Jump to content
Sign in to follow this  
coliscip

Are Ceva Daca Pornesc Motorul Fara Cureaua De Distributie Montata?

Recommended Posts

"Salut!

Am cumparat recent un tico si am zgomot destul de puternic metalic la cresterea turatiei si cineva mi-a spus ca ar fi de la distributie.

Am si eu 3 intrebari:

1)Cum dau jos cureaua de distributie?

2)Cum montez inapoi cureaua de distributie?Pot face asta in garaj sau tb mers la service?

2)Pot porni motorul daca este data jos cureaua de distributie? (asta ca sa verific daca zgomotul provine de la partea de distributie)"

 

Asta intrebase omul pe un topic alaturat care a fost inchis cu redirectionare la topic despre schimbatul curelei de distributie.

 

O sa-i raspund:

Cine ti-a zis ca e de la "distributie" se referea la jocul prea mare al culbutorilor sau uzura acestora.

"Distributie" nu inseamna neaparat cureaua de distributie, mai intra si axul cu came, culbutorii...

Cureaua de distributie nu va scoate un zgomot metalic in partea de sus in veci!

Verifica jocul culbutorilor, dar mai bine la service, se vede clar ca nu stii cum functioneaza un motor 4T.

Share this post


Link to post

Eeeei, aşa capătă un cu totul alt sens discuţia.

Felicitări, colega, pentru răbdarea de a deluşi problema omului, chiar dacă n-a exprimat-o aici.

Oricum, mai bine i-ai trimite un mesaj pe privat, ca să-l lămureşti.

Altfel, topicul ăsta trebuie curăţat sau şters. Oricum răspunsul la întrebarea din titlu e simplu, "da".

Share this post


Link to post

Nu fiti asa de rau cu omul... Acum vreo 2 ani nu stiam despre masini decat ca trebuie sa-i bagi benzina si sa-i schimbi uleiul din cand in cand.

Acum cateva luni am schimbat termostatul la a mea (cielo). Pentru cine nu stie - se dau toate curelele jos, inclusiv cea de distributie, pompa de apa, de servo, etc. Si asta aproape singur - m-au ajutat doi prieteni sa desfac surubul de la fulia arborelui cotit.

Intre timp mi-am mai curatat injectoarele cu ultrasunete, mi-am facut interfata & soft pentru diagnostic, etc.

 

Asta in conditiile in care domeniul meu de activate este IT, si nu pot spune ca imi place la nebunie sa surubaresc pe la masina. Dar decat in service, prefer sa o fac singur.

 

Din pacate, pe forumul asta cei vechi sunt a-tot-stiutori, iar cand cineva pune o intrebare puerila, ori se face misto de el, ori i se spune "cauta". Si se apuca saracul om sa citeasca thread-uri de zeci de pagini, in care 30 de oameni dau 50 de solutii la o problema, si normal ca nu mai intelege nimic.

 

Pentru cei care nu au reusit sa inteleaga: nu toata lumea s-a nascut invatata, omul a pus o intrebare, un simplu raspuns era suficient. Ceva de genul:

 

Daca incerci sa pornesti motorul fara cureaua de distributie montata, pe langa ca nu vei reusi in veci, pistoanele se misca si ai sanse extrem de mari sa atinga supapele si sa le indoaie, deoarece ele sunt comandate de axul cu came, care este antrenat de cureaua de distributie.

 

Cat despre "Am cumparat recent un tico si am zgomot destul de puternic metalic la cresterea turatiei si cineva mi-a spus ca ar fi de la distributie.":

1. Ce inseamna zgomot puternic?

2. Ce inseamna cresterea turatiei?

3. Numai in mers sau si pe loc?

 

Asa si la mine se aude "ceva", dar undeva peste 5000 de ture, banuiesc ca intra ceva in rezonanta.

Share this post


Link to post
:o fftopic: Era prea emotionat sa atace .Sau e atat de cult, ca nu mai stie ce sa faca cu atata desteptaciune si trebuie s-o deverseze.

 

:o fftopic:

Mestere, nu am vrut sa iti mai raspund, nu ma prea emotionez, dar dumneata nu esti doar certat cu gramatica, ci si cu bunul simt tehnic si ce este mai grav .. cu ala.. de obraz.

