Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Cam nasol, nu e o zona de "forta" cred ca merge sudata in argon si inlocuit capacul diferential sau indreptat cel existent daca se mai poate, insa e posibil sa nu mai tina uleiul pe urma. Eu totusi m-as orienta catre una de la dezmembrari, depinde si de costuri, in general sudura in argon e relativ scumpa.

Share this post


Link to post

Macar incerc azi,curat cu smirghel si degrasant si incerc cu poxilina.Pe unde completez uleiul din cutie?

Share this post


Link to post

Scurt si la subiect, schimba cutia si uita de alte minuni.

Share this post


Link to post

Poxilina lipeste chestii "reci". Acolo o sa tina fix pana se incalzeste. Este o improvizatie foarte mare

Tot la alta cutie vei ajunge.

Share this post


Link to post

Ieri am avut ocazia si l-am pus pe tata sa vada ce este.Spre norocul meu nu a fost spart nimic a fost indoit doar capacul de la diferential si garnitura rupta.Acum construiesc alt capac si va fii ca nou.Lichidul se completeaza din interior?

Share this post


Link to post

Salut! Am si eu o problema cu masinuta mea. Am citit toate cele 24 de pagini din topicul asta, am gasit ca mai au si altii problema asta, dar nimeni nu a dat vreun sfat sau cum s-a rezolvat. Cand apas pedala de ambreaj(si cand iau piciorul) face un clic si parca are un prag. Dimineata cand pornesc masina se aude si un zgomot(cel mai probabil de la rulmentul de presiune, sau cel putin asta am inteles eu din tot ce am citit) iar daca apas ambreajul dispare. Ulei in cutie este, ulei in borcanul ambreajului este(am schimbat anul trecut cilindrul), cursa moarta la pedala am, nu mi se pare ca patineaza, intra destul de usor in viteze(din cand in cand parca da sa agate la a-2-a, dar daca nu o bruschez intra usor). Sa imi fac probleme pentru ambreaj? Mai duce? Mentionez ca eu nu sunt in tara, sunt in Franta iar astia de aici te rup la banuti(numai ca idee pentru schimbat setul de cauciucuri mi-au luat aproape 70 euro) plus ca nu prea au piese pentru astfel de limuzine . bananab.gif Poate la vara apar si eu prin Romania si o sa ii schimb tot ambreajul.drive.gif Masina are 149.000Km, nu fac curse cu ea, chiar putand spune ca is calm la volan.

Share this post


Link to post

Click-ul ala e rulmentul de presiune care se gripeaza sau se agata la interior de o tabla. Si al meu face relativ la fel de cand l-am schimbat. De nou.

2. Rulmenul de presiune defect se aude numai cu ambreiajul apasat. La tine probabil rulmentul prizei cutiei are ceva.

Share this post


Link to post

am si eu o rugaminte pentru persoanele mai experimentate la capitolul cielo timonerie... am schimbat astazi timoneria singurel numai cu foaia din manual in mana si nu stiu daca e bine ce am facut

am scos siguranta aia si boltul care vin sus pe cutie unde e crucea aia

am slabit surubul ala de sub masina unde vine prinsa timoneria de tija aia

am scos clema aia mare care este pe la jumatea timoeriei

pus la loc toate piesele fara mari batai de cap

 

problema este la reglaj... si am facut asa:

e o gaurica mai spre roata din stanga la 5 cm de crucea aia unde in carte zice sa bagi un dorn de 4.7 mm diametru si sa invarti de tija de comanda pana se duce ala inauntru ... nu am avut de 4.7 am avut de 4

am miscat de tija a intrat dornu acolo

in carte zice ca in masina sub burduful ala sunt niste semne unul pe cioc (e un plastic de are o buza inspre sofer) si o crestatura pe plasticu ala mare de tine toate piesele eu nu am gasit semnele alea ca nu exista dar la mine in ciocul ala e o gaura de 4 mm si pe buza din stanga in dreptul vitezelor 1-2 dar la punctul mort alta gaura ... prin gaurile astea am bagat un dorn am adus maneta la punctul mort si la 3 mm fata de margine ... am strans surubul de sub masina in pozitia aia ...

de mers merge in sensul ca nu mai am pic de joc dar parca e totul prea fara joc ... nu stiu cum sa ma exprim ... e bine cum am procedat ? mai trebuien reglat ceva ? mentionez ca am facut 200 de km dupa ce am facut treaba asta si nu am intampinat probleme doar ca nu ma pot obisnui cu stilul asta de intrat in viteze...

