Jump to content

mihai796

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About mihai796

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Location
    Iasi
  • Din
    Iasi
  • Auto
    Matiz AC Euro2
  1. Consum urban (Brasov): 8,1 l /100 km, cu aer conditionat pornit cam 30% din perioada pentru care am facut consumul. In Brasov traficul se desfasoara in conditii decente. Consum extraurban (Brasov - Iasi), aer conditionat pornit non-stop, 2 oameni plus bagaje: 6 l /100 km. Precedentul consum extraurban, pe aceeasi ruta, a fost de aproximativ 5 l/ 100 km, dar fara aer conditionat. Viteza maxima a fost de 110 km/ h. Masina are 43.000 de km la bord.
  2. Aduc stelele....:)

  3. Si eu lucrez la o companie multinationala, i-am multumit lui Dumnezeu cand am prins job-ul asta ... Astazi discutam cu seful meu despre cazul Ralucai (seful e un tip OK) si amandoi am fost de parere ca responsabilitatile sunt impartite: pe de o parte multi manageri romani din companiile multinationale sunt niste nenorociti care abuzeaza de oameni, pe de alta parte angajatii nu stiu cand sa spuna NU. Cei care conduc companiile multinationale sunt constienti de faptul ca ofera conditii (nu doar de salarizare) ce nu pot fi concurate de majoritatea celorlalte companii. Ei recruteza oamenii cei mai valorosi, dar realizeaza ca pentru acesti oameni nu este deloc simplu sa spuna NU si sa plece, la un moment dat. In general profesionistii cei mai competenti sunt si ambitiosi, vor sa-si vada rasplatite eforturile. Nu e usor sa spui: sanatatea e mai importanta, eu plec la o firma de cartier, renunt la 30% din salariu, la masina de serviciu, la bonusuri si, foarte important: la prestigiul profesional! Si pentru ca suntem slabi, sau orgoliosi, sau avem o ierarhie a valorilor pervertita, ne vindem sanatatea pentru bani, urmand probabil ca de la o anumita varsta sa ne cheltuim banii pentru a ne carpi sanatatea.
  4. MF484 inseamna Matiz E AC. Iar pretul in 2004 era 5400 €, sau daca a fost luat cand cu promotia 4800 €. Mai mult nu cred ca poate sa-ti spuna nimeni. Oricum, nu pricep cum o societate de asigurari te intreaba pe tine cat a fost masina. Fac asigurarea pe baza unei declaratii verbale?
  5. Eu am un Matiz E cu AC, l-am cumparat in octombrie 2004 si am platit pentru el 4800 €. Insa atunci am prins ultima promotie mai serioasa facuta de cei de la Daewoo (era inca Solenza pe piata si-i concura), pretul normal ar fi fost 5400 de euro. De aceea l-am si cumparat, mi-a facut cu ochiul reducerea de 600 de euro. Apropo, in certificatul de inmatriculare e trecut ca an de fabricatie 2005, nu ma intrebati de ce ... Am inteles ca nu-i o greseala, asa au fost inregistrate toate autovehiculele cumparate in acea perioada, poate stie cineva motivul!
  6. Din pacate nu prea mai stau prin Iasi, acum de exemplu am aproape 2 luni de cand sunt cu serviciul la Brasov. Seara ies pe strazi si ii intreb pe toti soferii de Kalos: "Tu esti tolin_afc?!?" Am avut noi mai demult o discutie aprinsa, pe alt topic, si-l caut sa ma razbun! Acuma serios, Toline, sunt dispus sa dau o bere daca ai chef de trancanit intr-o zi. In caz ca nu te deranjeaza accentul moldovenesc ...
  7. Eu locuiesc tot in Iasi, ca si andreib. Stau intr-o casa foarte veche iar camerele sunt mari (3,5 metri inaltime), am cu totul 12 calorifere si am platit intotdeauna foarte mult la gaz. Problema e ca daca in decembrie 2004 consumam cam 30 m3 pe zi, acum am consumat cam 36 in conditiile in care temperaturile nu au fost mai scazute. Am remarcat ca flacara e mai intensa si are o culoare mai rosiatica. Mai este cineva din Iasi sau din zona cu probleme similare? Nu stiu daca ar trebui sa pun consumul mai ridicat pe seama calitatii proaste a gazului sau s-ar impune sa chem pe cineva sa verifice centrala. Contorul e sigur bun, l-am schimbat recent, centrala o am de 4 ani si acum consumul e cu siguranta mai ridicat, se vede cu ochiul liber dupa cum e modulata flacara din arzator. Apreciez orice sugestie.
