Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Renault Megane 3

Recommended Posts

Mersi mult, habar n-aveam.

Rezerva e intr-adevar de dimensiuni normale.

Share this post


Link to post

Masina are acum 5000 de km, facuti majoritar extraurban.

Ieri am schimbat geamul de la sofer spart de catre cel care mi-a furat detectorul meu Bel 795. Geamul a costat 290 lei, acum urmeaza alt detector, vad la ce ma hotarasc.

 

Cum la Promotor e saptamana Renault, am adaugat si eu cateva pareri despre Megane 3. Parerile le puteti vedea aici:

http://www.promotor.ro/saptamana-brandului-renault/articol-comunitatea-renault-despre-megane-3-5454931/p7

GoogleSearchIconShadow.gifSuperSearchIconShadow.gif

Share this post


Link to post

N-am mai scris cam de multisor pe aici.

Masina a implinit in noiembrie 2 ani, a facut a doua revizie, ITP-ul, astazi a implinit 38000 de km, merge mai bine ca in prima zi (s-a mai lasat motorul, evident), consumul mediu pe ultimii 9000 de km este de 7.2%, facuti 90% extraurban.

Ca si probleme la ea...niciuna, n-am avut nevoie sa apelez la garantie. A, ba da, are cateva fire de praf la baza farurilor, am inteles ca e problema generala, dar nu are rost sa le schimb ca sa-mi pun altele care fac la fel, mai ales ca nici nu deranjeaza.

A, si ma mai deranjeaza ca e euro 4, daca ar fi fost euro 2 chiar nu as mai fi avut nici o pretentie de la ea, din aceasta cauza inca imi face o enorma placere sa fugaresc putin Matizul cand mai ajung pe la Galati.

La prima revizie i-am schimbat ulei+f ulei+filtru aer+filtru benzina, si avea 15600 de km, in noiembrie 2010, iar la a doua revizie, in noiembrie 2011, la 35000 de km, nu i-am mai schimbat filtrul de benzina, ci bujiile. Dupa carte, puteam sa le las pana la 60 de mii de km, dar am zis ca e mai bine asa si n-am regretat. Apoi i-am facut ITP-ul, tot la Apan Galati.

Masina o am acum la Bucuresti, mi-a fost extrem de util faptul ca e hatchback, prin urmare, cand m-am mutat de la Galati la Bucuresti, mi-au incaput lejer toate bagajele in ea.

Ca tot suntem in Bucuresti si avem ceva mai multe finante disponibile, am vazut cu ea mare parte din tara, in vara am dus-o pana la Firenze, in Italia, la dus prin Ungaria si Slovenia, iar la intors prin Slovenia, Croatia si Serbia. A mai vazut Veliko Tarnovo, Nisipurile de Aur si, acum de revelion, Varna. Adaugand Moldova si Ucraina de acum 2 ani, reiese un total de 10 tari vizitate cu ea. Eu sper totusi la un tur european cu ea, de la Moscova la Casablanca via Nordkapp, dar cine stie...

Consumul cu 2 persoane la viteza constanta de 130 km/h este de 7.3-7.5, absolut decent pentru cele 1.3 tone. La 100 km/h consuma intre 5.8 si 6.2. La 160-180 sare binisor de 10. In trafic de Bucuresti, cred ca 11-12, dar nu ma intereseaza, oricum folosesc metroul.

Ca benzina, cel mai bine se impaca cu Rompetrol, e singura benzina cu care masina merge de zici ca e electrica, cu Petrom am avut surpriza ultima oara sa-mi consume 2 litri in plus la suta de km, asa ca am renuntat. Lukoil e cea mai buna daca vreau sa vad peste 190 km/h pe vitezometru (imposibil cu Rompetrol sau Petrom), in schimb mai ales dimineata la rece motorul nu merge deloc OK.

