Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Echipamente Obd Reader

Recommended Posts

:o fftopic: Stiam eu ca cristics e antipatic. Aveam o presimtire. :mrgreen: Nu te supara, era doar o gluma!

Share this post


Link to post

Cauta hobdrive. Practic, poti sa ai un computer de bord, care la alte masini mai noi e standard ...

Matizul euro2 este OBD1,5, asa ca, nici OBD1, nici OBD2. "OBD1,5" nu-i inventia mea, termenul l-am gasit intr-un articol GM.

 

Pot sa accept discutii in contradictoriu, dar cu un ton mai civilizat, bineinteles, daca se poate. Acest ton nu l-am observat decat din partea lui Tolin, care are ceva de spus ...

N-am crezut ca un plus de informatie intr-o discutie pe un ton de gluma, in fond este un joc, poate crea antipatie. Dar asta se rezolva simplu, evit sa mai postez, cum o fac de vreo cateva luni, de cand n-am vazut pe cineva sa raspunda mitocaniei unui asa zis moderator de parcare care, in lipsa de alte abilitati auto, s-a transformat in emitent si judecator (cine poate fi mai priceput ?) de jigniri.

Share this post


Link to post

Ca sa fiu ontopic, uitati aici: http://hobdrive.com/, cam asta vreau. Am vb cu rusii si ei spun ca e ok pt Matiz E3. Plus ca softul este in jur de 20 dolari (mi se pare ieftin, in comparatie cu altele) si ai tot suportul lor.

 

hobdrive/hobd e cam tot pe acolo (varianta gratuita sau nu). L-am incercat (softul) cu un elm327 bluetooth (www/Craiova) + hp ipaq si... e ok da' nu-mi arata consumul. Nici nu am avut nici nu stiu cat timp... si masina la dispozitie (matizu' ii folosit de sotia). La logan dci a mers cu rezultate surprinzatoare pentru mine.

 

ps. hobdrive e ok si, pentru cine-l foloseste in mod usual, merita cumparat.

Share this post


Link to post

La Logan DCI stie sa citeasca ceva legat de injectie? PResiunea, timpi?

Share this post


Link to post

Cu "OBD Gauge" (Pocket PC) imi arata "Intake air pressure" (intre 96-98 kPa), iar cu "OBD 2007" (evaluare full 7 zile, Pocket PC) imi da "Fuel Rail Pressure" (3301.1, nu stiu unitatea de masura!?). Cu hobd am reusit sa vad consumul la logan (dci). La matiz inca nu (fara insistente)... si la citirea pe diagonala a forumului am impresia ca nici nu o sa reusesc. Sau se poate? :)

 

Am raspuns?

 

Daca mai e ceva ... astept intrebari/cereri.

 

ps. Nu am windows pe laptop (si nici nu vreau) ca sa incerc alte programe. Evident ... sunt novice in alde obd2. Deocamdata, am avut o "pasarica" ... sa vad daca sunt ceva erori + consumul in diferite regimuri (normale; la logan/matiz). Mai departe, mai vedem ... daca avem timp.

Share this post


Link to post

Deocamdata, am avut o "pasarica" ... sa vad daca sunt ceva erori + consumul in diferite regimuri (normale; la logan/matiz). Mai departe, mai vedem ... daca avem timp.

 

 

Tot asa am si eu (ma refer la "o pasarica"), dar nu reusesc sa comunic cu hobd instalat pe wayteq cu elm327 cu bluetooth. Palpaie ledurile, ca si cand ar incerca sa comunice, dar se opreste brusc si imi da eroare hobd-ul ("Error CAN Error" este mesajul). Sa fie de vina elm-ul? Ce versiune de hobd ai folosit (eu am incercat-o doar pe ultima)?

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Sa fie de vina elm-ul? Ce versiune de hobd ai folosit (eu am incercat-o doar pe ultima)?

 

Versiunea 0.9.8 (ultima).

