Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Stimati colegi, va rog sa ma ajutati sa rezolv o problema.

Am mers cu Cielo pana s-a consumat tot gazul din butelie, apoi am comutat din mers pe benzina.

Am alimentat apoi cu gaz (Crimbo-Gas), si nu a mai pornit.

Porneste pe benzina, si cand accelerez, se aude acel tacanit de cuplare pe gaz, dar degeaba apas pe pedala, ca nu baga nimic.

Care sa fie cauza ?

Share this post


Link to post

Presupun ca ai incercat sa treci pe gaz de mai multe ori.

Asta pentru ca si la mine face la fel daca merg pana raman fara gaz...mai exact ca sa nu se opresaca la trecere trebuie sa o tin turata din acceleratie.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Bella, am incercat sa o trec pe gaz, dar indiferent de cat de tare sau des calc pedala de acceleratie, se pare ca nu intra deloc gaz.

Se aude la inceput un click, se aprind ledurile verzi de la intrerupator (are rezervorul plin), si motorul se opreste.

Share this post


Link to post

Da, ciudat...asteapta sa intre Ovi pe forum si o sa iti spuna el ce sa faci :mrgreen:

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Posibil sa fi luat ceva gunoaie la vreo electrovalva.Incearca sa faci trecerea in frana de motor in mers si eventual incearca de mai multe ori pina isi da drumul.

Share this post


Link to post

(mai) Am si eu o intrebare ... un consum de 16% (gaz) pe Nubira in regim de oras, un pic sportiv ... si cu AC cat cuprinde ... vi se pare exagerat de mult ? ? ?

 

Nu e o intrebare retorica ...dar chiar nu am idee cat ar trebui sa consume pentru ca nici consumul de benzina nu i l-am facut ... deci plz ... dati-mi si mie niste consumuri realizate de referinta (nu din carte) pt Nubira (Euro II)

 

Multumiri

Share this post


Link to post

Am o instalatie GPL marac BRC Elegant 51 (parca), functioneaza bine dupa cei 10 mii de km parcursi cu ea. Intrebarea mea ar fi: Pentru intretinere - are filtru care trebuie curatat periodic, trebuie adaugat ceva substante in butelie ... etc ? :redface:

 

PS. Anul trecut de revelion (-13 C - la cabana Padina) de veselie am uitat comutatorul pe gaz si am vrut sa pornesc motorul pentru a regenera bateria. Dupa 5 "chei" luuungi ... surpriza ... a pornit!

Share this post


Link to post

Exista filtru de Gpl care trebuie schimbat periodic!

Share this post


Link to post

Merci. Dar cum aflu unde este, pentru a face aceasta operatie singur.

Share this post


Link to post
In mod normal consumul ar trebuii sa fie cam cu 1l peste cel de benzina! Vezi aici si fa o comparatie : http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...bira&st=140

 

Consumul teoretic cel mai favorabil pe gaz este consumul pe benzina imultit cu 1,24.

Ratiunea este ca pe GPL se consuma cu 24% in plus fata de benzina pentru a obtine acelasi randament. [in cazul in care raportul propan-butan din amestecul GPL este cf. cu standardul -de obicei NU este!]

Astfel teoretic la un consum extern de 7l/100Km benzina, o masina cu reglaj GPL apropiat de ideal, cu raport propan/butan ideal scoate un consum de 7*1,24=8.68 l de GPL/100Km.

In realitate consumul o sa creasca pentru ca reglajele nu sunt ideale, respectiv ca gazul pe care il bagi de la pompa are alt raport de propan-butan, decat cel care e ideal.

Ideea e ca primesti butan mai mult, combustibil cu o cifra octanica inferioara bine benzinei , dar foarte ieftin comparativ cu propanul (deh e eonomie de piata).

Popanul are cifra octanica superioara benzinei, dar e scump, si astfel gazariile din RO din motive de profit nu il baga in procentul cerut in functie de temperatura exterioara etc toata teoria. ...

Share this post


Link to post

Ai uitat sa mentionezi ca calculul tau este valabil la o instalatie de care ai tu si anume cu reglaj static.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

@ovi_jer , din informatiile pe care le ai tu la o instalatie cu reglaj dinamic, (reglaj bazat pe feedback de la sonda lamda) cat mai scade consumul? fata ce cel care l-am exprimat mai sus.

 

Fie vorba intre noi, cu gazul din RO, mie imi iese consumul de 9,3-10l de GPL /100km lucru verificat pe traseul TM-SB de n ori pe an (! gaz de vara).