Ca si "tunning" pana acum, mentionam anvelopele de iarna BfGoodrich g-force winter, anvelope pe care am facut greseala sa le tin pe balcon peste vara, iar acum in a 3-a iarna parca nu mai au aceeasi aderenta, si, recent, o statie CB Albrecht AE nusticum, legata la o antena Wilson Little Wil, de 1 metru. In viitor planuiesc ceva boxe cu mai mult bass, si cam atat, ma intereseaza doar sa mearga bine masina.

Si cateva poze cu ea in diferite ipostaze, in tara sau in afara, curata cum o stiti cu totii. :D

post-79-0-26080600-1325786281_thumb.jpg

post-79-0-51397400-1325786310_thumb.jpg

post-79-0-36298700-1325786340_thumb.jpg

post-79-0-60956200-1325786377_thumb.jpg

post-79-0-24057600-1325786395_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Megane-ul a ajuns la 43000 de km si...ceva probleme.

In iarna, cautand sa ies din nameti, unde ramasesem impotmolit, am fost nevoit sa pun lanturile. Cel de pe stanga fata insa a sarit, moment in care mi-a agatat burduful de planetara.

L-am observat la schimbul sezonier de anvelope, drept urmare l-am comandat la service si l-am schimbat acum cateva saptamani. Apoi am deschis 4 dosare de dauna cu care am rezolvat micile zgarieturi, ciupituri, 2 jante noi, o anvelopa noua, etc, pentru a face masina tipla. Am rezolvat si cu astea acum o saptamana.

Vinerea trecuta plecam la Costinesti, la intalnire. M-am intins frumos la drum pe A2, am tinut-o in 160-180-190 cand, aproape de Lehliu, am vazut cum motorul se supratureaza iar masina incepe sa piarda viteza. Dau eu sa scot din viteza, si ma trezesc cum pedala de ambreiaj ramane la podea. Prin urmare, ma vad nevoit sa trag pe dreapta. Si asta a fost.

Dupa ce am tras pe dreapta, cu motorul pornit, am sesizat ca motorul mergea usor trepidant, ca si cum ceva il dezechilibra. Am zis ca probabil sunt resturile de la rulmentul de presiune sau de la ambreiaj. Dupa ce am luat masina la shtanga inapoi spre Bucuresti, cu motorul oprit de data asta, am auzit alte zdranganeli pe acolo, si am zis ca nu-i a buna, intrucat acum nu ar mai fi avut treaba ambreiajul, asta ca sa nu mai zic ca am simtit si un usor miros de ulei de cutie de viteze. La un moment dat s-a auzit ca si cum s-ar fi spart ceva, si ar fi cazut pe jos, dupa care zdranganelile s-au mai redus in intensitate, dar au ramas. Cu motorul oprit, intra in treptele 2-3-4, insa nu intra in 1, R si nici in 5 si 6. Cu motorul pornit caraia la introducerea in viteze.

Am lasat masina la service, noaptea tarziu, urmand ca sa revin marti dimineata sa-i deschid comanda de reparatie. Astazi m-au sunat din service si mi-au comunicat urmatoarele: cutia de viteze praf, ambreiajul praf. In plus, din carcasa cutiei lipseste o bucata, este sparta din interior spre exterior. Vestea buna e ca toata lucrarea intra in garantie, masina avand 4 ani garantie.

Din ce se banuieste, in cutie a cedat un sincron, probabil cu defect de fabricatie, care a dus la blocarea cutiei. Cum blocarea cutiei a survenit la regimul de putere maxima al motorului (avand cam 170 si aproape 5000 de ture), motorul s-a opus si el, drept urmare a cedat ce era la mijloc, adica ambreiajul. Momentul in care a cedat ambreiajul a fost cel in care motorul s-a supraturat si masina a inceput sa piarda viteza. Prin urmare, acum astept o cutie de viteze noua, un kit de ambreiaj nou, un rulment de presiune (hidraulic) nou. Vor dura minim 2-3 saptamani, voi fi pieton pana atunci, dar oricum nu mai conteaza, important e ca o rezolv, 3000 de euro cat ar fi costat o cutie de viteze noua chiar nu as fi avut de unde sa-i dau acum si, daca as fi avut echivalentul a 2 Matize mai rasarite in buzunar, mai degraba imi faceam un concediu prin toata Europa decat sa-i bag in masina.

