Jump to content
Sign in to follow this  
danuzz

Filtre de aer sport

Recommended Posts

vreau sa va intreb daca pot sa pun un induction kit K&N destinat motorului de matiz de 1.0l pe un motor de 0.8l ? Vor exista probleme sau mai bine ma rezum la un simplu filtru k&n care il inlocuieste pe cel standard?

Share this post


Link to post

Imi cer scuze in primul rand ca am lasat multe subiecte abandonate zilele astea dar sunt prins rau de tot in niste schimbari.

Citesc insa forumul zilnic si acum ca am vazut acest post, stau si ma intreb :

 

Daca ai filtru "sport" cum mai speli motorul ? ( ca la mizeria noastra trebuie spalat ) Acoperi filtrul cu punga sau cum ?

Share this post


Link to post
Imi cer scuze in primul rand ca am lasat multe subiecte abandonate zilele astea dar sunt prins rau de tot in niste schimbari.

Citesc insa forumul zilnic si acum ca am vazut acest post, stau si ma intreb :

 

Daca ai filtru "sport" cum mai speli motorul ? ( ca la mizeria noastra trebuie spalat ) Acoperi filtrul cu punga sau cum ?

 

Nu numai !Eu acopar si delcoul !!! :) >-

Share this post


Link to post

Deasemenea interesant : http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=66536

Din cate ma duce pe mine capul concluzia e absolut una singura :

filtrele de aer "sport" iti permit o oaresicare crestere a puterii motorului intrucat permit o circulatie mai mare de aer. Deasemenea garantat retin mai PUTINE impuritati din aer. Acum cat de mult e acceptabil acest aport de mizerii in motor si cat de mult dauneaza el in conditiile in care noi, la mediul nostru prafuit oricum schimbam uleiul pe la 10k km... cred ca e indovedibil.

Share this post


Link to post

Salut, sunt nou pe forum si scuze daca nu am postat unde trebuie...

Am si eu o intrebare, ca nu stiu daca am facut bine...am schimbat filtrul de aer la un matiz cu unul sport, pe care l-am prins de furtunul existent(ala "gros" d=40mm), iar senzorul de aer l-am introdus in furtunul subtire(care iesea din furtunul gros si intra in cutia filtrului)Am facut bine?Si mai e o chestie...acum...cand pornesc cu motorul rece se aude altfel ca inainte(motorul) si cand se incalzeste sunetul e lafel ca atunci cand aveam vechiul filtru(cel de daewoo).E OK?

Share this post


Link to post

Pai, senzorul ala de temperatura aer ajunge sa masoare temp. aerului care intra ? Daca l-ai pus in furtunul subtire nu circula aer pe acolo.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

aaa...ok...si atunci...unde sa-l pun? Sa-l prind cu o brida de ceva pe acolo??? Si la furtunul subtire sa-i pun dop? Nu prea ma pricep si nu vreau sa fac vreo tampenie, ca masina merge perfect si are 72.000km. Ca imbunatatiri dupa schimbarea filtrului de aer...acum schimb vitezele(I,II,III,IV) cu aproximativ 20km mai sus si motorul nu se mai tureaza ca inainte(aveam impresia ca decolam...). Acum...sper sa-mi scada si consumul(daca nu se mai tureaza atat)

Share this post


Link to post

Masoare diametrul surubului de infiletare de la senzor si diametrul stutului la 90' de pe furtunul frexibil. Daca diametrele permit, taie stutul si incearca sa infiletezi senzorul de temperatura in platicul ramas (baza stutului) astfel incat varful senzorului sa fie in calea aerului. Eventual, gasesti o piesa intermediara. Pune si un silicon pentru etansare.

 

Nu mai trage de motorul ala pana nu rezolvi problema senzotului MAT, precis ai un amestec incorect (prea bogat)

Share this post


Link to post
... Ca imbunatatiri dupa schimbarea filtrului de aer...acum schimb vitezele(I,II,III,IV) cu aproximativ 20km mai sus si motorul nu se mai tureaza ca inainte(aveam impresia ca decolam...) ...

