Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Eu ma refeream la masinile submotorizate, gen octavia 1.4 de 59kw. Dar da, ai si tu dreptate.

Share this post


Link to post

@Laurentiu nu ai ce-i face, in cativa ani toate o sa fie EURO 5 si asta inseamna DPF obligatoriu, oricum motoarele de 1.5 de la reno sunt fumigene si cu DPF o sa fie mari probleme dar intotdeuna exista unele marci care stiu reteta diesel + DPF, trebuie doar sa invete si romanul sa cumpere cu cap .

Mie ditamai dricu @2500 cmc @170cp imi consuma in oras 13.5% la 17km/h medie orara deci poate si un benzinar sa consume putin, tot in aceleasi conditii o Corsa de 1.2@45CP are acelasi consum, deh tehnologia evolueaza la benzina si odata cu introducerea turbinelor pe motoarele mici se pot obtine benzinare cu un cuplu de diesel foarte fasnetze in oras si un consum demn de diesel cu DPF :D

Share this post


Link to post

Agregatul meu e un exemplu poate de ce spune Bogdan. Ultimul consum urban a iesit la 9.8l/100km cu medie de viteza 22km/h. Motor 1.8 turbo, benzina, 160CP de la ma-sa si chipulizat la +200, pus pe o masina de 1.5t. Si are si cuplu rezobabil la turatii joase (are peste 250Nm incepand de pe la 1700rpm).

De cand il am, aproape 8000km, media de consum e 8l/100km, asta incluzand si perioada de rodaj, si teste pe autobah sau circuit, etc. Sunt curios daca mai scade dupa 10-15kkm. Nu sunt convins ca dizalu' de 2L si 170CP, care sa fie apropiat la performante, ar fi scos un consum mult mai bun.

Share this post


Link to post

Astea noi CR sunt ceva mai economice decat alea vechi PD, gatuite si de DPF, oricum dubios de mic consumul, motorul este frate cu 2.0 TFSI si asta consuma nu gluma, in Bucuresti lejer 15% pe Golf 5 iar pe A4 quatro cam 17% .

Oricum la tine fabrica zice 9.4% consum urban de aia ma minunez eu .

Si de dragul comparatiei mai compar ceva, XC70 D5 @163cp VS XC70 2.5T @210CP, ambele automate si a mea dizal consuma minim 12.8% vara si maxim 14.5% iarna pe cand aia pe benzina consuma 15.5% ceas elvetian (si vara si iarna) pai pt 50 de CP diferenta, mai putine probleme, si un consum cu 2L (medie) mai mare nu prea e mare afacere dieselul.

Daca insa ne uitam la datele noului Touareg vedem clar ca noul benzinar hibrid are consum mult mai mic decat fratele diesel, nu mai vorbesc de faptul ca un consum de 8.7-8.8% URBAN nu este consum de SUV ci mai degraba de Logan, sunt curios cum naiba au redus astia consumul la Touareg pt ca motorul este acelasi de pe generatia anterioara si mai sunt curios cum naiba un diesel de 3L pus pe un SUV de 2T poate consuma sub 9% in oras .

Share this post


Link to post

Pai daca zici ca e hibrid se explica. Si un simplu stop&start reduce semnificativ consumul in oras. Daca mai pui si 10kw electrici ca sa nu chinui aiurea motorul termic cu viteze de 10km/h la care randamentul tinde la 0 poti scadea zic eu destul.

Share this post


Link to post

Stop&Startul ala e cea mai tampita inventie de la aparitia rotii.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai? Din ce punct de vedere?

Share this post


Link to post

1. Economia mi se pare minuscula, la relanti consuma oricum sub 2l/ora.

2. Uzura maxima a motorului apare la pornire, pana urca uleiul in rampa. Daca-l pornesti de 50 de ori pe zi...

3. Electromotorul, bateria, puntea redresoare, etc vor pica mult mai repede.

4. Pana pleci de la stop cu asa ceva te injura toti.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

- pe motor cald nu este uzura;

- cat stai la stop nu ramai fara ulei;

- l-a rezolvat colegul meu, acum motorul ajunge la ralanti in mai putin de 1s decand apesi pedala;

- pornirea este asistata hidraulic, uzura mai mica la starter;

- scaderea consumului se simte;

- poluarea in marile aglomeratii scade.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

De ce nu e uzura pe motor cald? De ce cand stai la stop nu ramai fara ulei?

