Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Hai ca la astea standard mai e cum mai e, dar cand vii cu un SUV hybrid pe piata si anunti 9% si incepe lumea sa se inghesuie iar dupa cateva luni vine lumea cu scandal la garantie spunand ca le consuma mult, ce faci atunci ?

Genial este testul facut de cei de la TOP GEAR, cand au testat pe circuit un Prius si un M3 (E46), consumul cel mai mic a fost al BMW-ului =))

 

Sau mai este o problema, iei un diesel si mergi la 1500rpm, toate bune si frumoase, mergi ce mergi, trec 2 ani si ajungi la ITP, acolo constati cu stupoare ca nu-l iei din cauza fumului excesiv ;D

 

Cea mai buna masina de oras este o gargaritza mica cu un motor de 1L si daca este si Toyota este perfect, astea chiar consuma putin, mai putin decat orice concurent .

Share this post


Link to post

Mai Laurentiu eu nu inteleg de ce te tot legi de TDIuri, DCi-urile au galci sau cum? Alea nu scot fum? E plin Bucurestiul de Logane dci taxi si sunt mai fumigene decat orice TDI, cumnatamiu are Golf 3 din 97 TDI si nu scoate fum decat la pornire, in rest in mers normal nu scoate fum si are 300.oookm .Daca omu e nesimtit si nu schimba filtrul de aer e normal sa scoata fum .

Mai conteaza si motorina in ecuatia asta cu fumul negru, nu avem preturile din vest si logic nu avem si aceiasi carburanti .

Ba ma leg si de alea, stai linistit, ca-s satul de dci-uri fumigene, numai eu stiu de cate ori am venit cu camasa neagra la guler acasa din cauza unui diesel dintr-asta cu probleme la care trebuia sa-i cuplam aspiratorul de fum la esapament, ca altfel ne innegrea hala. Sau altul la care crapase turbina, o luase pe ulei, avea un litru de ulei numai in intercooler si scotea fum mai rau decat locomotivele cu aburi de acum 150 de ani. Nu-i asa ca-i distractiv sa ai o jughina dintr-asta in service si pe spate sa aiba sticker-ul cu frunzulita verde Renault Eco2 care arata ca respectiva rabla scoate sub 140 de grame de co2? =)) Pai cu ce ma incalzeste pe mine ca scoate mai putin Co2, daca in ziua in care i-a crapat turbina, cand a trecut pe strada s-au uscat frunzele la copaci? Toata ecologia se cheama ca s-a dus naibii, masina aia per total a poluat mai mult decat vechea mea Dacie 1310.

 

Cat despre calitatea motorinei, eu consider ca e suficient de scumpa pentru a primi aceeasi calitate ca in vest. Asa cum si laptele pe care il cumperi din comert, indiferent ca in Ro dai 3 ron pe un litru, sau in afara dai 2.5 euro, el trebuie sa se incadreze in anumite standarde de calitate, la fel si motorina, indiferent ca dai in Ro 1.05 euro sau in afara 1.24 euro, ea trebuie sa se incadreze in standardele de calitate cerute, norma EN nustiucare. Daca ne luam dupa pret, ar insemna ca benzina pe care o cumpar de la Petrom din Galati sa fie mai buna decat cea de la Petrom-ul din Slobozia Mare (20 de km de Galati, in Republica Moldova), dar nu e nici o diferenta, desi pe prima dau 4.45 ron pe litru, iar pe a doua dau 3.4 ron pe litru. Diferenta vine doar din accize, mi s-ar parea normal sa avem aceeasi calitate.

 

Cea mai buna masina de oras este o gargaritza mica cu un motor de 1L si daca este si Toyota este perfect, astea chiar consuma putin, mai putin decat orice concurent .

Aici sunt 100% de acord cu tine, cu conditia ca respectiva masina sa fie benzinara. Nu are ce cauta un motor diesel pe o masina de 7-800 de kg, ba mai rau i-ar face.

 

Cel mai bine si cel mai bine pentru mediu ar fi sa circulam cu masinile doar atunci cand avem intr-adevar nevoie de ele.

