Jump to content
Sign in to follow this  
DANNY WOO

Cielo Euro 3 vs Logan 1.6 MPI

Este mai bun Cielo euro3 decat Logan 1.6MPI?  

320 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1. Airbag-ul nu sare la accidente la 30km/h, senzorul este setat sa se declanseze la anumite socuri peste un anumit prag, nu o sa vezi ca sare la orice tamponare

2. la unele masini nu sare airbag-ul daca nu ai pusa centura

3. ce treaba are lipsa de educatie a romanilor in privinta purtarii centurilor de siguranta cu faptul ca o masina ar trebui sa aiba airbag si abs? Adica, tot sunt romanii saraci si needucati, de ce sa le dam masini sigure, lasa-i sa-si rupa gatul in Berlina & Co.

4. de ce vorbesti numai de airbag si nu si de ABS care dupa mine este mult mai important numai si prin prisma faptului ca apuci sa-l folosesti de mult mai multe ori...

 

Si ca sa nu fiu prost inteles, mai spun inca o data: Cielo nu a pierdut lupta cu Logan ci cu trecerea timpului...Acum, in 2005 eu nu am mai cumpara Cielo nou dar nici Logan...Exista alternative pe piata...

 

1. Am vazut un LOGAN cu airbagul sarit si la prima vedere nu avea nimic spart in fata. Poate sunt putin subiectiv.

2. Probabil, nu stiu..

3. Vroiam sa spun ca in cazul unul accident poti sa ai toate sistemele de siguranta la masina daca nu ai si centura pusa tot degeaba. Si acum la partea cu romanii. Degeaba ii dai unui roman o masina sigura daca el nu-si pune centura de siguranta. Nu ma refeream doar la cei saraci, din contra cu cat este mai bagat romanul cu atat este mai ... (nu poarta centura de siguranta)

 

Ce justificare gasesti ca doar 10% (parerea mea) poarta centura de siguranta?

 

Nu crezi ca sunt inutile toate sistemele de siguranta in cazul unui accident daca nu ai centura de siguranta. Si cum romanii n-o poarta...

 

4. Sunt de acord ca o masina sa aibe toatea sistemele de siguranta.

Eu ma refeream la un roman cu salariu de 200 euro pe luna, ca atunci cand isi cumpara o masina ABS-ul este ultimul lucru pe care-l alege.

Dar sa zicem ca ar avea bani si ar fi pus sa-si aleaga intre abs si un mp3 de firma cu nu stiu cate boxe, ce crezi ca ar alege?

Crezi ca ar renuta romanul la geamuri electrice, oglinzi electrice, proiectoare, jenti din nu stiu ce material, etc in favoarea abs-ului sau altui sistem de siguranta? Daca nu introduceau centurile obligatorii nici centuri nu-si cumparau.

Share this post


Link to post
Crezi ca ar renuta romanul la geamuri electrice, oglinzi electrice, proiectoare, jenti din nu stiu ce material, etc in favoarea abs-ului sau altui sistem de siguranta? Daca nu introduceau centurile obligatorii nici centuri nu-si cumparau.

Din pacate s-ar putea sa ai dreptate, majoritatea par interesati mai mult de confort decat de siguranta. Cel putin cand e vb de masinile low-budget... de fapt restul cam au abs+airbaguri default.

Eu unul daca as avea banii necesari maine as schimba masina pe una cu ABS si cel putin 2 airbaguri. Centura o port si cand merg 100m. Geamurile electrice nu prea ma incalzesc insa AC-ul m-ar tenta, dupa accesoriile de siguranta