Eu a trebuit sa "anulez" carkit-ul/handsfree-ul bluetooth (pe ambele masini), altfel pierdeam legatura interfata-ipaq in cateva secunde.

Se pare ca interfata pe bluetooth nu suporta alte conexiuni bluetooth in zona (interferente) [sau e de la hardware-ul/bluetooth stack-ul/OS-ul ipaq-ului (antic, wm2003se)].

 

Sa fie ceva asemanator? Cu alte softuri ati reusit (sa aveti o legatura)?

 

ps. Motorul trebuie sa fie pornit (cam naspa sa fac teste de setari/soft cu motorul pornit in fata blocului - pare ca ma da nevasta de acasa :) )

Edited by tclau

Share this post


Link to post

E de la iPaq, care are probabil BT 1.0 care nu suporta conexiuni multiple. Abia de la 2.0 e posibil.

Share this post


Link to post

Nu ipaq-ul trebuie sa faca doua conexiuni... exita doua conexiuni bluetooth (carkit-telefon + ipaq-interfataOBD)...

De exemplu, cu "carkit-telefon" + "ipaq-gps" nu am (avut) probleme.

Stiam ca nu merge "ipaq-interfataOBD"+"ipaq-GPS" (am numai un port serial pe ipaq - de fapt doua, unul "in" si altul "out").

De aceea am zis ca interfata e (cel putin) "mai pretentioasa" si daca sunt alte conexiuni bluetooth probabil ca nu o sa mearga (o fi mergand la un baudrate mai mic, nu am facut teste in forta).

Edited by tclau

Share this post


Link to post

Am cumparat o interfata ELM 327 (150 ron) si functioneaza destul de bine pe Daewoo Evanda. Arata erorile, le sterge si arata parametri motorului. Rpm, valori Map, valori Lambda, temperatura aerului pe admisie, temperatura lichidului de racire, valori ale avansului etc. Interfata functioneaza si la Peugeotul din dotare, la Seat, VW, Skoda. Setarea se face pe 9600 si pe un port liber intre 1 si 20. Interfata nu raspunde pe Hover si Mitubishi Pajero. Or mai fi si altele insa nu am avut ocazia sa verific.

 

 

Share this post


Link to post

Dupa un hard reset impus la ipaq am reinstalat obdgauge si hobd ... mie imi merg bine cu matizelu'... conectare fara probleme (stabila) ipaq-interfata obd (elm327 pe bluetooth).

 

Printre altele, hobd imi da pe 5,6km cu viteza medie de 30km/h un consum de 7.4l/100km (m-am invartit putin in jurul caminului conjugal).

Share this post


Link to post
... Deocamdata, am avut o "pasarica" ... sa vad daca sunt ceva erori + consumul in diferite regimuri ...

Nu poti trage vreo concluzie in privinta consumului, oricat ai incerca acest lucru, deoarece consumul depinde de factori pe care nu-i vezi pe OBD2 la motoarele cu MAP, consumul depinde de cata energie consumata deja pierzi prin franare, de sarcina pe motor si de rezistenta pe care o prezinta aerul la inaintarea masinii. Un user inteligent de pe forumul Daciaclub a postat demonstratia matematica a independentei consumului de turatia motorului.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

demonstratia matematica a independentei consumului de turatia motorului.

Teoria ca teoria, dar practica ne omoara...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Nu poti trage vreo concluzie in privinta consumului, oricat ai incerca acest lucru, deoarece consumul depinde de factori pe care nu-i vezi pe OBD2 la motoarele cu MAP, consumul depinde de cata energie consumata deja pierzi prin franare, de sarcina pe motor si de rezistenta pe care o prezinta aerul la inaintarea masinii

 

Nu ma intereseaza un consum superexact, ci unul orientativ. Presupun ca acei 7.4l/100km nu pot fi 4l/100km sau 10l/100km. Ca de fapt sunt 7l/100km sau 8l/100km, asta e. Ramane de comparat cifra obtinuta (valoarea medie, nu valoarea instantanee) cu o alta metoda.