Pornirea se face in minim 3 secunde de cand te decizi sa o iei din loc.

Scaderea consumului e minuscula si dai mai mult pe piesele ce o sa pice.

Poluarea...

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

- pentru ca toate piesele sunt la cota care trebuie;

- pentru ca uleiul are vascozitate, nu e apa;

- cand zis < 1s stiu de la sursa, tu n-ai condus cu cutie aceea, anul trecut s-a facut proiectarea si anul acesta a intrat in fabricatie;

- cred ca n-ai inteles cum vine asistare hidraulica din cutie;

- pompa electrica ce usureaza pornirea consuma 30A pret de 500 ms;

- scaderea consumului este dovedita prin masuratori.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cu ce ajuta daca piesele sunt la cota daca uleiul s-a scurs in baie? La cald uleiul este mult mai putin vascos decat la rece.

Nu stiu despre ce cutie e vorba, eu am mers cu un BMW seria 1 (2007) cu acest sistem si dura ceva pana plecai de la stop. Consumul era mult peste dieselul meu care oricum nu e monument de economie, adica un 116i in Bucuresti trecea de 11 lejer.

Poti sa-mi zici cum de un electromotor care e solicitat de 50 de ori cat in mod normal nu va prezenta uzura?

Poti sa-mi zici cum (nu) afecteaza acest sistem motoarele turbo, cand uleiul de ungere/racire a turbinei se opreste in loc ceva timp in turbina care are o temperatura f inalta?

Edited by Esperatul
  • Like 1

Share this post


Link to post

- frecarea este minima;

- ce ulei ai vazut tu sa se scurga in baie la stop ?

- sistemul s-a introdus pe cutiile grupului VAG, doar actionarea motorului de la acea pompa electrica inglobeaza 6 procesoare, 4 pe laturile puntii motorului, unul de comanda si masuratori si unul de comunicare CAN cu restul computerelor de pe masina;

- pornirea se face hidraulic, motorul pompei este fara perii;

- racirea este independenta de functionarea motorului;

- pornirea se face garantat in mai putin de 1s, in orice conditii de temperatura.

 

Chiar la un motor clasic, pornirea din demaror la cald este lejera. Eu stiu pe cineva care a oprit motorul la orice stop toata viata si n-a uzat ceva, una dintre masini a folosit-o timp de 14 ani. Cand proiectantii de masini si-au propus sa generalizeze acest lucru, fii sigur ca lor le reuseste.

  • Like 1

Share this post


Link to post

"- frecarea este minima"

Astea sunt aprecieri pe care le face fiecare dintre noi.

 

"- ce ulei ai vazut tu sa se scurga in baie la stop ?"

Pai si cat ramane acolo unde e el atunci? Presupun ca la un moment mai si coboara.

 

"- pornirea se face garantat in mai putin de 1s, in orice conditii de temperatura"

Ce spui tu cu VAG deocamdata am inteles ca nu e demonstrat in timp. Sistemele existente deja, printre care si ala de l-am incercat eu de la BMW mi s-au parut foarte... contraintuitive, mai ales pe cutie manuala.

 

"- racirea este independenta de functionarea motorului;"

Asta e cam... generalizata. Daca lasi o cantitate de ulei in contact cu turbina, care e la temperaturi mult mai mari decat pentru ce e facut uleiul ala sa stea in contact(motorul racit cu apa), parerea mea e ca isi va pierde proprietatile.

 

"Cand proiectantii de masini si-au propus sa generalizeze acest lucru, fii sigur ca lor le reuseste."

De ce as fi atat de sigur, producatorii dau chix cu multe chestii mult mai uzuale(ex. la VAG: volanta bimasica, 2.0 TDI non-CR, etc).

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Halooo, nu stiu despre ce vorbiti voi dar eu ziceam de Touareg 3.0 HYBRID, si ala pana la 50km/h foloseste numai motorul electric, oricum in urma testelor efectuate in Spania(de cei de la KM77.com) consumul la 8km/h medie a fost de 21% nu de 8.5% cum spune constructorul, deci HYBRID+oras aglomerat=big pupu, la fel ma conversam cu cineva de la BGS si-mi spunea ca singurul avantaj la Tahoe HYBRID pe care le-au luat anul trecut a fost taxa de poluare ZERO, in rest masina nu prea merge pe electric, de fapt ei nu au observat sa se opreasca motorul termic in Bucuresti :D

 

Sunt curios sa vad un drivetest cu Touareg 3.0TDI, este aberant de mare diferenta intre modelul vechi cu acelasi motor si consum de 14.4% urban si 8.4% cat spune VW ca ar consuma modelul nou, de unde frate 6L diferenta? A reinventat VAG roata ?

