Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Stiu ca mi se va spune gica contra :)

La reno sunt 99% convins ca e vorba de o reducere de costuri. Daca fluence se vinde bine cu cutia in 5, de ce sa nu o puna si pe megane. Plus ca nu sunt 100% convins ca miscarea asta s-a facut pe toate pietele.

Share this post


Link to post

Este doar o alta iluzie vanduta la pachet. Una dubla: economie si viteza mai mare. E mai ceva ca chip-tuningul care creste puterea si scade consumul, si e inclusi. :)

 

Inovatiile s-au mutat din laborator si de la inginer, la birou si la marketing. E un loc unde diferenta dintre benzina si diesel se anuleaza.

Share this post


Link to post

Asta cu chiptuningul e o iluzie in masura in care incerci sa obtii putere si consum SIMULTAN. Adica sa mergi la blana si sa speri ca obtii consum mai mic :)

 

Mergand insa identic, aka folosind aceeasi putere, depinde de la caz la caz, in unele cazuri randamentul (si implicit consumul) e mai bun, in altele mai prost, depinde de cat e de bun tunerul, de cat e de prost chipul initial, etc.

 

Din pacate laboratorul si inginerul in domeniu auto au foarte putin de spus, marketingul e cel care decide cam tot...Putinele inovatii care ajung in auto vin din laboratoarele altor industrii.

Share this post


Link to post

In al doilea rand, utilizand o cutie in 6 trepte si ruland cu a 6-a cu 100-110, de exemplu, daca trebuie sa depasesc, nu retrogradez doar o treapta, ci doua, altmiteri n-am timp sa finalizez depasirea in siguranta. Mi-e cam incomod, dar m-am obisnuit.

 

La mine, dupa 10 mii de km, mana s-a obisnuit ca dupa depasire sa impinga schimbatorul in fata, dupa care sa il traga iar in spate, un pic mai spre dreapta. Acum nu mai la fel de incomod ca la inceput. Folosesc a patra pentru ca vreau sa dureze un pic mai putin decat a cincea. In principiu se poate si cu aia, dar exista lagul...

 

 

Economie nu cred ca fac eu cu treapta a 6-a, diferenta de consum nu cred ca ar fi fost mai mare de 0.5 litri daca aveam doar 5 trepte, e mai mult marketing.

Daca merg constant pe cruise cu 100 la ora in treapta a 6-a, am intre 5.9 si 6.4% consum. Daca merg cu a 5-a, am intre 6.2 si 6.8% consum, in conditiile unei trepte a 5-a mai scurte decat normal. Treapta a 5-a o folosesc in mod curent in localitati, la 70-80 la ora.

La regim de autostrada, 120-130, oricum consuma mai multisor, in general peste 7 daca mai am si incarcatura, daca masina e full urca si spre 8 lejer. Daca merg pana in 120, si fara incarcatura, consumul sta sub 7, in general 6.8-6.9.

 

Economie fac cu a 6-a, pe drumurile de la noi, doar atunci cand merg mai tare. Diferenta se vede pe la 150-160. La 120 se vede doar cand merg teleghidat. Ieri noapte, dupa 600 de km, de mers aproape non stop (si 800 toata ziua), pe intuneric si pe ploaie, am intrat pe A1 cu o autonomie de 1080 de km. Mergand doar in a sasea la 120 (ma fixasem de stopurile unuia care mergea in fata mea la vreo 500 de metri si mergeam pe unde merge si el, pastrand distanta constanta) am iesit in Militari cu autonomie de 1060 de km. Cred ca am consumat ceva gen 3.X%.

Share this post


Link to post

Pe autostrada(pe la 140 and after) mereu "plang" dupa viteza 6.

:o .Ce naiba bre ... avem aceeasi masina. De multe ori la 140 o bag intr-a patra ...

 

In fapt cine proiecteaza motorul proiecteaza si cutia ...

La reno sunt 99% convins ca e vorba de o reducere de costuri. Daca fluence se vinde bine cu cutia in 5, de ce sa nu o puna si pe megane...

