Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Eu zic sa-i faci un Dyno sa vezi cat mai are din aia 170 :) )

Poate a ajuns ascutitoare :D

 

Eu nu cred ca sunt multe diesele de 1.6 sa faca 0-100 in 10 secunde.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

La cit de turbat trage sunt sigur ca sunt toti caii acasa .

Eu nu sunt deacord cu diesel sub 2L, ce naiba sa fac cu 1.6 ?

Share this post


Link to post

Ca sa vedeti cat rahat ne baga Toyota pe gat prin departamentul de marketing: un Prius consuma mai mult decat un BMW 520d. Nu mult mai mult, da' cand te gandesti cu arata si cum calatoresti intr-o Toyota verde fata de BMW clasa 5... Oare ce s-ar fi intamplat daca ar fi comparat Prius-ul cu clasa 3 sau Astra mea sa zicem?

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
La cit de turbat trage sunt sigur ca sunt toti caii acasa .

Eu nu sunt deacord cu diesel sub 2L, ce naiba sa fac cu 1.6 ?

 

Dupa 2 saptamani de condus benzinar zi de zi, si unul destul de puternic nu o ascutitoare de 100CP pot spune ca turbo dieselul este net superior oricarui motor OTTO aspirat de aceiasi cilindree,

 

De asta te-am intrebat de 1.6. Zi-mi un diesel de 1.6 care sa scoata suta in 10 secunde si eu ma dau batut, ca huruiala de diesel ieftin oricum nu conteaza =))

 

ps: ascutitoare de 100 si ceva de cai sau dric e chestie de gusturi :D :) )

 

Wallaby, iti salut revenirea dar te anunt ca nu a avut vreo revolutie in materie de diesele.

Daca tot bagi un 520 in ecuatie, baga si un lexus care accelereaza liniar, sunt sigur ca gasesti destule informatii.

Vei vedea ce inseamna cu adevarat tehnologie, putere, confort si consum. http://www.lexus.com/hybriddrive/

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Sunt atat de deprimat de constatarile de mai sus incat ma gandesc sa-mi iau si eu vreun golf dric sh cu vreun milion de kilometri si sa-l chiptunez. Orice declaratie de genul celor de mai sus este inevitabil sa nu ajunga ridiculizata.

@Bogdang: CUmpara-ti si tu o masina noua odata si compar-o cu alta noua, nu compara ce a ramas din herghelia uneia cu gloabele de la alta, masini cu trecut tulbure si care au fost intretinute de vai mama.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

O iau ca pe o gluma spusa de unu care conduce ascutitori, cind vei avea si tu motor sub capota sau mai bine spus masina o sa te bag in seama.

 

Masina noua nu o sa-mi cumpar niciodata, pt ca nu vad sensul in a ingropa 30k E intr-un fier, si asa am acum ingropati 15k E in masini . Daca la tine un Volvo de 79k km este "vai mama" atunci inseamna ca ai ceva probleme.

Share this post


Link to post

Stii tu si duba mea cand am vandut-o avea 110.000km (asta omitand vreo 250.000 care i-am evaporat). Daca vroiam sa adun si sa restaurez masini imi alegeam masini clasice...

Share this post


Link to post

O mica remarca, Volvo il stiu de la 7600km, adica de cind a intrat in rromanica deci km sunt reali daca asta vroiai sa insinuezi . Ce ai facut tu cu duba este o rusine si prin alte tari cu apa calda ce ai facut tu se numeste infractiune si se pedepseste ca atare .

 

Revenind insa la masini trebuie spus ca in continuare cel mai bun si premiat motor este tot cel turbo, adica 1.4 TSI de la VAG .

Share this post


Link to post
Sunt atat de deprimat de constatarile de mai sus incat ma gandesc sa-mi iau si eu vreun golf dric sh cu vreun milion de kilometri si sa-l chiptunez. Orice declaratie de genul celor de mai sus este inevitabil sa nu ajunga ridiculizata.

@Bogdang: CUmpara-ti si tu o masina noua odata si compar-o cu alta noua, nu compara ce a ramas din herghelia uneia cu gloabele de la alta, masini cu trecut tulbure si care au fost intretinute de vai mama.

Mai era unu' pe daciaclub posesor de Logan 1.6, care voia sa-l vand si sa-si ia dci-ul de 65. Benzinarul nu putea fi chiptunat, dci-ul da.... =))

 

Stii tu si duba mea cand am vandut-o avea 110.000km (asta omitand vreo 250.000 care i-am evaporat).

Hai mai pune... :P ca tot nu mai conteaza.

 

Mai, eu ce sa zic...intr-adevar, un turbo diesel altfel se duce intr-o depasire (cu benzinarul am depasit de multe ori la mustata), insa e un motor prea scump, prea pretentios si prea stau cu frica-n gat daca se strica ceva. Bine, si in oras poti face ceva treaba cu el, bine, eu nu-s ecologist, asa ca nu ma intereseaza fumigena din spatele meu.