Share this post


Link to post

Eu inteleg ca tu te referi la lipsa de educatie auto a unor oameni dar asta nu inseamna ca masinile ar trebui sa se plieze pe educatia oamenilor, corect este sa incerci sa-ti educi clientii spre binele comun...Din pacate si Logan si Cielo s-au adaptat la "specificul" pietei, prima pentru ca nu ofera ABS decat la versiunea full care este scumpa pentru majoritatea romanilor si nici nu exista ca optiune...a doua, ce sa mai vorbim, nu a auzit nici de ABS si nici de airbag pentru versiunile din Romania (in Vest evident ca Cielo avea si ABS si 2 airbaguri)...Asta vara am vandut Cielo si in capul listei la dotari pentru masina noua au stat ABS-ul si airbag-urile...dupa care a venit puterea motorului, a/c, instalatie sunet, etc...Pentru ca intr-o situatie de criza din kko te scot niste frane bune, stabilitatea masinii, cativa caluti in plus la motor sau in cel mai rau caz airbag-urile si nu mp3 player-ul si aerul conditionat...

Share this post


Link to post

Putin offtopic: a trebuit sa astept shaormitorul la shaormaria de la Grozavesti. Nevand ce face am facut o mica statistica a purtarii centurii pe 50 de masini. Doar 10 conducatori aveau centura. M-au impresionat deosebit 2 Megane II (*****) cu centura pusa prin spatele scaunului (daca ati condus vreunul stiti de ce) - dovada de prostie crunta si 2 carosate ale postei ai caror conducatori aveau centura pusa (astia au voie sa circule fara).

Share this post


Link to post

" M-au impresionat deosebit 2 Megane II (*****) cu centura pusa prin spatele scaunului (daca ati condus vreunul stiti de ce) " - Bing, Bing, Bing ... :wallbanger: si nu se opreste prea curand :) )

 

 

"2 carosate ale postei ai caror conducatori aveau centura pusa (astia au voie sa circule fara)." - da, dar oamenii tineau la vietile lor!!! Nu stiu de ce ati observat, dar conducatorii tineri poarta centura de siguranta mai mult decat cei invarsta... :-"

Share this post


Link to post
Nu stiu de ce ati observat, dar conducatorii tineri poarta centura de siguranta mai mult decat cei invarsta...

Nu-i normal, au mai mult de pierdut ?

 

Ontopic: poate o sa va surprinda, dar am votat Logan. E urata ca o soacra, dar e o masina proiectata in mileniul acesta. Pacat ca e facuta la Pitesti si poarta tot trecutul in spate.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Trecem peste cum arata! Degustibus... deci nu mai comentam.

 

Daca este sa vorbim de situatii de rahat permiteti o mica parere! Cielo sta mai bine pe curbe si franeaza mai bine decat Logan fara ABS! Logan sufera ca e inalta si usoara. Daca tot vorbim de frane nu uitati ca Cielo-urile mai noi au discuri ventilate, pe cand la Logan s-a renuntat!

 

Eu cred si sustin ca Renault a gresit foarte mult cu franele pe modele noi - frana tine foarte sus, are tendinta mult prea evidenta de a bloca rotile. In plus este mult prea servo asistata; prea moale si cu prea putin feedback- nu te prinzi la fel de usor cand s-au blocat rotile!

 

Cum spuneam si mai demult: ce anume din Logan te face sa crezi ca e masina lansata in 2004? Gasca de piese preluate de la modelele anterioare cumva? Directiile setate prost, stramb adica! Abs-urile care tin mai bine pe stranga decat pe dreapta? Motoarele de ultima generatie? (spre comparatie eu am un 1.5 in 16v - tzi se pare vreun motor montat pe Logan mai bun/nou ca asta?)

 

In plus as vrea ca oricine sa imi explice de ce demarajul e atat de slab? Teoretic am 4cp mai putin decat un Logan 1.6 dar garantez ca nu se poate tine dupa mine...

 

Dupa toate astea fiabilitatea n-o putem discuta! Cielo e dovedit fiabil, Logan trebuie sa confirme... pana una alta nu asta este impresia!

 

Pretul pieselor e iarasi mai mare, MUULLT MAI MARE. Eu cred ca este modalitatea Renault de a ascunde costurile in pretul pieselor. Deja preturile la piese Renault sunt mai mari decat la Mercedes. Iar ale Logan-ului depasesc Cielo cu mult!

 

Mai continuam cu indicele de rezistenta la inaintare?

