Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Bogdane, hot mai esti :) Matale compari un benzinar de-tunat (10% din putere barbierita) cu versiunea full de diesel. Pus pe o strutocamila conceputa nu tocmai pentru performante, insa asta e altceva.

 

Daca tot compari motoarele BMW, ia ambele versiuni full. De ex,

 

335i

3L benzinar aspirat

225KW@ 5800 rpm

0-100 5.2s

 

335d

3L turbodiesel (acelasi motor din exemplul tau)

210kw@4400rpm

0-100 6.2s

 

Ambele limitate electronic la 250km/h

 

Mie in specs-urile astea mi se pare mult marketing. Performantele si cifrele sunt alese in asa fel incat sa acopere cat mai mult din clientela fara sa-si fure singuri clientii. Le-a spus lor o pasarica ca blondele cu X3 vor prefera diesel, asa ca oferta cea mai interesanta e diesel. Nebunii care vor 300CP pe o compacta vor probabil centru de greutate jos, ture multe, redline, etc, deci cea mai haioasa oferta e benzina. Inginerii si tehnica nu mai au de mult mai nimic de spus in industria asta.

Edited by mr_

Share this post


Link to post
BMW X3 3.0 SI

Valoarea rezistenţei la frecare(cw) 0.34

 

...

 

BMW X3 3.0sd

Valoarea rezistenţei la frecare(cw) 0.35

 

Iote ale naiba. Aceiasi masina si se freaca diferit in functie de motorizare :D

Share this post


Link to post

Bogdan nu te lasi. Pana si exemplul tau arata ca un aspirat e aproape egal cu un turbo-diesel. Si asta e ideea. Ca exista motoare aspirate care sunt egale cu turbo-dieselurile (sau aproape aceleasi performante). Eu despre asta vorbesc. Tu ai sustinut ca aspiratul nu e nici pe departe egal cu turbo-diesel. Si prin exemplu care l-ai dat si tu se vede ca la motoare cu cilindree mare cam sunt egale. Pune turbina de pe diesel pe motoarele alea (ca sa fie egale) si dieseul a cam pierdut.

 

Pe scurt recunoaste ca exista motoare de cilindree mare aspirate pe benzina care sunt egale sau aproape egale ca performante cu motoarele diesel turbo. :P

Vreau sa vad postul de la tine in care recunosti chestia asta. :) )

 

 

PS: eu sunt ca femeia. Vreau sa vad ca imi dai dreptate. =))

Edited by Vlad

Share this post


Link to post

Vlade,nu enerva omu ca o sa inceapa cu filtre de particule si cuplu motor :P

Share this post


Link to post

Vlad, cand spui performante, te referi si la consum nu?

Share this post


Link to post

Cand iti iei o masina de 1900kile si 280CP gen X3 nu o faci economie, spirit practic, global cooling si salvarea pinguinilor.

 

Pun pariu ca nici o blonda cu X3 nu stie cat ii consuma masina. Si nici nu-i pasa.

Share this post


Link to post

Dar noi stim, nu? Si ne gandim la asta. Altfel, iar comparam numai din anumite puncte de vedere. Repet ce tot zic de o perioada incoace: Fiecare isi cumpara masina care-l coafeaza cel mai bine. Personal, dupa 10 ani de benzinare si carburatie si injectie si 6 luni de diesel, cred ca urmatoarea masina, daca raportul de pret al combustibilului imi este favorabil in continuare, va fi tot diesel, insa automat.

Asta pentru ca mi se pare mai usor de condus, mai putine schimbari de viteza, cuplu mai bun, senzatie de masina puternica, etc. Repet: imi place mie! Nu ma intereseaza ce spun altii, daca le place sau nu.

Share this post


Link to post
Fiecare isi cumpara masina care-l coafeaza cel mai bine.

 

Nu sunt de acord cu tine decat partial. Ce spui tu e teoretic... in realitate, cumperi cam ce-ti vinde industria auto, si ce-i coafeaza pe EI mai bine. Pe mine m-ar fi coafat un GPL nou, modern, (daca se poate gandit din start pentru GPL si nu benzinar convertit), insa nu am avut de unde sa-l iau asa ca am luat diesel. Au ei grija ca oferta cea mai interesanta sa fie cea care le convine lor. Cand or sa decida marketingii lor ca trebuie vandut M5 diesel, iti vor oferi un diesel de 450CP si un benzinar de 350 si vei "alege" tot cum au vrut ei.