Vezi ca lumea s-a saturat de sfaturile matale tehnice incepind de la benzina luk95, supape, arbore, distributie, ecm etc etc, de la matiz, cielo, kalos, leganta etc puse intr-o forma verbala pentru care in dictionarul explicativ exista o singura definitie. Parerea noastra e sa ridici piciorul de pe acceleratie si sa pui mana pe vreo carticica, revista, almanah, stim ca e cam tarziu, dar cine stie, un progres mic acolo poate il obtii macar prin retinere.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Offtopic la offtopic la offtopic:

 

... Din pacate, pe forumul asta cei vechi sunt a-tot-stiutori, iar cand cineva pune o intrebare puerila, ori se face misto de el, ori i se spune "cauta" ...

Ce ar trebui sa i se raspunda, sa revina dupa ce a crescut mai mare si nu mai pune intrebari de tlei ani ? Daca punea intrebarea din titlu in parcul Cismigiu il dadeau gardienii afara si ii dadea un judecator o interdictie de 4 ani.

 

Bine ca am gasit vinovatii pentru care unii refuza sa caute, refuza sa citeasca ori s-au nascut directori, adica intreaba, doar, si vor sa le faca vreun asistent rezumatul.

 

Cine crede ca un forum este Radio Erevan se inseala. Asa cum "a-tot-stiutorii" au cautat prin carti, prin cursuri, prin experienta si prin mii de pagini de Internet pentru a afla o informatie, new kid in town trebuie sa caute, doar, in cateva pagini grupate si intretinute prin grija voluntara a unor moderatori. Care-i rolul celor mai putin vechi pe acest forum, sa-i critice continuu pe cei de la care au invatat si care le pastreaza informatia la indesearch sau sa transmita informatia mai departe, gratuit, asa cum au primit-o si ei ? Unii o fac cu devotament, toata stima + respectul.

 

Las la o parte rationamentul pentru care unii sustin ca ar trebui sa existe atatea topice despre cureaua de distributie cati useri are un forum pentru ca el (rationamentul) este cazut in debilitate din plecare.

 

Mai nou s-a ajuns pana la comicul acesta: sa-i caute un moderator topicul deschis de catre un user !

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry374716

 

Continuati, baieti, continuati, maine o sa intrebe unul care-i ID-ului sau, ca l-a uitat si se logheaza automat =))

Edited by tolin

Share this post


Link to post

La asta ultima stiu eu raspunsul: sa se uite in stanga sub banner :D

Share this post


Link to post

Domnule tolin sper ca ai sa intelegi cand iti spun ca stiu foarte bine cum se numea topicul deschis de mine,si stiu sa folosesc si serch(cu toate ca nu mereu te ajuta),dar nu il gaseam,si am cautat mult in sectiunea bursa,in fine se pare ca eu is mai blond,imi cer scuze pentru ca am indraznit sa cer ajutor,promit ca nu mai fac.O zi buna

(nu toti is asii in calculator,poate uni au alceva pe cap si nu traiesc in lumea calculatoarelor,dar asta e,romanul e cel "mai bun judecator",se pare ca aici omul e catalogat dupa "haine".)

Share this post


Link to post

Nimeni nu s-a nascut invatat. Dar exista ceva care se numeste bun simt. Eu, din bun simt, am citit tot manualul de service de la espero inainte de a posta ceva pe forum. Si, cand am facut-o, am adresat intrebari despre lucruri care erau neclar explicate acolo. Si inca ceva:

Eu inainte de a citi acel manual, AVEAM atat cunostintele fundamentale despre mecanica si modul de functionare ale unui motor de tip L4 (4 cilindri in linie) cat si inclinatiile si placerea de a-mi baga nasul in astfel de treburi.

ASTFEL nici nu m-am facut de ras adresand intrebari care nu isi au rostul si am si aflat ce vroiam.

Cat despre limba romana, asta tine atat de bunul simt, cat si de cunostintele legate de acest domeniu si am observat faptul ca este destul de greu sa gasesti aceste 2 lucruri concomitent la o persoana.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

dj dark crezi ca daca pui o intrebare(chiar daca ai citit de n ori manulalul de service)te faci de ras?Crezi ca toti au inclinatie spre motoare?Cat despre limba romana de acord cu tine,dar cand o persona e suparata ca are un defect anume la masina,crezi ca asta e scopul lui principal,sa scrie cat mai ordonat??Ce vreau sa subliniez,nu trebuie sa sari la gatul omului ori de cate ori a gresit,a gresi e omenesc,toti avem defecte,unul nu scrie corect,altul e mai putin cult,altul e mai blond,deci...ce sa facem??Sa ii ilaturam pe acestia din urma,nu?Sper ca nu imi purtati pica.Va doresc numai bine

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Cei care nu au habar ar trebui sa se duca in service, nu sa isi bage manutele unde nu trebuie. Sfaturile de pe forum sunt pentru cei care vor sa desfaca cu manuta lor si s-au blocat in nu stiu ce chichita. In momentul cand se intreaba daca un motor poate porni fara cureaua de distributie este clar ca nu se cunoaste nici macar principiul de functionare, ce pretentii sa mai aiba acel om sa inteleaga ce-i spunem noi?

