Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Filtre de aer sport

Recommended Posts

Mersi frumos. O sa ma duc sa cumpar.

Mi-am dat comanda si de filtru breather si am rezolvat si cu racord flexibil de 65 ptr carburator...Acum sa vina vremea frumoasa si revin cu poze si pareri ;)

Share this post


Link to post

Am gasit ieri la un magazin de piese auto, undeva pe soseaua Pantelimon, intre Morarilor si Spitalul Pantelimon, tub flexibil de aluminiu de 60 mm diametru, in caz ca e dimensiunea pe care o cauti tu. 10 lei/m.

 

Din cauza vremii am lasat-o balta o perioada...Dar acum am inceput sa lucrez la masina. Maine daca nu ploua (asa au zis) montez filtrul.

O problema am legat de acel tub flexibil de aluminiu. La Tico are diametru 40mm (4cm)...De 60 hai ca gasisem pe 2 siteuri, dar de 40 chiar nu gasesc nimic pe net. Are idee cineva de unde pot cumpara 1-1,5m de tub flexibil aluminiu diametru 40mm?

Share this post


Link to post

Salutare !

 

Vroia cineva sa testeze o turbina electrica... ceva rezultate ? Unde gasesc ceva care sa si faca ceva... adica sa creeze o presiune pozitiva in galeria de admisie... Ce am vazut pana acuma sunt niste pocnitori de ventilatoare bune pe post de ventilator... debitul de aer fiind o gluma proasta, practic paletii erau invartiti de fluxul de aer admis in motor... in fine, stie cineva sa existe vreo solutie de supraalimentare electrica la benzinare ? Ma gandesc ca asa ceva (daca exista) ar ajuta mult mai mult decat un filtru de aer sport... In fine, are idee cineva despre asta: Magnum electric boost...

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Io zic sa-i intrebi mai intai daca au montat si daca au functionat pe matiz :D

Share this post


Link to post

Pai, ei spun ca au montat pe mai multe masini (pana in 1.6-1.8 L) cu rezultate... Teoretic, daca suflatoarea e in stare sa bage ceva aer in plus la un Logan 1.4 sau Opel Astra 1.6 16V, la un Matiz cu 0.8L ar trebui sa fie mare diferenta. Mai ramane sa aflu ceva caracterisitici (debit de aer, turatia ventilatorului, ce putere consuma, ce se intampla cu MAP senzorul in momentul in care in galeria de admisie nu mai am vacuum ci presiune, etc...). Oricum, probabil nu au montat pe Matiz asa ca nici nu ma astept sa aflu ceva concret... Proba e singura metoda concludenta, chestia e ca se face pe bani... adica ai mei...

 

Share this post


Link to post

Daca ar fi sa faci un test gratis ar fi OK. Altfel, doar poza cu Loganul rosu este suficienta pentru a pune sub semnul indoielii "fisa tehnica"

Share this post


Link to post

Bre, cauta o carte numita Turbochargers scrisa de Hugh MacInnes, si o sa vezi ca aia povestesc povesti, doar-doar de-or pacali lumea sa cumpere.

 

Motoru' de Matiz are 0.8 litri, deci cam 48 de cubic inches, adica 0.028 cubic feet. Volumul de aer ideal e 0.028 * rpm de putere maxim (sa zicem 5000) / 2, deci 70 de cubic feet de aer pe minut; 1982 de litri de aer pe minut. Da' n-ai randament de 1, asa ca punem 0.8 coeficientul, deci ramai cu vreo 55-60 de litri pe minut trasi normal de motor.

 

Iar tu vrei ca un ventilator cat ala de calculator pus in laterala traseului de aer sa-ti dea cei 80-90 cfm necesari pentru forced air intake ? :) e hilar. In plus, din start denumirea unui ventilator cu titlul de "turbina" iti spune multe despre cate stiu baietii aia (iar daca stii ce presupune un kit de turbocharger, iti dai seama ca NU ARE CUM SA COSTE DOAR 100 DE EURO).

 

Cea mai buna metoda de crestere a performantei fara investitii serioase - racirea temperaturii aerului de admisie. Si cu sculele de-acasa si proiectarea pe hartie aplicate in fata blocului, e cam greu sa scoti rezultate mai bune decat inginerii care-au proiectat masina.

