Jump to content
Sign in to follow this  
ciprian

Probleme Racire Tico

Recommended Posts

Nu prea are de la ce sa fie in afara de pompa de apa. A fost schimbata odata cu distributia?

Share this post


Link to post

e nasol daca e pompa de apa.... :(

Share this post


Link to post

salut! din pacate nu functioneaza thread ul cu tepmperatura de tico asa k sunt nevoit sa intreb iarasi! am un tico din 2000...din acela cu unitate lovato bla bla bla...merge totul ok...chiar sunt f multumit...masina are undeva la 135000 de km. imi consuma cam 7 % vara in oras si 9% iarna...ceea ce mi se pare cam mult...buba este ca am observat ca temperatura imi creste f greu ...adica dupa ce am dat clapeta pe winter si am si un carton in fata radiatorului, pe vremea asta(aproximativ 2 3 grade) apa se incalzeste la inceputul scalei albe cand ajung pe la dristor eu locuind in berceni! suspectez ca nu mai inchide termostatul dar as vrea cateva pareri de la cei mai avizati! mersi

Share this post


Link to post

In stanga carburatorului se gasesc doua furtunase.Le desfaci ca sa umbli usor la ele.Pornesti motorul,le desfaci si observi daca lichidul de racire curge normal.Daca nu,trebuie sa incerci sa cureti pe acolo..

Poti incerca cu termostatul,nu costa o avere si nici mare filozofie nu e.Ca idee,la mine acul nici nu se misca in primii 10 km parcursi acum,iar mai mult de prima linie nu prea il vad sa se ridice.

Oricum o problema o ai sigur.Anume termoelementul din socul automat e imbatranit.Nu prea mai exista tico la care sa mai functioneze in parametrii,sunt niste ani trecuti.. Rezolvarea e numai la cineva care se pricepe sa regleze carburatorul.Pentru asta trebuie desfacut de pe motor,nu ai acces.

Share this post


Link to post

am observat cam si un furtunas spart...in partea stanga e intre tulumba aia cilindrica neagra din stanga...si duce undeva in spatele carburatorului dar habar n am ce e...

Share this post


Link to post

Salut. Daca este cineva din Craiova il rog sa-mi spuna de unde pot sa cumpar un termostat pentru tico bun. Am luat unu la 15 lei si cred ca deschide prea devreme. Pe la 70-80 km/h nu mai baga cald, iar daca incetinesc si scot din viteza, motorul da sa se opreasca. Multumesc.

Share this post


Link to post

Daca termostatul de Tico are aceleasi specificatii ca cel de Matiz poti sa cumperi EPS-Facet de la Unix (am vazut ca au si in Craiova)

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu sunt aceleasi termostate. Termostatul recomandat de tine vad ca nu are garnitura. Se gaseste separat la ei?

Share this post


Link to post

Da, am dat 54 Lei pe ambele EPS-Facet 1.880.338S + garnitura. (82 grade)

Numai ca eu le-am cumparat de la un magazin de piese Daewoo (am dat comanda si ei au primit piesa in cateva ore) care le-a luat de la Unix si am dat exact cat costa si pe site-ul lor. Daca ai un magazin preferat banuiesc ca si ei ar putea sa faca comanda si le mai iese si lor ceva.

Share this post


Link to post

Am fost la UNIX si am facut comanda EPS Facet cu garnitura la 47 lei. Maine (8.02.2012) imi vine. Multumesc pentru pont.

Share this post


Link to post

Buna ziua,am mare nevoie de ajutor cu al meu tico...mai exact...cu indicatorul de temperatura din bord.

Pornesc masina si astept sa se incalzeasca apa,dupa 5 minute,acul de la indicator merge usor catre maxim(ajunge pe rosu si chiar depaseste),apoi,daca aprind farurile sau pornesc caldura in masina incepe sa scada cam un sfert...mentionez ca motorul si electroventilatorul functioneaza normal...am cumparat un indicator nou si...aceeasi problema.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca e o problema de racire,mai ai ulei in motor?

Problema ta e de natura electrica,cabluri de verificat,multimetru de utilizat,etc.

Cauti manualul de service pt tico .

http://www.gmclub.ro...o-si-chevrolet/

 

.Gasesti locul unde se afla sonda,scoti din sonda si il infigi in a doua sonda,e chiar langa.Daca firul il pui la masa ar trebui sa se ridice la maxim acul in bord.Nu functioneaza nici asa,e o problema.Ca sa ajungi la sonda anumite componente trebuie demontate,daca nu te pricepi cauta un electrician auto de incredere.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns,si...inca ceva...de ce atunci cand pornesc motorul,creste nivelul lichidului in vasul de expansiune?

in legatura cu uleiul,nu este nici o problema,adica...este la un nivel normal si nu pare a avea apa.