 

La mine nu sunt sigur ca urmatoarea masina va fi tot diesel... s-ar putea, insa nu bag mana in foc. E foarte probabil sa nu am iar de ales. Insa daca va fi tot diesel sper va fi boxer :P

Share this post


Link to post

Sa mai urmarim un exemplu de la o alta firma... Alfa Romeo... la modelul 156:

1.8 TS I4 1,747 cc (106.6 cu in) 103 kW (140 PS) @6500 rpm 163 N·m (120 ft·lbf) @3900 rpm 9.4 208 km/h (129 mph)

2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 110 kW (150 PS) @6300 rpm 181 N·m (133 ft·lbf) @3800 rpm 8.8 214 km/h (133 mph)

1.9 JTD I4 8v 1,910 cc (117 cu in) 85 kW (115 PS) @4000 rpm 275 N·m (203 ft·lbf) @2000 rpm 10.3 191 km/h (119 mph)

1.9 JTDm 1,910 cc (117 cu in) 110 kW (150 PS) @4000 rpm 305 N·m (225 ft·lbf) @2000 rpm 9.1 212 km/h (132 mph)

 

In ultimul timp conduc frecvent una cu motor de 1.8. Comparativ cu motorul diesel de 115 cp este in primul rand mai elastica, tragand pe un palier mult mai larg. Variatorul axei cu came isi face cu brio treaba si masina trage cu sanatos de la 2000rpm. Pe mine unul m-a uimit motorasul asta. Si in pofida tuturor legendelor urbane este si destul de cuminte la benzinarie. Chiar foarte cuminte.

Share this post


Link to post

Vlade nu o sa-ti dau satisfactia de a recunoaste asa ceva, atita timp cit Subaru a trecut la diesel inseamna ca asta este viitorul . Cred ca am scris pe undeva pe forum ca la masinile de peste 45k E nu mai conteaza motorizarea, deja vorbim de alte masini.

Share this post


Link to post

Nu a trecut la diesel, a facut SI UN diesel. E diferenta enorma.

Share this post


Link to post

Si daca ar trece oare nu ar fi pt ca asta se cauta datorita consumului mai mic ( chiar daca achizitionarii nu prea tin cont ca desii e consumul mai mic sunt costurile de intretinere mai mari ) facand astfel modelele mai atractive dpdv comercial ?

NU neaparat ca e viitorul sau trecutul sau prezentul ? E doar o ipoteza, nu contrazic cele mai sus prin ea, doar zic si eu.

Share this post


Link to post

Ipoteza ta se bazeaza pe o prezumtie gresita si, deci, nu isi are rostul.

Daca voiai sa spui ca l-au scos pentru ca e trendy, comercial, blablabla, atunci da.

Dar de trecut la diesele... dream on!

Share this post


Link to post

N-a scos diesel pentru c-o sa faca modele WRX/WRC pe diesel, ci pentru ca se cere. Asa cum si Porsche a scos Cayenne pentru ca se cerea, s-ar rasuci Ferdinand in mormant daca ar sti ce fac in ziua de azi urmasii lui.

Share this post


Link to post
diesel...este viitorul .

Cuvintele astea nu au ce cauta in aceeasi fraza,esti capos rau ma Bogdane...

Share this post


Link to post

Eu am comparat doua motoare de aceeasi cilindree. Acum pentru ca observi ca exista vii cu scuza ca dom'le sunt masini mai scumpe de 45K. Eu nu vorbesc de consum si rentabilitate. Eu vorbesc de performante. Nu tu mai sus sustineai ca nu exista aspirat= diesel de aceeasi cilindree? Uite ca exista.

 

Cat despre povestea cu dieselul care e viitorul, cand in Berlin si se pare ca urmeaza inca cateva orase din Germania, sub euro2 la diesel nu mai ai voie in oras, cred ca spune multe.

Am inteles nu vrei sa recunosti. OK. Mersi pentru raspuns.

 

PS: eu nu vrea sa credeti ca nu vad utilitatea dieselului. O vad. Cand merg peste 30000 de mii pe an, vad utilitatea. Daca ai drumuri lungi, vad utilitatea. Diesel in oras, daca nu esti taximetrist si nu faci mai mult de 20000km nu ii vad utilitatea.

