Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Probleme Racire Tico

Recommended Posts

...am pus apa...

 

Si asta poate fi un inceput al problemelor, banui ca nu e pentru prima data cind folosesti asa ceva.

Share this post


Link to post

am dat jos capacul de la culbutori si am gasit un dop sarit.cred ca din cauza presiunii de la apa mi l-a aruncat afara desi le schimbasem pe toate 3.am pus si silicon cand le-am schimbat, o fi alunecat de la siliconul ala si a iesit mai repede afara.cand le schimb acum o sa pun pasta de blocare sa fiu sigur.apa i-am pus numai acum de proba cu putin detergent dar nu granule sa se mai curete instalatia.oricum ceva se intampla de se creaza o presiune asa de mare la apa.

Share this post


Link to post

am schimbat iarasi garnitura de chiulasa si pentru moment i-am scos termostatul.am pus de proba apa in instalatie fara sa mai pun busonul.dupa nici 1 min dupa ce i-am dat cheie a inceput sa-mi arunce ulei in radiator.si mi se pare ca imi baga si apa in ulei, sau o fi ramas putina apa pe circuit de data trecuta.acum dopurile sunt la locul lor.ce ar mai putea fi ca eu unul nici nu mai stiu ce sa-i fac?

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

salut,

Sunt nou pe forum dar nu si nou posesor de tico. Aceleasi probleme ca petrysor am si eu..de fapt am dus linia de arbore de doua ori pana acum(cuzineti+arbore cotit)din cauza temperarii.Furtune sparte,inlocuite acum stau de parca am ciment nu lichid in instalatie.Interesant este ca airisesc pe la carburator(furtunele de la soc),scade turatia,scade si presiunea in furtune pentru maxim 5 minute,lucreaza si indicatorul in bord...dar doar 5 minute ca apoi iarasi sa se tempereze...iarasi sa se intareasca furtunele,indicator de bord nu mai arata nimic...si bineintales se tureaza...

Mentionez : facut motor de doua ori,rectificat chiulasa de doua ori(o sa-l fac de 500 cmc) problema era ca baga ulei in apa si invers...dar pe la capacele de sub axul cu came(de care nu stiam...si nici nu le vedeam)

,nu mai am apa in ulei si nici invers,schimbat 3(buson) capace radiator,schimbat radiator,desfacut pompa de apa si e ok...,motor se tempereaza...dar calorifer de caldura...rece...si nu am nici termostatul pus.In rest va rog pe voi sa va spuneti parerea fiinca pe cat de multumit am fost de aceast tip de masina(prima un sx din 97 l-am vandut la 700.000 km fara probleme majore si neumblat la motor) pe atat mi-a dat de cap aceasta din 98 sl(300kkm).

A si inca ceva f interesant cand ii las furtunul de la capacul de culbutori ce duce in carcasa filtrului de aer gasesc in carcasa o cantitate cam dubioasa de apa...39000000.gif

 

Va multumesc.

 

Edited by marcol

Share this post


Link to post

sa zic ca am rezolvat deocamdata problema cu umflatul furtunelor.i-am scos termostatul.acum imi curge un firicel de apa pe marginea pompei de apa, marginea din spate.poate sa fie de la pompa de apa?i-am schimbat garnitura si am pus si silicon.din cate stiu pe la cureaua de distributie nu curge nimic.

post-28530-057166000 1294305991_thumb.jpg

post-28530-050529000 1294306006_thumb.jpg

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

pentru cine se va mai confrunta cu problema asta,era de la pompa de apa.am schimbat-o si acum este ok.

Share this post


Link to post

i-am scos termostatul.

 

Banui ca l-ai remontat, de nu, fa-o.

Share this post


Link to post

l-am montat.acum am scos supapa aia de presiune cu arc de la busonul vechi de radiator sa nu se mai umfle furtunele.

Share this post


Link to post

Supapa respectiva are si ea rolul ei, regleaza presiunea din instalatie in functie de temperetura lichidului. Oricum, asta nu-i o rezolvare.

Share this post


Link to post

deocamdata o s-o las asa.mai incerc eu cu supapa cealalta, noua.dar tot mi se pare ca se intaresc furtunele tare.mai am un espero dar la ala nu se umfla deloc.

Share this post


Link to post

nu am inteles nimic...ai rezolvat fiinca ai inlocuit pompa de apa sau ca ai scos supapa de la buson...sau...termostatul?

Nu cred ca daca scoti supapa de la buson rezolvi...fiinca va da cu toata apa in borcan apoi...afara...

La mine nu e termostat,pompa merge nu curge, dar cu temperarea nu rezolv...si tempereaza dar caloriferul e rece nu e infundat(cand aerisesc pe la carburator se incalzeste)

Edited by marcol

Share this post


Link to post

am facut o proba fara termostat, tot la fel se umflau asa ca l-am pus la loc.pompa de apa imi curgea si am inlocuit-o.daca las busonul nou cu supapa mi se cam umfla si mi-e frica sa merg asa cu ea.deocamdata am pus busonul vechi de la care i-am rupt supapa aia cu arc.nu am ramas decat garnitura care etanseaza pe radiator.acum este ok.cand motorul e cald creste sa zic de un deget/doua nivelul in borcan.oricum in borcan are aerisire pe la furtunul ala lasat liber.

poate la tine marcol nu s-a aerisit.o mai fi bule de aer.am citit in cartea masinii si spunea ca se lasa busonul scot pentru aerisire si pentru a completa cu antigel daca mai e nevoie.eu am lasat-o pe a mea vreo 15 min fara buson si mai ieseau cateva bule de aer.am mai strans si de furtune si acum cred ca e aerisita bine.