Share this post


Link to post

...de mers merge in sensul ca nu mai am pic de joc dar parca e totul prea fara joc ...

 

Daca intra frumos in toate treptele, e bine, trebue sa te obijnuesti. De joc nu te plinge ca va reveni :D

Share this post


Link to post

Am urmatoarele probleme la ambreiaj:

- la temp mici are un zgomot care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj si se atenueaza cand se incalzeste, dar nu dispare (probabil de la rulmentul de presiune)

- pornesc masina dimineata(evident cu pedala de ambreiaj apasata) si dupa ce ii dau drumul masina are tendinta sa plece inainte (se deplaseaza cativa cm inainte)

- cand vreau sa plec de pe loc si dau drumul la pedala de ambreiaj masina pleaca cu tremurat, dupa care merge normal.

 

Mentiuni: Masina are 210.000 km si nu s-a schimbat kit-ul de ambreiaj niciodata, lichid de ambreiaj schimbat cu Castrol Response DOT 4, kit de ambreiaj achizitionat de curand si inca neschimbat marca Valeo ( scrie Made in Korea pe el ) .

 

Eu am presupus ca toate simptomele sunt de la kit-ul de ambreiaj. Daca nu este asa va rog sa ma trageti de manecuta! :thumbl:

Si mai vroiam sa stiu daca are cineva kit de ambreiaj Valeo sau stie cineva cat e de bun. :osanale:

 

 

 

 

 

 

 

salut aceeasi problema am eu la cielo koreea '96.

 

Am schimbat placa de presiune + disc de ambreiaj + rulment de presiune . Am schimbat pedala de ambreiaj . Am schimbat lichidul de ambreiaj .

 

Diferente : ambreiajul se apasa mai usor , e nevoie de o distanta mai mica de la podea pentru a porni de pe loc atunci cand ridic piciorul de pe ambreiaj .

 

 

 

 

DAR : zgomotul se mentine . Am incercat urmatoarele : o tin intr-o panta usoara din ambreiaj . In acest timp accelerez , indiferent de temperatura hârâitul se accentueaza odata cu turatia cand accelerez . E atat de deranjant ca aproape ca se simte si in bord.

 

Cum a aparut : invatat pe un Oltcit caruia ii dadeam demaraj lung pana la 2500-3000 , asa am procedat cu Cielo . mergea super ok pana intr-o zi cand la o cotitura cand am plecat de pe loc pur si simplu a aparut acest harait . De atunci am simtit ca masina a pierdut din putere , nu se mai infige bine .

 

Ce poate fi ? nu mai reusesc sa ii dau de cap deloc . Peste tot in Craiova unde intreb mecanicii isi dau cu presupusul . Nimeni nu stie . Si daca te uiti in ochii lor toti cer spaga . Ii dau si pe aia dar sa-mi faca o treaba buna. pai la cati mecanici de dacia reprofilati exista in Craiova , nu se mai merita fratele meu sa duci masina in service.

Edited by apolo

Share this post


Link to post

Uleiul din cutie?

Share this post


Link to post

Uleiul din cutie?