Cat despre Subaru: ai vazut cum arata noua impreza? E clar ca e marketing. Nu le mai ajunge ca vindeau multe WRX/STI. In ritmul ala dadeau faliment. La Subaru s-a schimbat politica. E nevoie de cifra mare de vanzari. Si evident a aparut si dieselul pentru ca e cerere si era un segment neacoperit de ei si pierdeau clienti. O sa vedeti si calitatea odata cu noile modele o sa scada putin. Se face rabat in favoarea cresterii vanzarilor. Pana la urma politica VW.

Share this post


Link to post

Daca vor face asta, vor iesi in pierdere. Pentru ca au alta clientela decat VW sau Reno, asa ca ar trebui sa aiba si alta politica.

Macar au avut decenta sa faca boxer dieselul ala :D

Share this post


Link to post
Cuvintele astea nu au ce cauta in aceeasi fraza,esti capos rau ma Bogdane...

Sa-mi bag picioarele daca nu m-am saturat de mirosul si fumul de diesel de fiecare data cand intru in hala de mecanica, si 75% din masini au motorul asta.

Pai dupa atata parfum de diesel, sa-mi mai vina cate unul sa-mi spuna ca dieselul nu polueaza??? Pai il scuip intre ochi.

Apoi consuma putin. La Megane dci ar trebui sa mergi minim 50 de mii de km anual ca sa zici ca merita, merita un schimbat accidental de filtru de motorina plin de parafina (de la Mol motorina, nu din alta parte), un schimbat de 1-2-3 injectoare a 1000 ron bucata pe la 30-40 de mii de km, pai da-l dreaku de consum mic, ca intr-adevar iesi in pierdere asa.

Apoi, cand ii aud pe colegii mei cum recomanda prietenilor sa-si ia diesel, ca merita, consuma putin, etc. Pana i-am luat deoparte si le-am zis: "bai carnatilor, pardon, bai fratilor, voi nu vedeti cum cad injectoarele pe capete la diesel, voi nu vedeti cat costa, voi nu vedeti ca e 1500 de euro diferenta la pret, voi nu vedeti ca in afara de munca si acasa nu mergeti nicaieri, va duceti odata pe an la mare si spuneti ca ati mers mult, eu ma duc si la bulgari, si la austrieci, si in fiecare week-end plec pe undeva, nu simt ca as face economii cu un diesel, si cu toate astea va doriti diesel si mergeti 5000 de km anual?"

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Dupa ce-am facut vreo 200 km dupa ultimele reglaje si piese schimbate la masina, din care vreo 100 urban (Pl) si 100 extra (DN1, forja, 140-150 in afara), si s-au consumat doar vreo 15 litri de gaz, deci aproximativ 35 de lei, cu care cumperi nici 10 litri de motorina... castigatorul pentru mine in acest topic este GPL-ul. Si sunt convins ca un motor proiectat din fabrica pentru GPL ar scoate performante si consum chiar mai bune de-atat.

Share this post


Link to post

Si ar fi si verde samd, chiar nu inteleg de ce nu fac proiectantii masini din fabrica pe GPL. Ganditi-va ca dintre noi, cei de pe forum, majoritatea care NU au gpl pe masina nu il au pt ca ocupa spatiu rezervorul, dar daca acesta ar fi incorporat...

Share this post


Link to post

Da, injectie lichida de gaz :scarpin:

Share this post


Link to post

Lasa ca asa am vazut si la Honda, nu mai stiu exact pe http://videos.howstuffworks.com/ undeva dar nu gasesc acum cum ca in state au scos o Honda pe Alternative fuel cu un consum jenant de mic si cu perfrormante ok, deci se poate dar de ce abia acum si de ce nu pe GPL ca se practica de ani buni mai ales in vest ( UK de ex )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
... nu inteleg de ce nu fac proiectantii masini din fabrica pe GPL. Ganditi-va ca dintre noi, cei de pe forum, majoritatea care NU au gpl pe masina nu il au pt ca ocupa spatiu rezervorul, dar daca acesta ar fi incorporat...

 

Am vazut cu ochii mei o Leganza adusa din Belgia care nu avea decit GPL. Nu cred ca Daewoo a facut masini exclusiv pe GPL insa de putut se poate din moment ce s-a putut face modificarea respectiva. Ca fapt divers, masina respectiva avea motorul de 1,8L

Share this post


Link to post

Si rezervorul era cel normal de sub masina ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...