Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

OTTO versus DIESEL

Recommended Posts

Cunosc sistemul pana la motorul electric al pompei hidraulice, cat a fost jobul prietenului meu. Altfel, ce nu ma intereseaza (VAG, Diesel, cutii automate ...), nu citesc. El nu este interesat de auto, eterul este mediul lui preferat.

Share this post


Link to post

P.S: Nu inteleg de ce zic unii ca e tampit acest sistem cand nu s-au interesant cum functioneaza.

 

Foarte simplu, m-am dat cu asa ceva, e foarte incomod, mai ales pe cutie manuala si reducerea de consum e nesemnificativa, sub 10%. Acum pricepi?

Share this post


Link to post

Se pot dezactiva draciile astea de sisteme?

Share this post


Link to post

Poti sa il dezactivezi, dar nu tine minte setarea la urmatoarea pornire.

Share this post


Link to post

Foarte simplu, m-am dat cu asa ceva, e foarte incomod, mai ales pe cutie manuala si reducerea de consum e nesemnificativa, sub 10%. Acum pricepi?

 

Super explicatie, ma dor ochii de la cat am citit.

 

Bosch a vandut pana acum 1 mil de astfel de sisteme, cred ca trebuie sa vorbesti cu propietarii masinilor respective despre comoditate.

 

Si pana la urma unde vine incomoditatea asta ?

 

Sunt persoane care fac peste 10.000 de km pe an in oras, sti cat platesti in plus pentru un start-stop ?

Edited by Hassel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci sa inteleg ca tie nu ti se pare incomod.

Cat despre cate au vandut, asta e argument Logan style.

Share this post


Link to post

Deloc.

 

Asteptam sa ajunga pe Logan ca sa fie Logan Style.

 

Am vazut ca-ti dai cu parearea despre racire, ulei, chestii ... etc

 

Spune-mi si mie care invarte pe care, care e pompa de apa, pompa de ulei si ce mai este p'acolo ?

 

252187.jpg

Edited by Hassel
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am vazut ca-ti dai cu parerea din carti. Cred ca e unicul mod in care cineva ar cumpara un Opel Astra.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nici mie nu-mi plac multe lucruri, asta nu inseamna ca sunt tampenii.

 

 

La intepaturi din astea ieftine se pricepe orcine.

 

Daca vrau informatii din folclor dau pe taraf tv.

 

Esti in stare sa porti o discutie tehnica la obiect ?

 

In caz ca nu, ciao pao aufiderzein

  • Like 1

Share this post


Link to post

Experienta directa bate studiile, eu ca utilizator final ar trebui sa simt beneficiile tehnologiei fara dezavantaje.

 

Deci ca sa-ti fac pe plac, ce ai pus acolo e clar un motor de hibrid, as zice chiar ca e un diesel dupa cum arata. Ala din prim plan e un alternator/elecromototor care tine AC si alte functii ON cat motorul e oprit, si de obicei are si functii de "regenerative braking". Did I do well?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Da, cam asa ar trebui sa arate a doua generatie de mild-hybrid GM, care apare anul asta, in plus fata de ce ai zis mai exista o mica beterie Li-ion iar alternatorul-demaror ajuta in faza de accelerare, depasiri furnizand mai multe putere (undeva la 15 kw).

 

Propune si economiseste mai mult decat sistemul Valeo pt Peugeot dar principiul start-stop este cam acelasi.

 

Dezavantaje eu nu prea vad, dac sti tu pe cineva care a avut probleme cu motorul din cauza acestui sistem poti sa spui.

 

De oricine ar fi facut sistemul cum a zis si Tolin racirea este independenta, pompe de apa si ulei electrice ...etc

 

Ca si exemplu de beneficii pot sa-ti spun de cee'd si golf bluemotion.

 

Sistemul costa cam intre 300 si 450 de euro la benzinare, pt diesel e mai mult.

 

In Bucuresti cand o spargi in 1 si 2 in ambuteiaje se castiga si un 2% la consum.

 

Sistemul electric este beton, in general alternatoarele care se pun in mod normal pe o masina sunt la limita.

Edited by Hassel

Share this post


Link to post

Eu imi permit consumul la masina mea. La ce pana masii sa imi cumpar masina mai complicata?

 

Sincer, decat sa ma kak pe mine pentru o economie de 2% la carburant, mai bine merg cu transportul in comun si mai beau si o bere cu ocazia asta. Ori iti permiti masina pe care ti-o cumperi, ori iti cumperi cea mai ieftina masina de pe piata si cu asta basta. Ce atatea complicatii, sisteme de nustiucare, etc. Sincer, mi se pare penibil sa te interesezi de consum cand iti cumperi masina de peste 15-20 de mii de euro. O generatie sau doua inaintea noastra mergeau cu consum de 8-10% in afara, aia cum au putut si noi nu mai putem?

