Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Corect. E mai comfortabil dieselul in oras. Nothing to say.

Share this post


Link to post

Sa schimbi la 3000 nu mi se pare sportiv. :|

Share this post


Link to post

N-o fi sportiv pentru un benzinar, da' sa vezi cum merge "cloncanitoarea mea" la turatia aia, cand pune 400Nm pe asfalt prin gumele de 225 :) Cand merg sportiv schimb la 4,000rpm ca sa mentin motorul in jur de 3,000 la schimbarea vitezelor.

Chestia cu turatia e relativa si depinde, bineinteles, de motor. De exemplu un V8 de 6.0L dezvolta deja cuplu si putere in cantitati suficiente la 3,000rpm. Da-i mai mult si vezi cum ti se duc cauciucurile de 500 EURO bucata...

Share this post


Link to post

Da, ai dreptate, depinde. Tocmai de aia tu nu pui 400Nm pe asfalt. Dieselurile pun un procent mai mic de niutonmetri decat benzinarele pe asfalt, de aia la puteri egale au performante mai slabe.

Share this post


Link to post
Dieselurile pun un procent mai mic de niutonmetri decat benzinarele pe asfalt

 

Ai si o explicatie ?

Share this post


Link to post

Raportul de transmisie. Sau gresesc eu pe undeva?

Share this post


Link to post
Dieselurile pun un procent mai mic de niutonmetri decat benzinarele pe asfalt, de aia la puteri egale au performante mai slabe.

Cred ca pun un procent mai mare decat benzinarele la turatii mai scazute! :rolleyes:

Share this post


Link to post

@Zmeul - datele tehnice specifica puterea si cuplul la roata (din cate stiu eu).

 

Cel putin, in cazul meu, cand am pus masina pe dinamometru, mi-au iesit, cu aproximatie, aceleasi date oferite si de producator (105CP si 156 nM)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Nu, sunt date puterea si cuplul motorului, adica la flansa. ;)

Share this post


Link to post

Hm.

Stiam ca, pentru a calcula puterea motorului in sine, se monteaza pe un banc special (doar motorul) si se testeaza, iar mie, pe dinamometru, sunt sigur ca nu mi-au dat motorul jos :D deci banuiesc ca aia reprezinta puterea la roata (corectati-ma daca gresesc)

Share this post


Link to post

E diferenta de la cer la pamant dintre curba de cuplu pe care ti-o prezinta producatorul PENTRU MOTOR si curbele de cuplu corespunzatoare fiecarei trepte de viteza. Curbele pe fiecare treapta le-a prezentat mr cu cateva pagini in urma si ele arata exact cum se comporta motorul la turatie in fiecare treapta. Mie curba prezentata de producator prin pliante imi este absolut inutila, nu ma ajuta la schimbarea vitezelor in nici un fel. Ba mai mult ma incurca. E valabila doar daca ai avea raport 1:1 intre motor si asfalt.

Ce am zis e demonstrat la diesel, care are cuplu maxim la 2000 de ture. La Passat, in a 5-a, asta inseamna cam 90 la ora. Daca accelerez, nu simt nici o branza, mai degraba retrogradez si urc motorul la 2800 de ture, unde teoretic cuplul motor e mult mai mic, dar rezultatele sunt total diferite.

Puterea nu se schimba in functie de rapoartele de transmisie, cuplul da. La plecarea de pe loc, de exemplu, cuplul dezvoltat de un banal benzinar e de cateva sute de Nm, ceea ce contrazice toate teoriile privitoare la cuplu, iar graficul clasic de cuplu a nascut zeci de pagini de discutie pe forumurile de specialitate, deoarece nu intelegea lumea de ce pe hartie e un grafic, in realitate masina se comporta cu totul altfel.

Share this post


Link to post

Singurele care mi-au atras atentia au fost :Vectra from Hell si Vectra Turbo C20LET > :) restul...mai mult zgomot :P .Cand ii vad pe astia cu Diesel Power mor de ras,pare ca tot benzina rullz.

Ce imi place ca toti tractoristii in neputinta lor compara motoare turbo(diesel) numai cu benzinare aspirate...daca iau macar turbo ala din linkurile lui wallaby si il pun fata in fata cu un TFSI 2.0 240bhp (am o cunostinta cu un Seat Leon 2.0 240bhp)cred ca mister diesel si-o ia la popou de nu mai iese din casa un an de zile...

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Eu unul compar motorul meu cu motorul Opel de 2.0 Turbo pe benzina, varianta de 200CP. Cel de 240 CP, de pe OPC, precum si TFSI-ul de care vorbesti fac parte din alta categorie de pret.

Niciodata n-am spus ca CDTi-ul meu e o supersportiva. Ce spun e ca la cati bani am dat pe ea si la cat consuma, are performante excelente. Arata-mi mie o masina pe benzina la $18,000 de EURO care prinde suta sub 8 secunde si consuma sub 7 l/100km. Vorbesc de masini noi, nu de vechituri modificate.