 

offtopic. La logan dci (ok, nu e cu MAP) alimentez (99% cu plin, pana la al doilea click) cam cand mai am doua liniute (~15l ramasi) ... curios lucru, hobd mi-a aratat acelasi consum mediu (obtinut pe o distanta de 40km) cu cel obtinut prin metoda plin-plin (despre care am inteles ca nu-i prea corecta, dar la mine rezultatele se auto-valideaza prin repetarea lor pe intervale de timp/distanta mari).

 

ontopic. Deci, pot sa am pretentii o valoare (medie) cu o eroare de 10%? Daca valoarea medie are o precizie acceptabila, presupun ca pe plaje mari (in regimuri constante) valorile furnizate de hobd au o precizie de asemenea acceptabila.

 

offtopic. Cred ca sunt pe alt topic, nu?

Edited by tclau

Share this post


Link to post

ontopic. Deci, pot sa am pretentii o valoare (medie) cu o eroare de 10%?

Esti pesimist. Un optimist, cand nu cunoaste metoda de calcul (cazul de fata), spune ca eroarea este intre 0 si 100%, deci, la o medie de 50%.

Share this post


Link to post

Pai... la eroare mai mare (de sa zicem 20%) mai bine dau cu zarul, fie el si unul masluit.

 

Incercarea nr. 2: 39km (cu pauza la jumate), 46km/h (medie), 6.8l/100km (mediu)

 

ps. Incerc sa-mi conving nevasta sa-i fac plinu'... sa verific consumu' (surprinzator, la ultimul plin si-o resetat jurnalierul - nu stie de ce dar o facut-o :) )). Daca se lasa greu o sa aplic metoda de la gol la gol...

Edited by tclau

Share this post


Link to post

Zilele astea mi-am testat si eu ELM-ul pe BT + Torque, versiunea Pro (costa 4.95€ pe android market). Pe interfata am dat 12€ pe ebay cu tot cu transport, e deci clona ordinara si nu ceva serios.

 

La masina mea stie destul de multe, insa nu chiar totul. Stie maf, map, mat, lambda masurata, amestec comandat, short si long fuel trims, fuel status (aka open sau closed loop), turbo boost (ramane de verificat valoarea cu vag-comul), turatie, coduri generice de eroare, presiune pe rampa alimentare (de verificat cu vag-comul de asemenea), pozitie pedala si clapeta acceleratie, temperatura motor, etc. Nu stie insa timpi de injectie.

 

Tocmai am testat si pe un Audi A6 cu motor 2.7 diesel, care nu e cu common rail. Desi e mai veche stie mult mai putin decat la mine. Nu stie sa citeasca lambda, nu stie timpi de injectie, nici fuel status, de fapt pe partea de alimentare nu stie mai nimic. Stie mat/map/maf, stie temperatura motor, turatie, etc. Cumva, ma asteptam la asta...

 

Ciudat e ca n-am gasit nicaieri tensiunea alternatorului/bateriei, asta e insa probabil o scapare a celui care a scris Torque.

 

Am insa doua probleme:

Prima consta in faptul ca nu reusesc sa o conectez insa la laptop. Pur si simplu, laptopul n-o vede, desi smartphoneul o vede fara probleme. Laptopul e un HP Pavilion DM1 cu AMD350, si BT 3.0 si Win7 pe 32 biti. Ceva idei ce-as mai putea incerca? BT-ul de la laptop functioneaza (cu smartphoneul se conecteaza), cel de la interfata merge (si asta se conecteaza la smartphone), insa laptop-interfata nu.

