Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

exact asa fac si eu

de exemplu ultima oara am bagat de 500 mii...adica 15,ceva...am facut vreo 210 pina acum si mai am cam 3mm pina la rosu.

cind se aprinde becul si ramine stabil fac calculul

Share this post


Link to post

acei 5.5 litrii sunt cand becu ramane aprins tot timpul sau cand se aprinde prima oara?

Share this post


Link to post

Record personal: 4.55 % :banana:

Si nu am avut vânt din spate, nici nu am rulat pe autostrada Buc.-Constanţa.

Patru zile in oras : casă-servici, plus Buc. - Cheia de două ori.

Share this post


Link to post

480Km si acul bate spre rosu !

Fac un CAR ... alimentez si va spun consumul !

Share this post


Link to post

Dupa cum am zis si la Calatorii, pe Bucuresti - Vatra Dornei si retur, cu traversat toate orasele prin centru (de incapatanat ce sunt) si folosit AC asa si asa doar la intors, am scos 5,07 L / suta, pe o distanta de 1083km, metoda facut plin ochi, am mai realimentat ceva nu conteaza, iarasi plin ochi. Adunat ultimul plin si alimentarea intermediara si impartit la distanta.

Cred ca are influenta si faptul ca sunt la al 3lea filtru de aer, ultimul fiind schimbat cu vreo 2 luni inainte de plecarea in vacanta.

In schimb consum de bucuresti: 8,59 / suta cu A/C la greu, si facut militari dimineata si seara.

Share this post


Link to post

Ultimul consum:Buc-Cta pe Urziceni-270km

C-ta oras- Mamaia-70km(fataiala de week-end)

C-ta-Buc pe A2( cam 140km/h constant) aprox 240km

Bucuresti restul

Total 675km cu 36l...5.3l

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

850km din care 250 facuti afara si 600 in Bucuresti, au papat la mine exact 50l (de la plin la plin plus ceva intermediar). In concluzie: 5.88/100. Masina are 5000km.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Ce am citit aici pana acum ma mira foarte mult si o sa va spun de ce:

Matizu meu are 5800 km si consuma in oras 8.4% fara AC.

20-II;30-III;50-IV;80-V

Iarna>10,5... Jalnic

Daca aveti ceva idei va multumesc anticipat!

Edited by vlad10

Share this post


Link to post

Foloseste benzina de CO95, schimba filtrul de aer, schimba treptele mai sus cu 10 km/h (la a III-a si a IV-a).

Share this post


Link to post

:o fftopic: adik sa dea a3-a la 40??!?!?!!?

 

nu e cam mult?

 

intreb numai, nu dau cu paru.

Share this post


Link to post

Papadia mea are 117mii trecute..pun benzina numa' de la Petrom de 95..a III-a dupa 40, a IV-a dupa 65, a V-a dupa 90..si nu trec mult peste 5%..5,5 maxim-combinat urban si afara

Share this post


Link to post
:o fftopic: adik sa dea a3-a la 40??!?!?!!?

nu e cam mult?

Nu, 40 e numai bine. 70 e mult, dar se poate si asa, daca vrei sportiv (3 la 70, 4 la 110 si 5 la 140).

 

@ileana > poti schimba in 4 la 60 si in 5 la 80 (extra-urban). In urban, poti baga direct din 3 in 5 la 60.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

la ce ajuta daca bag din 3 in 5 la 60?..nu e subturata cam mult?..ard gazu' de pomana!

Share this post


Link to post

A V-a este subunitara si daca esti pe plat si fara greutatea nu se simte decat la consum. Dupa caracteristica esti peste 2500 rpm.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Cu alte cuvinte, daca doar "intretii" inertia masinii, poti merge cu motorul si in ture mici (cu trepte mari de viteza); totusi, la cea mai mica nevoie de forta, trebuie retrogradat; subturarea e neplacuta si daunatoare IN SARCINA, nu la mers linistit, intre 2 semafoare.

 

Eu in oras ma duc cu a 3-a pina la 60km/h, apoi bag 4 si ma menttin pe 55km/h. Consum n-am mai facut de mult, dar nici ca ma mai intereseaza ...

Share this post


Link to post

chiar ma gandeam ce inseamna subunitara!..multam de explicatii..pe drumul meu zilnic casa-servici si retur nu am nici un semafor in cale(de fapt nu-i nici unul in tot orasu'!)..din cei 30 km pe care ii fac zilnic, doar 2 sunt urban..deci interesul meu e sa pastrez o viteza constanta, economica, dar sa si ajumg in timp util la destinatie!

Share this post


Link to post

Toline, nici nu stii cata dreptate ai... A mea ma secase, 8,5 pana pe 10 cu AC in Bucuresti, si ma chinuiam sa merg cu ea incet, sa n-o turez prea mult. Cand am vazut cat consuma, am inceput s-o frig, asa ca nu schimb a 3-a inainte de 40, uneori chiar si mai mult, a patra pe la 55-60 sau peste, intr-un cuvant omor! Si stupoare... la ultimul plin 6,4%!!!!!! Concluzia: TURATE!

Share this post


Link to post

offtopic:

Ar fi culmea s-o potrivesc asa de bine !

