Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

salutare tuturor si va rog un raspuns la o intrebare.

Am cielo fabricatie dec 96,foarte multumit de el pana acu ceva timp,destul de mult timp l am laudat ca l am deocheat si vad ca la o luna imi crapa cate ceva.Acu 2 luni capac delcou,de craciun butucul de cheie de la pornire ,acum ambreiajul.De acu nu mai laud masina ci uite ca o fac de ras poate inceteaza sa mi faca figuri :) .

Dis de dimineata nu intra in viteza nici moarta,opream motorul mergea bagata in viteza f usor.Am pornit bagata in a doua cand am ridicat pedala s a oprit motorul.Nu ma pricep la masini dar normal,banuiesc ca s a rupt cablul de ambreiaj.Acum an doua intrebari,de fapt trei:

1.Diagnosticul meu e corect sau poate fi alrceva la ambreiaj,discul sau?...

2.Eu imi cumpar singur piesele la pret f bun din alt oras si prietenul meu de acolo mi a spus ca are pe stoc pt cielo vreo doua tipuri de piese,sa i spun ce fel de ambreiaj am ca are si ceva hidraulic,chestii.As vrea sa stiu ce sa comand.La service imi pune diagnostic dar nu o pot lasa 4 zile pana imi vine piesa asa ca ar fi doua drumuri de tractat.

3.Se monteaza complicat prin zona aia?

 

Multumesc pentru raspunsuri si scuze daca nu am oferit toate informatiile necesare,am motor de tipul G15MF

Share this post


Link to post

PS

OK,am descoperit miracolul functiei search si mi am raspuns la intrebari fara sa ma critice nimeni :) .Deci reformulez problema:

M am edificat cum sta treaba,.Cielo are ambreiaj hidraulic vad ca tre sa fac schimbari prin zona.Intrebarea mea de acum este urmatoarea:Masina are 183 000 km.Am vazut ca discul de ambreiaj este cel mai scump,daca nu e uzat rau as putea sa inlocuiesc restul si sa l pastrez sau este neaparat sa inlocuiesc tot kitul de ambreiaj?

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesaju' anterior, da-i cu Add Reply in partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

Tot kit-ul (disc/placa/rulment) e 250 lei, e pacat sa umblii cu jumatati de masura. La 183.000km probabil s-a dus discul, restul ar trebui schimbate si ele.

Share this post


Link to post

Si daca tot umblii pe acol schimba si levierul de comanda( al care ipinge rulmentul de presiune in fata) ca mai are prostul obicei sa se indoaie dupa o vreme si e doar vreo 20 de lei unul nou dar trebuie sa dai cutia jos sa-l poti schimba.

Share this post


Link to post

Masina are 183 000 km.Am vazut ca discul de ambreiaj este cel mai scump ,daca nu e uzat rau as putea sa inlocuiesc restul si sa l pastrez sau este neaparat sa inlocuiesc tot kitul de ambreiaj?

Ca sa nu platesti aiurea o manopera de demontare+montare CV, sfatul meu este sa schimbi tot ce ti-au recomandat colegii anterior. In plus, schimba si simeringul prizei CV !!! Probabil te costa 5-10 lei in plus insa oricum se va umbla la rulment si va fi foarte trist pentru tine sa te trezesti la vara ca incepe sa iti curga ulei din cutie si nu o sa iti dai seama pe unde ...

Share this post


Link to post

Inteleg,multumesc pentru raspunsuri,foarte bune informatiile pe care mi le ati dat.Tocmai asa voi face,bine ca mi ati spus cum sta treaba.<BR>Dar acum mai am o intrebare mai off-topic.Dupa ce masina asta a mers IMPECABIL aproape 14 ani si 180 000 km fara sa faca practic deloc probleme(e adevarat ca a fost f bine intretinuta si ingrijita) de cateva luni face o figura cam o data pe luna.Inainte de craciun capacul delcou,de craciun butucul de la contact dus,parbrizul crapat aiurea,acuma ambreiajul.Ajunge cumva la rezerva "biologica" adica mecanica,imbatraneste brusc?Nu am vandut o tocmai pentru ca nu se strica ,motorul exceptional si pusa pe gaz oarecum economica.Dar daca incepe stresul cu ea nu as mai tine o.Au fost doar intamplari fara semnificatie sau incepe sa cada treptat?<BR>Nu astept raspunsuri matematice ci pareri din experienta celor care au ajuns cu tipul asta de masina spre 200 000 km.Vreau sa stiu daca are cate o raceala ocazional sau e simptom de pneumonie.