 

A doua, ma intereseaza foarte tare sa citesc si knock sensors sau knock counters sau ceva de genul asta. Torque are un plugin care stie sa faca o automata a PID-urilor, knock sensors se pare ca sunt alt PID, si speram deci cu plug-in-ul asta sa gaseasca cum se citesc senzorii de detonatie. N-am reusit sa gasesc insa niciun PID suplimentar. Aveti idee daca asta e o problema de soft, sau daca ELM327 e pur si simplu incapabil sa le gaseasca din motive de hardware? (poate PID-urile suplimentare discuta pe pini care elm-ul nici nu le foloseste, n-am idee)...

 

LE

@tclau

In anumite situatii, la mine calculul consumului instant e complet aiurit. De exemplu in frana de motor imi afiseaza consumuri "astronomice" desi BC-ul indica un consum 0, aer intra f putin si ecu-ul comanda amestec cat se poate de sarac (e la capatul scalei). Nu sunt convins deci ca vreunul din calculatoarele de consum e corect, sunt de acord cu Tolin in privinta erorilor care pot exista.

Share this post


Link to post

In anumite situatii, la mine calculul consumului instant e complet aiurit. De exemplu in frana de motor imi afiseaza consumuri "astronomice" desi BC-ul indica un consum 0

 

Dupa cate stiu eu hobd-ul free nici nu calculeaza/afiseaza in frana de motor...

 

Intr-un anumit regim constant (drum orizontal, viteza constanta, vant spate/fata constant, greutate picior drept constant, amanta din dreapta isi mentine silueta + se abtine de la lucruri necurate in masina pentru a nu modifica dinamica masinii, etc.) pot obtine un consum instantaneu intr-o limita acceptabila?

 

Si ca sa nu mai vorbesc prostii... o sursa buna de documentare, pe undeva?

 

Multumesc

 

ps. Nu ma trimiteti la politehnica...

Share this post


Link to post

Te trimitem la liceu ... Nu exista notiunea de consum instantaneu, consumul se raporteaza la distanta (L/100km), nu la timp. "Consumul" pe unitatea de timp se numeste debit (L/s). Daca stii ca la 90 km/h se parcurg 25 m/s si raportezi 100.000 m la 25m vei realiza ce eroare iti poate da o estimare de "consum instantaneu", abstractie facand lipsa unui debitmetru. Niciun producator de autoturisme n-are interesul de a se afla, cu echiparea de pe masina, debitul real.

Share this post


Link to post

Te trimitem la liceu ... Nu exista notiunea de consum instantaneu, consumul se raporteaza la distanta (L/100km), nu la timp. "Consumul" pe unitatea de timp se numeste debit (L/s). Daca stii ca la 90 km/h se parcurg 25 m/s si raportezi 100.000 m la 25m vei realiza ce eroare iti poate da o estimare de "consum instantaneu", abstractie facand lipsa unui debitmetru. Niciun producator de autoturisme n-are interesul de a se afla, cu echiparea de pe masina, debitul real.

 

Scuze ... nu eu am introdus notiunea de "consum instantaneu" si nici nu am dat o definitie eronata. Altfel, sunt curios de unde presupunerea ca fac raportul la timp. Instantaneu inseamna ... "la un moment dat" ... nu "raportat la unitatea de timp".

 

De ce sa raportez 100.000 m (100km) la 25m? Pentru ca presupunand ca eroarea "instantanee" (hehehe) e constant, eroarea totala e obtinuta prin inmultirea acesteia cu factorul respectiv... ok, dar de ce 1 secunda? ... ca eu nu pot sa-mi tin picioru drept fix mai mult de 0.01s (cu amanta in dreapta).

 

Daca ma trimiteti la liceu... eu merg, dar trebuie sa dau si bacu'? Ca pe tampiti nu-i inscriu la examen...

 

Multumesc pentru explicatii si ma scuzati. Promit ca nu va mai deranjez.

Si ... o sa le spun si celor de la peco ca eu unul nu mai platesc decat daca iau cu cisterna... hotiii...

Share this post


Link to post

... ok, dar de ce 1 secunda? ... ca eu nu pot sa-mi tin picioru drept fix mai mult de 0.01s (cu amanta in dreapta)...

