Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Problema Pornire - Nu Se Poate Rezolva

Recommended Posts

Cu totii suntem inclinati sa credem ca "rusii ciupesc la CO", dar are cineva dovezi in sensul acesta? Nu acuz, intreb.

Aceeasi chestiune se pune si relativ la presupusul continut ridicat de sulf al benzinei rusesti. Alimentez la ei doar de o saptamana, dar nu am remarcat pana acum mirosul specific al hidrogenului sulfurat ("oua clocite").

Daca are cineva date reale privitoare la calitatea benzinei Lukoil versus OMV versus Orice Alt Producator eu sunt chiar interesat sa le ascult.

O precizare necesara:

 

O dovada de CO inferior am dat in postul anterior si nu era o critica la adresa producatorului, doar o avertizare la faptul ca asa se inlatura doar efectul, nu si cauza. Pentru o pornire rapida si un consum mai mic, o benzina cu CO inferior este cea mai indicata. Iar aceasta era explicatia inginereasca.

 

Continutul bogat in sulf al petrolului exploatat de rusi este o chestiune de notoritate, pe care n-a negat-o nimeni si nici nu deranjeaza pe nimeni. Separea lui de benzina pentru a te incadra in normele de poluare este costisitoare si vine in contradictie cu un pret de vanzare mai mic, iar acesta-i doar un paradox al unei firme care o produce in RO, cu ajutorul chimistilor romani si pe instalatii concepute si realizate aici. Asa ca nu vad un motiv de elogiu (Zeule) ptr. faptul ca un petrol de proasta calitate este rafinat la noi pentru a rezulta o benzina superioara altora, la un pret mai scazut decat al oricarui producator autohton. Din contra, asta poate ridica doar semne de intrebare.

Fiecare e liber sa-si bage in motor ce benzina vrea, dar sa nu uite ca rezultatul arderii ii afecteaza pe toti. Faptul ca de la 1 Ian 2005 s-a redus de 3 ori limita maxima de admisa de sulf in benzina, motiv pentru care imediat s-a scumpit benzina (motiv obiectiv), este determinat de norme de poluare a aerului respirat de toata lumea si nu de grija motorului cuiva.

 

Benzina comercializata sub marca OMV este singura la care am observat o scadere semnificativa a performantelor Matizului meu (Petrom rulez).

 

Acum, despre credibilitatea si renumele rusilor, toata istoria lor este cea mai buna dovada. Pentru noi, romanii, Basarabia si Tezaurul sunt si probe materiale neexpirate inca. Si asta n-are nici o legatura cu oamenii de mare valoare in orice domeniu pe care i-a dat acest neam. Dar tot neamul acesta a creat si omul sovietic, care in doar 70 de ani de existenta a lasat in urma cele mai multe crime din toate timpurile.

Share this post


Link to post

Refritor la continutul de sulf al benzinei "sovietice": la Polo-ul lui taica-meu (euro3) - alimenta numai cu Rompetrol, iar masina uneori refuza sa porneasca si dupa 10 chei, in plus degajand in interior (imi inchipui ce era la exterior) un puternic miros de sulf; la sugestia mea a alimentat cu Lukoil (de 95, nici macar de 98), iar masina a pornit mai repede, in locul mirosului de sulf degajand un miros de acetona (sesizabil daca stateai in spatele masinii, nu in interiorul ei).

Share this post


Link to post

Confirm si eu prezenta mirosului de acetona, la alimentarea cu benzina Lukoil. L-am simtit prima oara azi-dimineata. E oricum mai placut decat mirosul de hidrogen sulfurat.

:o fftopic: In urma unor experimente realizate pe animale, s-a constatat scaderea capacitatii de reproducere (doar la masculi!) in urma expunerii prelungite la acetona. Nu cumva m-ai blestemat, tolin afc ? :-W

 

Oricum, vad ca discutia initiala ("Problema pornire la Matiz") a alunecat incet-incet spre o polemica apropo de calitatea diverselor produse petroliere. Aici am si eu partea mea de vina. Asa ca am o propunere: ce-ar fi sa-l rugam pe dre77us sa-si sacrifice o zi de concediu si sa duca Matiz-ul in service, la urmatoarea vizita a inginerului de la Craiova? Poate da peste un om competent si ne lamurim si noi asupra cauzei reale a acestei probleme.

 

Ce spui, dre77us ? Faci un efort in interesul stiintei? Mie mi-e groaza de service-ul COMAT din Iasi, inginerii pe care i-am vazut acolo au niste figuri de comunisti reformati.

