Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

1.Pune bujii recomandate de constructor si nu altele .

2.Mergi peste cei care ti-au montat instalatia sa-ti faca autocalibrare din soft a instalatiei gpl.Eroare apare dintr-un motiv intemeiat : amestec sarac sau bogat.

Share this post


Link to post

Am mers cateva zile pe benzina ( si a avut aceleasi simptome ca pe gaz ) . Azi cand am plecat spre casa mi s-a rupt un teu pe apa si asa am ajuns in service . Am pus testerul si a dat eroare PO 300 cu posibile cauze :

-senzor

-injectoare ( nu cred pt. ca face la fel si pe gaz )

-aer fals ( ar fi perfect am sa ma uit maine cu mare atentie - ca idee cand sunt in fata motorului si accelerez brusc are un sunet ciudat in prima clipa dar ar fi prea simplu sa fie adevarat )

-debitmetru de aer ( posibil a spus mecanicul )

-presiune combustibil necorespunzatoare

-pompa ( nu cred )

-aprindere

-igr sau egr ( la el a scris igr si a zis ca ar fi posibil)

-lispa combustibil ( nu cred )

Aceste simptome nu le are tot timpul ( spre ex am facut reset ecm si in probe i-am dat pana la 6000 ture si nu a zis nimic )

Share this post


Link to post

Concluzia?

1.Ti s-a indicat sa schimbi bujiile cu cele recomandate de constructor.Daca crezi ca merge orice se potriveste la filet in chiulasa te inseli.

2.Eroare este P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected care poate fi de la : bujii,fise bujii,bobina de aprindere,injectoare,compresie scazuta(supape evacuare care nu etanseaza bine),amestec sarac.

3.Cand ai o masina daewoo mergi la diagnoza la un service daewoo si nu in alta parte.Mecanicul acela la care ai fost mai are de invatat.Trecerea de la suruburi si vaselina la butoane si display e foarte grea.Masinile daewoo nu au debitmetru aer(MAF) si valva chiar se numeste EGR.

Share this post


Link to post

Ok , multumesc de raspuns ( bujiile champion mi le-a dat un coreean de la un magazin de piese auto din Craiova ) . Eu am acum bujii NGK BKR6E-N-11 made in Nagoya Japan iar cele originale erau NGK BKR6E-11 Coreea ( nu stiu daca acel N in plus are vreo importanta ) . Oricum face la fel cu toate . Azi am sa merg in Severin la service Daewoo si am sa cumpar si fisele ( simptomele sunt cam de cand am schimbat bujiile si s-ar putea sa fi bulit vreuna dintre fise ) . La service am ajuns aseara cu ea pt ca s-a rupt ceva si am ramas fara apa si eu l-am rugat sa puna testerul 

Share this post


Link to post

Si acel ''N'' poate face probleme.Semnificatia este de la electrodul de masa mai gros.

La fise masoara rezistenta sau nu fie mai mare de 10k ohmi.Daca ar fi una intrerupta sau cu probleme ai avea misfire numai pe un cilindru.

La tine problema ramane de la :

-Bujii

-Amestec sarac pe benzina de la injectoare infundate sau pompa de benzina obosita

-Amestec sarac pe gaz din cauza reglajului defectuos sau lipsa la instalatia de gaz

-Amestescul sarac pe o perioada mai lunga de timp si km are si supapele de evacuare.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Intradevar am observat si eu ca au electrodul de masa mai gros . Azi am  cumparat fise noi ( coreea ) si  apoi a mers  bine ( nu mai sunt sigur 100% pt. ca am mai zis si nu a fost ).Alt necaz este ca in ultima 1000 km a mancat ulei ( a scazut cca 3mm pe joja ) desi in 45000 km nu a scazut absolut niciodata ( cu schimbul acesta am 9500 km) . Am folosit pana acum castrol magnatec ... 5w40 si acum am pt schimb castrol edge 5w30 pe care vreau sa-l schimb maine . Intrebari :

 

-schimb bujiile sau mai merg un pic sa vad daca au fost fisele ?

 

-pe ce sa merg : gpl sau benzina ? - maine vreau sa bag benzina ( ii pun si solutie de curatat injectoarele ? ) 

 

Multumesc mult pentru sfaturile de pana acum ( era bine daca intram pe ac. forum inainte sa am ac. probleme )

Share this post


Link to post

Pentru GPL e recomandat 5w40 la motorul tau. La masina ta, 5w40 (recomand Mol Dynamic), bujii NGK BKR6E-11 (vezi ca se gasesc si made in japan), fise fara pierderi si filtru de aer nou, verificat etanseitatea mixerului cu galeria de admisie, reset ecm si idle learn, apoi reglaj corect al instalatiei de gpl.