Inovatiile s-au mutat din laborator si de la inginer, la birou si la marketing.

Vorba lui Solomon ... aveti amindoi dreptate ! Teoria e teorie, practica e practica iar reducerea de costuri e reducere de costuri. Chestia asta se vede (cel mai grav) in cazul grupului Renault (a se vedea si exemplul mai apropiat de casa, Loganul cu cutia lui ...). In realitate, putini mai sint constructorii care fac o cutie de viteze special pentru un anumit model si un anumit motor. Trist sau nu, asta e adevarul.

 

La regim de autostrada, 120-130, oricum consuma mai multisor, in general peste 7 daca mai am si incarcatura, daca masina e full urca si spre 8 lejer. Daca merg pana in 120, si fara incarcatura, consumul sta sub 7, in general 6.8-6.9.

Ce spui tu mi se pare destul de grav ! Adica masina ta, an 2009, 1600cmc, cutie cu 6 trepte consuma exact cit consuma baba mea la 13 ani, motor 2000cmc, cutie in 5 trepte !?! Daca vreti, pentru mine asta e cel mai relevant rezultat al "scaderii poluarii".

Share this post


Link to post

Cam asa ceva.

Bine, acum poate fi o problema si in stilul meu de condus, de multe ori tin masina destul de sus in ture ca sa am rezerve de putere, am momente cand imi consuma mai mult in extraurban decat in urban. Asta se vedea si la Clio, care la motor 1.4 75CP imi consuma 6.5% daca mergeam foarte linistit si urca peste 7 daca trageam de ea.

La ultimele mele consumuri extraurbane, cu drumuri la aeroport, consumul a fost cam de 7.3, la un mers cat de cat decent.

Daca trag tare de masina, ia si 8.2% extraurban.

 

Recunosc insa ca nu mi-am luat masina ca sa ma uit la consum, daca era asa ramaneam la Clio. Cand am ales masina mi-am luat in calcul sa ma incadrez intr-un consum de 7.5% extraurban, tinand cont ca la Clio am vazut si 8.3-8.6 in cateva ocazii.

Edited by laurentziu83
  • Like 2

Share this post


Link to post

Serios,cat de profund in gandire poti sa fii...hai sa-ti fac eu un calcul poate o sa-ti mai dispara entuziasmul.

Presupunem 1 disel(in particular a mea) si masina ta: consum mediu 5% la mine si 8.33% la tine(ma iau dupa ce scrie un alt impatimit al acestei masini care a facut o medie pe 35000 km) pe o perioada de 5 ani in care faci sa zicem 20.000 km anual=> 100.000 km

1. Dieselul consuma 5000 l

2. Benzinara consuma 8330 l

3. Presupupun un pret de 4.0 pentru motorina si 4,2 pentru benzina normala de 95(daca tu pui doar benzina de cel putin 98 o sa-ti dispara si mai mult din entuziasm).

4. per total in 5 ani cel cu disel pune bani de aproximativ 20.000 RON iar tu pui de 34.986 RON

5. Rezulta o diferenta de 14.986 RON presupunem ca euro a fost in medie in acesti ani 4.1 RON => 3655 EUR diferenta

6. IN 5 ani faci 5 revizii , la disel e sa zicem cu 200 RON mai scumpa=> 1000 ron/4.1 = 243EUR(ce suma colosala,10 milioane in 5 ani...da bree..e greu tare de intretinut un diesel)

7. Per total cel cu disel economiseste 3412 EUR

 

Da sincer imi raman bani sa iau si cateva abonamente de tramvai(pacat ca la noi in oras nu avem asa ceva).Si tot ca fapt divers pt tine masina ta se devalorizeaza de la an la an mult mai mult decat o fac alte masini de la alte marci in acelasi interval,asa ca dupa 5 ani indiferent cum ai da-o tot tu esti pagubitul.Aste fiind spuse du-te si fati abonament la tramvai(daca aveti asa ceva in Craiova) sau mergi pe jos,e mult mai sanatos...

