Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Scartait, Troncanit, Chitait, Piuit, Tiuit ...

Recommended Posts

Tu ti-ai ales-o ! Te-am obligat eu ? Eu doar te-am avertizat: cine pleaca la drum cu stangul, termina tot asa !

 

Altfel, vaicareala neproductiva.

Tolin, nu am inteles, ce vrei sa spui cu 'stangu" si cu "vaicareala neproductiva"?

Share this post


Link to post

Citeste de aici

 

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php? act=Search&nav=&CODE=show&searchid=dfff6d516b69c7980d6cb00e679bc805&search_in=posts&result_type=posts&hl=&st=125

 

mai departe si vei avea tabloul complet, de la pornitul cu stangul (postul in care aducea injurii unor oameni nevinovati a fost sters, probabil, la cererea lui, dupa ce si-a dat seama ca puteau si aceia sa citeasca forumul, iar el era identificabil imediat) si pana la vaicareala neproductiva din posturile urmatoare. Eu n-am vazut nicio atitudine pozitiva, optimista. In privinta asta am un caz in familie, lui i se intampla doar lucruri rele si intotdeauna sunt altii de vina, nici nu mai asteapta vreo bucurie pentru stie deja ca va fi o alta nenorocire. Poate, din acest motiv, pentru mine posturile acestea erau un deja vu.

 

Sper ca raspunsul meu ti-a spulberat nedumerirea care te macina din 13 Aprilie a.c.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Sa ma ingrijorez sau nu de o vibratie care se aude de la motor si se simte si in volan atunci cand manevrez directia la plecare/la viteza redusa si am a/c pornit? Cureaua de accesorii pare bine intinsa si in stare buna, am verificat. Dar asta banuiesc ca ar fi cauza, pentru ca fara a/c in sarcina nu mai face. Si apropo, cu ceva timp inainte de venirea verii sesizasem (si eu si Alinutz) o usoara fluieratura de la servo la manevrele de viraj la viteza mica. Pareri?

Share this post


Link to post

Eu zic ca nu. Manevrarea pe loc a directiei creaza o suprasarcina suplimetara pe un motor aflat la ralanti sugrumat si asa de catre sarcina A/C. Vibratia putea sa fie o deriva a motorului sub turatia de ralanti. ECM-ul stie doar de faruri si A/C ca sa compenseze turatia de ralanti.

 

Ulterior: banuiesc ca vibratia se accentua cu cat erai mai aproape maximul de virare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Sa stii ca am fost si cu ochii pe turometru. Scade intr-adevar turatia dar nu foarte mult ( ochiometric cu maxim 50 rpm). E totusi un zgomot care se "suprapune" peste cel al motorului, cu o frecventa variabila cu force-feedback-ul volanului.

Share this post


Link to post

Am constatat si eu "fenomenul" asta. Interesant e ca nu facea asa nici acu' trei ani, nici doi, nici unul. Ceva-ceva incepe sa oboseasca :( Sau poate-l doare capul pe ECM de la caldura :D

Share this post


Link to post

1- tot mecanismul acela este suspus uzurii, deci, energia necesara este din ce in ce mai mare;

2- la temperatura aerului din ultimul timp si tinand cont ca raportul dintre masa de aer si masa de benzina este tinuta constanta, un mic efort in plus, doar, este necesar pentru a crea o sincopa in functionarea unui motor termic.

Share this post


Link to post

Raman la parerea ca vibratia vine de la cureaua de accesorii, numai cand e foarte tensionata inainte de compresorul AC care "trage" greu - respectiv slabita in partea cealalalta. Acum ca e mai rece afara nu am mai auzit-o. Si inca ceva in favoarea acestei ipoteze: exista ceva gen rezonanta, adica o amplificare urmata apoi de o scadere a vibratiei odata cu urcarea in ture a motorului in momentul virarii. La fel era si cu fluieratura dinainte. Dupa mine e clar ca totul vine odata cu uzura in timp a curelei sau a vreunei role.

Share this post


Link to post

Si eu am vibratia respectiva, numai in zilele extrem de calduroase si cand AC este on, la manevrele rapide de virare catre maxim, in zona turatiei de ralanti. Cred ca este un cumul de factori, in care si uzura isi are rolul ei.

Share this post


Link to post

Incercati si voi sa nu mai fiti atenti la zgomote atunci cand ventilatorul de la radiator raceste asfaltul.

Share this post


Link to post

Salutare!

Aveam parerea ca aud zgomote anormale la gropi in partea din fata si din ce in ce mai des si pe spate. M-am hotarat sa merg la service. Au gasit ca trebuie schimbate urmatoarele piese:

doua bucati rulment spare-stanga dreapta

caseta directie

bieleta antiruliu dreapta fata

 

A fost o surpriza pt mine pt ca masina este in garantie inca o luna si nu ma asteptam la atatea piese. Cam in doua saptamani cica ajung piesele si le schimba. Super nasol serviceu-l la GTT, am asteptat 3.5 ore pt 5 minute de constatari...