Share this post


Link to post

Sistemul s-a testat si omologat pe cutie automata cu 7 trepte.

 

- daca frecarea n-ar fi minima la cald, n-ai merge atata cu un motor;

- nici daca pierzi uleiul din el, nu se caleaza imediat, faci zeci de km;

- daca uleiul s-ar scurge cu viteza banuita de tine, in fiecare dimineata ai da cu pompita la el ca la masina de cusut;

- daca te uiti la caracteristicile uleiurilor actuale vei gasi valori de peste 200'C la care se pierd proprietatile de ungere;

- eu nu trebuie sa inteleg ceva, sistemul electronic a fost proiectat de catre prietenul meu, iar proiectarea s-a terminat anul trecut, daca n-ar fi reusit, nu l-ar fi chemat acolo pentru alte proiecte (toti marii producatori, inclusiv cei francezi, vor sa introduca sistemul);

- fiecare producator de autoturisme implementeaza cum doreste, nu vei vedea sisteme identice pentru ca ele inglobreaza drepturi de autor;

- utilizarea motoarelor turbo-aspirate actuale in aglomeratii urbane gen B mi se pare o prostie, dar asta nu-i un lucru dovedit, este doar o parere personala.

Share this post


Link to post

- cand zis < 1s stiu de la sursa, tu n-ai condus cu cutie aceea, anul trecut s-a facut proiectarea si anul acesta a intrat in fabricatie;

 

- sistemul s-a introdus pe cutiile grupului VAG, doar actionarea motorului de la acea pompa electrica inglobeaza 6 procesoare, 4 pe laturile puntii motorului, unul de comanda si masuratori si unul de comunicare CAN cu restul computerelor de pe masina;

 

 

Sistemul s-a testat si omologat pe cutie automata cu 7 trepte.

 

- eu nu trebuie sa inteleg ceva, sistemul electronic a fost proiectat de catre prietenul meu, iar proiectarea s-a terminat anul trecut, daca n-ar fi reusit, nu l-ar fi chemat acolo pentru alte proiecte (toti marii producatori, inclusiv cei francezi, vor sa introduca sistemul);

 

Ok, un singur lucru mai vreau sa subliniez. Odata ce VAG au investit in treaba asta mai mult decat daca vroiau sa trimita oameni pe luna iar sistemul asta abia e disponibil de anul asta pe o serie de masini extrem e limitata, asta nu arata ca ce a fost pana acum nu a mers?

Share this post


Link to post

Anul acesta grupul PSA a venit cu o comanda de proiectare similara, deci, stiu ei de ce trebuie sa fie aliniati.

IBM-ul vine cu traznaie si mai mare, vrea sa-ti opreasca el motorul la stop ! =))

 

Oricum, controlul electronic al automobilului merge foarte departe, cea mai interesant proiect vazut este controlul tractiunii total (toate sistemele intr-unul), cu markeri in taloanele pneurilor si senzori pe amortizoare. Cu asta poti descrie complet miscarea vehiculului si implicit, controlul lui.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Esperatul

1L/h consum la relenti inseamna vreo 2l/100km in conditii de mers urban. 100km urban ii faci in vreo 5 ore, din care sa zicem 3 mergi efectiv, iar celelalte 2 le stai la relenti. Cu cat media de viteza e mai naspa, cu atat cred ca ajuta mai mult la consum.

 

Daca acum e sau nu un overkill tehnologic, sau cea mai buna solutie pentru a creste eficitenta, e alta discutie...

 

Mie din start mi se pare tampita ideea de start&stop pe un SUV. Start&stop e o chestie care ajuta (zic eu) in oras, iar un SUV nu e (sau nu ar trebui sa fie) o masina de oras.

 

 

@Bogdan

Testele de consum si emisii se obtin in coditii standart, pe care softul masinilor moderne le recunosc si merg intr-un mod de test ultra-economic care nu are nimic cu modul de mers normal. 80% din softul unei masini moderne e pentru modurile de test sau avarie, si doar 20% pt modul normal de mers.