Dupa ce faci asta, mers in general peste 2000 rpm si schimbat treptele la 3000 si peste. Vei obtine un motor care functioneaza in parametrii, cu un consum corect, atat pe GPL cat si pe benzina.

Share this post


Link to post

Cei care aveti montate pe masina instalatii gpl cu reglaj electronic sau secventiale ar fi bine sa mutati masa controlerului de pe baterie sau caroserie pe motor.La pornirea consumatorilor electrici puternici pe cablurile principale de masa intre motor-baterie-caroserie sunt pierdere de curent considerabile care influnteaza semnalul sondei lambda iar acest fapt poate duce la un consum mai mare de gpl.

Share this post


Link to post

Am una mica problema, (am instalatie Milano carburatie pe Cielo 1999 noneuro) multivalva uita sa mai dea drumul la gaz si nu mai porneste motorul chiar daca insist. Pina acum pornea la prima cheie daca era motorul cald.

Uneori o mai i-a daca pornesc mai intii pe benzina si apoi comut pe gaz.

Asta numai la pornire in timpul mersului e ok.

Am desfacut-o cu mecanicul si nu am gasit nimic dubios prin inauntru.

Vreo idee ceva? Multivalva e Milano de la Majore.

Share this post


Link to post

Tensiune mica sau bobina electrovalvei obosita.Verifica papucii,legaturile si mai ales masa daca este luata de pe caroserie.

Share this post


Link to post

Tensiunea e buna e 12V, bateria are 1 an Bosch de 65.

Papucii etc verificat curatat...

Ce bobina pot lua in locul la asta mai fiabila? Am 1 an si 17000km cu asta si deja m-a lasat...e normal?

Daca e nevoie pun si o poza.

Multam Ovi pt ajutor.

Share this post


Link to post

Despre calitatea instalatiilor milano s-a discutat pe larg aici si pe alte forumuri... Ia o electrovalva tomasetto :) .

Share this post


Link to post
Tensiunea e buna e 12V, bateria are 1 an Bosch de 65.

12V reprezinta o baterie descarcata. Una incarcata 100% iti livreaza 12,9V, cu motorul oprit.

Share this post


Link to post

Sorry nu am pus zecimalele 12.56V

Daca dau la cheie duce bine fara semne de oboseala, zic ca totusi e bunutza.

Multivalva Tomasetto unde gasesc si la ce pret ? O idee ceva?

Share this post


Link to post

Tensiunea ai masurat-o la papucii electrovalvei?Firele instalatiei de gaz sunt cositorite sau pur si simplu incolacite si izolate cu banda?

Alimenteaza direct electrovalvele(toate) cu un multimetru si verifica ce consum (in amperi) au.

Share this post


Link to post
Tensiunea ai masurat-o la papucii electrovalvei?Firele instalatiei de gaz sunt cositorite sau pur si simplu incolacite si izolate cu banda?

Alimenteaza direct electrovalvele(toate) cu un multimetru si verifica ce consum (in amperi) au.

Tensiune de 12.56 pe baterie.

Cind dau la cheie pe multivalva am 9-10v si cind merge si cind nu :( adica am prins-o cind nu mergea si am masurat; am pornit pe benzina si am comutat pe gaz si a inceput sa mearga. Dupa aia am pornit pe gaz direct a mers si aveam aceeasi tensiune.

Papucii electrovalvei sint prinsi mecanic nu cositoriti...ca toti ceilalti.

Nu-mi dau seama de ce draq am o cadere de tensiune asa mare de la 12.5 la 9-10v

Trebuie sa mai verific odata, sa fiu sigur ca si dupa ce porneste motorul am aceeasi tensiune. Cind dai cheie e normal sa am cadere pe electromotor nu?

Share this post


Link to post

ai refacut legaturile de - ale masinii?

Share this post


Link to post

Buna seara.As vrea sa imi montez si eu o instalatie gpl pe masina mea ,un espero 1.5 dohc avand cred sonda lambda deoarece am vazut ca in galeria de eavcuare are ceva ca un fel de senzor cu 3 fire cred.Din cate am vazut pe forum cel mai indicat ar fi o instalatie cu stag 100 nu? Ar fi mari probleme daca nu ar fi stag 100 deoarece nu prea stiu diferenta de bani dintre ele si nu stiu daca o sa imi pot permite una cu stag 100 daca ar avea un pret prea mare.A si in craiova un loc cu un montaj bun stie cineva oscilez intre nord service si virsta pt ca alte locuri nu mai stiu.Orice parere e binevenita.Multumesc. O seara placuta.

Share this post


Link to post

Daca nu ai bani suficienti pentru instalatie buna atunci nu are rost sa montezi instalatie gpl pe masina.