Edited by laurentziu83
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cred ca era vorba de un 20%, astea sunt sisteme mai destepte care fac treaba, acum urmeaza sa vedem cat sunt de fiabile. Fiecare decide daca poate sa mearga cu asa ceva pe masina, uite cum se simte ED-ul pe BMW diesel:

Share this post


Link to post

Mie nu mi se par deloc tehnologie spatiala, nu vad de ce n-ar fi fiabile. Adica nu vad cum unii pot face o pompa de injectie de dizal sau o turbina care sa tina cat masina, si nu sunt in stare sa faca un motor electric, neste baterii si neste angrenaje... care nu functioneaza in cine stie ce conditii super tampite (mediu coroziv, temperaturi, etc).

 

De fapt mint, am asa o idee de ar putea sa NU fie fiabile... de exemplu, se gandeste un contembel sa faca economii ca sa ia prima la sf de an si taie din costuri de unde nu trebuie..

Share this post


Link to post

Normal ca fiecare trebuie sa judece daca vrea sau nu... daca se merita sau nu sa-si puna asa ceva pe masina, nu e ceva obligatoriu e optional.

 

Eu am vrut sa avem toate datele pe tabla, fiecare judeca, se intereseaza si pe urma hotaraste.

 

Si nu e asa simplu cum cred unii, nu e vorba ca n-ai bani de carburant.

 

Si apoi daca un sistem iti furnizeaza ceva putere acolo pentru faza de accelerare, poate sa fie si ceva placut nu numai eco.

 

Constructorii auto sunt intr-un fel obligati sa sa introduca astfel de sisteme care reduc CO2, dar se primesc si bani guvernamentali pentru chestiile astea.

E o adevarata cursa pt cine are modelul cu cea cel mai mic Co2 din clasa.

 

Complicatii sunt si acum, daca avem bani de carburant propun sa revenim la carburator, super simplu, se repara in spatele blocului, ieftin de intretinut...etc.

 

Ce ne trebuie injectoare, ECU, senzori, chestii socoteli...etc astea se pot strica, nu ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sincer, decat sa ma kak pe mine pentru o economie de 2% la carburant ...

Stai linistit, nu pentru tine se cere sistemul acela. Primii beneficiari sunt cei rezidenti in statul California. La noi, inca, nu se uita lumea pe peretii blocurilor din intersectiile de trafic greu. Ce este pe pereti gasesti si in plamanii celor care locuiesc in zona. In cel mai bun caz, vor da o vopsea la (de) fatada. Autoritatile de la noi tac malc in legatura cu monitorizarea aerului din marile orase, desi ea se face cu statii automate in zeci de puncte.

 

O prietena mi-a spus ca a fost de curand la LA.

- "Si ce ai vazut ?"

- "Am vazut o laie, pana dupa-amiza, cand s-a ridicat pacla de pe oras."

Edited by tolin
  • Like 3

Share this post


Link to post

zgomotul si vibratiile motorului se simt deranjant doar la relanti.

uite cum se simte ED-ul pe BMW diesel:

Pentru mine sunt arhisuficiente vibraţiile şi zgomotele din mers/de la ralanti.. deja mi s-ar părea mult prea deranjant să suporţi de "n"şpe ori trepidaţiile generate de oprirea-pornirea motorului (la dizăl, desigur).

  • Like 3

Share this post


Link to post

Dieselul modern nu vibreaza mai rau la ralanti decat un benzinar modern, chiar nu am simtit nici o diferenta intre XC60 D5 @ XC60 T6 .

Share this post


Link to post

Şi eu tot la "moderne" fac referire. Toate cele pe care le-am condus (sau în care am fost doar pasager) "trădau" faptul că sunt tractoare, în special la pornire şi la oprire. Că nivelul zgomotului/vibraţiilor, atât în mers cât şi la ralanti, a fost mult micşorat (nu comparativ cu o benzinară, ci cu dieselurile "arhaice"), de acord, dar totuşi până acum nu am avut nicio surpriză de genul "aaa, e diesel?! nu am realizat!" :)

Ar fi interesat de aflat mai multe despre cum "se simte" boxerul diesel, de la @marr (dacă mai intră pe aici).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Stai linistit, nu pentru tine se cere sistemul acela. Primii beneficiari sunt cei rezidenti in statul California. La noi, inca, nu se uita lumea pe peretii blocurilor din intersectiile de trafic greu. Ce este pe pereti gasesti si in plamanii celor care locuiesc in zona. In cel mai bun caz, vor da o vopsea la (de) fatada. Autoritatile de la noi tac malc in legatura cu monitorizarea aerului din marile orase, desi ea se face cu statii automate in zeci de puncte.

Mie mi se pare mai mare nivelul de poluare de acum fata de cel de acum 15 ani. Acum 15 ani vedeai doar dacii pe carburator si totusi aerul era mai curat. Acum vedem o groaza de dieseluri euro 3 si 4 care scot norul de fum la plecarea de la semafor. Asadar, unde-i grija pentru ecologie?

