Jump to content
Sign in to follow this  
ptr1aa

Zgomot Ambreiaj

Recommended Posts

Daca ma intrebi pe mine- nici eu nu vad care e legatura. Si nu am zis ca ar avea vreo legatura cu "problema" in cauza.

Share this post


Link to post
Care-i legatura franei de motor cu rulmentul de presiune ? Sa mor daca inteleg... pai rulmentul asta se invarte doar atunci cand calci pedala de amreiaj.

Frana de motor nu se poate face decat calcand ambreiajul pt. a retrograda o treapta de viteza, asta duce implicit la o solicitare inexistenta in cazul in care s-ar folosi pedala de frana...e un raspuns provenit din logica nu neaparat din cunoastere. La un element fragil cum se dovedeste acest rulment manevra poate avea importanta ei...e lenes vrea repaus nu munca, de asta m-am gandit eu sa nu fie de nationalitate romana. :P

Ma doare-n brisca de discuri, eu nu fac frana de motor sa ii protejez, ci pentru ca e mult mai confortabil pentru mine decat sa stau cu piciorul pe pedala de frana...

Nu poate fi mai confortabil sa-ti coordonezi miscarea piciorului stang pe ambreiaj cu mana dreapta pe schimbatorul de viteze fata de simpla calcare a unei pedale de frana. Involuntar vrei sa protejezi discurile/placutele de frana sau nu vrei sa recunosti asta? :)

Cum omoara frana de motor rulmentul de presiune ? As vrea o explicatie, dintr-o afirmatie, chiar daca-i repetata, n-am cum sa inteleg.

Ca-l omoara evident nu e o afirmatie verificabila, insa ca-l solicita e sigur 100%.....iar cand soliciti un cardiac cu o proba de 5000metri la soare in loc sa-l lasi in repaus la umbra in mod sigur risti sa il ai pe constiinta. E doar logica nu sunt un fan al mecanicii!

 

P.S. solicitare x 2 + logica x 2==> i-am zgariat cuiva neuronii! Sorry!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Pai, dupa ce franezi, nu esti obligat sa schimbi treapta ?

Share this post


Link to post

Pentru a reduce viteza ai 3 variante:

- calci ambreiajul, retrogradezi, ridici ambreiajul -> frână de motor + solicitare rulment;

- calci frâna, calci ambreiajul, scoţi pe liber sau retrogradezi -> frână de serviciu + solicitare rulment;

- calci frâna, nu calci ambreiajul, scoţi pe liber fără debraiere -> frână de serviciu + nesolicitare rulment.

 

Şi nu cred că practici a 3-a variantă. La Dacie mai făceam aşa ceva.

 

LE:

Nu poate fi mai confortabil sa-ti coordonezi miscarea piciorului stang pe ambreiaj cu mana dreapta pe schimbatorul de viteze fata de simpla calcare a unei pedale de frana.

Retrogradarea durează o secundă, frânarea mai mult. Pentru unii e mai comod să "deranjeze" 2 membre timp de o secundă, decât unul singur timp de, să zicem, 3 secunde.

Edited by rm.popa

Share this post


Link to post
insa ca-l solicita e sigur 100%.....

Când schimbi invers, solicitarea e mai mică?

Share this post


Link to post

Voi v-ati gandit ca la masinile de firma nimeni nu si-a pus intrebarile astea existentiale? Si v-ati mai gandit ca alea totusi nu au atatea probleme ca cele detinute de persoane fizice?

Asa ca sfatul meu e sa nu va mai bateti capul cu toate prostiile. Si la mine huruie rulmentul de presiune si trancane incuietorile la usi dar cum eu n-am vazut ambreiaj sa pice la Clio in peste 200 de mii de km, stau foarte linistit. Apa, paie si bataie.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Iar in momentul cand rulmentul de presiune pica total solutia e oprire motor introducerea in treapta a 1a sau a 2a de viteza si mers asa pana la service, acasa sau cine stie unde, asta daca nu esti dispus sa astepti tractarea. O situatie inacceptabila pe care trebuie sa o previi.

P.S. Sau strans vreo 15 postari compatibile cu topicul "Zgomot ambreiaj" insa vad ca cineva ca sa le mute la locul lor tot nu s-a gasit.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Şi apoi porneşti motorul cu ea în viteză?

Share this post


Link to post

Evident ca motorul e pornit, oprita e doar masina, dupa care in momentul in care reusesti sa o bagi in viteza asa merge pana acasa...cu 1-a sau a 2-a! Devine din ce in ce mai interesant topicul asta o sa cer o bonificatie pt. trafic! Nu m-am hotarat cat sa fie 10% sau 30%....sa-i transmita cineva cererea unui mare amator de acordari de bonificatii, cel putin in cazul meu...imi scapa numele!

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

20% pentru off-topic? =))

Pentru toţi?

Share this post


Link to post

Astazi am rezolvat problema inlocuirii rulmentului de presiune, am bagat masina in service la ora 9,00 am fost anuntat la 15,00 sa vin sa o ridic evident totul ok au reusit sa curete si cat de cat motorul, sters nu spalat. In privinta intrebarii mele referitoare la cedarea rulmentului de presiune si la alte masini raspunsul a fost negativ. Nr. de km la care s-a efectuat reparatia 21154, sper sa nu revin cu aceeasi problema in urmatoarea 100 de...mii, de km! :)

P.S. Am incercat sa scot de la ei un pret cam cat ar fi costat daca nu aveam garantie, raspunsul a fost ca intotdeauna mai mult decat deosebit, aprox. 250 rulmentul, 1200 cu tot cu manopera!!!!! :shocking:

Share this post


Link to post

Ce are daca-l speli, intra la apa ? Fagurii radiatoarelor se curata cel mai bine la jet de apa, cat mai fierbinte.