Share this post


Link to post

Dar pt afara orasului trebuie sa recunosti ca merge un motor dizal de 3L biturbo @ 250CP si cu un consum de 7% mediu :D

Share this post


Link to post

 

Vrei o masina economica, trebuie sa te uiti la greutate, aerodinamica si capacitatea cilindrica a motorului, nu la consumul standard declarat.

 

Cutia de viteze, marimea jantelor

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acealasi lucru s-ar putea scoate si dintr-un benzinar sub 2L, chiar si fara sa fie biturbo.

 

Multi ani la rand s-au bagat bani doar in dezvoltarea dieselului, insa de la o vreme multi constructori seriosi reincep sa ia in calcul si benzina si sa scoata motoare interesante. De exemplu multair de la Fiat se pare ca reduce destul de bine pierderea de pompaj, care e unul din dezavantajele benzinarelor in raport cu dieselul.

 

Ma intreb daca nu cumva unele tehnologii au ajuns pe o asimptota de evolutie... adica daca nu cumva trebuie timp si bani multi ca sa obtii un avantaj nu tocmai semnificativ. Avand in vedere evolutia din ultimul timp, am senzatia ca dieselul e mai mai aproape de asimptota asta decat benzinarele. Faptul ca se baga un soft nou, mai scoate 200g economie de consum la ciclul standard (si consuma fix la fel in realitate) si se rebranduieste ca un nou motor ultra-eco-verde nu mi se pare cine stie ce evolutie.

 

Oricum, se cere o ruptura tehnologica, ca ni se vand aceleasi jafuri de zeci de ani :D In aeronautica batalia pentru motoarele "rupte tehnologic :D " a inceput, intrucat e vizibila de mult evolutia asimptotica, deja se urmaresc 3-4 piste in paralel, insa in auto inca intarzie. Nu ma mira, peste vreo 50 ani probabil vor urma si ei... in auto se invart enorm de multi bani, insa in cercetare-dezvoltare nu se face nimic, se multumesc doar sa fure idei venite din alte domenii, si asta rar. Chestia asta am mai spus-o de mai multe ori, si intr-un interviu de acum vreo doi ani directorul tehnic de la Reno a confirmat :D

 

LE

@Hassel

Am presupus ca in general cutiile de viteze sunt proiectate corect, si ca nu erau beti marocanii sau pakistanezii care le-au proiectat. Astia si asa nu pun gura pe alcool..

 

Jantele oarecum un exemplu ciudat, adica marketingul incearca sa vinda jante mari si masini "verzi", ceea ce in mod normal sunt criterii contrare. Niste jante mici si usoare ar trebui sa fie mai economice (legate de o cutie bine etajata), insa marketingul incearca sa le vanda cat mai mari.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Stai linistit ca si din diesel se mai pot scoate multe, atat CP cat si ecologie, treaba e cum pui in practica astea, BMW a dat exemplu clar, dieselul poate sa fie rafinat, verde si sportiv. Treaba e cine isi poate permite sa dea 30k E pe un hatch sportiv si verde .

  • Like 2

Share this post


Link to post

In studiul ala italian de care spuneam mai devreme (care din pacate e cam vechi, ar trebui refacut dupa parerea mea) BMW erau cei mai "mincinosi" la consum. Asta nu inseamna ca fac motoare proaste sau ca dau date false in catalog, ci ca deja softul era foarte rafinat in detectarea si optimizarea modurilor de test, in asa fel incat consumul standard e foarte mic, mult mai mic in comparatie cu realitatea.

Chestia asta cu "motorul de 200CP care scoate 5l/100km consum mediu" e praf in ochi. Testul de consum mediu e facut cu un motor de 30CP poate (nu-ti trebuie mai mult sa atingi 120 si sa atingi 70km/h in juma' de minut). E drept, asta e valabil pentru toti constructorii, insa daca unul scoate un motor de 30CP mai eco decat altul nu inseamna ca si varianta de 200CP e mai eco.

