Jump to content
Sign in to follow this  
ediblue

Problema Pornire - Nu Se Poate Rezolva

Recommended Posts

Ai 199 de postari anterioare pe acest topic din care sa te lamuresti ce sa spui la service.

Share this post


Link to post

Am desfacut IAC din cele 2 suruburi, am pus contactul (fara sa pornesc motorul) si surubul acestuia s-a rotit, extinzandu-se pana a sarit cu arc cu tot. Dupa ce l-am pus la loc, insurubandu-l pana la 28mm intre varf si baza, am rotit cheia in pozitia blocat. Aceeasi chestie, surubul s-a extins, pana a sarit si iar l-am adunat de pe jos. Este normala functionarea lui?

Banuiam ca ar fi trebuit sa se roteasca intr-un sens cu contactul pus (adica retragandu-se, pentru a permite trecerea unei cantitati mai mari de aer la pornire) si in sens opus sau fara sa se miste la luarea contactului.

L.E. Motor rece, probleme pornire (ajutat de acceleratie), suspectat IAC.

Edited by [i_unit]

Share this post


Link to post
... Este normala functionarea lui? ...

E normala si logica, cum ar zice unii care nu prea au fost la un curs de filosofie: "in cazul acesta, teoria se pupa cu practica". Cand umbli la IAC fara sa adormi vigilenta ECM-ului sau dupa o pornire ratata, pe prima cheie ON, ECM-ul a fost invatat sa faca recalibrare. Cum el (IAC-ul) estem un dispozitiv incontrolabil (n-are senzor de pozitie), ECM-ul ii da atatia pasi "in minus" pana-l trimite in "fund la taxatoare". Cum tu ai fost darnic si i-ai oferit libertatea de miscare, el a zburdat pe imas, vorba unui vechi proverb malgas.

In cazul 2, la trecerea pe OFF, logica ta este pe invers, ca asa ai fost invatat, deschizi ferestrele sa aerisesti cand pleci de-acasa. ECM-ul, neamt din fire, executa tot ce a fost invatat, adica i-a dat iar sa faca pasi pe covoras, conform aceluiasi vechi proverb malgas, tot pana la capatul tunelului, sa nu lase galeria deschisa. Dar, ghinion, acolo nu era Luminita !

Share this post


Link to post

Tolin, stai putin, ca m-ai pierdut... Luminita e taxatoarea? :scarpin:

Share this post


Link to post

Nu, draga, luminita este aia de la capatul tunelului, aia pe care n-a gasit-o nici Ciorbea. Pe taxatoare o chema Vasilica.

Share this post


Link to post
E normala si logica, ...Cand umbli la IAC fara sa adormi vigilenta ECM-ului sau dupa o pornire ratata, pe prima cheie ON, ECM-ul a fost invatat sa faca recalibrare.

 

Am uitat sa mentionez ca am facut testul cu motorul rece, reset peste noapte, axul stabilit la 28mm conform manualului. Am inteles ca este normal sa sara axul datorita arculetului, dar sensul acestuia nu trebuia sa fie invers la pornire? Adica sa se stranga?

Share this post


Link to post

Mai citeste inca o data ce am scris. El se retrage doar cand actionezi demarorul sau daca pui cheia pe ON fara sa stie ECM-ul ca ai umblat la IAC. Adica sa umbli la el protejat, cu siguranta scoasa.

Cine nu-i de specialitate electrica e bina sa scoata borna(-) atata timp cat mai umbla la instalatie, altfel poate crea pagube regretabile.

 

PS1- eu cred ca voi n-ati inteles esenta resetului (defapt, power on reset). ECM-ul este activ tot timpul, indiferent in ce buzunar aveti cheia de contact. Cand umblati la un conector electric legat la el, ECM-ul stie si isi noteaza, sa nu uite. Ca sa-l adormiti, trebuie intai sa-l scoateti de sub tensiune. Siguranta aceea aia face. Scoaterea bornei de (-) nu-i suficienta, instalatia masinii este complexa, fiind legati in paralel multi consumatori electronici care pot avea condensatori de filtraj de valori mari. Cu toata borna de (-) scoasa, acestia va pot tine un timp scurt, este adevarat (dar cat timp poate dura tratarea unei intreruperi, uS pana la 1 ms ?), ECM-l inca alimentat, suficient sa prinda deconectarea unui senzor sau a unui dispozitiv. Informatiile acestea nu se sterg apoi printr-un simplu reset ! Este nevoie de un software reset, din scaner !

 

PS2- cred ca o precizare este necesara. Pentru ca IAC este un dispozitiv fara senzor de pozitie, ECM afla ca el a ajuns la zero (la capat) doar cand cineva ii opune rezistenta mecanica si creste curentul prin circuit. Pana atunci, ECM ii tot da sa faca pasi. Cand el "simte" ca IAC-ul s-a recalibrat, adica by-passul de aer este in pozitia inchis, atunci ii da sa faca, de data aceasta in sens invers, atatia pasi cat a invatat ECM-ul la cel mai recent IDLE LEARN sau daca nu, la valoarea DEFAULT, inscrisa tot in el.

