Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

1.Depinde ce vrei sa cureti.Daca spray-ul ajunge in motorasul propriu in 90% din cazuri acestea tac pe vecie.

Abtineti-va de la sfaturi care duc la defectarea motoraselor bypass.

La acestea se curata decit conul sau cilindrul de etansare.

2.Indiferent de pozitia motorasului acest lucru nu afecteaza/uzeaza elementele din vaporizator.

Share this post


Link to post

Daca in momentul cand il ajut usor sa intre la loc (IAC-ul) vibreaza putin in mana , inseamna ca s-a bulit? Sau este normal sa aibe o mica vibratie cand se actioneaza

Share this post


Link to post

Nu te mai chinui degeaba.Mergi la service sa puna interfata de diagnoza pe instalatia de gaz .

Si data viitoare nu mai lua de bun tot ce ti se spune.

Share this post


Link to post

Ovidiu , tot respectul pentru cunostintele tale de macanica dar cind vine vorba de electrica/electronica - lasa pe altii care au pregatirea si experienta necesare .

 

WD 40 chiar daca curge "nu este ca apa" deci nu scurtcircuiteaza in nici un fel ba din contra , ca in reclama cu televizorul scufundat in WD40 in timp ce acesta functioneaza . La capacele delco de Oltcit nu tot cu WD40 se dadea ca sa fuga apa ??

 

"Conul" de la IAC-ul de gaz este de fapt un cilindru ...

 

Motorasul este functional ca bizie , problema este "reductorul" .

 

Citeste cu atentie , n'am zis nimic de vaporizator , am zis numai ca IAC-ul a fost blocat pe mijloc ceea ce asigura functionarea relativ "normala" a motorului pe gaz , era ca si cum avea mufa scoasa ...

 

 

L.E. Initiez pariul IAC-ului :

Dupa ce USKT schimba IAC-ul "ma oblig" sa dau din greu cu WD40 pe el , daca se strica ii cumpar altul nou si il platesc si pe cel pe care l'am stricat(total 2buc) , daca nu se strica sinteti de acord(Ovi + uskt) sa'mi dati 2buc x IAC de fiecare ?? :-> si multa BRRC pentru ca m'ati enervat si nu pot sa'mi revin asa usor . :P

Edited by iso

Share this post


Link to post

E vreun concurs aici sau ce ai inteles ?

Un IAC in care ajung lichide de orice fel este compromis.

Daca tot zici ca ai pus mana pe iac de matiz cred ca ti-ai dat seama cum acela este protejat de lichide si alte mizerii.

Are rost sa spunem ca din pacate se poate arde si modulul de comanda motoras din calculatorului gazului daca motorasul se blocheaza din cauze mecanice?

Decit sa pierzi banii aiurea mai bine doneaza-i in contul forumului.

Experienta de zi cu zi cat si cazurile concrete de pe forum in care iac-urile au decedat dupa spalarea cu wd40 confirma cele spuse de mine.

Daca tu ai o alta parere e problema ta :)

Share this post


Link to post

... discutie cu miza in continuare , te bagi ? :-> daca tot esti asa de sigur ... nu ai ce pierde :->

 

In corpul metalic al IAC-ul de gaz poate cu usurinta sa se formeze condens , deci vapori de apa , apa si mizerie provenita din gaz si care la fel de usor pot sa ajunga in IAC , repet motorasul este functional se aude biziit cind e in circuit deci modulul de comanda e bun ... repet WD40 nu conduce electricitatea ...

Edited by iso

Share this post


Link to post

Daca pentru tine este o miza pentru mine este pierdere de timp sa repet la infinit :) .

Sa-ti mai zic ca montez 2-3 pe zi sau inlocuiesc/calibrez 3-4 pe zi pentru ca se gasesc personaje care sa umble la ele sau sa-i faca baie cu WD40 ?

Dupa cum vezi suntem in tabere diferite :)

Ca sa nu ajunga ce ai enumerat mai sus in motoras este obligatoriu ca acesta sa fie montat cu corpul in sus la instalatiile de gaz

motoras.JPG

Share this post


Link to post

... buuun si atunci ce ai de pierdut , ca tot eviti "miza" ... :->

 

Si de unde ai tras concluzia ca eu as' fi montat invers corpul IAC-ului . :) )

 

Eu spun : "WD40 nu are cum sa strice IAC-ul de gaz !!!" iar tu "sustii contrariul" , eu am propus experimentul pe banii mei si tu il refuzi ...