Daca iesi din modul ala, nu mai ai nici o treaba cu consumul declarat.

 

O revista auto a facut urmatorul test: au repetat in "conditii de laborator" ciclurile standard de masurare a consumului accelerand insa cu 5% mai repede si modificand palierele de viteza cu 5%, ca sa nu se prinda ECU ca e test de consum. Consumurile obtinute nu mai aveau nimic de-a face cu cele declarate, si nici topul masinilor economice nu a ramas acelasi.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Esti foarte optimist cu aproximarile, producatorii dau o reducere de pana la 10% pentru treaba asta in conditii de trafic urban aglomerat.

 

Sursa(pt Focus Econetic):

 

The system can reduce fuel consumption and CO2 emissions by up to 5% in mixed driving conditions. In an urban environment and in heavy traffic with frequent stops the savings could increase to as much as 10%.

http://www.greencarcongress.com/2009/09/focus-econetic-20090916.html

 

sau aici:

For non-electric vehicles (called micro-hybrids,[1]) fuel economy gains from this technology are typically in the range of 5 to 10 percent.

http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Pai tot atat ziceam si eu... un 10% din consumul urban al unui Tuareg cat iese? :D

 

Aia din linkul tau compara focus standard cu ala cu start&stop... 5L vs 4.5l/100km urban. Nu cred ca e realizabil intr-un oras mare normal niciunul. S-ar putea ca in viata reala atunci cand stai pe loc mult timp diferenta sa fie mai mare.

Share this post


Link to post

Fuga dupa ecologie creează monștri, cum pana mea sa pui motor de 1.6L DIZAL pe Volvo S80/V70? Din nevoia acerba de a scadea emisiile de CO2 au iesit si gogorite din astea, pai cine isi ia V70 il ia ca sa care, nu poti cara o rulota/barca cu 109CP, evident ca sa fie treaba treaba au pus si stop&go .

 

Oricum gandirea asta "tehnica" a fost imprumutata si de nemti, Passat Variant 1.6TDI fiind un alt exemplu de gandire pozitiva =))

  • Like 1

Share this post


Link to post

Fuga asta dupa nenorocitele de emisii de CO2 genereaza mult mai multa poluare decat daca autovehiculele ar fi fost lasate in pace.

De banii investiti in cercetarea si creeare de filtre de particule, turbine pe motoare mici benzinare, pornitu' si opritu' la semafor, gatuirea motoarelor, mai degraba plantau o padure si erau mai eficienti in lupta cu "codoiu' ".

Se face atata tamtam pe dizelu' ecologic care consuma putin in oras, pe care il opresti si il pornesti de 1000 de ori de pe loc, la care ii umpli turbina de funingine, la al carui motor platesti in plus turbina, injectoare, bujii incandescente, mai mult fier in el, filtru de particule, toate astea nu polueaza cand sunt produse? Ce citesc pe ultimele pagini ma doare capul, cu tehnologia hibrida, pornit/oprit nustiucum, sisteme de gestionare a functionarii motorului din ce in ce mai complexe...

Parerea mea e ca, daca vrei sa reduci poluarea intr-un oras aglomerat, creezi un transport in comun comod si eficient, in paralel cu creeare de conditii pentru circulatia scuterelor si a bicicletelor, nu te multumesti doar sa mai aduci in trafic inca 1000 de masini care polueaza cu un gram mai putin fata de generatiile anterioare, mult mai simple.

Dupa parerea mea, o masina euro 2, cu catalizator si cu un motor eficientizat in asa fel incat sa-si faca arderea cat mai bine, e compromisul ideal intre performante, consum si ecologie. Restul sunt doar o versiune mai costisitoare a clasicului "strans surubul la carburatorul de dacie".

  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai passatul avea aceeasi putere si cu varianta 1.9. Si chiar cu cea de 2L, au una la 110 sau 120CP...

 

Problema cu "ecologia" e ca se urmaresc niste indicatori, nu un efect eco realist. Adica optimizam masinile pentru doua benchmarkuri stupizele, nu pentru ecologie sau economie reala, iar asta da nastere la "monstri".

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

- pornirea este asistata hidraulic, uzura mai mica la starter;

 

 

Prin ce se face asistarea hidraulica la pornire ?

 

 

P.S: Nu inteleg de ce zic unii ca e tampit acest sistem cand nu s-au interesant cum functioneaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...