De scaune cu sustinere laterala mai vorbim?

 

Singura data cand ma bucur ca vad Logan este cand chem un taxi! Clar in spate la Logan se sta mai bine decat la Cielo!

 

PS: pt un antevorbitor: eu nu am cumparat geamuri electrice in schimb nu vrei sa stii ce sistem audio am acasa! Si cu putin noroc si pe masina o sa am la fel! Degustibus!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

am facut o mica statistica a purtarii centurii pe 50 de masini. Doar 10 conducatori aveau centura.

 

au dat pe b1 tv dimineata o statistica nationala: doar 21% poarta centura!

Share this post


Link to post

Statistica nationala!, poate in provincie mai poarta oamenii centura, dar in Bucuresti nu cred ca sare de 10%.

Si 20% e foarte putin, CRED ca in orice alta tara din Europa (mai putin Albania) procentul sare de 90%.

 

Si acum referitor la LOGAN, stiu ca prin SUA daca avea unul problema cu masina era vai si amar de producator.

La noi daca se duce OPC peste ei, cred ca ar trebui sa le inchida fabrica.

Share this post


Link to post

Apropo de centura, am vazut dimineata unu' cu Cielo, care saracul nu il ducea capul, avea pusa centura pe la subtioara, si nu peste umar. Pai ala la un impact cred ca o pateste mai rau decat daca nu o are (sau pe acolo).

Share this post


Link to post

Doresc sa fie clar pentru toata lumea sa fie clar ca francezii de la Renault fac afaceri in Romania, chiar daca in maniera ne-loaiala -atata timp cat ies banii nu ii deranjaza! Romania este o piata de desfacere destul de mare!

Renault au primit ajutor masiv de la Guvern, si inca il mai primesc in continuare

-asta in detrimentul fabricii Daewoo de la Craiova, dar si al marii majoritatii importatorilor de autoturisme.Pe o pare cand a venit Renault in .Ro au primit reduceri de fiscalitate la toate nivelele -inclusiv pentru masiniile fabricate in alta parte dar vandute in Romania.Initial alianta cu Dacia, a fost doar un pretext pentru prostime!!!

Desi aceasta alianta a fost incheiata in tremeni foarte avantajosi pentru Renault, a avut ca unic scop evitarea taxarii masiniilor vandute in Romania.

Da si ASTFEL francezii au reusit sa pompeze pe piata romaneasca o gramada de Clio Symbol/Megane-uri ... asta in timp ce iar in timp ce ei ne propuneau in continuare masini penale la vanzare - chiar indecente- vedeti daciile supernova/solenta ... asta ca sa nu mai spun ca a trebuit sa vina loganu ca sa se renunte la clasicele berline ...

 

LOGAN:

Fara sa fiu rau: Ideea ca masina ar fi proiectata la nivelul standardelor de 2004 este absolut aberanta! =)) =)) =)) Nu va faceti iluzii! Dacia Logan e foarte departe de standardele lui 1994!!!

Renault a REUTILIZAT tehnologia lor INVECHITA!

Renault a RECICLAT vechiile lor motoare/cutii de viteze/alte diverse subansamble si N+1 palasticaraie!

Ceea ce pot insa sa spun este ca partea de electonica de bord se ridica undeva la anii 92-95 si este tot de provenineta reciclata de la alte modele ...

(de fapt in automotive electonica e cel mai usor de reutilizat ...!)

Dar nu va vaceti iluzii prea mari ca nu exceleaza cu nimic - si cu atat mai putin in fiabilitate...in timp sistemele lor electonice sunt candidatii siguri la colaps! si de pe acum pos sa pun ca o sa cam arda buzunarul

 

Sistemele de securitate sunt mai mult praf in ochii lumii. Sigur optional poti avea ABS si airbag-uri, dar nu are bare de protectie laterale ...Pentru o masina noua nu este nici o problema sa ii adaugi componentele pt ABS/airbag-uri, trebuie doar ajustate seterile de soft si pozitonate undeva in masina. Pe cand la Cielo ar fi fost nevoie de un redesign la greu ... daca ai fi vrut sa pui toate astea pe o masina cu un layout deja fix...oricum nu vreau sa deviez discutia.