Share this post


Link to post

Raceala doar. A mea a sarit de 300k km.Still alive!

Share this post


Link to post

Se numește aglomerarea statistic semnificativă a evenimentelor ...sau legea porcăriei universale :mrgreen:

De regulă se întâmplă atunci când îi e voinicului mai greu (adică îi degeră mâna pe scule).

Are personalitate, e de apreciat ... nu de vândut! :lavolan:

 

Acum, serios: 14 ani, 180k... este un moment bun de revizuit ambreiaj. Eu, la 120K, 14 ani, am 2 seturi schimbate: Primul la 90k (rulmntul a distrus placa de presiune), al 2-lea la 97k (set Valeo de KKO);

 

De văzut întâi dacă problema nu vine de la comandă (pompa centrală, cilindru receptor).

Dacă este de la disc ... asta e, set complet. Nu-ți cunosc abilitățile de mecanic, dar schimbarea setului de ambreiaj la Cielo necesită doar 2 mâini dibace și 2 dispozitive simple, ce pot fi produse artizanal. Nu necesită demontarea CV.

Edited by nflt

Share this post


Link to post

... schimbarea setului de ambreiaj la Cielo necesită doar 2 mâini dibace și 2 dispozitive simple, ce pot fi produse artizanal. Nu necesită demontarea CV.

Nu generaliza ! Nu toate Cielo-urile au avut CV cu orificiu de vizitare, deci ...

Share this post


Link to post

La cielo de 14 ani sunt sanse foarte mari sa existe fereastra de vizitare.

Share this post


Link to post

Nu generaliza ! Nu toate Cielo-urile au avut CV cu orificiu de vizitare, deci ...

 

Ce vrea să zică ''orificiu de vizitare'' ?

Share this post


Link to post

Fereastra cutiei prin care se verifica si se shimba kit-ul de ambreaj fara a demonta cutia.

Share this post


Link to post

... :shock: adeq a fost vre-un Cielo fără... sunt șocat ... ăsta a fost unul dintre motivele pentru care m-am îndrăgostit, pe rând, de ambele Cielo (+convingerea că nu mă va înșela cu vre-un mecanic :redface: )

post-26350-085545500 1296497253_thumb.jpg

Edited by nflt

Share this post


Link to post

... :shock: adeq a fost vre-un Cielo fără... sunt șocat ...

Banuiam ca la asta te referi, de asta am si facut mentiunea de mai sus. Da, au fost si fara !

Share this post


Link to post

Si inca sunt fara :D

De prin 97 n-au mai facut tipul asta de carcasa, sa manance si jigodiile un ban de manopera schimbare ambreiaj...

Share this post


Link to post

Multumesc pentru informatii insa pana la urma ce sa fac sa comand levierul si siemeringul de la priza CV?Se va demonta sau nu cutia de viteze pentru inlocuirea kitului de ambreiaj?Si siemeringul de la cutia de viteze care este cel de la ax sau celalalt?Sper ca nu am zis vreo prostie dar asa m a intrebat cel care imi furnizeaza piesele :)

Share this post


Link to post

Asta e chiar culmea ! Tu vrei sa iti spuna cineva de pe forum daca masina ta are sau nu fereastra de vizitare la CV :shock: . In cazul in care nu ai inteles pina acum, daca are, atunci nu trebuie data CV jos. Altfel...

Share this post


Link to post

În timp ce faci târâș pe spate (pentru a răspunde hamletian la întrebarea privitoare la capac), te gândești dacă ai pile la furnizorul de piese ... iei tot tacâmul, returnezi ce n-ai servit.

Share this post


Link to post

Asta e chiar culmea ! Tu vrei sa iti spuna cineva de pe forum daca masina ta are sau nu fereastra de vizitare la CV :shock: . In cazul in care nu ai inteles pina acum, daca are, atunci nu trebuie data CV jos. Altfel...

 

Salex,o mica eroare de rationament.Daca vreau sa imi spuna cineva daca masina are gura de vizitare asa cum ai spus ca vreau inseamna ca am inteles si a doua afirmatie a ta este fara sens.

 

am banuit ca se stie perioada in care se faceau ferestrele de vizitare la cielo de ai a am intrebat ce si cum la al meu din dec 96.,nu stiu ce e asa culmea,dar ,ma rog...