Am tras un conductor separat de la acel papuc al sondei direct pe circuitul indicatorului din bord si se intampla acelasi lucru...pe langa asta,am schimbat busonul radiatorului,am scos si termostatul in ideea ca poate nu sunt ok,dar nu am rezolvat nimic.Credeti ca este infundata vreo conducta prin motor?intreb pentru ca am impresia ca este o temperatura prea mare pe carcasa filtrului de aer,deasupra(abia daca poti tine mana pe ea cateva secunde).

Share this post


Link to post

In cat timp de la pornire se incinge carcasa filtrului?Neobisnuit de mare temperatura acolo,nu are cum..Electroventilatorul nu porneste?Am impresia ca indicatorul tau indica bine.Adica temperatura anormal de mare la motor.Motorul se aude ca ar functiona normal? Desfa busonul de la ulei.Vezi daca are depuneri in capac,Pornesti motorul doua minute si verifici daca uleiul urca in rampa.(daca este aruncat)Daca ajungi cu ceva la ulei la culbutori,pui intre degete,observi daca se simte ca ar avea pilitura..

Daca zici ca ai scos termostatul,poti face niste verificari rapide daca mai functioneaza pompa de apa.Pornesti motorul cu busonul de radiator desfacut.In mod normal pelicula lichidului de racire ar trebui sa inceapa sa "vibreze",dupa un timp sa dea pe afara..Daca vin bule de aer,ca si cum ar fierbe,posibil sa ai garnitura piscata.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Salut Cristi,

Iti spun experienta mea care pare sa semene cu problema ta, poate te ajuta cu ceva:

Pompa de ulei nu-si mai facea treaba si nu mai urca uleiul sus la axa cu came, culbutori etc. Se incingea excesiv.

Am demontat capacul de la culbutori si m-am convins: uscat!! Am inlocuit pompa. Acum e ulei din belsug si nu se mai incinge.

 

Sper totusi sa nu ai aceeasi problema pentru ca pe mine ma chinuit rau, tebuie dat motorul jos - mi-a luat o zi + 160 lei pompa.

Share this post


Link to post

S-ar fi aprins becul de lipsa presiune ulei ,sau ar palpait la relanti ! Defectiunea pompei /lipsa presiunii in circuitul de ungere ar provoca stricaciuni greu(sau iremediabile ) remediabile arborelui cotit

Share this post


Link to post

Da,daca functioneaza becul..In functie de ce tratament a avut la schimburile de ulei,orificiile pe unde urca uleiul in rampa se pot astupa.Dar asta nu ar determina o temperatura asa mare si asa repede.Cred..

Share this post


Link to post

@Topser: asa am zis si eu la inceput dar se pare ca de aceasta data becul m-a informat corect numai cu privire la cese petrece in partea de jos nu si sus la axa cu came.

@ Den: Am desfacut motorul cu manuta mea: jos avea ungere iar sus uscat( la axa cu came ); motorul era curat fara mazga, la fel si orificiile. Am incercat toate variantele pana sa schimb pompa - imi doream sa scap mai ieftin - dar numai dupa ce am schimbat-o s-a rezolvat problema: de atunci am ulei din belsug sus. Fara ulei sus se incinge de se inroseste, iti spun din experienta. Becul functioneaza normal: sta cam o secunda aprins dupa ce-i dau cheie.

Share this post


Link to post

Da ,lipsa ungerii provoaca cresterea rapida a temperaturii ,se poate distruge axa cu came,!

Share this post


Link to post

Locul descris si indicat de tine si in desen este stutul de iesire a apei fierbinti din motor circuland catre stutul superior al radiatorului. In respectivul loc exista si termostatul, deci viciile de etansare pot fi: suprafata de racordare bloc motor-garnitura-carcasa termostat si furtun de apa-carcara termostat. Poti incerca remem\dii simple dar cu sanse modeste de reusita: verifica strangerea corecta a celor 2 suruburi ale flansei termostatului. Nu exagera, caci la Tico suruburile sunt ff proaste si se rup intr-o veselie. Sau poti incerca ma iintai sa slabeste colierul furtunului, sa-l detasezi e pe stut si sa cureti suprafata exterioara a acestuia din urma. Nu recomand silicon rosu, pt ca in mod normal aceste etansari trebuie sa functioneze fara nici un ajutor. Bafta maxima! ;)

