaning_Datasheet.xls

Edited by freelancevoyager

Share this post


Link to post

Fraaate :shock: !!! In loc sa butonezi contra-cronometru, mai bine ia-o incet si scrie mai ... citet ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...