 

in tot cazul s-au reutilizat multe lucruri invechite de la Renault si in rest a fost nevoie de un pic de improvizatie/superficialitate (d-aia adevarata romaneasca:L'as ca mere si asa!)

din parte unui grup de ingineri (intr-o oarecare masura romani!) si astfel s-a nascut best sellerul Dacia Logan.

Per ansamblu in mare graba au reusit sa inchege o masina, desi este destul de lipsita de stil.

Avantaje Logan: are garda la sol mare e buna de carat cartofii/merele de la gradina sau de mers la vanatoare :tongue:

 

 

Votez cu Cielo fiindca are fiabilitatea demonstrata! Vorba aia nu dau vrabia din mana pe cioara de pe gard!

 

Cum sa va zic avem masina din 96 si niciodata nu i-am facut nimic : ulei / benzina la interval /verificat lichide /verificat aer in pneuri.

:thumbl:

Intr-un fel nu e asa de fun sa nici nu simti ca ai masina ! :banana:

afirm asta ... cumva retoric ca in istorie am avut si o dacie 1310 (relativ noua) pe care am avut-o si ufff mai bine nu mai spun nimic nu erai sigur nici ca pleci, nici ca ajungi, nici ca te intorci, de nicaieri

da pe undeva tot mi-o fost draga! :banana:

Share this post


Link to post

@sorin77 > Iar Daewoo ce crezi ca a vrut sa faca in Romania, caritate ? Nu, si ei au venit cu plasa mare si ei au shpaguit in stanga si atat, ca dreapta era la chipiu, si ei au avut inlesniri cum n-a avut nimeni. Poate s-a uitat: au cumparat fabrica cu 2000 de masini aduse fara taxe (cele mai bune care au existat). Eu ma intreb oare de ce s-au speriat nemtii asa de tare ca a trebuit sa regizeze asa film defaimator ? Oare nu toate masinile sunt la fel de proaste si nesigure, doar ca unele se vand cu 8.000 si altele cu 20.000e ? Cu Daewoo n-a trebuit sa procedeze asa, le-a aruncat Fritzu imediat peste granitza.

Asa ca ne e clar la toata lumea, nu-i nevoie sa mentionezi. Sau poate era ceatza si noi nu stiam ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Ok ,sa presupunem ca dotarile Loganului sunt invechite ,dar la ce ne raportam ?

Daca ar fi sa ne raportam la un VW Golf V sa zicem am observa clar mai multe diferente intre Golf V si Cielo ,Cielo nu are decit un ceas digital si cam atit nu are computer de bord nici macar in lista de optionale nu vorbesc de ABS sau Airbag .

Cielo este un Kadet din anii 80 putin imbunatatit pe cind Logan este in cel mai rau caz un Clio care este din anii 90 ,bordul la Logan este mult mai modern fata de Cielo ,faptul ca are multe gadgeturi este iarasi un + pt Logan .

 

Loganul are insa si multe -------- uri , am condus , si am observat ca :

-motorul este excesiv de galagios la 3000rpm

-fiecare gropitza se simte si se aude X(

-finisajele sunt discutabile

 

Cielo are insa si el ----- uri :

-este destul de gurmand pentru clasa ei de masina 12% mi se pare mult pt un 1,5L de 90cp (DOHC)

-finisajele sunt discutabile

-optionale putine

-dupa 70.000 km incepe sa scirtiie tot bordul

-timonerie cu probleme

-probleme la modelul Euro 3

-valoare de revinzare mica comparativ cu DACIA

-si nu in ultimul rind are o forma si o prezenta stradala care nu inspira nimic ,adica e o masina fara personalitate care trece pe strada si nu e remarcata ...