 

Bun altfel ... :

 

Uskt se plingea ca are consum mare , ca ii da rateuri pe gaz si ca orice reglaj nu a ajutat ... concluzia este : amestec bogat , probabilitate mare ca IAC-ul care dozeaza amestecul sa nu'si faca treaba , eu am gasit IAC-ul blocat in pozitie "mediana" . Se stie ca IAC-ul atunci cind motorul este oprit se afla tras la capat , deci ...

degeaba gasesti defectul daca nu stii sa decelezi cauza .

 

P.S. Lasa pe altii mai batrini sa sufere de infatuare ... ;)

Share this post


Link to post

Am mai intrebat si eu inca un sef service (inginer mecanica si electronist infocat) si la fel mi-a spus " Cine dracu te-a pus sa bagi wd40 in IAC?" Nu zic ca l-a stricat ISO doamne fereste, dar atunci de ce nu mai merge? Pana sa dau cu WD40 in el mergea, si acum nu mai merge

 

Acu nu mai stiu ce sa cred : prietenul asta al meu spune ca si OVI ca am facut cea mai mare prostie ca am dat cu WD40 in IAC, ISO zice ca nu este nicio problema.

 

Pana una alta masina mea nu merge si nu stiu cum sa-i prostesc pe aia de la service sa mi-l bage pe garantie (stiu ca nu-i frumos ce fac, dar ...e sanatos pt buzunar).Le-am spus ca am fost la un service in alta localitate si ca l-au curatat aia acolo acum vre-o 5.000 de km. Faza este ca ei m-au intrebat daca mi-au trecut asta in carte dar le-am spus ca asa ceva nu cred ca o trec nici ei daca o fac. Cam ce as putea sa le zic sa "scap" ?

Share this post


Link to post

Uskat eu am o problema cu logica = ce nu este logic nu functioneaza pentru mine ... .

 

Iata rationamentul meu :

 

WD40 nu conduce curentul electric (mai demult nu am crezut si am testat 40 Mohm si nimic) , motorasul din IAC este cu rotor in scurtcircuit - adica nu e cu perii deci nu are nici o parte expusa la tensiunea de 12v iar producatorul a avut grija sa nu aduca in contact cu gazul tensiunea de lucru a IAC-ului Deci WD40 nu poate sa produca scurt circuit in nici un fel . Pe parte electrica nu poate sa apara vreo problema .

 

Pe parte mecanica ma refer la reductor care chiar daca ar fi facut din teflon , desi pare metalic , tot n'ar avea de suferit din partea WD40 .

 

Concluzia mea :

 

IAC-ul a ramas blocat in pozitia in care l'am gasit impreuna(cauza consumului marit si a rateurilor) , motorasul a incercat sa lucreze si incet , incet a ros din "reductor" , acesta s'a uzat , noi l'am curatat , cu cea mai mare finete iar dupa ce l'am montat el a revenit in pozitia de "start" dar desi motorasul lucreaza "reductorul" patineaza datorita uzurii si nu reuseste sa retraga cilindrul obturatorului si sa lase amestecul gaz/aer sa ajunga in admisia motorului .

Deci wd40 nu poate sa distruga un IAC !!! vezi IAC-ul de pe benzina care functioneaza si care a stat cel mai mult la "muiat" cu WD40 ...

Share this post


Link to post
... buuun si atunci ce ai de pierdut , ca tot eviti "miza" ... :->

Timpul care este foarte pretios . In plus meseria mea nu este de a schimba convingerile oamenilor.

 

Si de unde ai tras concluzia ca eu as' fi montat invers corpul IAC-ului . :) )

Eu spun : "WD40 nu are cum sa strice IAC-ul de gaz !!!" iar tu "sustii contrariul" , eu am propus experimentul pe banii mei si tu il refuzi ...