 

Ca tot se k*k* pe el Bruxelles-ul cu ecologia si mai stiu eu ce, eu ma gandesc la milioanele de barili arse de Saddam acum 20 de ani, la vasele de razboi scufundate de Hitler (si sa nu-mi spuneti ca alea mergeau doar pe fund de rezervor), la toate catastrofele ecologice, incat toate barbologiile cu "euro 4 e mai ecologic decat euro 3" mi se par un rahat sinistru, mare lucru nu fac, dar te pot baga in sicriu gatuindu-ti motorul.

Share this post


Link to post

Bogdan... mai baga ceva kilometrii cu Volvo-ul si dupaia fa o comparatie cu Golf-ul. O sa vezi ca e vorba doar de o senzatie. Nu spun ca TD e de aruncat, dar o benzinara in banda optima (raportata la numarul de ture) se duce mult si bine cand Diesel-ul incepe sa gafaie.

In depasiri, orice TD sub 150CP ramane in urma. Si eu ma refer la depasiri pe Bucuresti-Alexandria, unde orice depasire se face cu pedala la fund. Am facut n depasiri cand m-am dus si nu ma mai ajungea nimeni din urma.

Share this post


Link to post

Se poate sa ai si tu dreptate DAR volvo pe reprizele 80-120 este mort, sau in treapta a 5 a la 150km/h cind accelerezi reactia este prea lenta, sta, gandeste dupa care accelereaza dar incet . In rest daca stai in trepte inferioare nu pot zice ca nu accelereaza dar nu este comod sa tot invarti la mamaliga.

 

Laurentiu tu ai auzit de mituri? Dieselul scump este un mit, 1.9 TDI ul este cel mai ieftin diesel dpdv al costurilor de intretinere de pe piata. Injectoarele care sunt cele mai scumpe pica foarte greu iar motorul este ieftin ca si consumabile.

Laurentiu iti repet nu mai visa si revino cu picioarele pe pamant, nu mai generaliza pt ca induci lumea in eroare, pai imi spui ca dieselul e scump de intretinut cind eu bagam in Golf la revizie cam 450 RON iar in Volvo am bagat 820 RON .

Share this post


Link to post

80-120 in treapta a 5-a nu inseamna nimic Bogdane, nu credeam ca asa greu se schimba treptele la volvo :)

Cred ca dupa cateva drumuri afara o sa iti placa mai mult decat dieselul ;)

Share this post


Link to post

Nu daca mai schimba a cincea la 80. Unii acolo inca sunt in a treia usor. Poate si a doua. :-"

Share this post


Link to post

Bogdane, vrei sa stii cam cata lume schimba injectoarele ca pe chiloti la reno? sau filtre de motorina de 200 ron din 20 in 20 de mii de km?

 

Totusi eu nu ma prind cum un nenorocit de Kangoo sau Symbol cu 1.5 dci de 65 cp pleaca mai frumos de pe loc decat VAG-ul din dotare cu 101 cp. La frantuzoaice doar iau piciorul de pe acceleratie si au plecat, la Passat face un zdrang de zici ca a pocnit vibrochenul, si gata.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Bogdane am gasit doua motoare egale diesel si benzina (mercedes amandoua):

 

320 CDI -diesel: 2987cmc, v6, putere 165KW(224cp)/3800rpm, cuplu 510NM/1600-2800, acc 0-100km 7,7s.

280 -benzina: 2996cmc, v6, putere 170KW(231cp)/6000rpm, cuplu 300NM/2500-5000, acc 0-100km 7,3s. ASPIRAT

 

Ce zici face un aspirat un diesel identic cu el? :P

SI aici desi si dieseul e foarte silentios, tot tremura cand ai mana pe volan, pe cand un v6 benzinar nu vibreaza deloc, nu se aude nimic nici nu stii ca e pornit. (in afara de tobe).

 

PS:cat priveste catalizatorul schimbat la 100.000km la benzinare... e o gluma buna. Intr-adevar la cei care baga benzina proasta, pun ulei peste nivel. Daca respecti intervalele de schimb la consumabile, si pui benzina buna si in plus nu il lovesti (conditie de baza) nu schimbi catalizatorul in 500-600.000 de mii de km.

Edited by Vlad

Share this post


Link to post
...nu schimbi catalizatorul in 500-600.000 de mii de km.

Oricit de mult as tine cu Otto, intervalul asta pentru schimbat cataliztor e exagerat ... mult exagerat.

Share this post


Link to post

Cat costa un catalizator de se tot bate moneda pe asta? Aici costa mai putin decat un filtru de motorina de la Reno. Cu o turbina sau o pompa de injectie nu are rost sa compar. Prefer oricand sa schimb 5 catalizatoare in locul unei pompe de injectie common rail.

 

Cine a schimbat mai mult de unul pe durata cat a avut o masina sa ridice mana... Eu n-am schimbat nici unul, si la rablele dinainte am facut controlul tehnic in fiecare an (si aprox 160k km in total).