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

39000000.gif66000000.gif...l-a mine un destept...a facut "santuri" in radiator unde inchidea supapa busonului...si nu stiu de ce la tine se umple decat de 2 degete ca la mine da cu tot antigelul in borcan apoi afara...Macar tu iei alt buson dar eu pt acele riduri-santuri...nu am avut alta rezolvare decat alt radiator ,alt radiator dar problema nu a disparut.

headbang2.gif cand a facut prima data am crezut planietatea la chiulasa(desi nu gasisem garnitura "impuscata"),problema a ramas...si din ulei in apa si invers+temperarea(interesant ca acest motoras nu se caleaza...!!!) a dus la bataia liniei si bineintales s-au dus cuzineti si la biele si la palier.+arborile.Refacut tot arbore cuzineti noi,segmentare,garnituri,simeringuri...+inca o rectificare chiulasa...ca asa au zis meseriasi ca este ovala-acelesi simtome.Noroc ca in Craiova Tico mai exista pe taxi si-un taximetrist care probabil o patise mi-a zis de capacele de dilatare-cele trei de sub arborile cu came(cautasem acele capace care le are orice masina...dar am zis ca tico nu are....).Inlocuit contra colosalei sume de 6 ron21000000.gif...si s-a terminat problema cu apa in ulei si invers

dar...nu si cu temperarea.In afara orasului nu se intampla nimic..ca se racea de la curentul direct,dar vazand ca merge si asa...pe 23 Decembrie la o super-aglomeratie in oras...am plecat cu ea si...temperat...aprins bec de presiune de ulei...rapait-bataie linie..oprit imediatAici nu intaleg de ce nu a pornit ventilatorul care la teste pe loc pornea si mai slabea "tensiunea" din furtune.Repornit becul a ramas aprins cateva secunde(cred ca peste 5)..cu aceasi bataie la pornire...si gata66000000.gifheadbang2.gif s-a mai dus o linie ,am facut iar varza motorul.OK cu linia asta e..sa zic ca o iau de la cap...dar cu temperarea habar nu am cum sa rezolv

Edited by marcol

Share this post


Link to post

posibil trasee infundate prin motor/chiulasa.sa mai verifici furtunele alea subtiri de la soc si galeria de admisie.la mine erau infundate.stie cineva la cate grade deschide termocupla aia?

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

posibil trasee infundate prin motor/chiulasa.sa mai verifici furtunele alea subtiri de la soc si galeria de admisie.la mine erau infundate.stie cineva la cate grade deschide termocupla aia?

 

ar fi culmea pentru un furtun sa.stric motorul de 2 ori...partial s-ar putea sa ai dreptate..ca eu am desfundat traseul de la soc..unde vine apa...si cand aerisesc acolo...merge si caldura in masina...dar furtunul de la soc catre galerie...headscratch.gif..merge si sonda deci indicator de bord...dar 5-max 10 minute...si apoi...face ce stie-aer/temperat/furtune"beton" turata...20000000.gif

Edited by marcol

Share this post


Link to post

am vb cu un prieten care are tot tico.azi a venit dupa un drum lung si m-am uitat putin la furtune.erau beton.inteleg presiune, da nici asa.si la el cat a tinut-o pornita inca vreo 5 min pe loc a pornit ventilatorul.si acum sa revin la intrebarea mea, stie cineva la cate grade deschide termocupla?

Share this post


Link to post

pentru dacie daca imi amintesc era 86 de grade in radiator si se oprea pe la 66-68 parca...,la tico nu stiu dar avand in vedere temperaturile de lucru ale motoarelor nu ar trebuii sa fie prea mare diferenta.

In orice caz la tico bun iarna si in afara localitatilor electroventilatorul nu porneste...(vorbesc din propie experienta tico anterior l-am "plimbat" 730 000 km si mult in afara facut de 2 ori saptamanal valea oltului cu intoarcere pe valea prahovei-rasnov-predeal sau bran si electroventilatorul nu pornea )

Share this post


Link to post

Imi explica si mie cineva unde sunt dopurile alea de la chiuloasa?Ca eu nu le gasesc nicaieri :wallbanger: . Problema veche la mine,antigelul se coloreaza cam la o saptamana dupa inlocuire.Petele de la suprafata sunt de ulei..