 

Daca ar fii sa aleg intre un Cielo si un Logan sincer nu as alege nici una pt ca sunt masini total opuse si nu e nici una pe gustul meu ,dar in mare cine vrea o "limuzina" low budget ar alege Cielo cine vrea o masina mare pt clasa DAR inca netestata indeajuns ar trebui sa aleaga Logan (poate omu vrea sa fie cobai pt reno :D )

Share this post


Link to post
Cielo

[...]

-valoare de revinzare mica comparativ cu DACIA

 

Te înşeli amarnic.

Share this post


Link to post

Valoarea de revanzare in Romania pt Cielo este foarte buna..Exemplu personal:

 

Cielo productie 1996, inmatriculat 1997 - pret 12000 USD

- facut 90mii km

- vandut august 2004 cu 5500 USD

 

Ti se pare mica valoarea de revanzare dupa 7 ani?

Share this post


Link to post

Nu cred ca o sa apuc sa vad vreodata un logan dupa 7 ani de folosire si 90.000km la bord in stare de functionare :D

Iar daca la 12.000E s-a dat cu 5500E(asta ca usd nu prea mai suna bine)la un pret de achizitie de 8500E (asta ca nu stiu pretu' la loganu ala cel mai deochiat) dupa 7 ani ar trebui sa iau pa el 3896 de E,da pana la urma si astia sunt bani :D .Daca mai zici si negociabil te duci la 3.500 :P .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post
Cielo productie 1996, inmatriculat 1997 - pret 12000 USD

- vandut august 2004 cu 5500 USD

 

:o Da' unde ai gasit sa il dai asa bine ? De fapt 5500 de USD = (aprox.) 4200 Euro. Ca am vandut de la firma un Cielo tot din 96, ceva mai rulat insa (cam 160 mii km) cu 2300 de euro in iarna si ma gandeam ca e un pret bunicel la 8 ani vecime... :scarpin:

Share this post


Link to post

1. BogdanG totusi nu crezi ca dupa 10 ani de prezenta pe strazile Romaniei, e NORMAL si de aseptat ca Cielo sa nu mai produca prea multa senzatie?

Este exact aceeasi Marie cu aceasi palarie ca acum 10 ani, eventual mai sprintena (vezi Cielo 75-80cp SOHC vs Cielo Euro 3 DOHC-90cp)

 

2. Uzina de la Craiova are o oferta mult mai variata la vanzare decat Dacia!

In paralel ei mentin mai multe modele pentru mai multe necesitati si buzunare!

In ceea ce priveste Cielo, timp de aproape 10 ani si el a fost un best seller.

Personal m-am asteptat ca prin 2000+, uzina sa vina cu un model imbunatatit si cu un face-lift adevarat.

Dar se pare ca managemntul uzinei nu a fost destul de hotarat sa faca o astfel de invetitie.

Nu e vina noastra! Este gresala lor si ar trebui sa si-o asume.

 

Succes cu face-lifturi repetate au avut spre exemplu Opel cu Astra (si nu numai), si care si in ziua de astazi de vinde foarte bine.

Desi Opel initial si-a dat cu firma in cap la primele modele de Astra datorita calitatii discutabile la anumite capitole.

 

 

3. Cand tatal meu a achizitinat masina in 96 eu priveam cu neincredere acest brand Daewoo Cielo de care nu am auzit pana atunci.

In timp insa am constatat ca este un model reusit, fiabil si de incredere. Cred ca marea majoritate a proprietarilor de Cielo au constatat acelasi lucru. :lavolan:

Share this post


Link to post

Nu mai comparati cum au intrat ambele pe piata romaneasca! Timpul si conditiile au fost diferite!

 

Fabrica de la Craiova nu mai putea nimic! Oltcit-ul n-a fost niciodata masina pt Romania. Apoi in 1994 - pe vremea ilustrului Vacaroiu ca prim ministru alta era Romania! Era vremea cand se fura tot pe o poarta si salariatii faceau miting la cealalta cu "NU NE VINDEM TARA!"

 

Coreeni au avut mult sange sa investeasca fie si 500mil us$ intr-o economie in care in 4 ani de la revolutie toti ceilalti investitori turci cu biscuiti nu investisera atata!