 

PS. Pune-ti intrebari pertinente si veti primi raspunsuri si nu caterinca. Eu personal m-am abtinut cat am putut insa iti dai seama ca am murit de ras cand am vazut titlul topicului. :)

 

PS2. Acum deviez rau. Mai exista un topic numit "martor check engine" in care sunt muulte intrebari de genul " S-a aprins martorul, ce are masina?"

 

Ce pot eu sa-i raspund la asta? "Du-te in service si vezi ce cod de eroare a declansat aprinderea acelui senzor. Sau citeste manualul de service unde scrie cum poti afla tu singur acel cod fara scanner." Astea sunt cele 2 raspunsuri posibile. Deabia dupa aceea putem specula de ce s-a declansat acel cod.

 

dj dark crezi ca daca pui o intrebare(chiar daca ai citit de n ori manulalul de service)te faci de ras?

 

Daca citeai manualul de service nu puneai o astfel de intrebare ;) .

 

Daca el citea manualul de service sau macar topicul despre distributie nu deschidea acest topic.

 

 

In speranta ca m-am facut inteles, va dorec numai bine!

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Cat despre limba romana ... si de cunostintele legate de acest domeniu si am observat faptul ca este destul de greu sa gasesti aceste 2 lucruri concomitent la o persoana.

 

PS. Pune-ti intrebari pertinente si veti primi raspunsuri si nu caterinca.

 

@ DJ: Chiar daca te superi pe mine, eu ti-as recomanda consecventa sau mai multa atentie :)

Share this post


Link to post

Apropo,eu ma refeream la domnul tolin ca ma dat exemplu pe mine,cu toate ca nu ma cunoste a inceput cu caterinca,am mai zis asta e romanul nostru,mai repede face caterinca decat un bine.Nnumai bine

Share this post


Link to post

@danielito. Nu am luat nimic personal :) . Am raspuns in general. Stai linistit, o sa te obisnuiesti, asa este domnul Tolin mai "acid".

 

@salex

:)

Din cauza vitezei. De ce sa ma supar? Acum am scris corect cred :P . Nu am zis ca eu am cele 2 calitati intrunite :P .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Cei care nu au habar ar trebui sa se duca in service, nu sa isi bage manutele unde nu trebuie. Sfaturile de pe forum sunt pentru cei care vor sa desfaca cu manuta lor si s-au blocat in nu stiu ce chichita. In momentul cand se intreaba daca un motor poate porni fara cureaua de distributie este clar ca nu se cunoaste nici macar principiul de functionare, ce pretentii sa mai aiba acel om sa inteleaga ce-i spunem noi?

Sa se duca in service sa ce? sa faca misto de el pe banii lui?

Daca service-urile ar fi asa cum ar trebui, acest forum ar avea muuuuuult redusa 'activitatea'.

 

Repet: Omul a pus o intrebare, la care se putea raspunde civilizat.

Nu am vazut sa scrie in ca e nevoie de cunostinte de mecanica avansate ca sa poti pune o intrebare, sau ca e nevoie sa stii manualul din scoarta-n scoarta.

 

BTW, e mai usor de urmarit 1 thread cu o problema a unui utilizator, decat unul cu 50 de probleme, de la 30 de oameni, la care raspund 80 cu 100 de sfaturi diferite, fara sa se mai stie cine cui a raspuns, pentru ca nu se foloseste quote de frica. Dar cine sunt eu sa nesocotesc gandirea zeilor?

 

Care-i rolul celor mai putin vechi pe acest forum, sa-i critice continuu pe cei de la care au invatat si care le pastreaza informatia la indesearch sau sa transmita informatia mai departe, gratuit, asa cum au primit-o si ei ?
Esti off-topic, subiectul asta s-a mai discutat in alta parte. Use
Search

Share this post


Link to post
Sa se duca in service sa ce? sa faca misto de el pe banii lui?

Daca service-urile ar fi asa cum ar trebui, acest forum ar avea muuuuuult redusa 'activitatea'.