 

Mai e o chestie pe care cred ca v-am povestit-o. Neste baeti destepti au avut curiozitatea sa refaca testele de consum si emisii standard la "+5%". Adica, testul standard la care palierele de viteza si acceleratiile modificate cu 5%, in asa fel incat ECU sa nu se prinda ca e vorba de un test. In plus, au facut testul pe circuit oval cu masini reale, nu pe banc, cu consumatori gen AC porniti.

Nici consumul si nici emisiile nu au nimic din cele standard, si nici clasamentul masinilor eco nu mai era acelasi.

Share this post


Link to post

Ma intreb daca nu cumva unele tehnologii au ajuns pe o asimptota de evolutie... adica daca nu cumva trebuie timp si bani multi ca sa obtii un avantaj nu tocmai semnificativ. Avand in vedere evolutia din ultimul timp, am senzatia ca dieselul e mai mai aproape de asimptota asta decat benzinarele. Faptul ca se baga un soft nou, mai scoate 200g economie de consum la ciclul standard (si consuma fix la fel in realitate) si se rebranduieste ca un nou motor ultra-eco-verde nu mi se pare cine stie ce evolutie.

Pai eu tot spun asta de cateva pagini incoace. Diesel cu notiunea de eco-verde au la fel de multe in comun ca si Romania cu civilizatia. Eu cand aud de diesel "ecologic" mi se scoala parul in cap ca atunci cand aud de vreo masura noua a guvernului Boc.

 

De ce trebuie sa suport eu in service injuraturile posesorului de masina cu motor diesel cu DPF? Doar pentru ca producatorul a mai aruncat ceva praf in ochii clientilor? De ce trebuie sa fiu eu ala care il face pe client sa tremure si sa geama cand ii zic cat il costa greseala de a alimenta cu motorina proasta?

 

Aveam vineri in service un tranci de Kangoo care schimba injectoare cu unele aduse de client, reconditionate. Coincidenta sau nu, mai aveam si un om care voia sa-si ia o masina, preferabil cu motor diesel, pentru consum mic, etc. Atat eu, cat si colegii mei l-am sfatuit pe om sa aleaga motorul pe benzina, aratandu-i cum chinuiam bietul diesel ca sa-i deblocam naibii injectoarele, incercand sa-l pornim la spray, mai dadea din cand in cand cate-un rateu, mai innegrea hala cand cadea aspersorul de gaze de la esapament, in asa fel incat omul cred ca se simtea ca la vreo reclama cu "fumatul ucide!". La sfarsit i-am aratat omului parcarea angajatilor, unde toate masinile erau benzinare.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

In studiul ala italian de care spuneam mai devreme (care din pacate e cam vechi, ar trebui refacut dupa parerea mea)

Unde e studiul ala domnu'? Daca il mai ai te rog posteaza-l pe aici :) .

Share this post


Link to post

Ete testul cu Touareg-ul hybrid, un nou mare fasssss de la VAG http://www.km77.com/00/volkswagen/touareg/2010/conduccion_motores.asp

 

@mr te contrazic putin, BMWurile noi chiar consuma putin, am multi clienti cu astfel de masini si am fost placut impresionat de ce am vazut in bord, adica 10% urban la 320D @177CP la o medie de 18km/h si vb de o masina cu DPF, bravo lor, un Passat cu motor similar consuma 12% .

Share this post


Link to post

@Andrei

http://www.automarket.ro/stiri/scandal-diferentele-intre-consumul-real-si-cel-declarat-8555.html

Asta e articolul preluat in presa romaneasca, insa am avut si pe cel original din quattroroute.

 

@Bogdan

Cam atat consuma benzinara mea, in Bruxelles de obicei am media de viteza 20kmph iar consumul e intre 10 si 11. Ieri am reusit un consum urban de 15, record negativ... cu medie de viteza 9km/h, si masina full (4 persoane + persoana mica + landou si alte prostii). 10 pt o serie3 diesel la 20kmph medie nu mi se pare nimic exceptional. In plus, depinde foarte mult si de sofer, daca te chinui poti face sa varieze consumul urban de la simplu la dublu. Eu cand sunt singur cu petrolierul merg ceva mai agresiv (nevasta-mea nu prea apreciaza :D ) si consum 13-14. Cu ea in masina fac ecomarathon si ies uneori sub 10, cu aceeasi medie de viteza ...