 

Exista o vorba,daca taceai filosof ramaneai...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
  • Like 1

Share this post


Link to post

.---se strang cam 100 milioane---eu bag benzina de ei vreo 5 ani

100 milioane bagi benzina 5 ani??! doar 1 plin pe luna?

Share this post


Link to post

..de citit cred ca stii dar nu prea intelegi ce citesti...ai facut un consum de la o km pentru ambele masini..eu ti-am scris ca O MASINA DIESEL ESTE MAI SCUMPA DECAT UNA PE BENZINA IAR CU ACEASTA DIFERENTA CUMPERI BEZINA...mai fa odata calculele si adauga si diferenta de pret masina..

 

bossake..Craiova nu este un oras ca Bucuresti..servici zilnic-350 km pe luna..nevoi personale max 350 pe luna..concediu 1000 km=max 9500 km pe an...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

perfect de acord cu tine, esti o persoana careia nu i se potriveste motorul diesel. Dar asta nu inseamna ca pt toti e la fel.sunt persoane care fac lejer peste 15-20,000km pe an, si acolo discutia si calculele sunt altele.

Daca la tine chiar nu renteaza un motor diesel asta nu inseamna ca pt nimeni nu renteaza.

oricum suntem offtopic.

Share this post


Link to post

"Peste 15-20 de mii de km anual" inseamna km suficienti pentru tine ca sa se justifice motorul diesel? Megane-ul meu se apropie de 14000 de km facuti in 8 luni, si cu toate astea inca nu mi se pare ca as fi facut vreo afacere daca alegeam dieselul.

 

In plus, cand vorbim de masini peste 10 mii de euro mai vorbim si de confort la condus, ca doar am depasit nivelul dacia 1310, masina mea pe benzina pleaca aproape electric de pe loc si se incalzeste repede iarna, imi permit sa o turez in limitare cu motorul rece cand am nevoie sa ies din nametii unde am parcat-o, etc. Apoi eu merg in general singur sau cu inca 1-2 persoane in masina, asa ca nu simt nevoia cuplului de diesel, deoarece nu o incarc cine stie ce. Daca tractam o rulota era altceva, aici intr-adevar ai nevoie de diesel.

In plus, nu vin de pe un Tico cu consumul aferent, vin de pe un Clio 1.4 pe care aveam consum mediu de 7%, pe Megane pe ultimii 4000 de km am consum mediu de 7.4%, ceea ce inseamna ca in ultimii 4 mii de km am consumat in plus fix 16 litri fata de cum as fi mers cu Clio, in conditiile unei permanente rezerve de putere, nu mai transpir in depasiri rugandu-ma sa termin mai repede, alt confort, etc. Plus ca am 4 ani garantie la masina, daca e sa imi pice ceva pe masina nu mai platesc din buzunar reparatiile, ceea ce imi amortizeaza din consumul suplimentar.

 

Plus ca mi se pare de rasul curcilor sa imi cumpar masina de mii de euro, sa fac 10 mii de km anual si sa ma plang de consumul ei si sa cred ca dieselul ar fi fost o solutie pentru problema mea. Am gresit acum cativa ani montand GPL pe masina, am tras linie cand am vandut-o si am realizat ca n-am facut nici o economie. Asa ca acum n-am mai repetat greseala, ba inca as fi ales motor de 2.0 140 CP daca era in oferta si m-as fi incadrat in buget. Consumul ar fi fost identic la stilul meu de condus.

 

Si, sa nu uitam ca au crescut preturile la carburanti si vor mai creste in continuare. In cativa ani se vor rari Passat-urile, Audi-urile A6 cu motoare de 1.9 sau 2.5 diesel folosite cate 2-3 km maxim zilnic, lumea va incepe sa se mai deplaseze urban si cu motoare mai mici, vor trece la scutere, biciclete, etc, eu unul niciodata n-am facut un obicei in a folosi masina pe distante atat de scurte, drept urmare am fost ferit de defectiuni cauzate de acest stil de mers. Si nici n-am prea vazut consumuri de peste 9% urban decat la ocazii speciale.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu cred ca nu faci economie daca pui GPL pe o benzinara.Teoretic o benzinara pe GPL ar trebui sa fie cel putin la fel de economicoasa in raport cu un diesel.