Sa citeasca un cod de eroare n-o poate face decat un scaner sau o interfata. Asta spunea DJ_Dark. Degeaba scrii ca s-a aprins check-ul pe forum, aprinderea sa poate avea 1001 de motive! Got it?

 

Repet: Omul a pus o intrebare, la care se putea raspunde civilizat.

Nu am vazut sa scrie in ca e nevoie de cunostinte de mecanica avansate ca sa poti pune o intrebare, sau ca e nevoie sa stii manualul din scoarta-n scoarta

Iti mai arat o data, omul a mai pus o data intrebarea intr-un topic inchis de mine, cu link catre topicul dedicat. Daca ar fi citit topicul respectiv si l-ar fi si inteles, n-ar mai fi pus o asa intrebare puerila. I s-a raspuns in consecinta prima oara civilizat, dar cand continui in balarii ce vrei altceva in afara de mistouri. Sunt chestii pertinente, un asa numit bun-simt tehnic. Intrebarea din titlu e cam in genul "pot sa ma uit la TV daca e tubul spart?" sau " pot sa beau o bere daca nu desfac cutia?" Pentru oameni care nu au acest simt tehnic, cel mai bun sfat este "mergi la service"! De ce? Pentru ca le explici degeaba, si fac prostii, dupa care tot pe tine te injura ca nu i-ai explicat bine... Asta e, nu toata lumea se pricepe la toate! Pune-ma pe mine sa-ti lipesc 2 integrate pe o placa si le gaseste gaia. Dar nu ma apuc sa intreb pe forum cum se schimba un integrat, apoi pun pe el un ciocan de lipit in loc de statie sau pistol, dupa care il injur pe AB ca nu mi-a aratat ce trebe. Nu te pricepi, nu te bagi, stai cuminte. Vrei sa te bagi, pui mana citesti, te informezi, mai citesti o data, apoi pui intrebari. Iar daca dupa ce ai facut acest lucru, tot pui intrebari puerile, te lasi si mergi la altul mai priceput. Pentru ca nu-i de tine. Si trebuie sa fii constient ca nu-i de tine, si ca in loc sa te carpesti, mai rau te rupi.

 

BTW, e mai usor de urmarit 1 thread cu o problema a unui utilizator, decat unul cu 50 de probleme, de la 30 de oameni, la care raspund 80 cu 100 de sfaturi diferite, fara sa se mai stie cine cui a raspuns, pentru ca nu se foloseste quote de frica. Dar cine sunt eu sa nesocotesc gandirea zeilor?

Zau asa? Ia imagineaza-ti 30 de topicuri despre curele de distributie, inca vreo 50 despre frane, alte vreo 30 despre amortizoare etc etc. Si tu sa cauti si sa moderezi topicurile alea, sa vezi poti? Sau tu ca user nou, sa gasesti o informatie in toata aceasta varza fara carne.

Share this post


Link to post

A spus Mircea tot ce trebuia spus.

 

In opinia mea topicul acesta trebuia inchis din start, cu redirect catre topicul adecvat si nu se ajungeau la discutii din astea.

Share this post


Link to post
Sa citeasca un cod de eroare n-o poate face decat un scaner sau o interfata. Asta spunea DJ_Dark. Degeaba scrii ca s-a aprins check-ul pe forum, aprinderea sa poate avea 1001 de motive! Got it?
Mda, numai ca eu nu m-am legat deloc de codul de eroare. Era vorba de distributie. Si in citatul pe care l-am dat, si in thread in general.
Zau asa? Ia imagineaza-ti 30 de topicuri despre curele de distributie, inca vreo 50 despre frane, alte vreo 30 despre amortizoare etc etc. Si tu sa cauti si sa moderezi topicurile alea, sa vezi poti? Sau tu ca user nou, sa gasesti o informatie in toata aceasta varza fara carne.

Asta era problema, cu moderatul.

 

Nu stiu voi cum faceti, dar eu daca am 20 de documentare despre un subiect, prefer sa le vad unul dupa altul si nu cate un pic din fiecare.

Este mult mai usor de urmarit 100 de thread-uri despre instalatiile GPL, de exemplu, fiecare cu problema lui, sau cu un anumit model de instalatie, decat un thread cu 100 de pagini, in care se discuta despre toate instalatiile GPL, montate pe tipuri diferite de masini.

Nu mai spun cat dureaza sa gasesti ce te intereseaza in thread-ul respectiv, sau ca un sfat de acum 2 ani se bate cap in cap cu ce s-a discutat acum 3 luni.

 

Ar mai fi multe de spus, dar cred ca-mi tocesc degetele degeaba.

