Jump to content
Sign in to follow this  
topcat

Aprindere Lampa De Avertizare Sistm De Franare

Recommended Posts

Sunt fericitul (inca > :) ) posesor al unui Lacetti Hb 1.6 WTCC, si am observat urmatoarele:

 

Intr/o zi am testat abs-ul si am observat ca se aprinde martorul (e vorba de acelasi martor care indica faptul ca frana de mana e trasa) din bord pe perioada franarii...Am mers mai departe cu testele si am observat ca acel martor se aprinde si in timpul franarii la limita intrarii in functiune a abs-ului...As vrea sa precizez ca abs-ul functioneaza in parametri normali (zic eu)..nu blocheaza rotile, si functioneaza in functie de suprafata de rulare: nisip, asfalt, asfalt umed, iar lichidul de frana este in limitele min-max...

De aceea ma gandesc ca ar fi un martor care indica intrarea in functiune a abs-ului numai ca prin carti nu scrie nimic de el...Se aprinde si la alt cineva?

Share this post


Link to post

La mine (la ford) am patit acelasi lucru. Se aprindea martorul la franari mai puternice. Cauza a fost nivelul scazut de lichid de frana. Era la jumate intre minim si maxim. Cum am complectat pana la maxim, cum nu s-a mai aprins indicatorul.

Share this post


Link to post

Valei, ma speriati!..Deci sa inteleg ca nu e normal ca face asa...Am sa completez lichidul de frana...Sa vad acum ce caracteristici are, stiu ca trebuie compleatat cu acelasi tip...Trebuie sa fie acelasi producator ca la uleiuri?...

Share this post


Link to post

Verifica intai nivelul de lichid cu masina asezata pe o suprafata plana. Verifica si eventualele pierderi de lichid daca nivelul e spre minim, desi n-as crede. Daca e nivelul scazut (si e normal, in anumite limite datorita uzurii placutelor de frana) trebuie completat pana aproape de niv. maxim cu un lichid compatibil (vezi manualul de utilizare) in principiu cu DOT4, cel mai uzual.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

DOT 4... si atat nu? Nu conteaza producatorul?...

Share this post


Link to post

Nu ai garantie?

Share this post


Link to post

Am garantie dar cel mai apropiat service e la 130 km iar pana la revizie mai am 5000km si oricum intra pe consumabile asa ca nu ajuta prea mult garantia...am sa completez cu lichid si vad cum se manifesta...daca continua, serviceul o mananca :) ...Insa revin..Conteza producatorul? Voi ce spuneti?

Share this post


Link to post

Dar daca problema nu e de la lichidul de frana?

Share this post


Link to post

Dar daca da?....

 

In toate cartile tehnice scrie ca se fac inspectii vizuale la masina in mod regulat...daca vezi ca uleiul din motor se apropie de minim nu mergi la service sa/l completezi...la fel e si cu toate lichidele de prin masina...

 

Pana la urma problema e logica, la actionarea mai puternica a pedalei, lichidul de frana pleaca pe instalatie deci scade din rezervor unde actioneaza indicatorul de nivel minim...

 

Conteaza producatorul?.... :(

Edited by topcat

Share this post


Link to post

Nu conteaza producatorul. Eu iti recomand sa iei un lichid de frana dot 5, compatibil dot 4 si completezi, numai daca este sub minim cand masina sta! Poti apasa pe pedala cat vrei tu, nu scade lichidul in vas. Lichidul de frana in vas scade (treptat) simultan cu uzura placutelor de frana, pentru ca circuitul de frana creste (se lungeste) deci intra mai mult lichid in el.

Becul de la frana se poate aprinde si la o presiune necorespunzatoare in instalatia de franare. Tot la actionarea mai puternica a pedalei ;)

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor celor care mi/au dat sfaturi...am mai testat masina si nivelul lichidului de franare in ultimele ore, nivelul este la mijloc intre min si max deci sigur cauza este uzura placutelor de frana...Tind sa le dau dreptate deoarece stiu cum si cat functioneaza :D ...Masina din cei 25000km max 1000 are in afara restul sunt in localitate si credeti/ma ca nu sunt genul care merge "pe liber"...dar asta e :D ...