Nici nu-i nevoie, nu constata ta conteaza, ci a inclinatiei drumului, a densitatii aerului, a umiditatii sale, a altitudinii, a vitezei vantului, a directiei lui si a sensului sau. Cu mai putine cuvinte, debitul este contextual si irepetabil, cu cat distanta (in spatiu sau in timp) este mai mica. Cu alte cuvinte, valoarea lui absoluta, chiar daca este foarte precis determinata, este irelevanta, chiar daca ai pus motorul pe pilot automat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

... vei realiza ce eroare iti poate da o estimare de "consum instantaneu", abstractie facand lipsa unui debitmetru. Niciun producator de autoturisme n-are interesul de a se afla, cu echiparea de pe masina, debitul real.

 

... debitul este contextual si irepetabil, cu cat distanta (in spatiu sau in timp) este mai mica. Cu alte cuvinte, valoarea lui absoluta, chiar daca este foarte precis determinata, este irelevanta...

 

Pentru ca subiectul, pentru mine, prezinta interes minim... cerusem o sursa buna de documentare, adica scurta si cuprinzatoare. Nu stiu cati senzori sunt pe motor, care e rolul/rolurile lor exact si nici nu ma intereseaza. Daca m-ar interesa ... as putea lejer sa ma lamuresc, nu e necesar sa ma trimiteti la liceu si nici sa-mi dati meditatii online (nici nu stiu cat luati pentru o lectie, dar lucruri de genul debit - ati uitat sa-mi explicati debitul masic, iar litrul se prescurteaza "l" nu "L" - presupun ca si fiul meu de 4+ ani mi-i le poate explica). Fara sa ma laud, tot ce e posibil (nu va cunosc) d-le Tolin ca nivelul de teorie matematica/fizica sa fie superior... deci va rog nu-mi explicati cum e cu "instantaneea"...

 

Deci, daca cineva imi spunea... nu ai debitmetru (si de-aia nu poti aprecia corect valoarea consumului "instantaneu") intelegeam si gata. Dar vad ca odata e bine sa ai debitmetru ca apoi el sa fie irelevant. Si nu ma luati cu teoria chibritului ... ca o stiu.

 

Eu intrebam... in situatia in care acest "debit... contextual si irepetabil" este mentinut cvasiconstant (intr-un ipotetic context cvasiconstant)... se poate face o apreciere a consumului sau nu? Ca altfel nu inteleg de ce ii mai chinuie talentul pe unii care fac software in acest scop...

 

Multumesc mult pentru timpul acordat, dar data viitoare va rog sa ma ignorati... in momentul in care subiectul va prezenta un interes minimal voi apela la goagal.

 

O sa incerc sa ma opresc cu acest reply (rog colegii de forum sa nu mai faca trimiteri la ce am scris).

Share this post


Link to post

o aplicatie de genul Torque.

 

De unde pot downloada acest soft, Torque? Este gratuit, sau pe bani?

Am comandat o interfata OBD2, cu USB, si vreau sa o conectez la masina cu ajutorul unui laptop pe care ruleaza windows XP.

Share this post


Link to post

Torque e pentru Android, nu pentru windows. Are si o versiune moaca, si si una mai completa care costa putin sub 5€.

 

Mie imi afiseaza corect unii parametri (rpm, temp motor, pozitie clapeta acceleratie, lambda), insa altii sunt complet aiuriti, de exemplu valoarea boostului sau a depresiunii pe admisie sunt la furat. Suspectez ca si temperatura pe admisie e aiurita, insa inca nu am verificat.

Share this post


Link to post

@Balanel: pt reno ai ddt2000, dedicat. Merge cu interfata KKL dar daca umbli cu ddt fara sa stii ce faci ai mari sanse sa belesti ceva. Inainte de a te apuca de stricat mai invata cate ceva legat de masini in general, diagnoza si parametri motor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...