Maine dimineata ma duc sa vad "mortul". Tot e bine ca a picat la Lehliu si nu pe la Odessa sau Firenze, m-ar fi rupt o platforma pana acolo si inapoi.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Si tu care tot bombaneai "Simboala" ...

Share this post


Link to post

Bine ca nu erai la 5500 de ture da' in treapa a 3-a in dreptul tirului cand a crapat cutia aia...

 

Share this post


Link to post

Eu miros ca incidentul de acum are o mica/mare legatura cu demontarea planetarei facuta in urma cu nici 300 de km, mai ales ca s-a intamplat pe o masina clasata pe locul 2 in EU la fiabilitate. In fine, daca se rezolva asa, nu ma mai complic.

Share this post


Link to post

Locul 2 in eu la fiabilitate? Avem statistici? Link sau nu egzista :D

 

Adevarul e ca un sincron belit in mod normal nu au cum sa blocheze cutia, ci doar nu mai poti s-o bagi sau s-o scoti din viteze. Si nici motorul nu prea poate rupe ambreiajul in 14 in mod normal. Scenariul meseriasilor e discutabil. In plus daca cutia ar fi fost franata pe de o parte (sa fie ceva intepenit in ea, gen o bucata de sincron intrat printre angrejane) si in viteze pe de alta parte ai fi franat violent rotile fata... Sau poate, n-am inteles eu bune.

Share this post


Link to post

http://www.used-car-...index.php?id=14

Asa scrie.

Explicatia clara nu mi s-a dat, mai degraba am intuit eu punand cap la cap si intreband cativa prieteni, banuiesc totusi ca, dupa montarea planetarei, nu s-a mai pus ulei in ea. In fine, nu mai conteaza.

Cronologia ar fi asta:

Am schimbat burduful de planetara. Langa masina n-am stat, programul service-ului coincide cu al meu, n-aveam dispozitia de a-mi lua o zi libera pentru asta.

Am luat masina, am dus-o la tinichigerie (vreo 10 km), am lasat-o o saptamana. Am luat-o de la service, am dus-o acasa (15 km). In alta zi, am plecat pana la Ploiesti si retur, mers lejer si putin Bucuresti (estimez 150-200 km). Dupa care a ramas in parcare pana in ziua in care am plecat la mare. Ziua in care a crapat a fost si prima zi in care i-am dat ceva mai tare, tinand-o spre maxim pe unde se putea.

Parca e prea mare coincidenta ca sa o pun pe seama unui defect de fabricatie, nu? Pe de alta parte insa, nu a huruit inainte, nu nimic. Bine, nici eu n-am mai schimbat vitezele dupa ce am intrat pe autostrada, am tinut-o numai in a 6-a.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Asaaa, am fost si am vazut "mortul".

Dupa cate se pare, s-a spart rulmentul de la arborele secundar al cutiei de viteze, rulment langa care se afla pinionul de treapta a 6-a. Arborele s-a inclinat, iar pinionul s-a barbierit. Rulmentul spart nu l-am mai vazut, capatul arborelui era olarit, carcasa sparta in dreptul rulmentului, restul prin cutie pareau ok, cu exceptia magnetului plin de pilitura.

Rulmentul de presiune hidraulic era ok, pedala de ambreiaj s-a dus la podea din cauza ca a cedat ambreiajul. Discul de ambreiaj s-a facut tandari literalmente, dupa cum se vede si in poza, dar placa de presiune a supravietuit (oricum nu mai conteaza), si nici urme de albastrire nu are.

post-79-0-17366100-1339236852_thumb.jpg

Share this post


Link to post

si cauza?

lipsa ulei in cutie? sau fiabilitatea reno?