 

 

 

 

l-am completat au intrat 2 bidonase de voie . de fapt 1 jumatate ca jumatate l-a varsat tembelul de sub masina. . am mai observat ca intra greu in viteza 1 , agatza . merg cu viteza 2 si vreau sa bag 1 si imi intra greu trebuie sa cam fortez maneta . daca insa viteza scade foarte mult incat aproape sa se opreasca masina , intra usor in vit 1 . unii zic ca e cutia buna ca e normal sa faca asa, dar cand am luat-o in 2008 nu facea asa . nu stiu ... . timoneria e schimbata oricum

 

 

deci eliminam si problema cutiei de viteze. ce ar mai putea fi ?

Edited by apolo

Share this post


Link to post

La tine exista acea fereastra pentru verificarea kit-ului de ambreaj? daca da, arunca un ochi pe-acolo vezi daca totu-i in regula.

Share this post


Link to post

Daca e cutia originala din 96 ar trebui sa existe fereastra.

Share this post


Link to post

da , are camera de vizitare . Treaba e ca am dus-o in service la Daewoo cand mi-au schimbat kitul de ambreiaj . ma gandesc ca daca era si altceva in neregula ma anuntau ... ?

Share this post


Link to post

Viteza 1 nu prea intra la viteze mica intr-adevar, asa e facuta cutia. Uleiul, jocurile angrenajelor, vechimea si uzura sincroanelor, ambreiajul, timoneria uzata sau reglata prost, toate acestea agraveaza "problema" (daca se poate numi asa) in masuri diferite.

 

Cele mai agravante, uleiul, si sincroanele. La mine e reglata timoneria special sa-mi intre a doua bine in detrimentul primei si a 3-a care intra mai prost acum din cauza uzurii sincroanelor. Acum 2 ani am inlocuit sincronul vitezei a 5-a si este diferenta intre cum intra fata de restul vitezelor.

Share this post


Link to post

poate cineva sa faca un mic tutorial referit la modul de reglare a timoneriei ca de dat jos si pus la loc e relativ usor cu reglatul e mai delicat

Share this post


Link to post

Am o mare problema cu ambreiajul

Totul a inceput dupa ce am schimbat vechiul kitt cu unul nou - valejo, acum cateva luni.

Simptomele au fost in felul urmator:

Cand acceleram crestea turatia dar acul vitezometrului ramanea in urma. Dupa ce problema s-a acutizat mi s-a intamplat urmatorul lucru f ciudat. Cand sa plec de pe loc in o intersectie am constatat ca nu se mai cupla ambreiajul. Am dus masina la mecanic si a constatat ca sarise siguranta de la axul ala pe care e discul - nu stiu exact cum ii zice.

De aceea tind sa cred ca ceva a presat axul ala spre exterior, mecanicul a zis ca nu a mai intalnit asa o problema.

Ma rog, am schimbat discul de ambreiaj din nou (avea doar vreo 2000 km facuti in proportie de 80% pe autostrada), placa de presiune si rulmentul de presiune ramanand cele de la kitul vechi - relativ vechi in sensul ca erau montate cu tot kittul cum am scris mai sus)

Mi-a mai patinat de vreo cateva ori in treapta a 2-a intre timp, iar ieri cum am prins un ambuteiaj in bucuresti a inceput sa patineze groaznic, abia mai plecam de pe loc ca si cum as fi incercat sa merg cu ambreiajul apasat. Am tras pe dreapta si a trebuit sa astept sa se raceasca motorul ca sa pot sa plec de pe loc.

Eu cred ca ceva impiedica discul sa se cupleze cum trebuie dar nu imi dau seama ce anume.

Daca cuiva ii trece prin cap unde ar putea sa fie problema sau a mai intalnit asa ceva il rog sa isi dea cu parerea pentru ca ma dispera.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Sper totusi ca cineva sa aiba o idee ce ar putea sa impinga axul ala atat de tare incat sa faca sa sara siguranta aia din capat si sa se decupleze total ambreiajul.

Mecanicul zice ca nu a mai auzit niciodata de asa o problema, momentan sunt in Bucuresti si sper sa nu ma lase pe drumul inapoi spre Constanta.

Share this post


Link to post

Verifica si uzura volantei. Nu ai dat detaliul esential al km rulati ai masinii.