electricsuperchargers1-2.jpg

Share this post


Link to post

Ehei, test gratis ... nu se mai gaseste asa ceva ca e criza ... Baietii zic ei, ca fac teste dyno, pe banii clientului si mai spun ca aportul de putere e garantat cu o marja de eroare de 25% fata de cat spun ei ca ar creste... :D Sincer sa fiu nu prea ma incred in poze si probabil o sa mai astept... Daca ii intreb de Matiz, probabil vor face glume... desi asa am patit si anul trecut cand am luat un kit bixenon + faruri noi (umblu mult noaptea) si pot sa spun ca a meritat investitia, desi, majoritatea faceau mistho-uri ieftine, dar, dupa ce am pus masina langa alt Matiz cu halogene, s-a cam dus si bascalia. Stiu ca majoritatea incercarilor cu astfel de suflatori au fost sortite esecului, mai ales ca la un moment dat, ventilatorul insusi, ajunge sa fie obstacol in curgerea aerului si cei mai multi au fost de acord ca doar un filtru conic da mai multe rezultate decat o suflatoare electrica. Eram doar curios sa aflu, daca, intre timp a mai aparut ceva nou pe partea asta de turbo electric (de exemplu, cand au aparut kiturile xenon aftermarket, erau niste pocnitori, acum insa se gasesc si de calitate...). Tocmai, pentru ca stiu ca la un motor de 0.8 L, 4 timp, ai nevoie de 0.4 L aer aspirat la 2 rotatii, deci cam 2000 L/min la 5000 rpm , de aia ma tot minunez cand unii afirma ca au adaugat 18 CP la un motor de Opel 1.6L 16V de 100 CP... Poate au inventat ei vreun motor electric de 30.000 rpm cu asa debit de aer... :) )

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Intreaba, ca si eu sunt curios :)

Share this post


Link to post

E din categoria useless/stupid mods. Tot aici ar trebui puse si xenoanele pe matiz (iti garanteaza un frigider constant plin).

Share this post


Link to post

Turbina electrica, da, e complet inutila... dar cu xenoanele, nu ai dreptate... pentru ca a vedea bine noaptea pe drum nu tine de ce masina ai... O instalatie proasta chiar si cu halogen poate sa iti umple frigiderul indiferent de masina pe care o conduci...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

offtopic.gif

 

 

 

Eu am avut instalatie xenon HID 6000k, facuta in china...si am renuntat la ea. Vedeam mult mai prost decat cu halogenele iar faza lunga...care faza lunga?! O porcarie..

On topic! Filtrul KN pannel care se curata periodic se merita investitia? Sau raman la filtrele normale schimbate periodic!

Share this post


Link to post

Turbina electrica, da, e complet inutila... dar cu xenoanele, nu ai dreptate... pentru ca a vedea bine noaptea pe drum nu tine de ce masina ai... O instalatie proasta chiar si cu halogen poate sa iti umple frigiderul indiferent de masina pe care o conduci...

 

Chiar as fi curios de o comparatie, nu numai din punct de vedere al soferului ci si din punct de vedere al celui care vine din contrasens intre un matiz cu xenon si unul cu niste becuri bune.

De asemenea, si eu sunt de parere ca este o chestie inutila, farurile matizului fac suficienta lumina cu un bec halogen bun.

Share this post


Link to post

Avem un topic dedicat xenonului, unde multa lume si-a dat cu parerea... eu unul am 2 Matizuri acuma, unul cu halogen si unul cu xenon. Daca la cel cu halogen imi mai primesc noaptea flashuri, la cel cu xenon nu am avut probleme (insa montatul xenonului a insemnat si cumpararea de faruri noi...).

 

Eu vreau mai mult aer in motor si eram curios daca a reusit cineva sa faca ceva mai mult decat montarea unui filtru sport...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Nu stiu cum sa bagi mai mult aer in motorul de Matiz, insa la Tico cred ca am gasit o idee.

Din cate imi dau seama, filtrele de aer sport au avantajul de a reduce traseul admisiei de aer si de a opune o rezistenta mai mica la trecerea aerului prin elementul filtrant, datorita calitatilor speciale ale materialului sau. Inteleg insa ca aceasta micsorare a franarii aerului e un compromis, calitatea aerului filtrat avand, uneori, de suferit.

Am masurat si calculat suprafetele de trecere (aparente) ale elementelor filtrante la Tico si la Matiz. Sunt facute din acelasi material filtrant, deci calitatea filtrarii este relativ identica. Totusi, filtrul de Matiz are cu vreo 100cmp mai mult decat cel de Tico, adica cu vreo 1/3 mai mult decat in varianta originala. Ideea este ca daca se adapteaza un filtru de Matiz pe Tico, motorul celui din urma va intampina o rezistenta diminuata la admisia aerului in special la turatii si/sau sarcini ridicate. Obtii efectul de filtru sport fara compromiterea filtrarii si la un pret de filtru obisnuit.

Raman doua probleme:

- gasirea unui loc sub capota unui Tico pentru carcasa filtrului de aer de Matiz (care e destul de voluminos), sau mesterirea unei carcase mai... "suple". Treaba asta e mai dificila la modelul Euro2, care are sistemul IAC in zona care s-ar fi pretat la modificare.

- gasirea unui loc pentru priza de aer.

 

A incercat (sau poate sa incerce) cineva sa monteze/adapteze o carcasa de filtru de aer de Matiz la Tico? Bineinteles, dupa indepartarea carcasei originale si a rezonatorului de Tico...

 

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema cu filtrul meu...Acum 2-3 zile l-am schimbat pe cel original cu unul nou, aftermarket, si am observat ca acum, motorul huruie cand e in sarcina...De exemplu cand sunt cu ea subturata si calc pedala la fund huruie in ultimu hal. Am vrut sa vad daca cu filtrul vechi se mai aude, si intr-adevar nu se auzea... E vreo problema? Ce ma sfatuiti sa fac?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...