  8. Orice service pentru produse electronice iti schimba becul respectiv fara probleme, n-ar trebui sa te coste mare lucru. Becurile de tipul asta, la 12 V, sunt folosite curent pentru iluminarea afisajului la casetofoanele auto. Scoate modulul din bord cu totul si cauta un service pe langa casa. Operatiunea de extragere din bord se face in modul urmator: scoti mai intai fisa care alimenteaza modulul (te bagi putin pe sub bord si o vezi, are o mufa de plastic deschisa la culoare). Apoi modulul de reglaj faruri se scoate cu totul, prin partea din fata a bordului, dupa ce in prealabil apesi cele doua "piedici" de plastic din partea superioara si respectiv inferioara a modulului. Aceste "piedici" sunt situate in interiorul bordului si sunt mai greu vizibile, dar pe baza descrierii facute ar trebui sa le gasesti fara probleme.
  9. Se pare ca toata lumea este de acord cu faptul ca, daca apesi pedala de acceleratie la punerea contactului, pornirea are loc fara probleme. E pe-aici vreun inginer mecanic care sa traga o concluzie pe baza acestei realitati?
  10. Confirm si eu prezenta mirosului de acetona, la alimentarea cu benzina Lukoil. L-am simtit prima oara azi-dimineata. E oricum mai placut decat mirosul de hidrogen sulfurat. fftopic: In urma unor experimente realizate pe animale, s-a constatat scaderea capacitatii de reproducere (doar la masculi!) in urma expunerii prelungite la acetona. Nu cumva m-ai blestemat, tolin afc ? Oricum, vad ca discutia initiala ("Problema pornire la Matiz") a alunecat incet-incet spre o polemica apropo de calitatea diverselor produse petroliere. Aici am si eu partea mea de vina. Asa ca am o propunere: ce-ar fi sa-l rugam pe dre77us sa-si sacrifice o zi de concediu si sa duca Matiz-ul in service, la urmatoarea vizita a inginerului de la Craiova? Poate da peste un om competent si ne lamurim si noi asupra cauzei reale a acestei probleme. Ce spui, dre77us ? Faci un efort in interesul stiintei? Mie mi-e groaza de service-ul COMAT din Iasi, inginerii pe care i-am vazut acolo au niste figuri de comunisti reformati.
  11. In primul rand imi cer scuze pentru faptul ca primul meu post a fost cam acid. Sunt de profesie inginer si ma irita persoanele care emit judecati definitive relativ la chestiuni pe care nu le stapanesc. In al doilea rand, sunteti cu totii siguri ca intre OMV95 si Lukoil95 exista diferente intre cifrele octanice? Cu totii suntem inclinati sa credem ca "rusii ciupesc la CO", dar are cineva dovezi in sensul acesta? Nu acuz, intreb. Aceeasi chestiune se pune si relativ la presupusul continut ridicat de sulf al benzinei rusesti. Alimentez la ei doar de o saptamana, dar nu am remarcat pana acum mirosul specific al hidrogenului sulfurat ("oua clocite"). Daca are cineva date reale privitoare la calitatea benzinei Lukoil versus OMV versus Orice Alt Producator eu sunt chiar interesat sa le ascult. Pana una-alta continui sa alimentez de la "sovietici". Imi place cum pleaca Matiz-ul la prima cheie. Daca voi constata ceva probleme ulterioare, datorate benzinei, va anunt si-mi fac si mea culpa.
  12. De un an de zile de cand mi-am luat Matiz-ul, in circa 30 % din cazuri nu a pornit la prima cheie. Daca insa apas pedala de acceleratie la punerea contactului, masina porneste fara probleme. Chestiunea nu m-a deranjat foarte tare, nu ma doare piciorul sa apas pedala la pornire si cum alte probleme nu au aparut am evitat sa dau masina pe mana mecanicilor. Benzina am pus mereu de la OMV. Urmand insa o sugestie aparuta pe forum - sugestie desfiintata rapid de mai multe persoane ca fiind absurda - am alimentat in ultima saptamana de la Lukoil. Pot spune ca mi-am calcat pe inima, avand in vedere ca nu agreez produsele sovietice In ciuda parerii mai multor forumisti competenti, de cand am schimbat benzina Matiz-ul pleaca mereu la prima cheie. Multumesc, guru! Las acum specialistii in petrochimie sa se pronunte cu privire la acest paradox.
 

×
×
  • Create New...