Share this post


Link to post

Nu merge nici cum zici tu. E doar o iluzie ca cele 100 de topice sunt coerente si la subiect, iar acesta e scris sugestiv. Vei avea in schimb 10 topice "Help", cel putin 20 "Am o problema, nu porneste", cam jumatate vor devia de la subiect, din astea tot cam in jumatate problemele vor fi de fapt gramaticale, un sfert de bun simt, iar in restul de va discuta de MIL. Ce mai ramane vor fi inchise pentru ca oricum subiectul ala s-a mai discutat, paradoxal, nu :)

Share this post


Link to post
Mda, numai ca eu nu m-am legat deloc de codul de eroare. Era vorba de distributie. Si in citatul pe care l-am dat, si in thread in general.

Ai facut referire la un post al lui DJ Dark, care vorbea de MIL aprins si de modul de postare de acolo. Acesta:

:o fftopic:

Cei care nu au habar ar trebui sa se duca in service, nu sa isi bage manutele unde nu trebuie. Sfaturile de pe forum sunt pentru cei care vor sa desfaca cu manuta lor si s-au blocat in nu stiu ce chichita. In momentul cand se intreaba daca un motor poate porni fara cureaua de distributie este clar ca nu se cunoaste nici macar principiul de functionare, ce pretentii sa mai aiba acel om sa inteleaga ce-i spunem noi?

PS. Pune-ti intrebari pertinente si veti primi raspunsuri si nu caterinca. Eu personal m-am abtinut cat am putut insa iti dai seama ca am murit de ras cand am vazut titlul topicului. :)

PS2. Acum deviez rau. Mai exista un topic numit "martor check engine" in care sunt muulte intrebari de genul " S-a aprins martorul, ce are masina?"

 

Ce pot eu sa-i raspund la asta? "Du-te in service si vezi ce cod de eroare a declansat aprinderea acelui senzor. Sau citeste manualul de service unde scrie cum poti afla tu singur acel cod fara scanner." Astea sunt cele 2 raspunsuri posibile. Deabia dupa aceea putem specula de ce s-a declansat acel cod.

Daca citeai manualul de service nu puneai o astfel de intrebare ;) .

Daca el citea manualul de service sau macar topicul despre distributie nu deschidea acest topic.

Este imposibil sa moderezi "20 de documentare" Iar intr-un topic este foarte simpla, totul e sa vrei sa o faci. Plus ca o problema isi gaseste de regula rezolvarea in maxim 10 posturi. Iar faptul ca ce s-a discutat acum 2 ani nu mai este valabil e o chestie absolut normala, data fiind o evolutie fireasca a lucrurilor. Vrei sa-ti arat eu oameni care in 2004 tipau bucurosi pe forum ca si-au pus codita de rechin pe matiz si acum comenteaza la Kitch tuning? Sau care scriau cu IRC? Inclusiv dintre noi moderatori/admini? Sunt. Dar lucrurile trebuie sa evolueze. Iar fara sa le ai in ordine, vor evolua haotic, abundand de off topic si de aiureli.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu am reusit de vreo 2 zile sa intru pe net si, implicit, pe forum si ma bucur sa vad atatea raspunsuri la problema mea.

Ideea de la care e a pornit topic-ul este urmatoarea: daca pot verifica eu daca este joc si la pompa de apa/rola intinzatoare (fara sa mai merg la service sa ma jecmaneasca aia) si la montare cureaua sa aiba aceeasi pozitie ca la demontare, adica sa slabesc intai rola intinzatoare sau ce e pe acolo (de asta am deschis topicul, sunt proaspat posesor de tico si nu am avut ocazia sa desfac cureaua distribuitiei vreodata), spuneti-mi si mie cum identific eu semnele despre care mi-ati spus si in ce poziutie trrbuie sa fie ele la montare pentru ca am vaga senzatie ca nu a fost montata cureaua respectand semnele de care ziceti pentru ca am consumul putin cam marisor de benzina si in manual am vazut ca asta ar putea fi o cauza.Tot ce am facut pana acumla partea de distributie a fost sa dau jos capacul de plastic ce vine peste curea si sa vad starea curelei...dintii arata ok dar materialul curelei arata cam plastificat, nu chiar elastic.

Sper sa intelegeti ceva din tot ce am scris aici si multumesc pentru raspunsuri; cele de pana acum si cele viitoare!

Share this post


Link to post

OK, la intrebarea asta coliscip discutam in topicul dedicat curelelor de distributie la tico si matiz.

Acest topic se inchide.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...