Pe mine m-ai bagat in ceata complet: cum schimbi cu 20 km/h mai sus si motorul nu se mai tureaza ca inainte, e un paradox? Nici invers nu-i valabil, la cat sa bagi a III-a, la 20 km/h, adica la 1850 rpm ? Iti bagi joc de motorul acela, daca faci asa ceva, il umpli de depuneri. Obsesia consumului din turatie este o boala grea si costisitoare. Deocamdata, daca ai schimbat doar filtrul, consumi mult mai mult pentru ca ai un amestec foarte bogat, datorat raportarii eronate a temperaturii aerului aspirat.

Share this post


Link to post

cred ca nu m-am exprimat eu bine...acu schimb I-a 0-20km, II-a 20-40, III-a 40-60 si tot asa pana la 150 :) .inainte, daca schimbam asa motorul se tura destul de tare(in gol dupa parerea mea, pt ca nici nu prea accelera prea bine)iar acu parca e mai relaxat si nu mai am senzatia(acustica) ca voi "decola". Ai dreptate cu senzorul ala...tre bagat in furtunul mare...nu ma gandisem. Si mai e o chestie...inainte, dupa ce faceam plinul mergeam circa 40-50 km prin aglomeratie si semafoare( X( )pana sa se miste acul, iar acu am facut 70 km. Am inteles ca tre sa rezolv treaba cu senzorul(de aici inseamna ca e si sunetul ciudat la relanti cu motorul rece), deci maine ma pun pe "gaurit" furtunu mare. Mersi mult pt sfat (apropo...inainte sa intru pe forum fusesem la 2 servisuri si la 1 magazin daewoo si prostii de acolo mi-au spus ca e bine cum am facut si ca nu are nimic...."n-ai cu cine, niste...."). Daca mai mai revin cu niste intrebari despre alte "problemute" tre sa deschid o noua sesiune?sau le pun tot aici? Mersi

Share this post


Link to post

Dupa ce rezolvi problema mecanica, da un reset la ECM si fa un Idle Learn, cu motorul rece.

 

Pe forumul acesta, fiecare problema are topicul ei, verifica inainte daca nu s-a deschis unul.

Share this post


Link to post

Vreau sa ii raspund lui ADI_BUCUR. Este normal sa uzi acel sunet frumos de altfel cand masina este rece. In schimb pentru furtunasul acela mic de sub furtunul mare am gasit o solutie: dute in targ in vitan si gasesti acolo un filtrulet de aer sport micut care intra pe furtunasul acela. Din pacate este de targ si nush cat de durabil este. Eu unul caut in continuare pe net sa vad daca pot sa gasesc ceva de firma, cum ar fi un K&N dar nu fac ei asa mici.

Share this post


Link to post

Filtrele alea mici sunt pentru ventilarea carterului, nu pe post de filtru de aer pe admisie.

Share this post


Link to post

Se mai numeste si ''brether'' !

Share this post


Link to post

Io sincer ii vad mult mai bun rostu unui filtru off road :D dupa situ din primu post.Mai ales in curatul oras bucuresti :) ,motorurasu de tico e deja minuscul ce sa mai storci din el.Mai ales alea euro 2.care mai sunt si gatuite de catalizator :) .As alege oricand unu care sa tina cat mai multe impuritati posibile .Parerea mea, Hîc...

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Nici nu vreau sa spun ca acel breather iti mareste puterea. Evident nu!!! doar ca nu mai trage aer fals pe acolo. Ideal ar fi pentru Bucuresti sa pastram filtrele originale.

Share this post


Link to post

Salutare. Mi-am luat si eu un filtru sport ceva mai bun. Are tubulatura flexibila, cutie pentru filtru conic (cutie rotunda completa..nu vezi filtrul afara) si in capatul tubulaturii o elicie...