Sa luam un exemplu concret al meu instalatie GPL de 2300 RON,in medie fac cam 20.000 km anual.Pe benzina masina sa zicem ca are un consum mediu de 7,5% iar pe GPL sa zicem cu 1 litru mai mult deci 8.5%.

1. In 20.000 km pui aproximativ 1500 litri , adica la pretul actual 4.7 RON/l=>7050 RON

2. In 20.000 km pui GPL 1700 litri, adica la pretul actual 2.38 RON/l=> 4046 RON

3. Diferenta este de 3004 RON,adica in mai putin de 1 si 20.000 km iti amorsezi cheltuiala data pe instalatie,iar daca tii masina cel putin 1 an nu poti iesi decat in castig.

 

Acum fac comparatia intre kalos-ul meu GPL si fiesta mea diesel,nu stiu care e mai economicoasa:fiesta i-a cam 5.8-6.3 urban si 4 extraurban sa zicem.Kalos aproximativ 11 urban si 7.5-8 extraurban...la pretul care este GPL-ul...cred ca ies mai bine cu kalos-ul,dar nu pot sa nu ma gandesc la cuplul fordului...

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

De care fiesta diesel e vorba? care motorizare?

 

Dieselul asta, atunci cand nu e performant e economic. Cand nu e nici economic, are un cuplu... :D

 

La mine GPL-ul inca e cel mai interesant. Raportul intre pretul GPL-ul si al benzine e mai bun.. GPL-ul e 0,5€ litrul, motorina 1.15 si benzina de 95 1.35. Eu compar doua masini ale mele, o compacta de 133CP GPL (nubira 2L) si o una din clasa mica diesel 88 si apoi 122CP (Hyundaiul din semnatura). Cu nubira ieseam mai ieftin si cu carburantul si cu intretinerea. Insa la mine GPL-ul costa mai putin de jumatate din cat costa motorina.

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda, toata lumea stie ca dieselul consuma mai putin ca benzinarul. Iar GPL nu intra in discutie pe topicul asta, nu vorbim de consum decat diesel vs benzina.

 

In alta ordine de idei, azi dimineata la 2 am fost pe asfalt uscat in perfecta stare, 24 de grade. Dupa ce mi s-au incalzit cauciucurile, 5 minute de mers sportiv, schimbat la 6000 pe a doua si a treia, sunetul de la inductie + evacuare + bov = PRICELESS. Ma rog, vreo 10-15 lei lei de alto 101. Nu exista echivalent diesel pentru asta din cate stiu eu.

 

Ca sa imi iau doza de adrenalina, decat sa ma dau in roller-coaster prefer sa pun benzina.

Edited by Venom
  • Like 1

Share this post


Link to post

De care fiesta diesel e vorba? care motorizare?

 

 

E vorba de fiesta 1.4 tdci de 68cp,are mai mult cuplu decat kalos-ul de 94CP.Senzatia de " a te impinge in scaun",de ea vorbeam...

 

Venom,e Otto VS Diesel,din cate stiu eu un benzinar cu GPL,tot Otto ramane...

Edited by entaro79
  • Like 1

Share this post


Link to post

Aici ai dreptate entaro, la Fusion-ul pe care il are tata, cand ii dai la fund simti cum pleaca de sub tine, chiar daca nu atinge viteze extraordinar de mari, are un cuplu destul de marisor si consumul e decent. Daca ar fi sa aleg intre ala de 1.4 benzina 80cp si 1.4 motorina, as lua motorina, nu musai pentru consum ,ci pentru faptul ca trage motorul ala.

 

Viitoarea mea masina, ori va fi tractorasul seniorului, ori o Fiesta 1.6 pe benzina.