Vrei ecologie, pui taxe de parcare pentru centrele oraselor si dezvolti in paralel transportul in comun, pistele pentru biciclete si parcarile pentru scutere. Si atunci se va vedea intr-adevar reducerea poluarii, nu schimbarea Daciei 1310 cu doua Tdi VAG fumigen.

 

De asta pentru mine discutiile despre imbunatatirea dieselului sunt apa de ploaie. In sudul Frantei n-am vazut nici o masina, fie ea diesel sau benzinara, care sa scoata fum, de orice varsta ar fi ea. La noi scot fum si dieselurile cu numere rosii.

  • Like 1

Share this post


Link to post

- acum 15 ani erau mult mai putine autoturisme;

- nu-i vorba despre ecologie, in orase este vorba despre sanatatea locuitorilor, intoxicatii cu tot felul, negreala arata doar cum se raspandesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai Laurentiu eu nu inteleg de ce te tot legi de TDIuri, DCi-urile au galci sau cum? Alea nu scot fum? E plin Bucurestiul de Logane dci taxi si sunt mai fumigene decat orice TDI, cumnatamiu are Golf 3 din 97 TDI si nu scoate fum decat la pornire, in rest in mers normal nu scoate fum si are 300.oookm .Daca omu e nesimtit si nu schimba filtrul de aer e normal sa scoata fum .

Mai conteaza si motorina in ecuatia asta cu fumul negru, nu avem preturile din vest si logic nu avem si aceiasi carburanti .

De zgomot ce sa zic, va recomand 2.0 TFSI cu zgomot nativ de diesel, nu am auzit pe nimeni sa se planga, sau Toyota avensis si alte japoneze cu ralanti variabil, te uiti la ac si iti vine sa dansezi dupa ritm de lambada.

 

O chestie super tare cu ecologia exagerata este testul facut de cei de la km77.com cu noul Touareg HYBRID, fabrica spune 8.6% urban si ei au reusit 21%, evident raspunsul a venit prompt: "a fost un traseu nu foarte bun pt sistemul de franare cu regenerare si nu a putut merge masina decat cu motorul pe benzina" pai ce traseu doresc domnii de la VAG? unul doar la vale =))

Share this post


Link to post

Pai mai crede cineva in consumurile standard?!

Poate se simt astia si schimba modul de test standard, ca nu mai are nici o legatura nici cu consumul real in conditii realiste, si nici macar cu clasamentul masinilor economice. Adica daca unul declara 3.7 si unul 3,9, nu ai nici o garantie ca in realitate prima e mai economica decat a doua.

 

Cineva postase pe undeva topul masinilor care "fura" la consumul real dupa un studiu facut acum cativa ani de o revista italiana, si cele mai performante erau pe la 50%. La masinile si mai noi cred ca e mai rau, tuaregul lui bogdan e la 250% :D

 

Vrei o masina economica, trebuie sa te uiti la greutate, aerodinamica si capacitatea cilindrica a motorului, nu la consumul standard declarat.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cineva postase pe undeva topul masinilor care "fura" la consumul real dupa un studiu facut acum cativa ani de o revista italiana, si cele mai performante erau pe la 50%.

..

Vrei o masina economica, trebuie sa te uiti la greutate, aerodinamica si capacitatea cilindrica a motorului, nu la consumul standard declarat.

N-am reusit niciodata sa obtin consum cu 50% mai mare.

 

Ce legatura e intre aerodinamica unei masini si consumul in oras, sau pina la 100-110kmh?

 

Nu pot nicicum sa depistez formula consumului data de cei 3 parametri :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Am uitat sa iau in calcul si culoarea, alea rosii consuma mai mult decat alea albastre :P

 

Acum serios, nu m-am referit la consum in oras ci la consum in general. La ala in general mai conteaza si aerodinamica, ca se mai sare de 110km/h.

 

Ciclul stardard de masurare a consumului nici nu ia in calcul vitezele de autostrada, are doar un palier scurt la 120.

 

Pentru amatori, le recomand sa incerce sa mearga precum ciclul standard... de ex, sa accelereze de la 0 la 70 cam in 30-35s sa vada cat e de realist, sau de la 0 la 50 in 25s.

Pentru testul standard de consum extraurban, viteza medie e sub 40km/h. Pe vremuri se dadea pt extraurban consumul la viteza stabilizata 90 si 120km/h, insa din pacate s-a renuntat la asta...

 

In general consumuri cu 50% mai mari decat in carte sunt alea la care standard se dau cifre mici-mici. Cand ai una care e data la 3,5 afara si 6 in oras e f usor sa scoti 5 afara si 9 in oras... La diesele e f evident fenomenul. A mea e data la 4,1 afara iar pe autostrada scot in jur de 6, insa cine naiba merge ca in ciclul standard... Am scos si consum de 4, mergand pe autostrada in Olanda cu 90km/h de mi-au iesit ochii, insa nu mi se pare un benchmark semnificativ.

La Moskwich de exemplu eram mult mai apropiat de consumul din carte decat la Hyundai. :P

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...