Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

E foarte posibil consum de 5 la suta pe Matiz cu AC pornit.

Primul drum pe care l-am facut dupa ce am luat masina a fost Ploiesti-Bacau-Iasi si retur, la sfarsit de iulie, caldura mare... facut plin ochi cand becul dadea sa se aprinda. Facut plin ochi din nou in aceleasi conditii (becul dadea sa se aprinda). 35 de litri. Asta inseamna 5 litri la suta.

 

Conditii de mers: maxim 110, rar 120, jumatate din drum mers cu AC pornit. Mers bara la bara pret de 1 ora la podurile militare de la Maracineni (coada infernala).

 

Deci e posibil.

Share this post


Link to post

ai matiz Euro 3... cu el cred ca da.. dar cand eu pe autostrada scot 4.7 cu mers de 100-110.. fara AC.. cand am motorul perfect, de s-a minunat si ing. de la Craiova cand a facut constatarile alea... ma rog... nu se poate cu matiz1 sa scoti sub 5,5 cu ac pornit

Share this post


Link to post

din pacate ma repet si ma dau cu :wallbanger: ...ale draq matizuri ce aveti si ce consumuri scoateti...si eu tot euro3, dar...

Share this post


Link to post
mi se pare ca nu e bine sa mergi prea mult pe rosu.. ca racirea pompei de benzina parca... se face cu benzina.. si daca e putina... nashpa... poate se arde.. correct me if I'm wrong :P

 

Si daca nu are benzina, ce? se arde pompa?

Pai cum sa mai mearga motorul daca pompa de benzina merge in gol?

E simplu: n-are pompa ce trage=n-ai benzina=se opreste motorul. O inchizi si pleci cu tapsi-ul.

Motorasul pompei e electric. Nu se raceste ca nu are nevoie. Ce, motorasul de la stergatoare se raceste cu apa de ploaie? :tongue:

 

ai matiz Euro 3... cu el cred ca da.. dar cand eu pe autostrada scot 4.7 cu mers de 100-110.. fara AC.. cand am motorul perfect, de s-a minunat si ing. de la Craiova cand a facut constatarile alea... ma rog... nu se poate cu matiz1 sa scoti sub 5,5 cu ac pornit

 

Si eu am scos la fel, dar nu pe autostrada ci de la Buc. la Arad si, ...din pacate nu m-am minunat decat eu singur. Si masina avea la vremea aia 80.000 .

Share this post


Link to post

Da, bravo! Ai un silogism imbatabil. Nici bunica nu putea s-o zica mai bine.

Acum serios: pompa de benzina functioneaza in submersie. Asa e proiectata. Ai omis insa faptul ca admisia in pompa de benzina este mai jos decat motorasul. In acest mod, motorul continua sa functioneze, si ce e mai rau, si pompa de benzina. Are suficient timp sa se arda pana nivelul benzinei din rezervor scade sub limita admisiei.

Sfat: nu te mai arunca asa hotarat in afirmatii eronate ;)

Share this post


Link to post
Si daca nu are benzina, ce? se arde pompa?

Pai cum sa mai mearga motorul daca pompa de benzina merge in gol?

E simplu: n-are pompa ce trage=n-ai benzina=se opreste motorul.

Motorasul pompei e electric. Nu se raceste ca nu are nevoie. Ce, motorasul de la stergatoare se raceste cu apa de ploaie?

Logica de fier, n-am ce zice. Orice motoras electric se incalzeste de la o functionare indelungata si sunt foarte multe care sunt ventilate (vezi motoarele de polizor, flex, bormasina etc). Motorasul pompei de benzina nu are cum sa fie ventilat si atunci se raceste in lichidul in care se afla submersat care e...aaaaa...benzina. Cu cat e mai putina cu atat capacitatea de racire e mai mica si ai sanse mai mari sa il arzi.

 

PS: Eu nu cred ca tu folosesti motorasul de la stergatoare in continuu timp de peste 100kkm cat e facuta sa functioneze o pompa de benzina :-W .