Diferenta de pret intre gpl si benzina nu mai este foarte mare si o instalatie proasta iti aduce un consum mare,perfomante mici si ceva probleme la motor daca este deja obosit sau foarte prost intretinut.

Daca o montezi si la craiova atunci pachetul este complet si trecem de 100 de pagini in acest topic fara probleme in cateva zile :)

Share this post


Link to post

In Craiova poti sa montezi instalatie GPL la Nord Service sau Virsta . Eu ti-as recomanda sa te duci totusi la Bals unde monteaza un tip ( Sorin ) care este inginer de meserie , a lucrat la Nord Service si e meserias in GPL ( mai ales in reglaje ) .

 

Revin la o problema anterioara ( intreruperi in mers si aprindere chek ) . Schimbat bujii , fise , filtru aer . Dupa 3000 km pot sa spun ca au fost fisele de vina ( ar trebui schimbate periodic zic eu ca celelalte consumabile ) . Inainte am avut espero cu gpl si din cauza fiselor dadea niste rateuri in filtru de toata frumusetea . Acum nu s-a intamplat asa ( oare secventialele nu dau rateu in filtru ? ) .

 

Multumesc Ovi , multumesc Mircea pentru sfaturi .

Share this post


Link to post

pvsilviu il cunosti pe baiatu ala? Tu unde ti-ai montat instalatia?

Share this post


Link to post

Da il cunosc foarte bine chiar daca nu am reusit sa ajung la el cand am avut probleme ( vina e a mea ) . 

 

 

La el am montat pe espero acum cativa ani inst. gpl si pot sa-ti spun ca de la un consum de 17 - 18 in oras a reusit sa scoata 12.5 - 13 ( motor 1.5 cutie automata ) . 

 

Eu am montat inst secventiala pe nubira 2 care o am acum la Virsta acum 3 ani . Nu stiu daca la tine merge si in plus este cea mai scumpa dar de mers merge super .

Share this post


Link to post

Aia la Virsta habar nu au ce inseamna montaj corect de instalatie secventiala. N-au nici o treaba cu reglajul presiunii gazului la iesirea din reductor, n-au nici o treaba cu montarea de diuze corelate cu puterea motorului, n-au niic o treaba cu legarea sondei lambda pentru reglarea timpilor de injectie, n-au nici o treaba cu calibrarea profesionista a instalatiei ...

 

In legatura cu inginerul din Bals, am vazut acu vreo 2 ani o instalatie GPL cu reglaj mecanic montata tot pe o Leganza. Pot sa spun ca atunci nu m-a impresiont la modul placut montajul ...

Share this post


Link to post

Nu-i vorbesc de rau ca sunt prietenii sotiei ( cei de la Virsta ). Intradevar cand mi-au montat instalatia nu au facut nici un fel de reglaj ( doar au setat ceva pe calculator - de 2 ori pt ca au uitat ca pusesera butelie toroidala si nu clasica ) . Si ar mai fi un ex dar nu mai zic . In rest eu am renuntat  de mult sa mai verific ceva la ea , noroc ca  merge bine ( se simte f. putin diferenta intre gaz si benzina ) , consumul este relativ bun ( 0.5 l aprox in plus fata de benzina ) si cel mai important lucru nu s-a defectat nimic in 50 kkm .

 

In ceea ce-l priveste pe inginerul de la Bals spre deosebire de multi altii care daca monteaza inst. gpl cred ca sunt si doctori in domeniu el mi-a facut impresia ca te asculta,analizeaza si chiar gandeste . Si repet daca insisti chiar are mana la reglaj .

 

In rest sunt foarte dezamagit de service-urile daewoo din Craiova ( ma refer la perioada de garantie )

Share this post


Link to post

@Lyvyu : acum cateva luni mi-am montat o instalatie brc stag 100 la un service din bucuresti , dupa care m-am apucat cu mainile de cap si am inceput sa ma plang pe aici pe forum (o sa vezi posturile mele..cu poze cu tot) cu cateva pagini in urma. Din punctul de vedere al unui om "patit" iti spun sa strangi bani de-o instalatie buna si de ce alta oferta credibila nu ai, poate sacrifici o zi si o montezi la agrom in bucuresti. (Mi-au rezolvat problemele cu instalatia, fiind indrumat catre ei de ovi_jer). Decat sa faci n drumuri pt reglaje si alte surubareli , cel mai des nereusite, o zi aici pt instalare e mult mai buna. Personal diferenta intre cei care mi-au montat instalatia si au concluzionat "asta e ...miroase a gaz si consuma 20% dar mai mult nu se poate face" si cei care i-au dat de cap mi s-a parut uriasa. Stiu ca e un post OFF-TOPIC, dar as prefera sa fie considerat "preventie".

Edited by mkt

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...