 

Pachetul a mai continut si deschiderea pt elecrtocasnicele lor, santierul naval de la Mangalia etc ...

 

Dar pana la urma nu a fost rau deloc.

 

Am mai spus-o! Preturile la Cielo au determinat preturile la Logan! Daca Cielo inceteaza a se produce Logan o sa aiba alte preturi: cel putin cele cu care se vinde in Croatia, Ungaria >> 20% adica!

Share this post


Link to post

Apropos de "Cielo nu se mai vinde": statistica APIA pe primul trimestru coteaza Cielo cu ~1800 buc. vindute, din cele ~ 7000 masini produse la Craiova si vindute in aceasta perioada, o crestere notabila fata aceeasi perioada a anului trecut; paradoxal, best-sellerul craiovean Matiz a cunoscut un recul de ~14%, concluzia fiind ca Logan a "furat" din clientii de ... Matiz, nu din cei de Cielo, sau i-a reorientat, ca sa fiu mai exact.

E buna concurenta asta, nu?

Share this post


Link to post

Nu-i numai asta! N-a fost nici o promotie la Matiz anul asta! Nu stiu ce-i in capul lor!

 

Multa lume invatase ca Matiz E AC este 5000euro! Acum nu mai e asa!

 

Eu vreau un Matiz pt nevasta acum dar nu ma ingramadesc sa il iau. Toata lumea stie ca la Matiz jumatate de an e oferta - jumatate nu este. Astept sa intre la oferta; altfel patesc la Tyby care a luat Cielo fara oferta si acum se chinuie sa-l marite nevenindu-i sa lase cei 600euro cat a fost reducerea! E important: ~10%... cam cat ma costa leasing-ul pe 1 an!

Share this post


Link to post
Logan a "furat" din clientii de ... Matiz, nu din cei de Cielo, sau i-a reorientat, ca sa fiu mai exact.

E buna concurenta asta, nu?

 

Da, de-acord, au luat o marfa mai buna. :banana: Fara ca posesorii de Matiz sa se simta jigniti pot spune ca Cielo, chiar daca a scazut calitativ fata de cel coreean, a ramas totusi o masina pe care te poti baza nu ca Matizul la care faci pana daca dai intro groapa mai mare (stiu cazuri), tremura tot la relanti cum e bezina mai proasta, amortizoare de fabrica de le schimbi de 3 ori doar in garantie etc. :wallbanger:

Share this post


Link to post

Revin cu date pt cei care considera ca Cielo este o masina care se revinde bine .

Cielo 99 costat ~10.000 euro acum 3500euro

Dacia SN 2001 costat~4000 euro acum 3200 euro

 

E o diferenta enorma care nu are sens sa o comentez

Vezi solenza care se vinde SH ca painea calda la acelasi pretz ca la "diler" adica 4000e SH si era 4300 noua da nu se mai fabrica .

 

Tico de ex era 8000$ full in 99 acum e 3400$

Daewoo in lume e o marca care se revinde SH ffff prost vezi reviwuri pe net "girla "

 

Espero al meu a costat in 98 19.500$ acum e 5000$ deci de 4x mai putin ,in germania e 1500$ :wallbanger:

Share this post


Link to post
Da, de-acord, au luat o marfa mai buna.  :banana:   Fara ca posesorii de Matiz sa se simta jigniti pot spune ca Cielo, chiar daca a scazut calitativ fata de cel coreean, a ramas totusi o masina pe care te poti baza nu ca Matizul la care faci pana daca dai intro groapa mai mare (stiu cazuri), tremura tot la relanti cum e bezina mai proasta, amortizoare de fabrica de le schimbi de 3 ori doar in garantie etc.  :wallbanger:

Se vede ca n-ai Matiz, generalizezi exceptiile. Si se mai vede ceva ...

Share this post


Link to post

BogdanG: Cin' te-a pacalit cu pretul ala la Espero? In 98 varianta care o am eu era in jur de 12.000 de dolari (nu mai tin minte exact cat si factura e in lei asa ca....).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...