Share this post


Link to post

Off-topic: Aveai programare sau te-ai dus asa intr-o doara? Pentru ca e o diferenta :)

Share this post


Link to post

off topic: Aveam programare, ca fara cred ca stai 2 zile si nu te baga in seama. Au venit si piesele si vineri le schimba. Doar ca va trebui sa le las masina joi seara si sa o iau vineri seara, ca nu ma pot duce vineri dimineata sa o las. Imi e teama sa nu "apara din senin" probleme la alte piese dupa ce o las la ei noaptea...o macara, o balama, etc

Share this post


Link to post

Pt. prima data undeva din zona torpedoului parca se aude un "greieras", asta cateodata, azi am golit torpedoul ca aveam printre resturi si folia de la rovigneta iar zgomotul era precum o frunza in bataia vantului...sa mai urmaresc sa vad daca e real greierasul.

Share this post


Link to post

Greierasul iti garantez eu ca este si va creste pe zi ce trece. Daca vrei sa il simti cum cinta te sfatuiesc sa bati usor cu degetul in partea superioara a bordului spre parbriz in partea dreapta. Acolo se misca ceva si eu inca nu am gasit o modalitate sa rezolv problema.

Share this post


Link to post

Si la mine tot acolo se aude, dar doar dimineata cand e frig in masina... Dupa ce s-a incalzit in masina, se face liniste. Nu vreu sa ma gandesc la diminetile cu -10 grade, sa cine stie ce ne mai asteapta, la ce "sedinta de greierasi" o sa fie in masina!

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Si eu am un zgomot undeva in dreapta, parca intre usa si plansa de bord, dar care se aude doar

pe piatra cubica;

Un alt scartait (am ~17200 km) l-am sesizat in fata la amortizor (sau flansa acestuia) partea stanga, doar

in momentul in care virez si se inclina masina (balans); acest zgomot il am de vreo 10 zile, si cand am timp

o sa merg in service (Autoglobus Tm) sa ma lamuresc.

Alte zgomote nu sunt, si in ansamblu mi se pare destul de silentioasa, deci multumit de alegerea facuta.

Share this post


Link to post

Ca tot veni vorba acelasi zgomot il am si eu pe partea stanga si care se aude in aceleasi conditii (cand virez strans si cu viteza spre dreapta), in service au urcat masina pe elevator...nu au gasit nimic...au facut si teste de amortizor...nu au gasit nimic. Zgomotul ii ceva asemanator cu trecerea peste vibratoare. Masina are ~31.000 km. Is curios ce iti spun in service!

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur e flansa de la amortizor. O sa-ti dea cu un lubrifiant. Va dispare cam 3 luni dupa care zgomotul reapare (chiar daca iti schimba flansa). Proprie experienta.

Share this post


Link to post

Problema nu e de la flansa amortizorului. Este nevoie de curatarea si gresarea calandrului, mai exact a suruburilor care il prind pe acesta de caroserie...o zi cat mai buna

Share this post


Link to post

De cand a scazut temperatura, din toamna, am un zgomot care apare in momentul cand debraiez ( cand apas pedala de ambreaj ) si care se aseamana cu rotirea unor pinioane in gol, ca si cand atunci cand debraiez pinoanele din cutia de viteze s-ar mai invarti in gol cca 1-2 secunde.Zgomotul apare numai la rece la prima pornire si dispare dupa incalzirea motorului destul de rapid, aproximativ in 2 km parcursi.In maneta schimbatorului nu se simte nici o trepidatie si nici in pedala de ambreaj, e numai zomotul asta slab care dureaza cam o secunda sau doua.S-a mai intalnit cineva cu fenomenul asta ? O fi ceva grav ? Am 6.200 de km cu masina parcursi intr-un an.Am mai observat fenomenul si iarna trecuta dar nu i-am dat importanta, zgomotul fiind slab.Acum trebuie sa fac prima revizie si nu stiu ce sa fac, sa mentionez asta la service sau sa imi vad de treaba, avand in vedere ca prestatiile de la service-uri sunt asa cum sunt ?Ar trebui sa schimb uleiul la cutia de viteze asa cum recomanda manualul de utilizare la un an desi nu am inca 15.000 km ? O avea vreo legatura ? Astept parerile voastre pertinente !

Edited by johnny72

Share this post


Link to post

Acum... depinde cat de puternic este zgomotul dar in mod normal, eu as ignora acest zgomot asa cum fac cu toate zgomotele care se aud doar atunci cand motorul si cutia sunt reci si care dispar o data cu incalzirea acestora.

Eu, in locul tau, as considera ca nu am nici o problema.

Share this post


Link to post

@johnny72 - scrie si tu in profil motorizarea! Uleiul in cutie se schimba numai la cutia de pe 1,2. La 1 an/15 mii km prima data si apoi parca din 30 in 30 de mii de km. Dupa cate stiu s-a mai discutat.

Zgomot la rece scoate si cutia de pe motoarele de 1,4 si 1,6 - inclusiv a mea. Eu nu il mai consider un zgomot anormal.

Share this post


Link to post

Si la mine la rece se aude ceva cand bag a 1'a ... si intra f greu cateodata ... dupa isi revine.

Share this post


Link to post

Motorizarea este 1.2 si zgomotul este destul de slab de asta l-am si detectat foarte tarziu.Din ce spuneti voi se pare ca e din faimosul ciclu "toate face asa".Am sa o las asa cum e, pentru ca nu este derajant, decat sa o lucreze vreun"meserias" in service si pe urma chiar sa am o problema si sa imi para rau.Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...