Share this post


Link to post

Trage de nu mai poate pana te uiti la kilometraj si ai 35 km la ora... Fiesta 1.3 benzina accelereaza MULT MULT mai bine decat dieselul ala si are MULT mai multa vlaga, singurul avantaj al dieselului fiind consumul mult mai mic.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Citind socoteala aia cu milioanele date in plus pe benzina, eram sigur ca e vorba de un diesel rahitic. Nu, nu e un motor prost, iar fiesta pentru oras e decenta. Dar pana la a te "baga in scaun" e cale lunga. Stiu oameni care spumega de incantare descriind senzatiile traite in Scoda Fabia 1.4TDI 3cilindri...

Si din pacate pentru fanii motoarelor pe benzina, comparatia e nefericita facuta - adica un diesel micut rau, tehnologie vechiuta si relativ nepretentioasa - versus un benzinar cu un consum mai mare decat ar fi normal pentru dimensiuni/putere. Si e usor de inteles de ca conceptul de motor pe benzina te scarbeste...

 

@Venom - inductie = admisie? sau pacane bobinele de inductie in sarcina?

Edited by madkat

Share this post


Link to post

1.4 tdci de 68cp,are mai mult cuplu decat kalos-ul de 94CP.Senzatia de " a te impinge in scaun"

Da' senzaţia aia ţine fix de ici până acolo. Apoi, cum a zis Andrei, te uiţi la vitezometru şi îţi dai seama că nu eşti foarte departe de valoarea pe care o indica atunci când ai început să accelerezi.

Nu înţeleg de ce sunteţi aşa de încântaţi de cuplul ăla mare şi treceţi cu vederea distribuţia lui pe o plajă foarte îngustă de turaţie.. da' în fine. Că are un consum decent, de acord, dar dacă e să îi compari performanţele cu cele ale unui benzinar aspirat de 1- (max)1.2l îţi dai seama că dacă n-ar avea turbină ar fi jale.. a.î. "împinsul în scaun" rămâne doar o senzaţie.

Share this post


Link to post

@Venom - inductie = admisie? sau pacane bobinele de inductie in sarcina?

Admisie :wallbanger:

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Trage de nu mai poate pana te uiti la kilometraj si ai 35 km la ora... Fiesta 1.3 benzina accelereaza MULT MULT mai bine decat dieselul ala si are MULT mai multa vlaga, singurul avantaj al dieselului fiind consumul mult mai mic.

 

Pai asta e normal, ca se foloseste Dieselul in oras... Avantajul cuplului la demaraj il ai pe treptele mai mari, unde o variatie mica de turatie duce la o variatie mai mare de viteza.

Share this post


Link to post

E vorba de fiesta 1.4 tdci de 68cp,are mai mult cuplu decat kalos-ul de 94CP.Senzatia de " a te impinge in scaun",de ea vorbeam...

 

Placebo. 0-100 e in 15 secunde. Ceea ce e cam echivalent tico.

Share this post


Link to post

Pai cuplul ala il ai deja la 2000 rpm,nu cred ca lumea merge cu treapta 1 sau 2 de prinzi 35 km/h.Acelasi lucru e valabil (nu te mai impinge in scaun , dar are reprize bune) si in treapta 4-5.In treapta a 5-a are fix 2000 rpm la 90km/h si acceleareaza excelent pana in 3000-3500,deja pe la 4000 rpm se plafoneaza.

In demaraj de la 0-100 km/k dieselul asa nu are nici o sansa,dar in reprize sa zicem 80-120 km/h in treapta 4 sau a 5-a nu cred ca are vre-o sansa kalos-ul,daca mai intervine si un mic deal...

Nu vorbesc de liniute intre diesel si benzina,doar la mersul userului normal.

Edited by entaro79
  • Like 1

Share this post


Link to post

... in reprize sa zicem 80-120 km/h in treapta 4 sau a 5-a nu cred ca are vreo sansa kalos-ul, daca mai intervine si un mic deal...

Daca respectivului ii este lene sa retrogradeze atunci isi merita soarta ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...