Cu aceeasi masina, cu aceleasi reglaje statice la care nu umblu niciodata, acelasi sofer, 4 oameni +bagaje de vacanta am fost in Croatia si am facut 2000km pe gaz (exclusiv gaz unguresc sau croat). Mi-a iesit consum de 7%. In RO nici macar cu gazul de iarna nu ma apropiu de acest consum pe extern.

Share this post


Link to post

Asta pentru ca iarna trecuta a fost gaz tot de vara :) )

Instalatia cu reglaj electronic foloseste informatii de la sonda lambda, tps si turatie.La aceste instalatii conteaza mai putin sensibilitatea membranei vaporizatorului sau presiunea gazului, lucruri care la instalatia ta sunt foarte importante.

Instalatia ta nu poate fi reglata pentru economie pentru faptul ca numai pleci cu masina de pe loc.In principiu ai intotdeauna un amestec bogat la turatii scazute si optim numai undeva intre 2500-3500 rot/min.

La una electronica te poti juca la amestec fara a aduce diferente intre regimurile de turatie sau sarcina.

Share this post


Link to post

Salut!

Leganza cu BRC+ Stag 100, urmatoarea problema :

 

Cand sunt pe gaz si franez ca sa ma opresc pe loc in 3 din 5 opriri motorul se opreste. M-am dus la firma ce mi-a montat instalatia , au surubarit un pic pe langa vaporizator (au spus ca era amestecul prea bogat si cand pun frana servo-frana trage mult aer ). Acum se opreste ceva mai rar dar tot se opreste .

Ce pot sa fac ??? ( In afara de un drum la Rm. Valcea)

Share this post


Link to post

Ma gandesc sa pun si eu GPL pe Cielo Executive cu motor 1,5 DOHC 16V.

Ce imi recomandati?

Sotia nu vrea sa pierdem din volumul probagajului :(

Pot monta butelie in locul rotii de rezerva?

Oare e intelept sa las rezerva acasa ?

 

 

PS Imi pare rau ca am postat gresit la Piese de Schimb si nu stiu cum sa sterg :(

Share this post


Link to post

Daca faci pana pe niste coclauri (poate e si noaptea) nu cred ca sotia va fi foarte incantata sa ramana singura in masina iar tu cu roata la sub-brat la "ia-ma nene" pt. a ajunge la o vulcanizare non - stop. Cat despre gaz eu am marca BRC (chipurile ar fi lider in instalatii GPL) de cca 10 mii km si nu am avut probleme. Totusi stai langa ei cand il monteaza pentru ca (unii) mai fac economie la cleme, surubele (care de altfel exista in Kit-ul de instalare, dar lenea e mare).

PS. Conducta + firele mele care fac legatura intre butelie si motor (pe sub masina) arata de zici ca s-au agatat din greseala de masina :wallbanger: , trebuie sa recablez eu din nou. Ma mir ca cei de la omologarea RAR nu au zis nimic.

Share this post


Link to post

Daca faci pana si n-ai rezerva, ai si tu prezenta de spirit sa pastrezi in masina un kit de pana, il bagi prumusel in roata, o umfli si pleci mai departe ;)

Share this post


Link to post

Da. Merge, numai sa aibe si o pompa cu el si nu cumva sa se taie cauciucul ca atunci ... :osanale:

Share this post


Link to post

Daca nu sunt indiscret ce cari tu cu masina asa de des si atat de voluminos.

Eu am rezervor toroidal si tin roata de rezerva in portbagaj sau daca am nevoie de tot spatiul o pun in masina intre scaune. Pana acum nu mi s-a intamplat sa fiu nevoit sa las acasa roata de rezerva din lipsa de spatiu.

 

Numai bine.

 

L.E. Daca o sa citesti in acest topic o sa vezi ca instalatia BRC cu electronica STAG 100 si motoras bay-pass este recomandata pentru tipul tau de masina. Eu am o astfel de instalatie si nu am nimic sa ii reprosez.

Totusi, conteaza foarte mult cine o monteaza asa ca nu neglija acest aspect.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Eu am de gand sa-mi iau o rezerva dintr-aia mai mica, subtire, dar tot nu se lasa gasita.

Share this post


Link to post

Ce parere aveti de modelele de instalatii GPL de la Bigas din prezent?Se preteaza la un Cielo Sohc?Inainte stiu ca erau bunicele...

Share this post


Link to post

Vezi aici.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...