 

Mai am 5000km pana la revizie..de ce ma cumintesc oleaca sigur ma tin placutele pana atunci > :) ...

 

Cu prima ocazie revin si va anunt ce au zis cei de la service si ce au inlocuit...

 

Drumuri bune!

Share this post


Link to post

@ Mircea: poate era vorba de DOT5.1. Oricum, e mai bine sa completeze cu un lichid compatibil direct. La inlocuire e alta teaba!

Share this post


Link to post

Eu am verificat nivelul lichidului deoarece se aprinsese martorul de la frana de mana dupa o franare brusca de la 160.Era la min asa ca am completat cu lichid Ferodo dot4.In carte scrie dot3 sau dot4.

Share this post


Link to post

Si la mine tot la franarile bruste se aprinde numai ca nivelul lichidului este la jumatate... :( ...

Share this post


Link to post

Pai baga in bidonas pana la plin. La mine era peste jumate cand licarea martorul. Cand l-am umplut nu a mai aparut acea licarire.

Share this post


Link to post

Mai bine schimbi placutele, cat lipseste din ele atata lipseste din vasul lichidului. Cu cat schimbi placutele prea tarziu, cu atat apare uzura la ghidaje si la etrieri. Faptul ca mai exista "carne" pe placute nu este un criteriu, important este grosimea ei.

Share this post


Link to post

La mine nu cred sa fie duse placutele in 35k km.Stiu ca de la inceput nivelul era cam jos aproape de min si poate in 2.5 ani s-a mai pierdut ceva.

Share this post


Link to post

Franarile puternice sunt de vina.(iti activeaza senzorul de placute) La mine s-a aprins prima data pe la 11k km si la 23k am schimbat placutele(statea aprins martorul continuu de pe la 19k km) Placutele nu sunt de calitate f buna, poate a fost un lot mai..."special"(Hb WTCC-2008 si cred ca ai masina de pe la inceputul anului,si e lot din toamna 2007).

Intrebarea mea e urmatoarea: Cum conduci? Linistit? Sau sportiv? Daca e a2a varianta..deja ti-ai cam tocat placutele. Stiu din experienta proprie, Nu de la 2 vecini :)

Edited by luisspeed

Share this post


Link to post

Eu prima oara am schimbat placutele la 30 si ceva de mii si a doua oara dupa inca vreo 40 si ceva. Dar asta (din urma) pentru ca uitasem de ele, traind cu impresia c le-am schimbat pe primele la 45 de mii :) Aratau destul de jalnic. Deci la cei 35 de mii n-ar fi asa o minune ca sunt cam duse. Trebuie sa recunosc insa ca nu mi s-a aprins nici un martor la nicio franare.

Share this post


Link to post

AB. Nu vreau sa fiiu rutacios, dar..poate Kalos-ul nu are senzor la placute.. Sau poate desteptii din service dupa ce au schimbat placutele au uitat de ei..

Share this post


Link to post

Corect! M-a furat peisajul :) KALEECS suna asa de aproape de Kalos, incat cateodata uit ce masina am :D

Dupa cum arata placutele uzate, nu prea am sezori. Si cand te gandesti ca acu' 20 de ani la Oltcit aveam... :(

Share this post


Link to post

Si eu aveam :D Si la urmatorul schimb, care cred ca se apropie(tare mi-e teama ca va fi insotit de discuri fata si placute spate :( )...trebuie sa le mentionez la berbeci sa nu uite de ei.

Share this post


Link to post

Lacetti din cate stiu are senzor ''scartaitor'' deci nu se aprinde nimic in cand sunt placutele mancate.

Share this post


Link to post

Parerea mea,lichid insuficient in rezervorul pompei sau contact imperfect undeva la instalatia electrica a sistemului de frinare.Nu cred ca placutele de frina ar fi cauza,atit timp cit nu sint uzate la/sub minimum admis.

Share this post


Link to post

Pe masura ce se uzeaza placutele de frana, nivelul de lichid in vas scade.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...