Share this post


Link to post

sunt sub axul cu came.sunt 3 la numar din tabla cred.pentru a ajunge la ele trebuie data jos cureaua de distributie, roata dintata de la axul cu came pe care calca cureaua, din partea opusa trebuie data piesa aceea(nu stiu cum se numeste) care sustine pompa de benzina si delcoul.dupa ce o dai jos(are vreo 3 suruburi si 2 piulite parca) o sa vezi un opritor in forma de U cu 2 suruburi cu cap cruce.le dai jos si axul il scoti de la stanga spre dreapta.sub el o sa gasesti acele dopuri.spor la lucru.

Share this post


Link to post

chiar nu mai are nimeni nici-o idee?.De ce tempereaza...Petrysor ai rezolvat? Ma gandesc(desi nu-mi vine sa cred)por/fisura in chiulasa sau bloc...zicea cineva ca a patit-o la matiz...si intra apa in cilindrii si scotea pe esapamant...?Teoretic nu se poate s-ar opri...apa nu arde si nu e compresibila, practic13000000.gifheadscratch.gif

Edited by marcol

Share this post


Link to post

dupa ce mi-a aruncat pastilele afara, le-am schimbat,am schimbat si pompa de apa pentru ca imi curgea, am pus dopul vechi de la radiator fara arc si fara prima garnitura, aceea mica.nu am mai avut probleme.dupa aceea, am incercat si am pus dopul nou de la radiator.vad ca deocamdata nu mi-a plesnit nimic.am fact 20km si nu are nimic.numai ca mi-e frica sa ajunga la temperatura de pornire a termocuplei.furtunele tot se umfla, mai ales dupa vreo 10 min de functionare.deabia daca mai apesi 1 mm pe ele.am un prieten tot cu un tico sx si face la fel. Marcol, daca ar intra apa intr-un cilindru ar scoate fum alb si ar merge, logic, mai prost.dupa parerea mea, daca ti-ar fi intrat apa in cilindru ai vedea si pe jojo, in radiator ti-ar bolborosi si ai fi calat de mult motorul.verifica si tu termostatul, eventual lasa-o cateva zile fara termostat si vezi ce se intampla

Share this post


Link to post

nu are termostat deloc,nu l-am calat...dar l-am facut sa bata iar(linia dupa ce o facusem noua),pe joje nu este nimic...in radiator...habar nu am daca pompa face atatatea "valuri" sau sufla compresia.Nu este ulei in apa/antigel si nici invers.Nu va intaleg cu acel fum alb...poate aburi39000000.gif eu stiu ca nu poate functiona cu apa,s-ar oprii ,dar se tempereaza motorul si-n interior nu face caldura-caloriferul rece si nici indicatorul de apa nu merge...

Inca ceva daca pun furtunul de la capacul culbutorilor ce merge in carburator(in carcasa filtrului de aer) gasesc in suportul filtrului de aer o cantitate semnificativa de apaheadscratch.gif45000000.gif

Edited by marcol

Share this post


Link to post

deci in prima faza, daca zici ca nu se incalzeste radiator din bord si nici furtunele alea care duc de la chiulasa-termoelement-galerie admisie, cu sonda de temperatura-motor, inseamna ca ori ai infundat circuitul si trebuie sa desfaci furtunele sa sufli eventual cu o pompa(la mine am patit asa ceva si m-am chinuit putin dar a mers).verifica daca iti baga pompa de apa(sa nu aiba paletele alea rupte sau indoite)daca nu iti arata temperatura in bord inseamna ca nici termoelementul ala(socul) nu iti merge si baga benzina cu galeata, sta turata si scoate fum negru.daca zici ca ai terminat iarasi linia totusi ai o problema si iti baga apa in circuitul de ungere, caz in care ar trebui sa vezi pe joja ceva crem, maroniu asa.cantitatea aia de apa mai poate insemna condens sau ai putina apa in ulei.poti sa lasi furunul ala de gaze scos un timp si daca nu iti mai baga apa in ulei o sa vezi ca o sa iasa toata apa singura prin evaporare.

Share this post


Link to post

Va salut , am si eu o nedumerire dupa ce am citit postul asta cap coada, in mare parte tind sa cred ca este termostatul de vina la problema mea.

V-as ruga sa comfirmati , sa nu-l schimb degeaba.

-se incalzeste radiatorul, nu foarte tare-

-ceasul de temp a apei creste scade dupa cum bate vantul in radiator, daca am carton mai imi incalzeste putin-

-caldura in masina nu prea, ..mai deloc, o mica diferenta de temperatura in habitaclu fata de gerurile care au fost afara-

-electroventilatorul nu porneste decat daca stau pe loc-

 

 

Acum sa vedem daca am inteles ceva din ce am citit.

 

Este posibil, sa fie termostatul blocat pe deschis, si apa sa circule permanent ,motor -calorifer-radiator, fara sa se mai incalzeasca suficient in motor?

 

Alte cauze mai pot influenta aerul cald lipsa ? tija de aer cald actioneaza cumva un robinet? posibil sa nu deschida calumea?

 

Multumesc anticipat.

 

Ps: daca tb sa schimb termostatul trebuie sa golesc instalatia de antigel? va rog un raspuns detaliat ca sunt bata,multam.

Edited by nicktico

Share this post


Link to post

Salut,

Cu siguranta este blocat termostatul pe deschis.

Se scfhimba relativ usor.

Mult succes!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...