Share this post


Link to post
cu ac pornit??? imposibil... mai ales la viteza asta... ai facut plin ochi inainte si dupa?

Ba e foarte posibil !Facut plinul ochi la plecare , mers pana la techirghiol , fatait cam 100 km pe litoral , plinul iar pana la buza , 2 persoane mereu in ea , deci cam un sfert in oras , AC pornit mereu si ala a fost consumul !E Matiz euro2 si are cam 20.000 km .

Consumul a fost super ok , singurele pb fiind cu amortizoarele si caseta de directie ( de altfel schimbate toate) iar benzina a fost Rompetrol ( atunci inca mai puneam Rompetrol ) de 95.

A am uitat sa spun ca la plecare i-am pus o sticluta din aia cu aditiv 2+2.

Share this post


Link to post

Sa fie cum spui tu... dar eu pur si simplu nu cred.

Poate fi ce am mai zis eu... facut plin seara si apoi facut ziuape litoral cu soarele in cap... deci benzina dilatata.. ma rog...

Aditivi ii mai pun si eu... a si trebuie considerata si cantitatea de aditiv la consum...

Oare Tico ar scoate asa putin cu AC?

 

Si iinca ceva... oare ce turatie trebuia sa aiba motorul la 130 km/h cu AC pornit??? eu as zice ca e aproape imposibil sa atingi aceasta viteza cu AC... a, doar daca ai vant din spate si e si vale...

Share this post


Link to post

Coooorect ai dreptate trebuie adaugati cei 200 ml de aditiv la un consum de 22-23 de litri si nu iesea 5,2 iesea 5,205 % !Hai sa fim seriosi !Iar daca vrei sa crezi bine , daca nu ...iar bine !

Plinurile au fost facute in ordine cam pe la 2-3 cand am plecat si a doua zi tot pe la ora aia.

Tico scoate mai putin sa stii!Eu nu am scris ca am mers constant cu 130 CI AM SCRIS (CITESTE MAI SUS) INTRE 110 si 130 si asta in afara localitatii , in localitate cam 70-90!

Edited by body

Share this post


Link to post

Sunt convins ca nu ai facut consumul cum trebuie. Afara cu 110 si peste plus AC pornit nici euro 3 nu scoate sub 6 litri.

Share this post


Link to post

Din contra, Matiz euro3 trebuie sa scoata sub 5% afara.

Share this post


Link to post

Matiz e3,1100 km,am consumat 7,8 la suta in Bucuresti si 5,3 in afara.Am facut consumul cu metoda 'plin pana-n buza',am mers in afara cu max 100km/h si am folosit LUK 95

Share this post


Link to post

Salutare fratilor, am facut si eu consumul la Matiziul meu, este cu motor Euro 3, am 45oooKm la bord si concluzia este urmatoarea

-plin la plin (rezervorul se pare ca are peste 37l), cosnsum facut pe distanta de 600Km mers in oras cat si afara (distributie), in afara cu viteza 110-120 uneori pe distante scurte si mai mult (130-140), cu 1 sau 2 sau 3 peroane in interior dar cel mai mult singur.Benzina de la MOL 95. Matizul meu a consumat 5.54l/100km. VA las pe voi sa apreciati daca e bine sau nu !

Share this post


Link to post

Pai poate sa fie ambele situatii: ori bine ori rau, depinde de cat ai mers in oras si cat in afara. Daca ai mers 10% in oras atunci e rau, daca ai mers 10%in afara atunci e foarte bine.

Share this post


Link to post
-plin la plin (rezervorul se pare ca are peste 37l), cosnsum facut pe distanta de 600Km mers in oras cat si afara (distributie), in afara cu viteza 110-120 uneori pe distante scurte si mai mult (130-140), cu 1 sau 2 sau 3 peroane in interior dar cel mai mult singur.Benzina de la MOL 95. Matizul meu a consumat 5.54l/100km. VA las pe voi sa apreciati daca e bine sau nu !