Share this post


Link to post
P.S. Sau strans vreo 15 postari compatibile cu topicul "Zgomot ambreiaj" insa vad ca cineva ca sa le mute la locul lor tot nu s-a gasit.

Stii povestea aia cu cainele, drumul si grija altuia?

Share this post


Link to post

Sa facem un refresh la rulment.

Am schimbat intreg chitul de ambreaj pe data de 02.iunie.2008 la 26.405 Km iar acum am 53.200km si face iarasi zgolot.

Peste cateva zile se implineste un an si numarul de kilometri este de 26.795

 

Se pare ca asta este durata de viata a unui rulemt de presiune pentru aveo pina incepe sa faca zgomot

 

Am ramas un pic socat de calcule

Share this post


Link to post

Un mic update:

A inceput sa ma scuture bine in anumite momente la schimbatul vitezelor.

Cel mai nasol este ca nu pot reproduce scuturatul de fiecare data insa am deja data comanda de kit ambreaj.

Sper ca urmatorul schimb de kit sa fie undeva in jurul a 200.000 km

 

Toate cele bune

Share this post


Link to post

Acum am masina in service pentru inlocuirea kitului de ambreiaj. Sper ca acesta sa reziste mai mult ca cele precedente.

Share this post


Link to post

salut..azi am schimbat rulmentul de presiune +ulei cutie 16500 km---dar le-am schimbat degeaba--- dupa ce schimb viteza si mai am foarte putin sa eliberez pedala se aude un fasait,am facut proba la 60\70 km\h am lasat cutia pe liber si am calcat ambreajul, nu se aude nimic,cand bag in viteza apare problema la eliberarea pedalei...cei de la service au spus ca asta este cutia de 1,2 ...daca stiau,s-au poate sunt bata, de ce au mai muncit o zi...am sa recurg la un service daewoo ca poate sunt mai rasariti...INTREBARE...CINE A AVUT ACEASTA PROBLEMA .S-AU O ARE ,SI CARE AR FI REZOLVAREA???

Share this post


Link to post

chiar nu exista nici-o parere de unde se aude fasaitul la eliberarea pedalei..?????

Share this post


Link to post

Salut

De mai bine de trei luni de zile am o broblema cu ambreiajul, in sensul ca in miscare cand schimb vitezele si normal apas ambrejajul se aude un tacanit ciudat, o mica trosnitura.

Asta se intampla de fiecare data cand apas pe ambreiaj.

Am fost la service si au spus ca nu este numic anormal, ca este posibil sa mai scape de pe placa , sa nu mai faca contactul la fel de bine, dar au zis ca nu are nimic si ca nu este necesar sa schimbe nimic. Chiar m-am certat cu ei si au zis ca daca vreau sa ma duc la OPC.

A mai intalnit cineva aceasta problema, cunoaste vreo rezolvare.

Mentionez ca am Aveo 1,2 de un an si 9 luni.

Ma mai deranjeaza si faptul ca se schimba vitezele cam greu in sensul , cand schimb a treia face un click ciudat.

Are cineva vreo idee?

 

Mersi

Andrei

Share this post


Link to post

Aceeasi problema si la mine. Masina are 2,5 ani si deaproape un an am simtit acel mic trosnet in pedala. Am fost de asemenea la service, unde mi-au spus ca nu au gasit nimic deosebit, ba mai mult, ca ei nu simt si nu aud nimic ciudat. Cica toate pedalele de aveo 1.2 ar face la fel.

Sper sa nu fie o galusca inghitita de mine mult prea usor.

Oricum, cert e ca de atunci si pana acum, nu am sesizat nici o schimbare, in rau sau bine a acestui "fenomen".

Share this post


Link to post

Se aude si la mine ceva la schimbarile de viteze, insa am incercat sa nu dau prea mare atentie. Ieri am schimbat uleiul in cutie si acuma intra perfect in marsalier, cea ce nu se intampla pana acum.

Share this post


Link to post

Salut,si eu am aceeasi problema la ambreaj.Cand apas pedala se aude un zgomot,am impresia ca este de la cablu de ambreaj pentru ca am pus cateva picaturi de ulei de cutie intre cablu si camase si cateva zile (cred ca pana s-a scurs uleiul)zgomotul s-a diminuat...

Edited by diablo

Share this post


Link to post

Concluzie: Aveo 1,2 au probleme la pedala de ambreaj - zgomot la apasare. Nu influenteaza "performantele" masini - tot la fel de puturoasa 40000000.gif

Rezolvare: volumul de la cd cu 2 liniute mai sus - cei de la service nu au reusit sa rezolve problema - DiBass m-a aburit ca-i de la rulmentul de presiune, am schimbat si rulmentul la ei (incepuse sa faca zgomot) tot nu a disparut zgomotul de la ambreaj.

Cei din service tot imi ziceau ca totul este ok, pana l-am luat pe seful de service de mana si am facut o plimbare sa se convinga - au adus sculele: ulei si vasilina - si tot nu a disparut zgomotul (stiu, ma repet).

Share this post


Link to post

mie imi facea zgomot la actionarea ambreajului inainte de a mi se desface suruburile de la suportul de la cutie...asa ca, mare atentie sa nu aveti surprize neplacute!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...