 

De curiozitate, te-ai uitat cu atentie la vitezometrul ala din primul link? Eh, dupa ce te uiti, suie-te in masina ta si vezi daca ajungi la fel de repede la zona cu 3 cifre ;)

Share this post


Link to post

@lym se masoara la roata dar se comunica cel la flansa. Nu e greu sa se faca calculul. ;)

Share this post


Link to post
De curiozitate, te-ai uitat cu atentie la vitezometrul ala din primul link? Eh, dupa ce te uiti, suie-te in masina ta si vezi daca ajungi la fel de repede la zona cu 3 cifre ;)

Imi pare rau eu am masina de familie nu masina sport :mrgreen: si sunt multumit si de pret si de "performante" ...7.000E...82bhp...9,4%urban...5,8%extra la 130km/h...1.5 benzina :X si daca e sa fac o comparatie corecta cu un diesel de 1.5 fara turbo saracu nu imi vede decat :butt: ...si ala cu turbo daca stau sa ma chinui putin cred ca tot la fel e :butt: > :) .

Acum astept sa sara tractoristii in sus si sa imi compare masina cu cine stie ca OZNuri care inca nu au aparut pe piata,diesel bineinteles :tongue: .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

Alezz, nici a mea nu e sport, e doar un umil diesel, hatch, cu roti de 18". Nu am pe ea nici un spoiler, asta pentru ca nu am inteles niciodata cum fac ele masina mai rapida, haha

 

Cred ca toata lumea a auzit de BMW si cat de seriosi sunt, da? Ei bine, imi permit sa citez dintr-un review al "tractorasului" lor, 120d. Ma gandesc serios ca asta ar fi urmatoarea mea masina...

"DID you know that diesel accounts for around a quarter of BMWs global sales, and for about half of all BMWs sold in Europe?"

Domnule, cineva sa le spuna ca au luat-o razna cu dieselurile astea! Sa schimbe urgent productia pe motoare care ard gaz daca vor sa concureze cu Daewoo+instalatie GPL! :D

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
... Am trecut de pe Tucson 1.8 (sau 1.6) tone si 140cp diesel pe Auris 1.6 124cp benzina. Plaaaaaaaaaaang dupa diesel ...

"Plansul e de forma, Jana se transforma !"

Era sa-ti mai zic vreo 2-3, dar poate ca intre timp o sa afli ca ai cel mai elastic motor pe care a pus talpa ta care sa-ti duca masina in ce stil se scoala de dimineata: Logan, Diesel, Tico ...

Share this post


Link to post
1.5 benzina :X si daca e sa fac o comparatie corecta cu un diesel de 1.5 fara turbo saracu nu imi vede decat :butt: ...si ala cu turbo daca stau sa ma chinui putin cred ca tot la fel e :butt: > :) .

Acum astept sa sara tractoristii in sus si sa imi compare masina cu cine stie ca OZNuri care inca nu au aparut pe piata,diesel bineinteles :tongue: .

 

Iti recomand sa mai citesti :) . Motorul de 1.3 de la Yaris are 90 de cai (si geometrie variabila), iti va da ceata oricand, in orice conditii. Iar daca ai parte si de un drum in panta...pregateste-ti zewa de lux, fundul tau va arata ca al cimpanzeului de la zoo. Motorul de 1.4 de la Fiesta, de 90 de cai, mananca din tine cu pofta (tu fiind pufos) :D . CRDI-ul de la Hyundai, 1.5 litri, 110 cai te face in marche-arriere. Multijetul de 1.3 de la Fiat, 90 de cai te aduna de prin santuri. Samd. Daca vrei, continui. Si asta fara sa intru absolut deloc in categoria specificata de tine, asa-zisele OZN-uri. Tine cont, am ales numai masini cu cel mult aceeasi capacitate cilindrica, motoare care echipeaza masini cel putin la fel de grele ca si Cielo. Iar faza cu turbina, de care se face atata caz, chiar nu o inteleg. Unde ai mai vazut tu un diesel cat de cat modern care sa nu aiba turbina? Probabil ca tot acolo unde ai vazut si motoare pe benzina, fara injectie.

P.S. din cate stiu, exista turbine si la benzina. Sunt pe piata. Se vand. De ce nu le cumparati? Din cauza ca sunt...scumpe?! Asta e, vrei putere, vrei feeling, vrei adrenalina, platesti o benzinara turbo. Altfel...te incadrezi in buget, iti calculezi km facuti si-ti cumperi ce crezi ca te coafeaza mai bine, fara sa fii vreun pui de Alonso sau Leob.

Topicul asta cred ca s-ar putea reduce lejer la 15 pagini, pentru ca restul sunt doar orgolii si repetarea acelorasi argumente si contra-argumente, atat dintr-o parte, cat si din cealalta...

Share this post


Link to post
Topicul asta cred ca s-ar putea reduce lejer la 15 pagini, pentru ca restul sunt doar orgolii si repetarea acelorasi argumente si contra-argumente, atat dintr-o parte, cat si din cealalta...

 

Da, orgolii si dezinformari. Postul tau sta marturie.

 

 

Pe de alta parte, eu astept cu nerabdare ziua in care Alezz isi va cumpara diesel. Sa vezi atunci consum de 1%, viteza warp*pi/lam^da si esenta de ozon pe teava de esapament.

