alx Posted March 28, 2005 din cate stiu eu, tabla galvanizata nu suporta temperaturi mari. de aceea, inclin sa cred ca cei care sustin (uzina dacia) ca toba de lgn e din inox nu gresesc. daca ar fi tabla galvanizata ar fi wax albina... Share this post Link to post
ovi_jer Posted March 28, 2005 Pai tocmai ca uzina nu sustine nicaieri ca ar fi de inox.Si a doua chestie ca inoxul se sudeaza tot cu electrod de inox deci nu trebuie sa apara puncte de sudura ruginite.Pina la urma timpul va demonstra daca e din inox sau nu. Share this post Link to post
Mircea Posted March 28, 2005 fftopic: Doar din curiozitate : Lgn-ul are toba din inox, stii cumva ? Sau Leganza ta de exemplu, din ce material e toba finala ? Nubira mea are toba finala din inox. Chestia asta poate fi probata foarte usor: pe inoxul bun nu se lipeste magnetul!!! Si toba mea este originala(2002)! Si este extrem de adevarat inoxul se sudeaza numai cu electrod de inox sau in argon. Orice sudor poate sa spuna chestia asta! Share this post Link to post
hellcat Posted March 28, 2005 toba de inox la logan? fi-ti seriosi. @alx: dar la masina ta te-ai uitat? Share this post Link to post
Vlad Posted April 3, 2005 imi cer mii de scuze daca sunt off-topic dar am zis sa nu deschid un topic nou cu acelasi subiect doar ca pt. un cielo. De aseara am observat ca am un zgomot de ax cu came dus (exact asta e sunetul). ideea e ca face la rece si cand se incalzeste nu mai face aproape de loc si daca face, doar in vit.1 cand accelerez si la relanti. e nebunia mea sau poate sa fie ceva. mentionez ca axul a fost verificat acu' 3000km si era ok. In rest acu' 2 saptamani am schimbat uleiul trecind de la 10w40 la castrol 5w40. aveti idee ce sa fac sau sa fiu atent ca sa vad daca intr-adevar e o problema sau sunt eu putin nebun Share this post Link to post
iso Posted April 3, 2005 La Cielo SOHC dupa 100.000km la bord e bine sa mergi cu 10w40 iarna si cu 15w40 vara . Altfel ai sa auzi zornaiala de tacheti . ... vezi 15w40 Valvoline pentru motoare uzate , ala in bidon caramiziu . Share this post Link to post
ovi_jer Posted April 3, 2005 Nicidecum uleiul de 10-15W40 la cielo.Asta daca nu vreti sa schimbati culbutorii si tachetii odata cu cureaua de distributie.Ce treaba are prima cifra a uleiului care reprezinta viscozitatea la rece cu uzura motorului ?Sau vreti sa sustineti ca a doua cifra a uleiului find aceasi e mai buna la un ulei mineral decit la unul sintetic? Cauzele sant altele daca face numai la rece.Posibil sa ai conul de etansare de la imbinarea galerie de evacuare cu teava de esapament. Share this post Link to post
iso Posted April 4, 2005 ... azis Ovi : "Ce treaba are prima cifra a uleiului care reprezinta viscozitatea la rece cu uzura motorului ?" Pai are si'am sa'ti spun si de ce ... uleiul de motor se alege in functie de : - generatia de fabricatie -- se refera la tolerantele pieselor in miscare din acel motor - temperatura mediului ambiant in momentul utilizarii - clasa "minima" de aditivare a uleiului care asigura o lubrifiere optima . Acum sa luam cazul Cielo in carte scrie : " SG sau superior , CCMC G4/G5 , SAE 5W30 , SAE 10W40 , SAE 15W40 " SAE 5w30 se foloseste "numai"(avind in vedere cea de'a doua cifra 30 care ne spune clar ca nu indeplineste conditiile de "vara") iarna la temperaturi sub -20 grade . SAE 10W40 se foloseste atit iarna cit si vara avind in vedere temperaturile de "lucru"(ambiant) ale uleiului . SAE 15W40 se foloseste atit iarna cit si vara avind in vedere temperaturile de "lucru"(ambiant) ale uleiului . Concluzia mea : 5w30 ulei de iarna friguroasa , 10w40 uleiul "normal" folosit la Cielo si NU 5w40 sau 5w50 care nu sint recomandate de producator in carte . Se stie ca uleiul pe masura ce se incalzeste devine din ce in ce mai luid , tocmai de aceea un ulei mai subtire 0w40 , 5w40 nu va"umple" corespunzator spatiul de ungere intre piese la temperaturi normale de functionare chiar daca presiunea uleiului e mai mare decit la semisintetic sau mineral . Aceasta cu atit mai mult cu cit motorul trece 100.000km si piesele au deja o oarecare uzura deci spatii mai mari intre componente . Si apa pusa pe post de ulei in motor asigura presiunea necesara dar nu si ungerea . Raspunsul la intrebare : cu cit motorul este mai uzat cu atit are nevoie de ulei mai gros cu pelicula stabila la "grosimi" mai mari ale "filmului" de ulei . Tocmai de aceea se folosesc aditivi ce ingroasa uleiul si care in fond preiau jocurile respectiv zgomotele . Nu intotdeauna uleiul cel mai scump este si cel mai bun pentru un anumit motor . De ce nu pot sa folosesc 0w40 la Cielo ? ... raspunsul mai sus ... Share this post Link to post
Vlad Posted April 4, 2005 OVI_JER s-ar putea sa ai dreptate again! cand am schimbat evacuarea mi-au zis baietii ca acea piesa care se pune la imbinare (un cerc de metal in forma de con) e cam dusa si s-ar putea sa trebuiasca sa o schimb.deci probabil ca de acolo e! ma cam speriasem cat despre ulei eu merg cu 5 w 40 si pe asta raman deocamdata. asa ca daca apar probleme o sa fiu primul care o sa vi le comunice. Dar eu nu cred. Share this post Link to post
Vlad Posted April 4, 2005 problema pare rezolvata..parca nu se mai aude dupa ce am schimbat acest con dre la toba. demult vropiam sa il schimb dar nu am avut timp Share this post Link to post
ZLI Posted April 5, 2005 Ce treaba are prima cifra a uleiului care reprezinta viscozitatea la rece cu uzura motorului ? <{POST_SNAPBACK}> Cu cat uleiul este mai putin vascos la pornire, cu atat ajunge mai repede pe unde trebuie sa ajunga. de aici rezulta uzura mai mica la pornirea motorului. Motorul se uzeaza cel mai mult la pornire asta o stie orice specialist, si acum o stiti si voi. Share this post Link to post
tolin Posted April 5, 2005 Offtopic: Bine dom'le ca ne-ai spus, ca daca nu erai, trebuia sa te inventam. Dar atentie cum o spui, ca aici suntem numai amatori si sensibili rau, la nuantze. Share this post Link to post