Share this post


Link to post

Hmmmm, am buburuza nou nouta de doua saptamani fix, are vreo 500 de km deja, depinde pt unii e putin pt unii e mult. Am zis sa fac si eu un consum. Am procedat in felul urmator: Mi s-a aprins becul, am mai mers vreo 2 maxim 3 kilometrii, am oprit la un Lukoil, am bagat fara pulmb 95 de fix 300 000 lei. Nu stiu cati litrii inseamna, poate imi spune cineva exact, aproxima tiv ma gandesc si eu 8.5 - 9.0 litrii, dar poate stie careva cat e benzina, un pret la lukoil, nu ma uit la cati litrii bag, ci ma uit la pret :) . Deocamdata, NUMAI prin Bucuresti, am dus 5 in masina de 3 ori de exemplu, in rest, merg singurel, am facut pana acum 72 de km, si mai are ... cam juma de centimetri si va atinge cu acul portiunea aceea mica de rosu ... eu zic ca a consumat cam mult ... cred ca mai merg cu ea vreo 10 km maxim si se aprinde becul ... adica 82 km cu 8.5 litrii ... inseamna un consum de ... vreo 10 litrii ... nu-i cam ENORM :shock: ?? Multumesc.

Share this post


Link to post

1.Dupa metoda ta nu-ti va iesi niciodata un consum REAL.

 

2 Masinuta ta e in rodaj, pentru performante la consum dupa 3000-5000km.

Share this post


Link to post

Ok, deci vrei sa spui, ca NU E BUNA metoda ... OK, ce alta metoda sa folosesc? Metoda PLINULUI sau Metoda PANA PROSTULUI ?

 

Si ce ... acum nu voi putea afla consumul ??? decat dupa 3000-5000km ?? Fi mai explicit daca se poate, multumesc.

 

Nu cita mesajul anterior!

Edited by Satori

Share this post


Link to post
(...) am bagat fara pulmb 95 de fix 300 000 lei. Nu stiu cati litrii inseamna, poate imi spune cineva exact, aproxima tiv ma gandesc si eu 8.5 - 9.0 litrii (...)

Daca ne spui si pretul / litru, facem un efort si calculam noi ;)

Luam cea mai simpla varianta si presupunem ca benzina este 300.000/L si rezulta ca ai bagat un litru in rezervor.

 

Iti recomand sa nu mai dai foarte multa atentie consumului pana la cel putin 1.000 km. Deocamdata incearca sa conduci cu grija, sa nu o fortezi, dar sa nu mergi nici subturat.

Metoda cea mai eficienta de a stabili un consum cat mai aproape de realitate este plin-plin. Adica alimentezi pana "in buza" busonului, sau pana la primul click. Notezi de fiecare data numarul de km de pe odometru si resetezi la fiecare alimentare, dupa care faci calculele.

 

(...) OK, ce alta metoda sa folosesc? Metoda PLINULUI sau Metoda PANA PROSTULUI ? (...)

In nici un caz pana prostului! Nu astepta sa coboare indicatorul de benzina sub sfert. Pompa de benzina functioneaza in submersie, racirea facandu-se cu benzina. Daca o lasi fara racire, se va arde imediat!

Share this post


Link to post
Nu stiu cati litrii inseamna, poate imi spune cineva exact, aproxima tiv ma gandesc si eu 8.5 - 9.0 litrii, dar poate stie careva cat e benzina, un pret la lukoil, nu ma uit la cati litrii bag, ci ma uit la pret

 

Adica sa nu merg cu ea pana mi se aprinde becul, daca se aprinde becul, pot avea probleme ... pe viitor? Ma refer aici la becul de benzina ... e mai bine pt "sanatatea" masinii sa fie rezervorul MINIM pana la sfert, si recomanzi sa nu cobor de sfert?

 

Si inca o intrebare, de ce nu e relevant consumul pana la prima mie de km? Ce se intampla dupa prima mie, am citit pe acest forum ca la multi nu le-a facut nimic la acea revizie de 1000km, in schimb la altii le-a schimbat uleiul si cam atat ... e vreo legatura atat de mare intre consum benzina si schimbat ulei?

Share this post


Link to post
Adica sa nu merg cu ea pana mi se aprinde becul, daca se aprinde becul, pot avea probleme ... pe viitor?

Nu pe viitor. Daca ramane pompa de benzina fara racire, o sa ai probleme instant.

 

Si inca o intrebare, de ce nu e relevant consumul pana la prima mie de km?

Motorul este inca in rodaj. Uleiul pus de fabrica are proprietati coroziva, pentru a ajuta la "asezarea" componentelor in miscare.

Faptul ca motorul functioneaza inca "strans" pana la cel putin 1.000 km, constituie o sarcina suplimentara care se reflecta in consum usor marit.

De asta nu este indicat sa il fortezi pana nu se rodeaza (uzuri neuniforme).

Share this post


Link to post

cu metoda aia a ta de calcul o sa-ti rezulte un consum urban intre 6-10%. e bun totusi =))

Daca vrei o metoda mai buna de calcul dar n-ai bani de plin fa asa: noteaza-ti la ce kilometru ti se aprinde becul rosu. dute apoi si pune benzina apoi mergi cu ea normal pana se aprinde din nou becul rosu si noteaza-ti kilometrii. fa diferenta si vezi cati kilometri ai mers cu benzina aia. apoi imparte litrii de benzina la kilometrii facuti si inumulteste rezultatul cu 100. ai o metoda cu o aproximare de cam 4-5 km, pentru ca becul nu se aprinde exact la acelasi nivel. si recomandabil sa iei in calcul cand se aprinde becul pe drum drept si preferabil la mers constant, altfel indica aiurea.

Si asteapta sa treaca 2-3000 de km. Acu o sa te sperii degeaba. Si daca iti iese 10 in oras sa nu te miri deocamdata. consumul o sa scada, nu exista ca matize in aceeasi stare tehnica sa consume diferit la acelasi stil de condus. Nu mai e ca la Dacie la care diferea consumul in functie de reglajul carburatorului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...