 

Nfit,bun si othelian raspuns la hamletiana dilema,cred ca asa voi face desi tre sa le trimit in provincie inapoi prin curier.si timp si bani pierduti

Share this post


Link to post

Daca asa vrei tu sa o iei :) ... De fapt, NU ! Era o intrebare retorica ce te indemna la ceea ce ti-a sugerat si colegul nflt sa faci, respectiv sa te uiti sub capota. Ar fi cea mai simpla si mai ieftina solutie, in felul asta vei evita plimbarea pieselor pe drum si plata curierului. Cred ca vei iesi mai ieftin la un service sau chiar la o vulcanizare (10-15 lei ?) decit sa trambalezi colete.

Share this post


Link to post

1. Dacă-i din dec 96, șanse mari să aibă (primul meu Cielo, oct 96, avea)

2. Da' ce, ai găsit izvorul tămăduirii în provence, cu piese așa ieftine ? Mă refeream la un magazin din Buc (personal, experiențe OK cu cel din Ferdinand) ... soliciți posibilitatea returnării într-o perioadă de timp de bun simț ...

Share this post


Link to post

Mda,se pare ca povestea ambreiajului ma cam traumatizeaza incat nu am observat tonul real al mesajului tau domnule Salex.Iti prezint scuzele mele pentru raspunsul meu jenant,multumesc pentru amabilitate si raspunsuri.

Izvorul tamaduirii este sub forma unui prieten arhanghel sef de magazin piese auto in Prov(id)enta :) .Avand vanzari mari au preturi f bune de furnizor si mie imi da cu adaos 5 la suta.Multumesc oricum pentru recomandarea de magazin ,la mine nu e cazul,acu de un service bun si ieftin am nevoie,ca pana acum tot in provence la service ul magazinului imi faceam toate cele.

Si inca ceva daca mai aveti timp de ascultat:Lasasem masina cu ambreiajul tare dar nu puteam sa o bag in viteza decat cu motorul oprit.Azi am intrat in ea si ambreiajul e moale si pufos ca o antena de melc,ajunge o atingere ca sa se retraga timid la podea :) Am uitat sa precizez ca pe unde am intrebat mi au cerut in jur de 2,5 mil pt schimbarea kitului de ambreiaj.E ok?

Share this post


Link to post

Cu service-ul m-ai băgat la colț... :redface: spre rușinea mea, mecanicii au văzut doar primul Cielo, 1,5 ani, în garanție. Caută în secțiunea dedicată service-urilor Daewoo din Buc.

 

Happy hunting !

Edited by nflt

Share this post


Link to post

Salut! Nu am mai fost de mult timp pe forum si imi cer scuze cu anticipatie daca postez gresit, am studiat subiectele si aici mi s-a parut cel mai bine sa pun problema.

Am un Cielo din 97 , motorul merge bine, nu prea am probleme cu el. In schimb, de vreo luna-doua, cat e rece sta foarte turata, 2000 de turatii la relanti. Dupa ce se incalzeste, sta corect la relanti, dar in mers, cand calc ambreiajul sa schimb treapta, se tureaza ca naiba tot pe la 2000. M-a disperat, nu stiu ce sa ii mai fac, adica...in mod normal, daca esti in a 4-a cu 1500 de turatii sa zicem, si calci ambreiajul, ar trebui ca acul sa se duca in jos, nu?..La mine in loc sa se duca in jos se tureaza ca nebuna si coboara abia cand am bagat iar in viteze.... :lavolan: ...

Am schimbat VSS-ul de 2 ori, am dat o caruta de bani,,...nu e de la ala...

Va rog, ajutati-ma in problema asta, dati-mi o sugestie daca v-ati confruntat cu asa ceva.

In al doilea rand, ma omoara consumul. Dupa ce am schimbat plamanul, a consumat gaz 10-12 in oras si 7-8 afara dar acum imi ia 18-20 in oras. Am schimbat tot ce se poate schimba ca sa nu mai consume atat dar nimic...Mentionez ca am caloriferul de caldura infundat pt ca plamanul nu se infierbanta niciodata, oricat de mult as merge. Credeti ca asta e un motiv sa consume atat?

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Nu are legatura cu ambreiajul. Schimba bujiile cu unele recomandate si fa-i o reinitializare de iac.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...