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu ce sa zic Cutia TL4 in 6 trepte pe care o am eu se monta si pe Megane 2 1.5 105CP, si nu imi amintesc sa fi avut vreo problema la ea. Acum, e greu de spus daca masina avea sau nu ulei in cutie la momentul incidentului, intrucat ea era sparta si tot uleiul a fost aruncat afara.Piesele aveau urme de ulei pe ele, dar cine stie... Pe de o parte nu a huruit nimic pana sa crape cutia, pe de alta parte, daca se ciupea simeringul de la cutie in momentul introducerii planetarei, nu ar fi pierdut uleiul asa repede (cutia de dacie pierdea by default ulei pe acolo).

Ar mai varianta ca, service-ul vazand ce s-a intamplat, sa scoata scenariul ca drept cauza defect de fabricatie al cutiei si sa o ceara la garantie decat sa recunoasca greseala si sa plateasca ei (adica service-ul). Recunosc ca si mie imi convine aceasta varianta.

Reno intr-adevar are hibele lui, insa motoarele si cutiile de viteze de regula sunt foarte reusite dpdv al fiabilitatii, de exemplu cat am lucrat in service n-am stiu ce-i ala motor benzinar sa consume ulei (mai degraba consuma dieselul, si asta din vreun defect de fabricatie, nu de uzura), n-am segmentat nici un motor benzinar sau diesel, recunosc ca am vazut o cutie de viteze la care a sarit un stift de la axul satelitilor din diferential si a spart cutia, dar de alte exemple nu-mi amintesc. Nemtii (exceptand BMW sau Mercedes), nu se pricep sa faca motoare benzinare la fel de bune si de fiabile cum le fac francezii.

Repet, e prea mare coincidenta ca la cca 300 de km de la iesirea din service sa crape cutia de viteze, vorbind de un reper care pica extrem de rar. Am lucrat si eu in service si stiu ce inseamna un reper care pica pe o singura masina din cateva sute si un reper care pica pe majoritatea masinilor la un anumit numar de kilometri (cum erau bieletele la Megane 2 sau fulia defazoare pre-2006, sau pompa de apa pe Logan/Clio 2005).

Share this post


Link to post

Nu stiu cum este la megane2 dar la megan 1 -2.0 diesel s-a intamplat cam aceiasi chestie (crapat cutia pe autostrada) cu mentiunea ca ceva vajaiala s-a auzit cu vreo 10 - 15 secunde inainte. Motivul lipsa ulei prin pierderea acestuia prin burduful planetarei (proasta inginerie) care crapase pe drum.

Share this post


Link to post

deci cauza tot pierdere de ulei...

din ce spui, coroborat cu ce stiu si eu despre aceasta cutie (de pe diesel, ca nu stiam ca e aceeasi si pe benzinarele mai noi) sunt peste 90% sanse sa fie vina maimutelor care au uitat sa puna ulei dupa reparatie.

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic... dar fara ulei nu cred ca rezista mai mult de 10-20 km pana sa inceapa sa scoata zgomote ciudate (vajait de rulmenti). Basca cred ca si in relanti huruie (fara ulei).

Share this post


Link to post

La mine etansarea e cu simering, cu burduf era cutia JB1 de pe raposatul Symbol.

Cutia TL4 pe care o am ar fi fost mai misto daca ar fi avut a 6-a mai lunga, asa am la 3000 de ture 110, la 4000 de ture 140, cred ca e mai scurta ca a 5-a la Cielo, de aici si consumul relativ mare pe autostrada (aproape de 8 la 130 la ora cu 4 persoane). Oare imi pun alta cutie cu a 6-a mai lunga? :D

 

@papie: nu a existat motor 2.0 diesel la Reno inainte de 2006-2007, cand a aparut M9R pe Laguna 2, mai apoi pe Laguna 3, Koleos, etc, probabil cel in cauza era 1.9 dti sau dci (F9Q adica), cu o cutie PK6, care si ea are etansarea prin burduf la planetara.

 

Eu zgomote dubioase n-am auzit pana sa raman in drum, am lucrat in service si stiu cam cum se manifesta un defect, de asta am si zis in prima faza ca a cedat rulmentul de presiune si a luat cu el ambreiajul, temerile privind cutia au aparut de-abia cand a inceput sa ma tracteze big2shae si au inceput sa se auda diverse zgomote dubioase (cu motorul oprit), iar mai apoi sa aud cum crapa o piesa pe sub masina si se imprastie pe asfalt. Ce a fost, nu stiu si nici nu mai conteaza.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

@papie: nu a existat motor 2.0 diesel la Reno ...