Share this post


Link to post
Salut,

 

Inca de cand am luat masina facea probleme la pornire: in 40% din cazuri porneste la a doua cheie si nu la prima. Nu tine cont de conditiile meteo (ca e iarna ca e vara), nu tine cont de motor (ca e cald, ca e rece)...practic e aleatoie treaba. In ultima vreme parca s-a inrautatit procentajul de porniri ratate.

La a 2-a cheie intotdeauna a pornit fara probleme. Deci niciodata nu a existat a 3-a cheie.

Am fost la Autonet, au pus-o pe calculator, mi-au schimbat injectia, fisele, bujiile, au reglat avanzul, au curatat IAC-ul, l-au reglat, etc.

Mecanicul care s-a ocupat, cand ma vede inebuneste...nu stie ce sa ii mai faca. Craiova nu are nici un sfat si se pare ca nu e singura masina care are problema asta...Totusi trebuie sa existe un motiv. E cineva care poate sa dea vre-un sfat?

 

Multumesc

 

deci porneste la a 2 cheie neturata , am avut acceasi problema , am desfacut IAcam presat incet conul cu degetul si am strans 2 sau 3 filete , incearca cu 2 si porneste vezi daca pleaca din prima turata, daca turatia este mare mai slabeste un filet daca este mica mai strange un filet , incearca dimineata la rece , daca pleca urat , las-o sa se incalzeasca putin si opreste motorul . dupa 5 secunde incearca din nou dupa operatie dai cateva ture 2-3 km,In concluzie problema ta e de la IAC , cine ti-a umblat acolo l-a slabit si conul nu mai ajunge unde trebuie daci nu lucreaza

Edited by tolin
citare de 2x a unui post anterior

Share this post


Link to post

Am un Matiz 2004 care pur si simplu nu mai vrea sa porneasca...Nici la a "n-spea" cheie nu pleaca, desi am schimbat pe el bujiile, fisele, luleaua delcoului, chiar si pompa de benzina...E posibil ca bobina de inductie sa se incalzeasca si sa nu mai trimita scantei catre bujii?

...

Edited by tolin
Foloseste butonul Fastreply si adresare (tipica) @userID >

Share this post


Link to post

La tine, problema e complexa, adica are N necunoscute. Daca benzineste, atunci n-are aer si daca benzineste, are aer si nu porneste atunci nu scanteieste. Incearca un Idle Learn pentru a vedea daca ai aer suficient la IAC. Desfaci la IAC si vezi ce gasesti. Cu asta te asiguri de calea de aer. Daca si asa nu porneste o iei pe calea aprinderii. Cand si aceasta cale este ok, atunci te duci la pompa de benzina, adica nu benzineste.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Inainte de a-mi baga nasu si surubelnita in IAC, un ultim sfat:

-de aproximativ o saptamana, am observat ca in primele 20 secunde dupa ce pornesc motorul, acesta se chinuie sa-si pstreze turatia. Primele simptome le are atunci cand ridic piciorul de pe ambreiaj, da sa moara, se zgaltaie putin, si-si revine.

-am incercat si pornirea cu ambreiajul necalcat, in primele 3-4 secunde o turatie mai ridicata, da sa coboare, incepe sa mearga putin neregulat, 2-3 secunde, si apoi isi revine.

In mers nu a facut probleme, dar nu imi place cum se comporta la pornire.

Filtru de aer si cel de banzina este schimbat, valva pcv schimbata, reset ecm, idle learn, ce mai ramane de facut? desfac IAC-ul ?

Share this post


Link to post

Eventual curata-l, daca decat il desfaci si il pui la loc nu rezolvi nimic :) .

Fisele si bujiile sunt bune?

Share this post


Link to post
... Filtru de aer si cel de banzina este schimbat, valva pcv schimbata, reset ecm, idle learn, ce mai ramane de facut? desfac IAC-ul ?

Daca procedura de Idle Learn ar fi fost executata, nu ai fi avut simptomele acestea. Deci, fie nu s-a executat corect, fie este blocata electro-valva IAC.

 

Un sfat: iarta ambreiajul acela, nu mai porni cu el apasat. Daca nu poate mentine turatia de ralanti apesi acceleratia, nu ambraiajul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Primele simptome le are atunci cand ridic piciorul de pe ambreiaj, da sa moara, se zgaltaie putin, si-si revine.

O situatie asemanatoare am si eu. Cand vreau sa plec de pe loc in general seara si ridic piciorul de pe ambreiaj da sa moara motorul si intensitatea luminii farurilor scade in intensitate.Stie cineva ce poate sa aiba?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Turatie prea mica, calca mai mult acceleratia.

Share this post


Link to post
O situatie asemanatoare am si eu. Cand vreau sa plec de pe loc in general seara si ridic piciorul de pe ambreiaj da sa moara motorul si intensitatea luminii farurilor scade in intensitate.Stie cineva ce poate sa aiba?

Multumesc.

Verifica sa ai cablul de acceleratie intins. In mod normal, motorul ar trebui sa reactioneze la orice mica apasare a pedalei de acceleratie. Asta poti verifica si pe liber, calci usor acceleratia, abia o atingi.