Ideea este ca vreau sa scot tot filtrul original al masinii, si sa bag filtrul sport direct de la carburator. Acum sa trecem la nelamuriri.

 

1. In poza1 , 2 furtunuri intra in filtru de aer (unul mai gros care duce si la motor si unul subtire). Din ce am vazut la cineva care are filtru sport trebuie facut asa: furtunul subtire il bag in furtunul gros si izolez ca sa nu iasa unu din celalalt. Este corect?

(vezi poza1 atasata)

 

 

2. In poza2 se vad 2 furtunuri..unu duce in partea opusa prin spatele la carburator si unul dupa cum vedeti in poza, in cutia filtrului de aer. Ce fac cu furtunul care duce in filtrul de aer?

(vezi poza2 atasata)

 

 

3. Unde pot gasi tub de aluminiu ca asta original de la galeria de evacuare? Caut sa il schimb cu unul ceva mai lung. Deoarece iarna, trebuie sa unesc tubulatura filtrului sport cu tubulatura de la galerie...ca altfel distrug masina...Ideea este ca as dori sa il prelungesc, sa il duc pe unde vreau eu, si odata cu marirea lungimii lui, in capat nu va mai fi asa de fierbinte.

(vezi poza3 atasata)

post-19987-126358013863_thumb.jpg

post-19987-126358014524_thumb.jpg

post-19987-126358015278_thumb.jpg

Edited by crystygye

Share this post


Link to post

Pana la urma tu ai Tico EURO2? Adica cu chestia din poza a 2-a

Aia e IACu (Idle Air Control) si furtunul celalat se duce in carburator(pe undeva pe jos)

 

Prin furtunul gros din prima poza se recircula(se ard in motor) niste gaze. Astea se pot elimina in atmosfera printr-un filtru (sau si fara...)

Share this post


Link to post

Pana la urma tu ai Tico EURO2? Adica cu chestia din poza a 2-a

Aia e IACu (Idle Air Control) si furtunul celalat se duce in carburator(pe undeva pe jos)

 

Prin furtunul gros din prima poza se recircula(se ard in motor) niste gaze. Astea se pot elimina in atmosfera printr-un filtru (sau si fara...)

Deci in poza1, furtunul gros va intra intr-un breather filter, gen asta:

 

breatherfilterinstalled.jpg

 

1. Cu furtunul subtire ce fac? (ma refer legat de poza1)

2. Cu furtunul gros din poza2 ce fac? il adaptez la noul filtru? (Furtunul de la IAC)

Edited by crystygye

Share this post


Link to post
Deci in poza1, furtunul gros va intra intr-un breather filter, gen asta:

Da

2. Cu furtunul gros din poza2 ce fac? il adaptez la noul filtru? (Furtunul de la IAC)

Da

 

1. Cu furtunul subtire ce fac? (ma refer legat de poza1)

Aici nu stiu,probabil al trebui si asta adaptat la filtru,la fel ca furtunul iacului

Share this post


Link to post

Ok. Mersi mult de tot.Vad eu cum le adaptez cumva..

Mai ramane intrebarea asta:

3. Unde pot gasi tub de aluminiu ca asta original de la galeria de evacuare? Caut sa il schimb cu unul ceva mai lung. Deoarece iarna, trebuie sa unesc tubulatura filtrului sport cu tubulatura de la galerie...ca altfel distrug masina...Ideea este ca as dori sa il prelungesc, sa il duc pe unde vreau eu, si odata cu marirea lungimii lui, in capat nu va mai fi asa de fierbinte.

(vezi poza3 atasata)

Share this post


Link to post

Am gasit ieri la un magazin de piese auto, undeva pe soseaua Pantelimon, intre Morarilor si Spitalul Pantelimon, tub flexibil de aluminiu de 60 mm diametru, in caz ca e dimensiunea pe care o cauti tu. 10 lei/m.

Edited by Julius

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...