 

Acelasi lucru l-am incercat si eu cu matizul sorelei intr-un drum pana la Iasi si retur... Concluzia:

- dupa 422 km am alimentat cu 25l => 5.92%

- la intoarcere n-am mai facut consumul dar dupa indicatia acului era aprox. la fel ca atunci cand am alimentat in Iasi;

Matizul avea 1300 km la plecare din c-ta, incarcat full si cu 4 persoane mers cu max. 100km/h si este bineinteles euro 3.

Urmatorul calcul major il voi face dupa 4k cand sper sa se mai "lase"...daca nu fuguta la service cu el...

Share this post


Link to post

Trebuie sa se mai lase putin .La al nevesti-mii cam dupa 10.000 a inceput sa mearga si foarte bine si sa consume mai putin.

Share this post


Link to post

am facut un consum la 500 km numai in bucuresti si mi-a iesit 7.7...matiz euro 3, 5000km facuti...mi se pare(regret ca ma repet) MULT RAU..a draq masina

Share this post


Link to post

haideti mai oameni ca aveti consumuri rezonabile. al meu consuma in bucuresti intre 6.8 si 9. nu va e clar ca, ( virgula ) consumurile astea in bucuresti nu se pot apropia de adevar. ganditi-va ca un matiz consuma probabil un litru pe ora la relantiu. daca intr-o suta de km ati avut nenorocu sa stai blocati in trafic 2 ore deja sunt 2 litrii in plus. 7.7 mi se pare rezonabil rau.

Edited by steph

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca s-au rezolvat problemele de pornire si de consum exagerat la Matizurile euro III ??? Acum imi pot cumpara linistit unul nou sau tot dupa unul SH sa ma uit ??? A auzit cineva ceva despre ceva reduceri in perioada asta a anului ???

Share this post


Link to post

@steph: flex facuse un test si a ajuns la concluzia ca mtz consuma 2l/h la ralanti...

Share this post


Link to post

Bre, nu facusem nici un test, AM DEDUS dupa curba de consum/putere/cuplu ca pe acolo ar fi, dar am uitat un lucru esential, respectiv ca respectiva curba e obtinuta cu motorul in sarcina, cu acceleratia deschisa, asa ca deductia mea nu e deloc relevanta pentru cit consuma la ralenti.

Share this post


Link to post

E imeeeeens 2 % la relanti , nu ajunge nici la 1% curat , undeva pe la 0.8% . Poate cu AC pornit sa ajunga la un 2.2 - 2.4 % ! Intrebare : exista cineva care a modificat si adaptat o priza de aer pentru gandacel ? Ma gandesc ca un filtru de aer sport , ingrijit si curatat periodic + priza de aer capota + 2 prize de aer pe laterale ( ca pe astea le-am ochit imediat de unde sa le cumpar si unde sa le montez ) , ar duce la un consum mai mic , un motor mai aerisit si mai vioi ! Vreau sa gasesc si o metoda prin care sa astup prizele de aer pe timp rece / iarna , dar si o modalitate mai buna de izolare pe tabla sa nu vibreze sau sa inceapa rugina pe langa ele . Bafta !

Share this post


Link to post

nici nu ai luat matizu si deja ii faci planuri de kitsch-tuning?

 

cat despre consumu pe ora ... si 1L/h daca consuma iti da toate datele problemei peste cap.

 

daca doar ai sta pe loc nu ar fi problema dar pleci opresti de n ori si se duce totu naibi.

 

iesiti afara faceti un consum daca e multumitor atunci si adevaratul consum din bucuresti va fi ok. si daca noi ne plangem la 1 litru in plus aia saracii cu ``masini`` ce sa mai zica ? :P

Share this post


Link to post

Oltenita - Moeciu dus-intors 556 km, 32 l, adica 5,7% ...eu zic, ca nu e rau ptr muncita mea Papadie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...