 

uite am si eu problema asta vad ca mi sa rupt un surub de la flansa termostat, ce pot sa fac acuma ? sta si asa in unu,da sunt curios cum o repar, ca numi mai vine nici o idee ,am totusi noroc ca sa rupt capu surubului de aproape de piulita. nu am stat sa mai dau iar flansa jos sa vad daca a ramas unpic surubu afara, dar daca a ramas am noroc.daca nu a ramas ce fac ? :)

 

multumesc

Share this post


Link to post

@Laur1975 -cum e cu termostatul de Matiz pe Tico? Functioneaza corect? Are si gaura aia de aerisire ca cel de Tico?

 

Ca de cand am masina n-am avut un termostat bun,desi am schimbat 2...si de 1 an stau cu un carton :grumpy:

 

Cautand acum la magazinul Unix Auto,am vazut ca au ditamai sortimentul de termostate pt Tico! :banana:

Pe stoc:

JAKOPARTS 54 ron

GATES 81 ron

EPS-FACET 51 ron

ASHIKA 55 ron

WAHLER 74 ron

Nu-s pe stoc:

VALEO 61 ron

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Multumesc Petrysor , mie imi spusese un atotcunoscator ca ar trebui sa fie pe furtun , si vazand ca e umflat furtunul acolo deja eram sigur ca de acolo este, dar probabil ca asa o fi la dacie , si omu si-a dat cu parerea, multumesc inca odata.

 

Operatiune indeplinita cu succes, am schimbat termostatul , cel vechi avea tamburusul cativa milimetri mai sus , oricum vizibil, acum nu stiu de ce era pe deschis sau nu , cert este ca acum este unul nou, insa dupa ce s-a incalzit apa, situatia este neschimbata.

Trebuie instalatia aerisita??? daca da cum se face asta?

Mentionez ca am facut schimbul de antigel, ca sa nu curga peste tot , am eliberat returul si am schimbat antigelul , dar acum e la fel de trist :redface: help!

 

Ma mai gandesc la calorifer, la acesta pe unde se ajunge? , se da bordul jos?

 

Ce nu am inteles este ca furtunul cu cu termostatul este cald, iar cel de jos este rece, asa trebuie sa fie? sau invers? logic ar fi ca in motor sa intre apa rece care sa se intoarca incalzita dar...

Multumesc Petrysor , mie imi spusese un atotcunoscator ca ar trebui sa fie pe furtun , si vazand ca e umflat furtunul acolo deja eram sigur ca de acolo este, dar probabil ca asa o fi la dacie , si omu si-a dat cu parerea, multumesc inca odata.

 

Operatiune indeplinita cu succes, am schimbat termostatul , cel vechi avea tamburusul cativa milimetri mai sus , oricum vizibil, acum nu stiu de ce era pe deschis sau nu , cert este ca acum este unul nou, insa dupa ce s-a incalzit apa, situatia este neschimbata.

Trebuie instalatia aerisita??? daca da cum se face asta?

Mentionez ca am facut schimbul de antigel, ca sa nu curga peste tot , am eliberat returul si am schimbat antigelul , dar acum e la fel de trist :redface: help!

 

Ma mai gandesc la calorifer, la acesta pe unde se ajunge? , se da bordul jos?

 

Ce nu am inteles este ca furtunul cu cu termostatul este cald, iar cel de jos este rece, asa trebuie sa fie? sau invers? logic ar fi ca in motor sa intre apa rece care sa se intoarca incalzita dar...

salut poti sa imi spui si mie ce antigel ai folosit(cumva g12)? stima

Share this post


Link to post

Am montat termostatul WAHLER si pare sa functioneze corect (bazandu-ma pe turatia de la relanti,care variaza cu temperatura antigelului).

Atentie ca ceasul din bord indica o temperatura mai scazuta in mers (cand bate vantul pe la sonda...)

 

Diferenta intre tremostatul de Matiz si cel de Tico e ca primul nu are gaura pt aerisire

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

in cat timp incepe sa bage aer cald, cum a fost vremea asta rece acum? la mine cu termostat de 20 de lei de matiz creste temp pe indicator dupa aproximativ 15-20 de minute de mers. dar cresterea asta ce inseamna de la acul mort ajunge sa intre in raza de indicatie si trece 2 milimetri de minim. mentine gradatia asta permanent apoi chiar si in mers. mentionez k merg numai pe GPL. e normal comportamentul asta?

multumesc!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...