 

Corect, o mica scapare. Eu am vrut sa evidentiez proasta idee de a folosi burduful planetarei (o piesa ce poate ceda oricand si din cauze relativ minore) pe post de etansare a uleiului din cutie. Fara burduf poti circula "linistit" pana la un service sau cel mult strici o "jumatate" de planetara nu o cutie de viteze.

PS. Puteau sa o gandeasca macar cu un senzor nivel ulei cutie viteze, asta ca tot are senzor de nivel ulei motor

Edited by papie

Share this post


Link to post

Gata, astazi am ridicat masina din service cu o cutie de viteze noua si un kit de ambreiaj nou. Se simte parca alta cursa la pedala de ambreiaj, precum si un feeling putin diferit al schimbatorului de viteze, pana isi face rodajul, dar in rest totul e ok.

Week-end-ul viitor o rodez pana la Iasi si inapoi (900 de km).

Share this post


Link to post

Nu mai bine-i faci rodajul pana la Galati, pe o distanta mai scurta? ;)

Share this post


Link to post

La Iasi e musai sa ajung week-end-ul viitor, am o nunta a unei foste colege de facultate.

La Galati s-ar putea sa ajung prin August, dar nu-i nimic sigur. Daca nu, in Noiembrie.

 

Si o poza cu masina spre Cota 1400, la Sinaia, cu ea in sfarsit gata.

A doua poza e cu stickerul de pe cutia de viteze.

Pentru cine nu stie, recapitulez ca a suferit o cosmetizare pe tinichigerie (4 dosare de dauna, ca tot n-am fransiza), cu inlocuit 2 jante, inlocuit o anvelopa, inlocuit scut motor, inlocuit carenaj roata dreapta fata, revopsit plafon, revopsit bara fata, inlocuit grila bara fata, revopsit bara spate, inlocuit oglinda sofer, revopsit aripa dreapta, indreptat prag stanga, indreptat aripa spate stanga si remediat cateva zgarieturi.

Apoi s-a inlocuit burduful de planetara stanga fata, deteriorat de subsemnatul, operatiune la care service-ul a uitat sa puna inapoi uleiul in cutie, drept pentru care cutia a cedat, iar acum am alta cutie noua, ambreiaj nou, in garantie.

Astazi a implinit 44000 de km.

Ca planuri de viitor, vor urma 2 anvelope noi de iarna (preferabil Sava Eskimo sau altceva cramponat, mi s-a luat de BfGoodrich-uri) si, daca gasesc, 4 jante de tabla, eventual SH, la cum iau eu gropile nu merita sa le iau noi. Nu as mai vrea sa mai demontez anvelopele de vara de pe jante plus ca, oricum mai am 2 ani si jumatate de leasing si as cam vrea sa o pastrez si dupa aceea, singurul motiv pentru care as schimba-o cu alta masina ar fi fiabilitatea si, poate pentru un consum extraurban ceva mai mic (desi, la cum evolueaza preturile la carburanti, nu mai conteaza pe ce merge motorul).

Ca si alte imbunatatiri, ar mai fi 4 boxe mai decente, dar cum nu-s prioritare, le mai las asa.

 

Ieri i-am mai schimbat si un bec de pozitie la DRL-uri, mergea, dar se afumase si cum tot aveam timp...Altfel la masina, din vina ei, am mai schimbat doar stergatoarele (scartaiau), in rest s-a dovedit fiabila pana acum.

 

P.S.: mentionez ca acum am in portbagaj, pe langa cablurile de pornire (de care Megane-ul n-a avut nevoie niciodata) si o sufa de remorcare. Sper sa nu o leg niciodata de bara din fata, ci cel mult de cea din spate.

post-79-0-04329300-1340565668_thumb.jpg

post-79-0-31617400-1340565679_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...