Share this post


Link to post
:o fftopic: In urma unor experimente realizate pe animale, s-a constatat scaderea capacitatii de reproducere (doar la masculi!) in urma expunerii prelungite la acetona. Nu cumva m-ai blestemat, tolin afc ? :-W

Offtopic total si ... ultimul:

 

@mihai796 > Asa sa pateasca toti care au pactizat cu dusmanul.

 

Faptul ca LukOil ar pune acetona in benzina este stimabil, intr-o anumita proportie creste volatilitatea ei cu consecinte binefacatoare ptr. motoare si ptr. posesorii lor, dar asta imi ridica un semn de intrebare: daca alti producatori n-o fac din motive comerciale, sa nu treaca consumatorul mai rar pe la ei, de ce o face LukOil, sa mascheze altceva ? De ce accepta ei din start un act antimanagerial, o scadere cu 10%, sa zicem, a vanzarii ? Raman la concluzia istoriei: in rusi nu trebuie sa crezi nici pana la kioskul din colt, iar acetona imi pun singur in benzina de un an.

Share this post


Link to post

@mihai 796>Ceea ce spuneam atunci,referitor la pornirile neratate cu benzina LUKOIL 95,era valabil pentru Matizul E2,pe care ,din pacate, l-am pierdut in urma unui grav accident(Sprite a vazut cum arata masina la service Giurgiului).De doua saptamani sunt mandrul posesor al unui alt Matiz,E3 ,cu care am facut 1000 km,am alimentat tot cu LUK,si am ratat 5 porniri dintre care la una a luat-o la a treia cheie.Zilele astea trebuie sa fac prima revizie si poate se rezolva.Dar parca cunosc acel raspuns 'asa face toate sefu!'.Miros de acetona nu am sesizat.

Share this post


Link to post

Nu ma pricep la petrol si nici la chimie. Dar daca o masina mea rateaza pornirea cu atat mai mult nu vreau sa ma pricep. Din moment ce nu cumpar benzina furata direct din teava de pe la Medgidia, si nici nu alimentez din Mongolia unde nu exista anumite reguli si standarde vreau sa porneasca la prima cheie, indiferent ce ar trebui reglat la ea.

Personal nu am fixatii pe anumiti producatori de benzina, nici nu ma intereseaza ofertele lor promotionale...pun benzina exact acolo unde am nevoie; Cred ca am pus de la absolut toti producatorii de pe piata total aleatoriu. Cert este ca nu porneste la prima cheie asa cum am descris. Eu zic sa lasam benzina in pace momentan. Sunt matize care pornesc la prima cheie in 100% in conditiile in care alimenteaza in acelais mod ca mine...

Ce au ele si n-am eu??

Share this post


Link to post

Am facut revizia de 1000 km la Autonet si am reclamat pornirile la a treia cheie.In urma verificarilor au spus ca sezorul TPS nu era bine reglat,l-au reglat,au resetat ECM-ul,iar in cele doua zile trecute de atunci nu a dat nici un rateu.Ramane de vazut cum se va comporta in continuare.

Share this post


Link to post
In urma verificarilor au spus ca sezorul TPS nu era bine reglat,l-au reglat,au resetat ECM-ul,iar in cele doua zile trecute de atunci nu a dat nici un rateu.

Dar cum de n-au vazut toti ailalti inainte chestia asta, ca pe scaner apare clar tensiunea data de TPS la ralanti, adica la clapeta inchisa, iar manualul zice clar ce valoare trebuie sa aiba ? Astia n-au invatat cifrele sau nici n-au citit manualul acela ? Asta daca e adevarat ce au spus ultimii pentru ca si astia puteau fi doar smecheri si sa deschida usor clapeta din surubul de reglaj si sa anuleze efectul. Adica nici ei n-au mintit, au umblat la TPS indirect, dar si motorul e la pornire cu clapeta intredeschisa fara sa calci pedala. Ca sa ma elucidez, fa un test pentru mine: acceleraza bine in treapta a II-a si apoi ridica pedala complet sau retrogradea din 3 in 2 la 50-60 km/h, sa intre motorul in frana de motor si posteaza daca ai frana de motor sau nu ?