 

In alta ordine de idei, am pozat o masina eco... cu acelasi motor ca al meu :) Asta e pe metan, e pozat ieri in Milano.

 

E pacat ca nici metanul nici GPL-ul nu sunt pe bune luate in calcul de constructori. Un turbo GPL...mmmm... poti mari boostul si avansul mai mult decat permite benzina, ar putea compensa macar partial puterea calorica mai redusa. Cred ca s-ar putea face lucruri bune... daca cineva si-ar bate capul.

Nici un motor GPL aspirat n-ar fi rau, daca ar fi din start gandit pt GPL.. aka cu alta distributie, raport de compresie, etc. Si cu un rezervor de benzina de 5l pt pornire si unu' de gaz de 60-70l, nu ca acum unu' "full" de benzina care sta nefolosit si unu' de gaz mititel strecurat in portbagaj...

 

Industrie mai conservatoare decat cea auto nu cred ca exista. Nu e doar vina constructorilor pentur asta, ci si a publicului. Au mai incercat unii sa faca masini prea futuriste si au fost esecuri comerciale. Probabil si una pe GPL ar intampina acelasi dificultati, multi au ceva de impartit cu GPL-ul fara sa aiba foarte exact habar cu ce se mananca.

 

Asta din poza e taxi. TSI-ul e cam la acelasi pret cu TDI-ul... iar instalatia probabil costa cel putin 3000€ (una de GPL prin zona asta e 2500). Oare ce calcul economic si-o fi facut in cazul asta? :rolleyes:

post-1523-127737330737_thumb.jpg

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Pretul la combustibili (energie) este independent de cerere ?

Share this post


Link to post

@Andrei

http://www.automarke...larat-8555.html

Asta e articolul preluat in presa romaneasca, insa am avut si pe cel original din quattroroute.

 

 

Si procentele mai mici sunt la Fiat si Alfa :) )

 

Iar revista se numeste quattroroute.

 

1.3 pe G.Punto minte mai putin decat 1.3 pe Corsa :thumbl:

 

Concluzii ?!

 

Iti arat articole nemtesti in care bmw minte cel mai putin.

 

Money talks bullshit walks.

 

 

 

PS : Imi spune si mie cineva cum de castiga in fiecare an la "International engine of the year" 1.4 tsi cate un premiu ?

 

S-a intrebat vreodata careva cum decide juriul care motor e mai "green", care e mai bun, care e mai nu stiu cum ... ?

 

Money talks bullshit walks.

Share this post


Link to post

Pretul la combustibili (energie) este independent de cerere ?

 

E in general stabilit de o banda de smecheri numiti politicieni care baga accize sau subventii probabil functie de petele solare. Asta e valabil si la carburanti si la electricitate. Nu e neaparat un lucru rau, probabil ca daca litrul de benzina era 20 centi in continuare faceam motoare de 5l si 150CP. De exemplu la "mazout", un fel de motorina pentru incalzire accizele sunt mai putin de jumatate. Juma' din case sunt prost izolate, si au centrale termice de 40 ani (eu am cumparat casa in 2008 si avea o centrala pe gaz din 1970). Si iarna cand da un frig noaptea in Bruxelles e alerta la poluarea cu particule, desi nu-i nici o masina pe strada... pata solara a spus sa taxam carburantul auto, desi reprezinta un procent foarte mic de consumul de hidrocarburi...

 

Oricum, ca sa revenim la oile noastre la gaz suntem mai "acoperiti" decat la petrol. Si la uraniu de altfel, iar energia nucleara e taxata la greu desi are avantajul ca nu depinde de tot felul de tari dubioase politic...

 

@Andrei

Clar, poate sunt tendentiosi.