Nu am tras vreo concluzie.Eu ti-am spus de ce nu este afectat motorasul de lichidele din gaz si care este pozitia obligatorie la instalatiile gpl .Concluziile le tragi tu si mai ales gresite.Pe mine nu ma intereseaza aspectul ca motorasul era stricat anterior sau dupa ce s-a dat cu WD40 in el .Oricum acesta nu se testeaza pe genunchi in parcare si de persoane fara pregatire in domeniu.

 

Producatorii de motorase bypass spun :

Nu se recomanda tragerea sau apasarea

acului de dozaj al ventilului, aceasta putind duce la

deteriorarea pinionului melcat de antrenare al

acestuia. Nu se va imersa ventilul în solventi sau

alte lichide de curatire.

Share this post


Link to post

... Q.E.D. ...

Share this post


Link to post

Pe mine unu sincer nu ma intereseaza de ce s-a stricat , important este ca s-ar putea sa fiu nevoit sa il platesc deoarece ei si-au dat seama ca s-a umblat la el si in concluzie nu ar mai face obiectul garantiei :mda:

 

Ceea ce as vrea sa aflu este ce le pot zice celor de la servicec sa il bage (IAC-ul) totusi pe garantie?

Nu de alta dar nu e prea ieftin si nimanui nu-i place sa dea bani pe ceva ce teoretic ar trebui sa fie gratis

Share this post


Link to post

Ai PM .

Share this post


Link to post

Am o intrebare la cei care au nubira II CDX LPG(SI NU NUMAI), cit costa filtrul de gaz mie mia cerut la service 200 ron si mi sa parut exagerat, si alta intrebare ,daca uleiul de motor CASTROL 10w40 Magneto este un ulei destul de bun pentru MOTORUL Nubira.

daca vreti sa raspundeti multumesc/

Share this post


Link to post

Filtrul consta intre 150-200 lei.

Despre ulei se discuta in alte subiecte.

Share this post


Link to post

skema electrica de la stefaneli o are cineva?

sau un service autorizat stefaneli zona Gl-Br

am cielo '96 1.5mf gpl stefaneli

:-W

Share this post


Link to post

Ce problema ai la ea?

Share this post


Link to post

de fapt am probleme cu toata instalatia.

la Galati nu am gasit meseriasi,sau "nu e dea noastra nu stim \nu ne bagam " si am fost nevvoit sa-i cam dau de capat singur (lucrez in domeniul gazelor naturale si stiu ce e ala un regulator de gaz si/sau vaporizator ).

consuma mult cca 14% urban 10% interurban pe gaz si asta sub puterea benzinei(la deal trec pe benzina)

11% urban 7.5% interurban pe benzina

 

intre 2500-3500 "da in nas" pe gaz

porneste greu pe gas la cald /la rece la sfert.

vreau schema pentru a intelege mai bine instalatia si sunt convins ca nu voi mai avea nevoie de aia de la service. vreau un manual ceva ...

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Ai nevoie de un reglaj pe analizor de gaze.

Daca la rece merge bine si la cald nu inseamna ca amestecul este bogat.

Pe vaporizator se regleaza relanti-ul si de la robinetul de pe furtun debitul de putere.

Nu ai nevoie de scheme pentru a face asta.Ori stii sa faci ori lasi pe altii care stiu sa faca asta.

Share this post


Link to post

Stiu cum se regleaza. parametrii de mai sus sunt cei mai buni pe care am reusit sa ii realizez.

Cu reglajul celor de la bulromgas nu mai intra in sarcina motorul {murea in treapta 1}

Ai ceva concret?

Fara analizator ca ala nu il are orisicine.

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Am reusit sa rezolv cu schimbatul IAC-ului de gaz pe garantie, dar ce sa vezi... tot nu merge, dupa cateva ori dupa ce pun contactul si il iau, IAC-ul ajunge la capatul cursei, obtureaza canalul si nu mai revine inapoi decat ajutat sa intre la locul lui(il imping foarte usor inapoi in timp ce iau contactul).

Cei de la service inca nu mi-au dat un raspuns ce are, asa ca va intreb si pe voi : Aveti idee ce problema as avea?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Au pus laptopul pe calculatorul instalatiei de gaz?

Share this post


Link to post

I-am intrebat dar, mi-au spus ca nu au tester pentru calculatorul de gaz :(

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...