Share this post


Link to post

Nu a vazut nimeni inainte pentru ca aceasta a fost prima interventie la masina-revizia de 1000 km.Atentie,Tolin,nu confunda cu celalalt Matiz pe care l-am pierdut intr-un accident.aici vorbesc despre actualul Matiz e3, care deocamdata e 'bebelus '.Am executat manevra de care mi-ai spus si am frana de motor.Sper ca e de bine,nu?Oricum,dupa doar trei zile nu pot sa-mi dau seama daca prin reglajul TPS-ului a fost eliminata pornirea la a treia cheie,pentru ca figura asta mi-a facut-o doar de trei ori in 1100 km

Share this post


Link to post

Sorry, dar nu tin socoteala la altii, asa ca nu stiam ca e vorba de alta masina. E bine, daca s-a terminat cu bine. Sa ai mai mult noroc cu asta !

Share this post


Link to post

Acum ca s-a lasat rece afara porneste la prima. Dar dupa ce se incalzeste daca incerc din nou iar nu porneste la prima...

A mai rezolvat pana la urma cineva problema? De ce cu acceleratia apasata porneste?

Share this post


Link to post

Interesante discutii dragi matizisti.

Subscriu si eu pentru benzina de la Lukoil de 95, alimentez de acolo de 8-9 luni si nu am avut nici o problema (am masina de 1 an si 1 luna - noua). Am inteles ca benzina vine direct din Ucraina. Nu sunt un expert in chimie dar am alta explicatie pentru calitatea superioara a carburantului: benzina nu trece prin mana romanilor decat la pompa si este stiut faptul ca romanilor le place benzina "botezata". Nu stiu zic si eu. Oricum eu raman cu Luk si dupa cum zicea cineva pe aici, oricum ar fii rusii, au petrol fratilor.

Referitor la pornire eu vreau sa spun ca nu am avut niciodata probleme si uite cum pornesc: pun contactul, astept pana se stinge becul galben "check" sau cel putin pana se amorseaza pompa de benyina si apoi pun contactul concomitent cu o apasare usoara a acceleratiei (aprox. 1 cm), iar daca masina da in nas, ceea ce se intampla ff rar, calc usor acceleratia cand motorul da sa moara si nu plec de pe loc imediat ce am pornit, dar numai la prima pornire, astept aprox. 30" (scrie de altfel si in manual).

Nu am avut probleme iar vara la cta sunt si 45 grade, la soare, iar la munte am fost la -25, masina nu a facut figuri niciodata.

Merita sa incercati.

Share this post


Link to post
Acum ca s-a lasat rece afara porneste la prima. Dar dupa ce se incalzeste daca incerc din nou iar nu porneste la prima...

A mai rezolvat pana la urma cineva problema? De ce cu acceleratia apasata porneste?

 

Nici mie nu imi porneste la prima cheie mereu insa decat sa mergi in service unde majoritatea mecanicilor incep prin eliminare sa gaseasca o cauza pentru asta mai bine obisnuiestete...sau tine contactul pus mai mult un pic. O sa patineze un pic dar porneste sigur. Bafta.

Share this post


Link to post

De cand pornesc ca la Dacie, calcand pedala de acceleratie, pleaca la cheie. Am retinut sfatul, sa ma prezint l ainginerul de service din Craiova, dar mi s-a acrit de specialisti. Si nu vreau sa-mi irosesc asa concediul. Interesanta schimbarea TPS-ului. Poate o sa incerc si asta.

Share this post


Link to post

Se pare ca toata lumea este de acord cu faptul ca, daca apesi pedala de acceleratie la punerea contactului, pornirea are loc fara probleme.

E pe-aici vreun inginer mecanic care sa traga o concluzie pe baza acestei realitati?

Share this post


Link to post

Tolin a mai vorbit despre pozitia clapetei de acceleratie si pornirea fara rateuri insa nu-mi dau seama daca apasarea pedalei in timpul punerii contactului poate avea efecte negative asupra motorului sau a altui ansamblu!... #-o

 

Poate ne lamureste mai bine.

Edited by priest

Share this post


Link to post
Ar trebui controlat si acest avans, cu cat este mai mare, cu atat pornirea se face mai greu.

 

Este tocmai invers. :) >-

Avansul mic poate fi una din cauzele pornirii grele a motorului.