Eu urmaresc de mai mult timp moniteurautomobile, care fac si ei teste de consum real. In general diesele de peste 2L mint cel mai tare, indiferent de marca. (conform masuratorilor facute de ei)

Oricum, daca ai alte studii... link or it didn't happen :D

 

Si tu esti nitel tendentios, acolo nici Alfa nici Fiat nu stau asa bine, de ex audi sau volvo stau mai bine. Insa interesant, 1.3 multijet sta mai bine decat 1.9 multijet...si cum spuneam, chestia asta am mai observat-o si la alte "studii".

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Eu zic ca pretul are si o componenta comerciala tipica energiei, adica, este direct proportional cu cererea, taxele vin peste aceasta componenta. Daca trece majoritatea pe gaz, pretul va tinde spre cel al benzinei, lucru demonstrat la motorina.

Share this post


Link to post

Adevarat, insa nitica diversificare nu strica.

Nu prea am cifre, daca parcul auto ar fi de maine pe metan, nu stiu cat de tare ar creste cererea totala. Ma intreb daca nu cumva "inflatia" ar fi totusi mai lenta decat in cazul petrolului.

 

 

In plus, metanul e foarte usor de obtinut "bio" si "eco" comparabil cu ceilalti carburanti, daca ar creste probabil cererea probabil ar accelera binisor si productia de metan eco-bio-verde, ceea ce ar limita poate in plus explozia pretului.

Pentru ceilalti biocarburanti deocamdata se consuma mai multa energie pentru a-i produce decat obtii arzandu-i, iar cei din generatia a 2-a sunt inca in stadiu de proiecte de laborator si powerpoint-uri pe la congrese.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Cea mai buna masina de oras este o gargaritza mica cu un motor de 1L si daca este si Toyota este perfect, astea chiar consuma putin, mai putin decat orice concurent .

 

So true, Aygo 1.0 :D A mea e la vanzare, dar taica-miu nu ar da-o pt nimic in lume, de fiecare data cand merg in vizita face misto ca mai bine vine el de 3 ori la mine decat sa ma duc eu o data la el, de aceeasi bani.

In general scoteam consum de 6% oras cand schimbam la 3-3500 rpm, in oras semiaglomerat. In afara am facut plinul si am mers 320 de km cu 80-90 la ora, dealuri etc, dar am mers la consum. Facut plinul iar, 3.7% consum.

 

Multi nu stiu, dar exista si diesel aygo. Cand le-am cumparat, ne-am uitat si la versiunea diesel, 1.4 HDI 55 hp, motor de la PSA. Era mai puturoasa, si consumul era cu foarte putin mai mic, iar pretul de achizitie mai mare. Rezultatul s-a vazut, 2x aygo 1.0 pe benzina.

Share this post


Link to post

Pai asta ziceam si eu, e o aberatie un diesel mic de oras, iarna cel putin consuma mai mult decat benzinarul iar termostatul cred ca se deschide de-abia primavara. Nu mai zic ca iti ingheata fundul in el, nu ai raspunsul electric necesar la fortarea unei intersectii. Mi-e frica sa ma gandesc ce s-ar intampla daca ar mai avea si DPF o astfel de masina.

Share this post


Link to post

Eu folosesc dieselul in stilul asta pacatos, mai ales iarna. Drumuri de cate 4km, cum se poate mai naspa. Vara merg cu scuterul :D Nu pentru asta l-am cumparat initial, ci ca sa fac naveta cate 200km/zi pe autostrada, insa intre timp circumstantele s-au mai schimbat.

Consumul urban e intre undeva in jur de 7,5l/100km, fara sa merg foarte eco (cu petrolierul merg mai eco pt ca de obicei sunt cu sotia).

Insa tot cam atat scoteam urban si cu o Ibiza 1.2 din '93 in trafic mult mai nasol (imi amintesc de multe ori trasee de 5km facute in 40 minute).