Share this post


Link to post

Multumesc mult. O sa incerc si chestia cu pedala apasata mai tare. Cum se regleaza cablul de acceleratie?

Share this post


Link to post

Cum reglai cablul de frana la bicicleta. Este posibil sa se fi intins(eu l-am reglat pe al meu deja o data in 20k km) si tu apesi pe acceleratie, dar clapeta tot la locul ei ramane. Cablul nu trebuie sa fie perfect-perfect intins, ca firul la undita, pentru ca in felul asta risti sa iti stea clapeta in permanenta deschisa un pic. Trebuie doar sa deschida clapeta cand aplici o mica tensiune pe cablu, manual, apasand pe el. Este treaba simpla si-ti trebuie o cheie de 10 parca, atat.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Eventual curata-l, daca decat il desfaci si il pui la loc nu rezolvi nimic :) .

Fisele si bujiile sunt bune?

 

Depistat problema, filtru aer imbacsit.Am masurat fisele si nu sunt identice 2,7kho; 2,9kho ;3kho; Ar trebui schimbate?

multumesc

Share this post


Link to post

Deloc, e bine asa.

Share this post


Link to post

Va salut! Sunt detinatorul unui Cielo GLE -''96, sunt foarte multumit de masina dar in ultimul timp ma confrunt cu o problema: Pornire foarte grea cu motorul cald ! Am incercat cateva metode care au fost expuse pe forum (reset ECM , initializare IAC. etc)dar fara rezultat; tot sapand pe internet am gasit un caz asemanator dar la un autoturism..Opel. Din cate stiu (daca stiu bine!!) motoarele sunt oarecum asemanatoare, caz in care se confrunta cu aceeasi problema, rezolvarea fiind SENZORUL DE TEMPERATURA MOTOR. Am sa va descriu pe scurt si explicatia, dealtfel care m-i se pare plauzibila; Desi motorul este " fierbinte" la pornire "SENZORUL DE TEMPERATURA MOTOR" i-i da ECM-ului o valoare eronata ca si cum motorul ar fi rece, ECM baga amestec bogat, ceea ce duce la o pornire inecata, o pornire grea cu exces de fum... Explicatia este logica.(cel putin asa cred eu) Intrebarea mea este, Cielo GLE fab. 96, are acest senzor de temperatura motor?? Poate fi si la Cielo aceeasi cauza? Si nu in ultimul rand, daca exista acest senzor (altul decat sonda din radiator) unde este pozitionat? In speranta ca am reusit sa ma fac inteles, astept rasunsurile dvs, Va multumesc.

Share this post


Link to post

Na ca s-a tampit si masina mea. Dupa ce 2.5 ani a pornit in 99.9% din cazuri imediat, fie iarna fie vara, acum nu mai vrea. Porneste doar la a doua cheie si atunci normal si fara ca eu sa apas acceleratia sau altceva. Totul a inceput luni si a coincis cu dereglarea(pentru a treia oara) a TPS-ului. TPS-ul l-am rezolvat insa aici nu stiu ce sa-i fac. Pe scaner totul pare ok, turatia de ralanti la cald este stabila la 950rpm +/-10rpm(vazut de mine pe scaner) insa din 4 porniri 3 sunt ratate.

Acum 5 minute am fost la masina, dau sa pornesc->nimic. Chiar am tinut vreo 5 secunde demarorul actionat, poate-poate o ia mai greu. Demarorul invarte de mama focului, becul de presiune de ulei se stinsese insa nu dadea nici un semn ca ar vrea sa porneasca. La a doua cheie a pornit instant, fara nici cea mai mica problema.

 

Am luat siguranta de 15A a ECM-ului cu mine. Ce tip de Idle Learn sa-i fac, cel scurt sau cel lung(cu mai multi pasi, printre care si actionarea AC-ului)? Repet, ralantiul este impecabil, la pornire este problema.

 

Cateva date ajutatoare:

- Benzina Mol EVO;

- Bujii schimbate acum 2-3k km;

- Filtru aer schimbat acum 2-3K km;

- Filtru benzina schimbat acum 2-3k km;

 

Pornesc cu ambreiajul calcat, de fiecare data(asa m-am obisnuit, sa n-am vreo surpriza).

 

IAC-ul a fost curatat acum 3 saptamani parca(3-4) in felul urmator: scos de acolo, tinut cu tija in jos, dat cu spray de curatat carburator pe capul sau si apoi sters foarte-foarte usor cu servet de hartie pentru a nu-i modifica pozitia. Repetat pana era curat-curat. Totul s-a facut cu ambele sigurante ale ECM-ului scoase. Nu am avut nici o problema pana luni, masina a pornit la cheie.

 

Ce as mai putea verifica/intreprinde?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Incearca schema asta:

- scoti mufa de la senzor;

- scoti siguranta de la ECM;

- introduci mufa de la senzor;

- introduci siguranta la loc;

- pornesti motorul fara sa mai calci ambreajul.

Share this post


Link to post

Ai mai umblat la alta mufa ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...