Share this post


Link to post

In sfarsit am avut si eu onoarea sa conduc un Diesel pentru prima oara in viata mea :lavolan: l-am condus in jur de 40-50KM. Era un Hyundai Accent model din asta nou de 110CP nu stiu exact ce echipare oricum nu conteaza. Sincer am fost impersionat. De fapt la inceput nu am fost prea impresionat dar imediat ce m-am dat jos din el m-am urcat in Nubira mea si surpriza, masina nu tragea de loc mi se parea extraordinar de lenesa :) ). Ea saraca nu avea nimic nu s-a stricat mergea in parametri dar cred ca am ramas eu obisnuit cu diesel-ul de pe Accent :tongue: . Ca sa simt ca trage mai bine si Nubira mea a trebuit sa urc pana la minim 3500RPM, de obicei eu schimb apropae de 3000RPM. Ce am observat eu pana acum:diesel-ul accelereaza bine si la turatii mici adica si cand il folosesti intr-un stil de condus nesportiv, benzina pe de alta parte daca vrei sa accelereze bine trebuie sa conduci sportiv adica sa urci la turatii inalte. Deci utilizatorii de diesel au un avantaj clar masina lor trage fara a fi nevoie sa o tureze tare.

 

Sper sa mai am ocazia sa mai conduc si alte diesel-uri dar asta m-a impresionat. Despre zgomot doar la relanti si la viteza mica se auzea un sunet de tractor in rest sunetul e comparabil cu benzina.

 

OFFTOPIC:

Alte lucruri despre Accent ce pot spune mi s-a parut cam micuta dar cred ca pentru o subcompacta (adica clasa mica cum se zice la noi) cred ca e ok si finisajele mi s-au parut in regula. Mi s-a parut si servodirectia mai buna ca la nubira insa schimbatorul de viteze era groaznic, nu mi-a placut de loc.

Edited by e2k

Share this post


Link to post
Ce am observat eu pana acum:diesel-ul accelereaza bine si la turatii mici adica si cand il folosesti intr-un stil de condus nesportiv, benzina pe de alta parte daca vrei sa accelereze bine trebuie sa conduci sportiv adica sa urci la turatii inalte. Deci utilizatorii de diesel au un avantaj clar masina lor trage fara a fi nevoie sa o tureze tare.

 

Doua remarci:

1. dieselul trage bine DOAR la turatii mici, cand ai sarit de 2500-3000 de ture se plafoneaza rau de tot.

2. un diesel are cuplu maxim acolo unde benzina de-abia incepe sa se incalzeasca, din aceasta cauza ai senzatia ca "trage". Insa este doar o senzatie, nu trebuie sa te lasi inselat de ea :) . Ce e adevarat, e adevarat, benzinarul este mai sportiv decat dieselul, acesta din urma avand alte avantaje si motive de achizitie.

 

Asta pentru conformitate, ca sa se stie ca un asa-zis dieselar poate fi si obiectiv.

Share this post


Link to post
... dieselul trage bine DOAR la turatii mici, cand ai sarit de 2500-3000 de ture se plafoneaza rau de tot. ...

Cine este interesat de aceste turatii, la ce sa-mi traga, la coada la semafor. Cand eu am nevoie sa-mi traga, am peste 4000 rpm, acolo trebuie sa traga. Altfel, ce sa fac cu el, sa mut mobila in parcare ? Prin oras, stiu si eu sa merg cu a V-a la 1400 rpm si cu benzinarul, fara sa-i cauzez ceva, dar in zona folclorica pe care eu o strabat e pante, e curbe ac de par, ca sa mergi de placere pe aici trebuie sa rulezi intre 4000 si 5000, ca doar n-o sa admir peisajele si sa fac poze la 1800 rpm.

Share this post


Link to post

Am condus saptamanile trecute doua Octavii de la firma, una automata si cealalta manuala, ambele TDI de 105 CP; cea automata, chiar si pe modul sport nu m-a impresionat deloc, cea manuala a fost un pic mai vioaie, am dus-o maxim pana la 195/h pe drumul Bacau-Iasi, mai mult n-a vrut nicidecum. Cu acelasi stil de condus si pe acelasi traseu, Leganza mea scoate pe GPL 11%, deci 136x2x11/100x15.5=46.4 RON iar Octavia MT a scos 6.5%, deci 136x2x6.5/100x3.06=54.1, adica Octavia a consumat mai mult cu 7.7 RON pe distanta de 272 de km. Facand abstractie de costul reviziilor la diesel, consumabile mai scumpe, etc, avantajul este clar de partea motorului OTTO alimentat cu GPL, nu mai vorbesc de linistea din masina. Pe de alta parte, este adevarat ca pe benzina Leganza mi-ar fi consumat 9% la acelasi stil de condus...

Share this post


Link to post

Eu tot nu stiu cum un cielo poate consuma 9.4% URBAN, cand consumul declarat de Daewoo Romania este de 10.4% (consum care stim cu totii ca, de obicei, este cam SF si greu de pus in practica).

post-3148-1178747778_thumb.jpg

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...