 

Ma gandeam sa-l schimb cu un benzinar mic, la care asigurarea si taxele sa fie mai mici, insa pana la urma tot nu merita, cu cat iau pe hyundai cumpar o masina prabusita, lesinata (hyundaiul are 120CP, o benziara de 65 imi va parea lesinata rau) si cu istoric necunoscut. O masina noua nu-mi convine pentru doar cateva mii de km anual.

 

Poate daca benzina si motorina ar fi la acelasi pret ca in alte tari as gasi pretexte sa-l schimb (cu un benzinar pana in 1.4 turbo, gen TSI sau multiair :D ), insa atata timp cat desteptii din guvern incurajeaza dizalu' ca cica emite mai putin CO2(nu conteaza cate particule, nox si alte alea emite) si motorina costa vreo 25% mai putin decat benzina inca il pastrez.

 

Cine sunt eu sa pun la indoiala intelepciunea guvernului care a hotarat ca dizalu' rulz.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

In afara am facut plinul si am mers 320 de km cu 80-90 la ora, dealuri etc, dar am mers la consum. Facut plinul iar, 3.7% consum.

 

Numai 320 km in extraurban cu un plin? Eu cu cazanul meu fac linistit 600-650 km extraurban, si nu-i mers chiar la consum :mrgreen:

 

Sunt de acord ca pentru oras sunt potrivite buburuzele cu motoare mici, eventual si pe benzina, dar totusi mi se par cam mari preturile, nu sunt atit de accesibile pe cat ar trebui. Sa zicem ca la pretul unei Hyundai i10, mai pui vreo 2000 euro si-ti iei linistit ceva mai mare, pe care o poti folosi nu numai in oras.

Share this post


Link to post

Cine a zis ca a folosi intreg rezervorul pt 320km? Doar a facut plinul la inceput,a mers,apoi a facut plinul din nou ca sa vada cat a consumat.

Cu 3,7 consum,sigur face multi km cu un plin

Share this post


Link to post

Pai intra cam 34 de litri in rezervor daca il umpli pana in gat. 3.7% inseamna ca am consumat cam ~12 litri pe 320 km, deci mai aveam cel putin 20 de litri in rezervor. Deci mai aveam benzina de vreo 500 km in acelasi ritm / stil de mers :D

 

Nu pot sa ma plang nici acum, Colt-ul imi ia cam 7-8% in afara dupa ce se stabilizeaza, la 90-100. Dar peste 130 dumnezeu cu mila...ceva gen 13-15% in afara.

Edited by Venom

Share this post


Link to post

Consuma mult a naibii Colt-ul tau. Eu autostrada cu medie de viteza 110 (mers la 130 pe regulator si respectat alte restricii) mi-a luat 6.4, si pe 300km facuti cu o medie de 135 (mers 160 + restrictii sau ambuteiaje) am scos-o la 7.9.

Saptamana trecuta am fost in vacanta, am facut 1800km preponderent autostrada si consumul mediu e 7.3. Mers la "toleranta", aka restrictie + 10%. Daca n-o cocotam pe niste munti de 2200m unde consumul a sarit peste 10 probabil ca ieseam cu consumul sub 7.

Inainte am avut o Nubira de 2L, cu motor din 1900 toamna, care n-a consumat in viata ei 15 nici macar la 150km/h medie si pe GPL (am testat asta intr-o duminica la o traversare a germaniei)... si aia are o aerodinamica slaba, un motor destul de depasit si o instalatie de gaz cu doua generatii in urma.

Share this post


Link to post

Stock consuma relativ putin. Eu am ceva modificari... Pentru 0-100 in 6.5s, 14.1s 0-160 km/h pe 402m... E mai mult decat acceptabil. Scoate timp pe 402m echivalent nissan 350z / honda S2000 stock. De ex nissan 350z are consum in carte de 17.9% in oras (parca), iar S2000 are 13.9% in oras in carte. Nu e o masina de zi cu zi, dar merita toti banii :)

Share this post


Link to post

Absurd consumul coltului... 1.5 turbo, la 100 km/h 7-8%...

banuiesc ca nu in treapta a 2-a, nu?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...