Share this post


Link to post

Daca avansul la pornire este mare motorul "o ia inapoi" in sensu ca motorul invartit continuu de demaror se opreste pt a incepe sa se invarta iar. Cu un avans mare se poate obtine o pornire mai usoara pe timp de iarna, metoda folosita de soferii de camioane Carpati/Bucegi din anii 70. Acolo chiar era simplu, se putea regla avansul mai mare inainte de pornire, apoi "on the fly" dupa pornire-bagand mana pe sub bord, in compartimentul motor, pt a roti de delcou :D

 

Referitor la pornirea cu apasarea acceleratie trebuie discutat. Conteaza daca motorul este oprit de maxim 5 minute sau de o ora. In primul caz se poate porni fara acceleratie. In al doilea caz eu apas acceleratia progresiv concomitent cu actionarea demarorului, pt o pornire mai usoara si nu in ultimul rand cu mai putine noxe. Nu cred ca s-ar putea rezolva innecarea motorului cu vapori de benzina, pe timp de vara, aceasta fiind motivul pornirii mai greoaie cu motorul cald.

Share this post


Link to post

ideea e ca atunci cand avansul e mai mare, presiunea e mai mica in momentul descarcarii scanteii, iar amestecul din cilindru are o densitate mai mica... rezulta mai putine molecule intre electrozii bujiei - lucru foarte bun, pentru ca rezistenta scade si curentul creste =>energie mai mare a plasmei care declanseaza arderea amestecului. :->

ala cu "opintitul" motorului la pornire e duar un efect secundar (presiunea gazelor creste prea repede, si inainte de punctul mort superior creaza un cuplu de sens opus celui dorit) > :)

 

tico meu avea prostul obicei sa porneasca numai la chei luuuungi si repetaaaate si sa consume muuuult din cauza avansului mic - s-a rezolvat :tongue:

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

Inseamna ca un destept ti-a dereglat avansul initial, intrucat am fost surprins sa constat ca cel putin in cazul motorului meu, dupa 50k km parcursi, avansul masurat la relanti cu stroboscopul era nealterat, si anume 8 grade RAC. Am la mine un stroboscop si il aduc la intalnire pt cei interesati, care vor sa mai elimine o posibil reglaj defectuos. In cutia lui am si cheia inelara de 12 necesara, problema se pune insa cum putem regla turatia de relanti la 950rpm :-?

Share this post


Link to post

sunt singurul care a umblat acolo, dar am schimbat cureaua de distributie...

Share this post


Link to post
Oricum,dupa doar trei zile nu pot sa-mi dau seama daca prin reglajul TPS-ului a fost eliminata pornirea la a treia cheie,pentru ca figura asta mi-a facut-o doar de trei ori in 1100 km

Buni meseriasi baietii de la Autonet, au avut dreptate cu senzorul TPS. De la acel reglaj si pana astazi, au trecut 6 luni si am parcurs 6000 km, si in tot acest timp a pornit la sfert de cheie, nu am mai avut nici o pornire ratata. :banana:

Share this post


Link to post

Oameni buni, ma speriati RAU de tot !.

 

Tocmai vroiam sa iau un SE AC dar daca nu imi porneste la prima cheie !. Ce fac, platesc leasing-ul atata amar de ani pentru o scovearga de masina ?????.

 

Ajutati-ma sa iau o decizie.

 

VA ROG !.

Share this post


Link to post

In primul rand, daca ai CITI cu atentie acest topic, ai afla ca e vorba doar despre faptul ca nu porneste la PRIMA cheie, si nu despre faptul ca nu mai porneste DELOC.

 

In al doilea rand, nu mai deschide subiecte peste tot pe tema asta; masina e ok, nu exista nici un defect grav care sa o afecteze in general; daca ai fi citit cu atentie, ai fi vazut ca si problema de pornire s-a rezolvat.

Share this post


Link to post

Domnule VAXXI, daca v-am suparat cu ceva imi cer scuze.

 

Eu NU am zis ca nu porneste DELOC (cititi mai atent, este putin mai sus).

 

Si in legatura cu rezolvarea am sa va aduc la cunostinta faptul ca citest acest forum de azi de la ora 14:00 pana acum (cu o pauza de masa) si NU am citit nicmic in legatura cu rezolvarea nepornirii la prima cheie.

 

Ca unii ai schimbat bujiile, ca altora li s-a parut ca merge mai bine cu benzina de la x benzinarie, etc..

 

Eu nu vreau sa cumpar o masina "OK", eu vreau o masina in perfecta stare de functionare. Spuneti-mi va rog dacaDaewoo este capabil sa ma satisfaca sau daca nu mai este cazul sa pierd timpul si nervii de geaba.

 

Cu stima.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...