Share this post


Link to post

Chiar, cat costa un catalizator in Belgia? Chiar ma intereseaza. La Reno la reprezentanta costa 1100 ron, de banii astia fac distributia.

In ro stiu ca sunt si la 100 de euro.

Share this post


Link to post

Putin :o fftopic: dar legat de Otto. Eu sint practic la al 3-lea catalizator in decurs de 166.000 km. Primul l-am schimbat la 65.000, in conditiile in care luase citiva bolovani. Cel de-al doilea a depasit 100.000 km, este intact pe exterior, nu l-am atins decit cel mult cu iarba. Din cite mai stiu si eu, un catalizator are o durata de viata de 80.000 - 120.000 km. Ca pret, am gasit universal ceramic la preturi intre 110-160 EUR, dar mi-am luat un universal sport metalic la aprox 190EUR. Nu stiu cit costa o pompa de injectie common rail, insa cred ca e ceva mai scumpa de atit.

Share this post


Link to post

Salex- banuiesc ca depinde de cine e facut catalizatorul. La Vw iti spun ca mecanicii au zis ca rezista fara probleme si ca pot ajunge chiar la 500-600.000km. Daca la tine a cazut pt. ca l-ai lovit e alta poveste. Ca dovada ca cel pe care il ai acum fac pariu ca o sa tina inca mult timp de acu incolo daca nu il lovesti si bagi benzina buna.

Caz particular: prieten cu o motor de 1.6 VAG are 300.000km si nu a schimbat catalizatorul. Si a iesit si ok la ITP. Adica functioneaza inca foarte bine.

 

Eu acum nu zic ca tine mult si bine, dar macar 200.000 tot tine.

 

PS: Bogdan ti-am gasit motoare echivalente. Ce zici? > :)

Share this post


Link to post

Se da lovit =))

De acord si eu cu catalizatorul, stiu cazuri de nubira la 400k km si golf la 300k km fara a sti ca e ... "consumabil" catalizatorul.

Interesant cum e la cele cu 2-3 catalizatoare.

Share this post


Link to post

Nu ma dau ma lovit, am avut treaba 2 zile si gata imi sariti in cap, Vlad marea diferenta este a consumului, CDIul va consuma mai putin, mult mai putin. Este adevarat ca dieselul vibreaza dar asta nu e un impediment, eu chiar m-am obisnuit cu un consum cu 70% mai mare dar asta este viata si chiar imi place ca schimb mai putin vitezele acum :D Un OTTO pe GPL este singura alternativa la diesel, o sa vad si cit de buna este aceasta alternativa in scurt timp .

Share this post


Link to post
Chiar, cat costa un catalizator in Belgia? Chiar ma intereseaza. La Reno la reprezentanta costa 1100 ron, de banii astia fac distributia.

In ro stiu ca sunt si la 100 de euro.

 

 

225 euroi cu tot cu manopera, la reprezentanta Daewoo. La o retea care vinde piese "generice" e mai ieftin, in jur de 100euro piese si vreo 60 manopera.

Al meu a fost schimbat la 60k, insa nu am idee de ce pentru ca a facut-o proprietarul initial. Nu cred ca a fost respinsa la contolul tehnic pentru ca a fost schimbata in 2003 si primul control a fost facut in 2004, deci mai degraba cred ca a fost lovit.

Apoi a tinut pana cand am vandut rabla, (173k in total). Aici cand vinzi obiectul esti obligat sa faci un control detaliat. A tinut deci minim 110k.

La Ibiza nu a fost schimbat niciodata, a tinut deci minim 176k.

 

PS

Nu-mi adu aminte de distributie si de meseriasii astia. La nubira m-a costat aproape 600 euro desi devizul a fost sub 500. Au pretextat ca au fost nevoiti sa taie nu stiu ce surub si sa schimbe si fulia de alternator (cea la motor). Fulia aia a lor a tinut exact un an si vreo 35k, dupa care a picat si am fost obligat sa mai fac distributia odata. Am avut noroc ca nu am facut pulbere motorul, pentru ca intrasera aschii metalice si resturi de curea de alternator la cureaua de distributie si era ciupita serios. Meseriasii lu' peste.

Share this post


Link to post
225 euroi cu tot cu manopera, la reprezentanta Daewoo. La o retea care vinde piese "generice" e mai ieftin, in jur de 100euro piese si vreo 60 manopera.

Aaa, scump, scump, ma asteptam la vreun 50 de euro, bine ca un coforumist mi-a indicat de unde sa-mi iau cu 253 ron.

 

Eu ma vad nevoit sa montez unul deoarece m-am saturat de check engine in bord si de consum crescut pe motiv de regim de avarie. Aseara am sters erorile din ECU, inca nu a detectat modul de avarie, si masina parca merge mai rotund. Dar mi-ar fi lene saptamanal sa pun testerul pe ea, sa sterg eroarea la fiecare 500 de km.

Share this post


Link to post

Si la Volvo a mers 300000km. S-a schimbat cu unul sport cu invelis din inox, dar cel original mergea bine inca masina luand ITP-ul la 280000km.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...