Share this post


Link to post

Este posibil ca problema sa fie de la furca ambreiajului, se uzeaza si isi modifica usor pozitia iar debraierea se efectueaza defectuos.. la un moment dat se va bloca de tot. Exact asta a patit si @Sharpe. Desi initial am suspectat impreuna doar kitul de ambreiaj, cand s-a demontat s-a observat uzura furcii. Noroc ca o aveam in depozit si nu costa mult :) ..deci verifica reperul mentionat!

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Furca am schimbat-o odata cu kittul de ambreiaj, ba mai mult i s-au dat si cateva puncte de sudura cu toate ca era noua, pentru ca cica astea noi sunt nituite si in timp nitul ala slabeste.

KM rulati sunt 160.000 in conditii normale de drum, si oras si extern

Inainte de schimb nu am avut probleme. Ideea e ca ceva mi-a impins axul ala de la ambreiaj atat de tare incat i-a sarit siguranta si nu stiu ce ar fi putut sa faca asta.

 

PS Eu va rog sa imi ziceti parerile voastre ca sa ii zic mecanicului meu care evident s-a inselat si am schimbat discul de ambreiaj pentru a 2-a oara degeaba. Eu bazandu-ma pe o logica simpla m-am gandit ca discul nu avea ce sa aiba ca sa impinga in halul ala axul sau ce o fi impins el acolo, mai ales ca discul vechi se subtiase pana la nituri.

Patinajul asta extrem a aparut cand ma deplasam prin bucuresti in ambuteiaj, si cu chiu cu vai am ajuns la destinatie. Dupa ce s-a racit m-am tarait mai rezolabil pana inapoi la apartament iar maine plec spre constata si sper sa nu imi sara iar siguranta de la ax pe drum.

 

PPS - daca s-ar fi stricat ceva la volanta, asta se poate schimba?

Eu am gura de vizitare pe jos pe sub masina, cand mi-a schimbat ambreiajul prima data scapase ceva si stiu ca a fortat sa intre si a reusit sa il bage cumva. Nu stiu daca asta e un amanunt care conteaza si care ar fi putut defecta ceva pe acolo cand a fortat ansamblul ala sa intre la locul lui.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Revin cu o observatie. Cand plec de pe loc cu masina rece nu patineaza deloc. Daca se incalzeste motorul sau merg la bara solicitand ambreiajul (deci tot cand se incinge) problema apare si se acutizeaza. In Bucuresti si-a atins apogeul, practic parca discul se balanganea liber in loc sa stea presat.

Inca o chestie, cand plec de pe loc si accelerez masina parca are un du-te vino inainte inapoi DAR foarte fin adica parca s-ar accelera deva de genul - - . - - . - - . - - adica gen linie linie punct linie linie punct, ca si cum nu ar fi total cuplat motorul la roti.

 

PS cand ma refeream ca mi-a sarit siguranta de la ax, era vorba de siguranta de la priza.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Am investigat putin impreuna cu mecanicul meu si pana la urma cred ca pedala de ambreiaj e de vina. O sa o schimb maine sau poimaine cu una noua, s-a ovalizat nu stiu ce la ea si dintr-un motiv sau altul tinea f sus ambreiajul si am impresia ca nu mai lasa ambreiajul sa cupleze 100% apasat.

Deocamdata am refacut reglajul pentru pedala in starea in care e ea acum si masina merge mult mai bine parca am vreo 10 CP in plus.

 

Intrebarea mea este acum: pedala asta sau dereglarea ei care ar fi facut ca sa apara simptomele de mai sus, ar fi putut duce la sarirea sigurantei de la priza cand mi-a murit ambreiajul ? sau discul de ambreiaj sa fi fost putin ovalizat si sa fi creat presiune pe ax. Care e mai plauzibila dintre cele 2 teorii?

Share this post


Link to post

Daca circuitul ambreiajului lucreaza corect, posibil noua placa de presiune sa fi fost defecta din fabrica.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...